Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******Joulun pikkuiset pullerot tiistaihin******

21.11.2006 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus riivaa ja kurkkukipu...tylsää. Koko viime viikon jo oli tällästä tää nukkuminen, pätkittäistä unta. Ja tosiaan on nyt kolmatta päivää kurkku niin kipee varsinkin öisin että nukkuminen senkin puolesta huonoa. Vali vali siis;-)

Pikasesti lueskelin viikonlopun ja eiliset pinot kun muutamaan päivään en ole koneelle taas päässyt. Oltiin tosiaan siellä raksalla ja hommia painaessa meni taas sekin viikonloppu. Nyt olisi kaikki muu valmista, mutta listat ja muutama kodinkone vielä puuttuu. Anoppi ja appi lupasi mennä ne ensi viikonloppuna laittamaan kun mies on taas reissussa. Sitten olisi loppusiivouksen aika ja muuttamaan pyrimme ekana adventtina....katsotaan vain kerkeenkö vai päättääkö vauveli tulla ennen sitä, toivottavasti pysyy laskettuunaikaan asti.

Huomenna olisi lääkärineuvola ja sitten saa vähän vihiä kohdunsuun tilanteesta. Kovasti on supistellut ja nukkumaan mennessä katselin jo kellostakin että kuinka useesti tulee. Ovat onneksi loppuneet. Harvemmin kait sitä näin päin on että odottaa että menee vaikka hieman yli kuin että tulisi jo!

Jotain Galluppiakin taisi taas olla...hatara pää, oisko ollut synnytykseen viittavaa...Ensimmäisestä minulla meni vedet eli oli helppo alkaa suunnistamaan kohti sairaalaa. Vedet meni aamulla kymmenen aikaan, mutta lapsi syntyi vasta seuraavana päivänä kahdelta iltapäivällä. Toisesta tuli päivällä limatulppa ja yöllä alkoi supistelemaan. sitten kun alkoi tulla veristä vuotoa ajattelin että täytyy lähteä..lapsi syntyi sitten aamu päivällä. Kolmannesta alkoi rajut supistelut sekä lorahti lapsivettä yöllä noin puoli kahden aikaan ja tunnin ja vartin päästä oli lapsi jo syntynyt. Nyt vähän askarruttaa että jos on yhtä nopea että millai kerkeen sairaalaan.

Josko lähtis yrittään unta uudestaan. Voinnit kaikille kanssasisarille:-)

elmersson 38+1

Vierailija
2/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kuiteski eilinen pino...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8888803&p=3&tmode=1&smode…

Toivottavasti sait Elmersson unta! Ikävää, et tän kaiken unettomuuden keskellä on sitten tuollaista kurkkuvaivaa! Toivottavasti paranet pian ja vauva tosiaan pysyisi vielä masussa niin saisitte muuton alta pois. Ihanalta kyllä kuulostaa päästä uuteen taloon!

Jep, hereillä ollaan ja tällä kertaa esikoinen on kaverina! Mies tuli myöhään kotiin ja alkoi katsoo jotain leffaa, söi sipsejä, kolisteli kaappeja ym meluavaa, joten lopputuloksena on se, että hän kyllä nukkuu nyt, mutta me muut emme! Voi kun tekis mieli kuulkaas hieman räjähtää!!! Tänään olis tarkoitus juhlia miehen eilisiä kolmekymppisiä perheen kesken, mut tämä mamma ei ole oikein juhlatuulella! Unettomuus muutenkin riesana ja sitte pitää vielä yhden aikuisen ihmisen ajattelemattomuuden takia kärsiä!

No, se siitä...

Illalla oli taas sellainen olo, että vedet menee. Outoa, mikäohän on edes sellainen olo? Mulla " naksuu" mahassa jatkuvasti, sellaisia outoja napsahduksia ja aina ajattelen, että onko tämä just sellainen naks, mistä esikoisesta meni vedet. Lisäksi myös minulla " poreilee" , oliko Tuuti tässä asiassa kohtalotoveri? Mulla pitäisi olla lapsivettä ihan normaali määrä eli mistäköhän mahataa olla kyse... ehkäpä vauva puhaltelee ilmakuplia masussa ;-)

Tänään oli hurjan monella ultra/neuvola/lääkäri... Tsemppiä kaikille vaan ja tulkaahan kertomaan kuulumisia! Tästä taitaa tulla piiiiitkä päivä!

Heini tosiaan on hävinnyt linjoilta, toivottavasti kaikki on hyvin!

Nyt menen esikoisen seuraksi " nauttimaan" Ti-Ti nallesta...

Tiina 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäohän = mikäköhän.... ei oikein luista tänään....

Vierailija
4/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus täälläkin vaivana.:( Ensin valvoin yhteen asti ja heräsin jo sitten kolmelta, kun lehti kolahti luukusta. Sen jälkeen olin puolittain hereillä ja odottelin josko jaksais vessaan lähteä. Viideltä sitten kävin vessassa ja sen jälkeen kävin vielä sängyssä kerran toteamassa, että uni ei tule. Nousin ennen kuutta aamupalalle ja luin päivänlehdet. Mies lähti töihin ja pian saa alkaa herättelemään lapsia kouluun.

