Voisiko joku uskovainen rukoilla?
Minun ja mieheni puolesta? Olen väsynyt hoitamaan taloutta yksin, varsinkin, kun rahaa ei ole paljoa. Mieheni opiskelee, valmistuu keväällä. Toivon, että hän löytäisi töitä. Toivoisin myös, että osaisin olla murehtimatta liikaa asioita ja osaisimme mieheni kanssa elää sovussa paineista huolimatta.
Kiitos.
Kommentit (27)
sanis73:
Miksi, jos Jumalalle kelpaa uskomalla Jeesukseen, pitää kuitenkin muuttua ja muuttaa elämäänsä?
Jos on antanut itsensä ja elämänsä Jeesukselle, Pyhä Henki asettuu asumaan sydämeesi ja vähitellen vaikuttaa elämääsi niin, että haluat tutkia Jumalan tahtoa ja toimia sen mukaan. Synnintunto kehittyy vähitellen ja on hyvä muistaa, että itse ei synnin kahlitsema ihminen voi elämäänsä muutaa. Pyhittyminen on Jumalan työtä siinä kuin pelastuskin. Jumalan tahtoa on hyvä etsiä Hänen sanansa valossa ja rukoillen. Siellä missä on rakkaus, ei ole pelkoa.
Kunhan saaat oman ratkaisusi tehtyä, toivottavasti hakeudut uskovien yhteyteen, missä saat opetusta ja koet uskovien yhteyttä, asiat alkavat toivottavasti selvitä. Varo liian lakihenkisiä porukoita, se vääristää lain ja evankeliumin tasapainoisen ja ratkaisettoman jännitteen.
Osasit vastata kysymykseen paremmin kuin minä. Jäin miettimään, korostinko ehkä liikaa katumuksen ja synnintunnon merkitystä... (?)
Koska asiahan on kuitenkin niin, että tunsipa ihminen itsensä ihan millaiseksi tahansa, armo kuuluu hänelle, eikä siihen saa asettaa mitään vaatimuksia. Ei se ole tunteista kiinni. Armo kuuluu kaikille, jotka sen haluavat vastaanottaa! Korjatkaa hyvät ihmiset jos sanon jotain väärin! :) Tuntuu jotenkin niin vastuulliselta vastata näin perustavaa laatua oleviin kysymyksiin.
Voisitteko rukoilla, että osaisin antaa elämäni ja itseni (vaikkei siinä paljon annettavaa olekaan) Jeesukselle. En tosiaan tiedä, mitä nyt pitäisi tehdä...
Rukoilen puolestasi, niin kuin olen jo rukoillutkin!
Tunnen itseni huonoksi neuvon antajaksi - aina jään miettimään, sanoinko jotain väärin. Haluan kuitenkin sen verran neuvoa, että turvaudu Sinäkin rukoukseen, siinä on ihmeellinen voima! Usko Jeesukseen! Usko, että Jumala johdattaa sinua, itse omalla voimallasi et voikaan antaa elämääsi Jeesukselle. Muista, että Jumala HALUAA pelastaa sinut!
Me perheenä rukoilemme lähes päivittäin niiden puolesta jotka ovat sairaita tai muuten ahdistettuja että he kestäisivät koettelemuksensa. Rukoilemme myös että kaikkien heidän sydämmensä voi laajentua ja että he voivat saada lisää viisautta voittaakseen koettelemuksensa. Näin olen rukoillut viimeiset 12v ja iloisena kuulen erityisesti niiden elämässä tapahtuneista ihmeistsa joilla on uskoa itselläänkin ja erityisesti heidän joiden puolesta olemme rukoilleet nimet mainiten.
sanis73:
Voisitteko rukoilla, että osaisin antaa elämäni ja itseni (vaikkei siinä paljon annettavaa olekaan) Jeesukselle.
Rukoillaan ja rukoiltu on :)
Ja pää pystyyn nyt vaan. Sinun ja perheesi on Jumalalle tärkeä ja veikkaanpa että taivaassa on jo juhlat sen vuoksi, että olet sisäisessä ahdistuksessasi kääntynyt aivan oikean tahon puoleen! Lue vaikka Raamatusta luukkaan 15 luku, missä tästä kerrotaan. Jeesus on kolkutellut sydämesi ovelle ja sinä olet jo vähintäänkin raottanut ovea. Sinulla on täysi oikeus tulla Jumalan lapseksi, yhtä suuri kuin kaikilla muilla. Ja on hyvä muistaa, että juuri sitä meiltä toivotaankin.
Nyt kannattaa tosiaan alkaa lukea Raamattua ja hankkimaan opetusta siitä, mitä se oikeastaan sisältää. Oheisessa linkissä on hyvä, vanha kirja, Roseniuksen Elämän Leipää. Siinä on joka päivälle lyhyt pätkä Raamatusta ja sitten pieni saarna/puhe sen perään. Vaikket muuta nyt heti osaisikaan tehdä, niin jos vaikka joka aamu lukisit tuon päivän sanan, niin se on jo hyvä alku. Siihen päälle vaikka " Isämeitä" ja omat huolet ja toiveet sille päivälle.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/rosenius.htm
Muutenkin nuo Peltolan kotisivut on hyvää ja luotettavaa opetusta täynnä. Peltola on mukana ns viidesläiseen herätysliikkeeseen lukeutuvassa luterilaisessa lähetysyhdistys Kylväjässä, joka on yksi kirkkomme lähetysjärjestöistä (ja minun hengellinen kotini myös ;))
Lopuksi kehotan vielä, että lähtisit rohkeasti hakemaan uskovien yhteyttä. Se ei aina ole helppoa, näin jälkeen päin itsellä oli todella onnea, kun osuin ihan ensiksi noihon Kylväjän porukoihin. Lakihenkisyydestä varoitan edelleen, siellä PH ei niin pääse vaikuttamaan, missä ihminen kuvittelee, että hänen pitää omin voimin vielä vähän täydentää Jumalan täydellistä pelastustyötä. Mutta ehkä tästä ei ole syytä vielä näin huolehtia. Jumala ohjaa sinut oikeaan seurakuntaan kyllä.
että näitä asioita ei kannata yritääkään järjellä käsittää. Nämä ovat uskon asioita, eivät tiedon, eivät järjen, eivätkä tunteenkaan.
Uskon voi saada ainoastaan Jumalalta, ja kun rukoilet Häntä, aivan varmasti hän sinulle uskon antaa kuten jo edellisessä viestissä kirjoitinkin.