Nyt on päässä raskas olo ja toivon saavani nukuttua lisää, kun olen saanut lapset koulutielle. Iltapäivällä on tosiaan se aika äitiyspolille eli olis mukava sinnekin suunnata hieman pirteämpänä.

Elmerssonille tsemppiä tulevaan muuttoon ja toivotaan, että vointi paranee ja ehditte muuttamaan ennen vauvan syntymistä. :)

Pikkusisko: Olipa helpotus kuulla, että on toinenkin ¿poreilija¿ täällä. Itseäni tuo poreilu on häirinnyt eniten nukkumaan mennessä, kun on ihan hiljaista alkaa kuuntelemaan sitä kummaa porinaa. Nuo napsahdus äänetkin ovat tuttuja ja olen myös jatkuvasti odottanut niiden tarkoittavan, että pian lorahtaa vedet¿saapa nähdä miten käy.

Nyt ei muuta, palaan illalla kertomaan kuulumisia.

Tuuti 37+6

Vierailija
5/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole taas muutamaan päivään tullut kirjoiteltua tänne. Lieneekö syynä se että ei ole oikeastaan mitään kerrottavaa...

Pinna kiristyy välillä täälläkin äärimäisyyksiin. Yleensä olen aika pitkäpinnainen ihminen, mutta nyt viimeiset viikot olen huomannut ärähtäväni välillä täysin typeristäkin asioista ja loukkaantuvani vielä typerämmistä asioista. Eilen meinasi mennä herne nenään kun mies ilmoitti lähtevänsä uimaan (tai oikeastaan kysyi kauniisti onko minulla mitään sitä vastaan että hän lähtee) Hän käy säännöllisesti 1-2 kertaa viikossa uimassa, muita harrastuksia ei ole. No minä sitten miehen lähdettyä aloin mielenosoituksellisesti silittämään ja itsekseni itkeskelin sitä kuinka mies voi olla niin itsekäs että jättää minut ja lapset yksinään kotiin. Olisi ollut edes lastenhoitoapuna.

No, tarkemmin asiaa mietittyäni tulin siihen tulokseen että 6 ja 8-vuotiaiden kanssa ei ihan kauheasti mitään lastenhoitoapua tarvita, minulla on päivät pitkät aikaa olla itsekseni kun muut ovat töissä/ koulussa/ eskarissa ja se että mies käy tuon 1-2 kertaa viikossa harrastamassa ei varmastikaan tässä elämän tilanteessa ole mikään maailman pahin asia. Kunhan taas sain itselleni turhan mielipahan aiheutettua tällaisella turhalla marinalla. Onneksi en ehtinyt miehelle asiasta raivota vaan sain ajatukset selkiytettyä hänen poissa ollessa. Että sellaista...

Tänään olisi neuvolalääkäri. Varmaankaan ei ole odotettavissa mitään erityistä, oikeastaan on aika turhauttavaa käydä lääkärillä kun mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut. Kaiken lisäksi lääkäri on puolituttu, jotenka on aina vähän inhottavaa mennä levittelemään hänen eteensä. Onneksi on sentään nainen ja todella mukava/ osaava lääkäri. Muuten olisinkin varmaan pyytänyt päästä eri lääkärille, mutta pidän hänestä kovasti.

Synnytyksen käynnistymisestä veikkailisin että käynnistyy supistuksilla. Molemmat aikaisemmat ovat lähteneet selkeillä supistuksilla käyntiin, sellaisilla joista tietää heti ekasta lähtien että tämä on nyt sitä, eikä tarvitse arvailla.

Mielenkiinnosta (tai uteliaisuuttani) olisin heittänyt kehiin uuden gallupin, eli kuinka paljon saat äitiys/vanhempainrahaa? Uskaltaako kukaan vastata? Tämä siksi että olen itse todella harmistunut Kelan tapaan laskea päivärahojen suuruus vähentämällä palkasta ensin matkakulut ja vasta siitä lasketaan lopullinen raha. Itse olen töissä en niinkään monen kymmenen kilometrin päässä, mutta kuitenkin sen verran monen ja vielä sellaisessa paikassa johon en pääse mitenkään yleisillä kulkuneuvoilla. Eli pakko kulkea omalla autolla ja nyt siitä sitten rankaistaan. Jos tekisin omalla paikkakunnallani samaa työtä, niin äippärahani olisi huomattavasti suurempi kuin nyt (eli nyt on 1148¿/kk - verot tietysti). Ja taas alkoi verenpaine nousta kun ajattelee tuota asiaa!! Onneksi työnantaja maksaa sentään palkan kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta, eli " tipun" Kelan tuille vasta helmikuussa.

Nyt tekisi kovasti mieli lähteä Ikeaan, vielä ehtisi hyvin ennen lääkäriaikaa, joka on vasta iltapäivällä. On se kamalaa kun on muutamakin euro ylimääräistä, niin se polttelee taskun pohjalla ja pitäisi saada heti tuhlattua. Vaikka nyt alkaisi olla viimeiset hetket käsillä säästeliäämmän elämäntavan opetteluun kun tulot pienenevät.

Teppis ja Junnu 35+3

Vierailija
6/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti asiaan eli YÖUNIIN. Tuntuu, että kovin moni heräilee öisin syystä tai toisesta. Itse en muista, koska olisin viimeksi herännyt pissalle tai muustakaan syystä. Unen tarve on muuttunut ihan valtavaksi. Viime yönä nukuin putkeen 9 h eikä sekään tunnu riittävän. Aionkin nyt nauttia näistä viimeisistä viikoista, jolloin saa nukkua rauhassa. Vauvan synnyttyä on luvassa itseni tuntien aikamoista väsymystä (en nimittäin saa heti unta, jos herään yöllä, vaan valvon). Mutta yösyötöistä on selvitty kerran hengissä, joten eiköhän tälläkin kertaa. Jos yövalvomiset ovat tällä kertaa suurin murhe, sitä suuremmalla syyllä voi sanoa, että helpolla pääsee. :-)

SYNNYTYS. Ylihuomenna on viimeinen neuvolalääkäri. Olen miettinyt, kerjäisinkö häneltä ajan synnytystapa-arvioon äitipolille. Kävin viimeksi sype-asioissa lääkärin juttusilla. Tämän äitipolin lääkärin mukaan ei välttämättä olisi tarvetta tuohon arvioon, koska esikoinen syntyi ihan normaalisti alakautta. Toisaalta esikoinen painoi vain 2,7 kg, joten saa nähdä. Esikoisesta oli varattua aika tuohon arvioon, mutta hänpä päätti syntyä ennen arvion tekemistä. :-o

Synnytyksen käynnistymisestä kyseltiin. Esikoiselta menivät lapsivedet aamuyöstä. Mennessäni sairaalaan olin jo vähän auki. Vietin päivän osastolla ja illalla klo 20 alkoivat säännölliset supistukset. Vauva syntyi seuraavana aamuna puoli 7:n tienoihin. Synnytys oli oikein helppo ja epiduraali annettiin jo oikeastaan ennen kuin sitä tarvitsinkaan.

Onneksi olkoon muuten ÄIPPÄ4:lle poikauutisista! Itsekin sain selville sukupuolen tässä muutama viikko sitten. Tai ainakin valistuneen arvauksen siitä. Tosin en oikein luota siihen täysillä, mutta muutaman viikon sisällä se selviää.

NENÄ. Aamutukkoisuutta on ollut täälläkin. Onneksi röörit aukeavat aamupäivän mittaan.

Ainakin ÄITIKUU, TUUTI ja KUKKA olivat tänään menossa lääkäriin/ultraan. Ei muuta kuin lykkyä tykö! Tulkaahan sitten kertomaan kuulumisenne.

OMA NAPA. Poden kai loppuraskauden energisyyttä. Keskiraskaus meni iisisti ottaen supistelujen takia, mutta nyt en tosiaan jaksa enää välittää niistä. Virtaa on riittänyt siivoamiseen ja paikkojen järjestelyyn. Vielä täytyy tehdä noita pieniä hankintoja tarvikelistan tiimoilta, mutta muuten alkaa kaikki olla valmista. Onneksi olemme saaneet sovittua esikoisen hoitojärjestelyistäkin parin naapurin ja ystäväperheen kanssa.

Toki isohko vatsa hidastaa menoa, mutta ei voi oikein valittaa oloaan, sillä en kärsi närästyksestä, liitoskivuista tai oikeastaan isommasti muistakaan vaivoista. Välillä kolottaa kankkua sohvalta itseään ylös kammetessa, mutta se on pientä. :-)

Oikein hyvää tiistaipäivää, joulunstarat!

Iituli rv 36+6

Vierailija
7/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Tsemppiä kaikille ultraan/lääkärille meneville!!

Kylläpäs kateellisena lueskelen miten monet ovat lähtökuopissa, supistelee, vauva on laskeutunut, kohdunsuu on auki tms. Itsellä kun ei tapahdu yhtään mitään vaikka supistaisi (siis jos supistaisi edes). Tämä lapsi kuten ei aiemmatkaan tule ulos ilman veistä ja sekös harmittaa :(:( Olisipa kiva jännittää - koska hän syntyy, olisikohan se tänään- jne. Aika tylsä tietää syntymäpäivä jo etukäteen ja melkein kellonaikakin.... Mutta ymmärrän toki että myöskään kipeistä supistuksista yms. kärsiminen esim. 3 viikkoa ei ole kivaa.

TYKS: Mites se nyt oikein on, tuleeko sitä remonttia vai ei. Neuvolassa oli päivätty 15.11 lappu jossa ylilääkäri kertoi remontin peruuntuvan siten ettei se vaikuta osastojen toimintaan. Kuitenkin TYKS.n henkilökunnalta sivukorvalla kuulin että remontti alkaisi 4.12 ja että toinen osasto olisi kiinni. Siis 311 tai 310. Onko Pikkusiskolla tai Niiskulla aiheesta tietoa?

KURKKUKIPU/NENÄNTUKKOISUUS: Mulla oli sama vika tuossa muutama viikko sitten ja kävin lääkärissä näyttämässä kurkkua. Kurkun takaosassa oli virusinfektio joka ei vuodata nenää tms. vaan tekee vaan kurkkukipua ja varsinkin aamuisin. Sain Nasonexiä jota olen laittanut 1 pipetin per sierain yltaisin ja eipä ole mitään kurkkukipua tms. ollut sen jälkeen... Lääkäri sanoi että turvotus yms. turvottaa limakalvot että taisteluhengellä vielä nää loppumetrit niin sitten helpottaa...

OMA NAPA: Eipä tässä mitään.. Ensi viikolla tsekkaamaan hb:tä josko olis vaikka yli 90..

ÄITIYSPÄIVÄRAHA: mä saan sen minimin sillä olen opiskelija, mutta kun opinnot loppuvat niin ensivuoden puolella saan 18 euroa päivä. Entisten pienten työtulojen mukaan mikä edellisestäkin lapsesta oli. Antavat saman sillä edellinen on alle 3 v ennen vauvan syntymää.

LAPSEN NIMI: Kohta alkaa mennä järki kun en keksi pojalle mitään nimeä... isosiskot alkavat vokaalilla I ja O, mutta kun A, E, U, Y vokaaleilla alkavia suomenruotsalaisia nimiä on sitten niin vähän (siis normaaleja tai ei niin käytettyjä)... No onhan tässä vielä 2 viikkoa aikaa :)

POREILU: Mullakin masussa poreilee, mutta olen huomannut että jos syön jotakin/juon ennen nukkumaan menoa niin suolisto on se joka poreilee. taitaa olla aika ahtaat tilat suolistossakin tällä hetkellä joten ihmekös jos kuplii... sinäänsä hassua sillä ääni on huvittava. En tiedä onko samasta kyse kuin Tuutilla ja Pikkusiskolla mutta kuitenkin...

VOINTEJA KAIKILLE!!!! kohta alkaa meidän kuukausi :)

Ilmis rv 37+5

Vierailija
8/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teppiskö se kyseli äitiyspäivärahasta. Mulla sama juttu kun sulla, eli työpaikka oli aikoinaan 60 km päässä ja tästä mua nytkin vielä rangaistaan. Saan nyt samaa päivärahaa kun kaksi vuotta sitten esikoisesta, eli mun tulot vuodelta 2004, mutta kelan periaate sama kun sulla. Kohtalainenkin palkka muuttuu ihan huonoksi kun kela vähentää matkakulut (joita mulla ei edes tullut oikeesti jokapäivältä, tein osittaista etätyötä) mistä äp-raha vasta sitten lasketaan. Vituuttaa, mutta minkäs teet. Joskus laskin että saisin 100e kuussa enemmän jos olisin ollut töissä tässä lähellä!!

Sitten ne ultrakuulumiset. Taysin äippäpolilta juuri tultu ja masussa kaikki hyvin, eikä kaverilla ole sieltä mikään kiire ulos vielä. Vauva varmistui POJAKSI ja on nyt 3,4kg (viikkoja nyt siis 38 tai oikeasti 37+1). Poika on viistossa (heh, just eilen vitsailin siitä x-asennosta) pää vasemmalla alaviistossa, aika ylhäällä vielä, eli ei ole laskeutunut. Kohdunsuu kiinni ja täysmittainen (??? Miten voi olla, kun 2 viikkoa sitten oli lyhentynyt jo 1,5cm, nyt muka pidentynyt taas???). Kahden viikon päästä kun neuvolakortin mukaan l-a uusi käynti, katsotaan silloin uusiks. (Painoarvio nyt tuolle lasketulle päivälle olisi jotain 3,8-3,9kg, ja jos siitä vielä pari viikkoa menee niin ollaan jo samoissa lukemissa kun esikoinen, 4,2-4,3kg)

Käynnistyksestä ei puhuttu sen kummemmin, esikoisen synnytys käytiin taas kerran mun toivomuksesta läpi ja avotarjonnasta ja sen syistä keskusteltiin. Kävin lähetteellä vielä varmuuden vuoksi röntgenissäkin, kun lantion malli saattaisi olla yksi syy avotarjontaan, ellei poika mahdu siellä kääntymään. Kuulen nuo tulokset sitten vasta ensi kerralla, ellei mitään hälyyttävää ole eivät erikseen soita tuloksista. Ai niin ja lääkäri lupasi että synnytyssalissa voidaan vielä ultrata ja varmistaa asento ennen ponnistusvaihetta, jos vaan aikaa on, eli mahdollinen poikkeava tarjonta nähtäisiin vielä siinä ja voitaisiin mennä kiireelliseen sektioon hätäsellaisen asemasta. Mutta lääkäri kyllä muistutti, että vauva voi vielä synnytyskanavassakin kääntyä halutessan, eli mitään takeita ulostuloasennosta ei ole....

Aika hassu olo nyt. Luulin jo että jotain edistystä olisi tapahtunut, mutta ei siis mitään synnytykseen viittaavaa. Toisaalta hyvä niin, vauva saa vielä kehittyä muutaman viikon. Eilinen oli koko päivä ihan kamala ja luulin että edes vähän olisi paikat pehmentyneet.... Yön nukuin hyvin Panadolin voimalla, ja tänään taas loistava olo, ihan erilainen kun eilen.

Ja kiva tietää sukupuoli varmaksi, pääsee laittamaan kaikkea valmiiksi kunnolla!

nyt ruokapuuhiin köökin puolelle!

voikaa hyvin ja anteeksi tämä omanapaisuus!!

äk rv 38+0 tai 37+1

Vierailija
9/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nettipimennosta ollaan kärsitty! Kahden viikon säteellä pitäis nettiyhteys olla..avopuoliso osti uuden telefuunin ja siihen nettiyhteydet :) Pääsee jossain muodossa siis kohta kuulumisia katsomaan.

Nukkuminen tuottaa ongelmia juu, kolme kertaa viimeyönä heräisin ja menin kerran evakkoon sohvalle koisimaan, kun isäntä paukautti polvella unissaan mun mahaan. (olin aika *?!!?*** että nyt riitti!) Heh.

Sf-mitta on kahtena viimoisena neuvolakertana ollut 27. Jos ei kuulema huomenna näytä enemmän, niin sitten sairaalaan ultrattavaksi. Ihmettelen tosiaan, kun anoppi (neuvolantäti myös) mittasi viimeviikolla heti oman neuvolakertani jälkeen tuon sf mitan, niin se sai tulokseksi 30 mikä pitäis ollakkin. (kun olen aiemmin keskikäyrällä mennyt)

Eli toivotaan, että mun myyrmäen neuvola lääkäri on sitten mitannut ainakin viimeviikolla väärin! Tai muuten hymy hyytyy.

Paikat on kuitenkin sillä hollilla, että hieman auki. Povaili neuvolassa tuo lääkäri, että voipi hieman ennakkoon syntyä.

T. tirppana ja mugelo

Vierailija
10/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jânnâ huomata kuinka unen mâârâ ja tarve ovat kaikilla erilaisia. Vielâ muutama viikko sitten nukuin tosi katkonaisesti ja huonosti, mutta nyt nukun joka yô ainakin 8-9 tunnin unet ja pâivâllâkin saatan torkahtaa. En tiedâ kerâânkô vaistomaisesti unta varastoon nyt kun vielâ pystyy...

Eilen oli lââkâri. Kiloja on tullut sitten se 15, mitâ vâhân ounastelin. No en jaksa repiâ stressiâ siitâ. Luultavasti suurin osa lâhtee jo sairaalassa pois. Paikat olivat pehmentyneet ja hieman auki. Nâin ensikertalaisena en osaa sanoa, kuinka pian lâhtô saattaisi tulla. Eikôs siihen silti voi mennâ aikaa pitkâkin tovi ennenkun synnytys lâhestyy?

Eipâ silti minulle kâvisi oikein hyvin jos lapsi haluaa tulla aikaisemmin maailmaan...

Eilen siivoilin kotona vâhân ja heti alkoi supistelemaan oikein kipeâsti. Nyt on muutamana pâivânâ supistellut oikein napakasti, ei tosiaankaan sâânnôllisesti mutta kipeâsti. Sitten kun sitâ alkaa ajattelemaan ettei nâmâ harjoitussupparit ole edes alkuunkaan niin kipeitâ kuin oikeat supistukset, alkaa hirvittâân...

Tâhân asti olen ajatellut ettâ kyllâ siitâ synnytyksestâ selvitâân ja tietââhân sen ettâ kipeââ se kây, mutta kyllâ se silti jânnittââ ja kait hieman pelottaakin.

Oletteko te muut mammat saaneet apua synnytysvalmennuksen hengitystekniikoista ja oletteko muistaneet ne tosi tilanteessa. Tââllâ meillâpâin on valmennuksessa niin monenlaista tekniikkaa ettâ tuntuu ettei niitâ voi millâân muistaa. Saavat vaan tulevan âidin pâân pyôrâlle..

Ai niin piti vielâ kysyâ ettâ eikôs synnytyksen lâhestyessâ vaavi tule rauhallisemmaksi masussa, vai onko se yksilôllistâ. Minun kaveri on alkanut jytââmâân oikein urakalla viimeisten viikkojen aikana... eli sen puolesta synnyttystâ saa vielâ odotella..?

Jaksamista kaikile mammoille, kalkkiviivoilla ollaan jo...

terveisin

Ellinoora ja masuasukki rv 38

Vierailija
11/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HipHei, pää on meidän vauvalla alaspäin! Kyllä on helpottunut olo. Pää on alaspäin, mutta neuvolatäti sanoi, ettei olisi vielä kiinnittynyt. Ensi viikon perjantaina kantiksen äippäpolille ja arvioidaan uudestaan asento ja koko. Muuten neuvolassa kaikki hyvin, pissa puhdas, sf-mitta vähentynyt sentillä, verenpaine koholla, joten ei muuta kuin odottelua.

Tänään on ensimmäinen äitiyslomapäivä. Ja äitiysrahapäätös tuli eilen. Raha jäi vähän pienemmäksi kuin ajattelin, johtuen siitä, kun olin tytön kanssa sairaslomalla melkein 2kk. Olivat yrittäneet laskea sitä muutamassa pätkässä, kun 6kk mukaan laskettiin ja olivat viime päätöksestä sitä saaneet vähän nousemaan. Täytyy yrittää elää sen mukaan. Käteen jää reilu tonni, ehkä sillä eletään. Jääpähän työmatkakustannukset pois. Hassuinta tässä on se, että maksoin keväällä kovasti veroa, tarkistutin sen kesällä ja prosentiksi tuli 13,5%, mutta nytpä sitten nousee taas sinne 20%. No, ehkä niitä joskus tulee takaisin päin...

Nyt ravitsevalle einespitsalle, ruuanlaitto ei nyt nappaa.

Kirsikka ja ei enään x-asentoinen aarre rv 34+4

Vierailija
12/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä minä täällä. Kahvilla mutta herkut on nyt pakko jättää kaappiin, ettei vauvan koko ja paino nousisi turhaan ylimääristä enää.

Piti vielä lisätä vaan tuohon aikaisempaan juttuuni, että siihen 100e enemmän kuussa - juttuun vaikutti kyllä matkakulujen lisäksi toinenkin seikka, väänsin kaksi vuotta sitten kelan kanssa kättä kun hain päivärahoja 6 kk:n tulojen mukaan, kun olin tehnyt 25% pidempää työviikkoa tuon ajan, mun olisi ilman muuta pitänyt saada se isompi päiväraha, vrt aikaisemmin vain 75% työaika, mutta kelan laskujen mukaan nuo matkakulut ja mitkä lie muut vähennykset tekivät sen, että 25% tulojen noususta huolimatta kun matkakulut vähennettiin sain korvaukset silloisen ed. verotuksen 2002 mukaan, eli koko homma oli ihan p-eestä mun mielestä.

nyt tilaa muillekin.

äk

Vierailija
13/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla edelleen aika negatiivisella mielellä ;) ! Kaksi viime yötä on ollut niin vähäunisia että ei paljon naurata. Lonkat ja polvet vaivaa öisin ja iskiashermo taitaa välillä jumittaa... Ja arvatkaapas mihin heräsin viime yönä??? Kamalaan kipuun toisessa pohkeessa. Kun sitten tunnustelin, että mikä siellä " viiltää" , niin mieheni ukkovarpaan kynsi painoi pohjettani :D :D !! Yöllä ei naurattanut, mutta aamusella kerroin ukolle asian ja hänelläkin oli hauskaa...

On se kumma kun saa unta liian vähän, niin koko ajan mättää... Äippärahaa tulee ihan mukavasti, käteen jää n. 1100 e. Esikoisen kanssa oin opiskelijana hieman erilaisessa asemassa, joten olen todella tyytyväinen. Ja kolme kuukautta tulee sitä täyttä palkaa.

TIRPPANA, kerroit käyneesi Myyrmäen neuvolassa, siellä minäkin käyn!! Ja vaikka neuvolalääkäri on mielestäni todella mukava, ei hän osaa mielestäni lainkaan mitata noita SF-mittoja!! Kaksi kertaa hän on yrittänyt ja on mennyt monella sentillä pieleen!! Eli on tosiaan ihan mahdollista, että kaikki on kuten pitää sinullakin!!

Kovasti olen täynnä omaa napaa nyt, anteeksi muille. Voikaa hyvin, t. Maituliini 38+2

Vierailija
14/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs tosiaankin Heini luuraa? Huhuu??

Äitikuu: juu-u kuule, täällä sama että kohdunkaula pidentynyt kahden viikon aikana... oiskohan tieteellisesti mahdollista? Vitsailtiin siskon kanssa että jos tässä kolmen viikon aikana jatkaa pidentymistä niin vauva syntyy suun kautta :o kyllä sekin näin savolaiselta vääräleualta käy :)))

Kirsikka: oikeen hyviä uutisia! Onnea paljon! Toivotaan että vauva pysyy oikein päin :))

Äitiyspäivärahasta: ei todellakaan riitä mihinkään kun säännölliseen palkkatuloon tottunut. Saan 600 eur vähemmän kun töissä ollessa :(( Siis netto kun vero% nousee samassa rytäkässä. Että terveiset vaan hallitukselle joka kehottaa tekemään lapsia -- että juu!!

Ja unen tarpeesta: täällä yksi nukkuja ilmottautuu :) yöt petissä menee klo 11-07 sitten lapset opintielle ja takasin nukkumaan klo 10-13 :)) ja usein vielä pikkutirsat ruoan päälle siinä puoli kuuden aikaan illalla :o Aattelin jotta nukutaan nyt kun unta piisaa, saapi sitä sitten taas valvoa vauvan synnyttyä. Niin ja lähtö synnärille tulee kuitenkin yöllä niin on sitten tuota unta varastossa.

Hui, kello jo nuin paljon! Muksut tulee koulusta. Äkkiä kotia ojennukseen (jotta saavat taas sekottaa) - - siis katsomaan mitä jääkaappi on syönyt: muistaisin kyllä että pelkkä valo siellä luuraa kun en ole kauppaan tokkeentunut näiltä supisteluilta...

Palaillaan pallerot!

RauPotar ja toukka 37+3

Vierailija
15/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... taas korjaus: yöuni on klo 23-07 (ei siis aamupäivästä lähtien).. :)))

Vierailija
16/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun minäkin, vaik mitään uutta ei olekkaan.

3 NIITÄ supistuksia tuli eilen.. en tosiaan muistanut niiden tekevän niin kipeää. Kun noita muka kipeitä suppareita on ollut täs pitkin raskautta.

Pikkusiskon tapaan minullakin on sellainen olo et vedet menee.. mistätähän tosiaan se tunne tulee.

MIES: Se raivostuttava otus päällä maan. Tai ainakin rask. hormoonit saa heidät välillä tuntumaan siltä. Varsin painokelvotonta tekstiä tulis täältäkin aina välillä tuosta omasta ukkosesta vaik niin kovasti häntä rakastankin. Ne nyt vaan on semmosia ja välillä tosiaan niiden kanssa menee hermot(ja oikeesti ne on joskus syyttömiä siihen).

Poika kuulumisia oli ainakin 4äipällä ja äitikuulla, onnea(sopi hyvin tohon mies vuodatuksen jäkkeen) :)

Kirsikalla myös hyviä uutisia neuvolasta, kveri oli oikessa asennossa. Hienoa.

Ellinoora kyseli hengityksestä: Kaks olen jo synnyttänyt eikä vieläkään tietoa miten ne hengitys jutut menee.. siinä tilantees sitä kun yrittää vaan pysyä hengissä :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille, palailen kera neuvola kuulumisien huomenna.

neffi

Vierailija
17/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että pinna on lyhentynyt olemattomaksi unen tarve on lisääntynyt ihan järkyttäväksi... Eli nukkuisin vaikka kaiken aikaa... illalla 23-07 ja sitten tuosta 10-13 päiväunet, illalla tytön kanssa telkun ääressä monesti vielä yhden pätkän... Kumma juttu, että jää nuo kotihommat tekemättä... kaksi (vai peräti kolme) huonekalua odottaisi käsittelijäänsä, tytön pöytä ja tuolit maalaajaa, mutta tämä mamma vain vetelee sikeitä... Sittenhän sitä on aikaa kun vauva syntyy ;), näinköhän tyttö saa huoneeseensa huonekalut ennen kouluun menoa???

Muuten ei mitään kummallista, mitään merkkejä syntymästä ei anna tämä tyyppi... Synnytyksen alkamisen galluppi; mulla on kaksi kolmesta käynnistetty, yksi alkanut suppareilla, eli toivon hartaasti, että tämä alkaisi (PIAN) suppareilla. Painoarvio kun oli jo kaksi viikkoa sitten 3400g, neuvolan papereihin lääkäri oli kyllä merkinnyt 3600g, eli iso joka tapauksessa. Käyrien yläpuolella ollaan menty koko ajan...

Äitiyspäivärahasta, taidan saada tuollaiset 1500¿ miinus verot tietysti, tiukkaa tekee, kun nykyäänkään ei meinaa rahat riittää mihinkään...

Täytyy vaan koittaa pihistellä vielä enemmän kuin nykyään. Onneksi tulee tänä vuonna veron palautusta, muuten olis kyllä lahjojen ostaminen melkoisen tiukalla...

No, jos koitan nyt tehdä jotain edes tiskit siistiä pöydältä...

Haavekuva 38+3

Ps. ja olisko niitä hyviä käynnistysvinkkejä, jotka ihan oikeasti toimisi????

Vierailija
18/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silloin tällöin käynyt lukemassa pinoja, mutta en itse ole kirjoitellut kun en ikinä muista laittaa salasanoja talteen. LA on 9.12, joten ison mahan kanssa yritän saada huushollin pysymään pystyssä. Suurimmaksi osaksi se tuntuu täysin mahdottomalta: 2 v 4 kk pikkuneiti on kävelevä täystuho ja mies on maailman hajamielisin ja epäkäytännöllisin tapaus. En millään jaksaisi sata kertaa päivässä kumarrella ja keräillä samat tavarat lattioilta. Eläinten takia pitää imuroida ja pestä lattiat joka päivä muutenkin...

Supistuksia ei ole, mutta ei ollut esikoisen kanssakaan. Silloin synnytys alkoi vesien menolla 5 päivää yliaikaa. Yliaikaa saisi mennä minun puolestani tälläkin kertaa - meillä on remontti kesken ja kaikki vauvatavarat edelleen pahvilaatikoissa odottamassa. Pahimmassa tapauksessa saan tulla sairaalasta kotiin, jossa mikään ei ole valmiina. Ihan joskus silloin tällöin manaan tuon miehen hornan kuuseen kun hommat ei etene!

Omasta voinnista sen verran, että kokoajan väsyttää. Osittain johtuu selkäsairaudesta jonka takia ei pysty nukkumaan missään asennossa, enkä nyt raskauden aikana voi käyttää normaalia lääkitystä. Panacod väsyttää niin julmetusti, että en viitsi niitäkään napsia vaikka lupa olisi. Verensokerit on tasaantunut, mutta pistelen insuliinia monta kertaa päivässä ja diettiä diettiä. Painoa on tullut 7 kg, mutta siitäkin huomautellaan että pitäisi vaan edelleen kiristää omia syömisiä. Otan taas sairaalaan mukaan Fazerin sinistä ja cocista ja salaa meinaan ne siellä popsia kunhan synnytys on ohi.

Terveisin Heli

Vierailija
19/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää mamma sekosi vallan täysin :) kun miehestä ei ole mitään apua niin ajattelin että saan hommat pois alta paremmin kun teen ne nyt kun vielä voin. miehelle olen nytten kuukauden päivät puhunu, eikä mitään tapahtunut!! murrr..miun mies oli se: joku torstai-tyyppi. maailman rakkain kuiten ;) elikkäs hommana oli viedä takapihalta kaikki liikenevä kesäkama varastoon ja vaatehuoneesta tavaraa varastoon..selviydyin hyvin ja raahasin samalla pinnasängyn ja ammeen sisätiloihin :D ihan ihmeellinen olo tuli tossa päivällä kun menin suihkuun niin meinasin alkaa saunaa pesemään, taidan jättää huomiselle..nyt taisi tulla rehkittyä ihan tarpeeksi. jahka sitä saisi jotain tapahtumaa tonne alapäähän.

eilen piti tosiaan käydä lisäilemässä että mulla tays käynnillä rv33 sanottiin että sormelle auki ja nyt eilen kiinni :/ taitaa olla lääkäri kohtaista. eilinen lääkäri oli aivan ihana, sanoi aina mitä tekee..eikä lyönyt nyrkillä alapäähän niin kun edellis kerran lääkäri.

äp-rahasta: saa nähdä miten moisella tulee toimeen. tais olla 1100 ja siittä verot. tuo summa olisi kyllä käynyt jos olisi ollut käteenjäävä summa. mulla kans sama homma kun kuljen ns.toiselle paikkakunnalle töihin niin veroprosenttini nousee äp-rahan ajaksi 2%..on tämä suomen maa aika hieno paikka, terveisiä vaan kaikille päättäjille. mutta onneksi menot tippuu kans aikalailla, esikoinen kotihoitoon, toinen auto pois ym.

nyt taidan lähteä kokkailemaan ruokaa ja levähtämään

yritän tulla illalla vielä, kun piti kommentoida vaikka mitä mutta ei muisti toimi :)

voikaa hyvin kanssani pyörivät :D

Vierailija
20/30 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että aika voi kulua hitaaaaaasti...... Jotenkin ilmakin on niin surkea, sataa koko ajan vettä ja kaikki lumet on sulaneet. Onneksi olen saanut käytyä joka aamuisen aamulenkkini n. 5 km. Aamulla supisteli lenkin aikana taas koko ajan mutta lopahti kun pääsin kotiin - tietenkin.

Joko muuten joulukuisille on oma synnytyskertomuspino synnytyspuolella? Se varmaan pitäisi käydä tekaisemassa, kohta on JOULUKUU !!!

Äitiyspäivärahasta : minullekin jää käteen jotain reilu tonni kuussa eli eipä sillä paljoa juhlita.

Ajattelin käydä kaupassa ostamassa lapsille bebe-leivokset jotta saavat herkutella vauvan synnyttyä ja saavat pikkuisen balsamia suurimpaan ikäväänsä. Kuinkahan pitkä päiväys leivoksissa on? Saisi olla ainakin pari viikkoa näin aluksi. Tietenkin tässä piilee se riski että syön itse leivokset moneen kertaan makean nälkääni päivällä yksistäni mutta saahan noita kaupasta lisää jos niin käy :)

Minä nukun myös aivan kauheasti, yöllä 23-7 ja päivällä 13-14.30 otetaan pikkuneidin kanssa torkut. Yöt nukun kuin tukki, ehkä kerran käyn vessassa ja aamulla ei tahdo saada silmiä auki sitten millään.

Vauvalle en ajatellut ostaa joululahjaa, varmaan tulee saamaan mummoilta jotain. Ostan isommille sitten jotain extraa.

MrsCruiser 38 ++++