###SYYSkuisten tiistai###
Kommentit (21)
PikkuKippu heräs jo :)
Nyt höpöttää tuolla hööhöö höööööö!!Ihku!!!
Meilllä on kerhopäivä tänään.
Hilulle jaksuja remppaan
Tosiaan seuraavaksi Äitikuun vuoro hakea nyytti :)
Nyt ei liiku mitää päässä
Hauskaa päivää syysemoille!!
Ramika ja Tytöt
Ihania uutisia molemmilta. Nyt on sitten yksi ajanjakso onnellisesti päättynyt ja uusi alkamassa
Ihanaa vauvantuoksusita arkea molemmille.
Nyt pakko jatkaa töitä.
Helli (9 työpäivää jäljellä!)
aamupalataistelun jälkeen Ida viety tarhaan, oli taas semmonen aamu että oksat pois. Ida läästi karjalanpiirakalla hiuksiaan, on kiva rasvaletti nyt, mitään ei oikeastaan syöny ja sit passitinkin pois pöydästä, ei se lapsi nälkään kuole kuitenkaan. Mistä saatais mulle pidempi pinna, se menee nykyään sekunnissa???!!! en vaan jaksa tota sotkemista ja ainaista vinkumista, ku sit kuitenkin kun ruvettiin vaatteita laittamaan niin Ida puki kaiken ite ja oli oikein reipas. Päiväkotiin jäi suht iloisena kerta ei tarvinnu aamupalaa sielläkään syödä. En tiedä mikä noissa syömisissä nyt oikeen mättää. Huomenna on onneks kehityskeskustelu päiväkodissa, et kuulen vähän tarkemmin mitä Ida siellä päivisin puuhaa.
Enkelin unettomuusvaiva on siirtyny mulle, nytkin unet karkas aamulla viideltä mut en suostunu nousemaan ja puol horteessa makasin kahdeksaan asti sängyssä ja sit olikin jo pakko nousta. Eilen heräsin kuuden jälkeen vaik ois saanu vielä nukkua pari tuntia. Höh. No mutta toivottavasti Enkeli kuitenkin olis saanu viime yönä nukuttua edes muutamia tunteja pikku nyytin kanssa :)
Olin kokonaan unohtanu yhden koulutehtävän mikä pitää huomenna palauttaa, ärsyttää vaan kun se on paritehtävä ja luulen, et mun pari olettaa mun tekevän sen yksin kerta sillä oli joku toinen kouluprojekti nyt menossa. No seuraava vastaava tehtävä pitää palauttaa taas vkon päästä, sillon mä en pistää tikkuakaan ristiin sen takia. Oon ihan tympääntyny koko kouluun taas tällä hetkellä, kai se on ihan sallittua tässä vaiheessa ku pitäis olla jo äitiyslomalla.
Lauantaina mulla on tiedossa omaa aikaa, meen mun äidin kanssa jouluostoksille. Ens mennään kyllä yhteen näyttelyyn, jossa on kuvia äideistä ja isoäideistä... siis valokuvia, jotka on otettu TYKS:n synnyttäneiden osastoilta. Muutaman kuvan näinkin jo, vaikuttais ihan mielenkiintoiselta. Jos tämä linkki toimii niin siinä näkyy yksi kuva joka siellä on esillä http://www.peri.fi/materiaali/2006/09/hanne.jpg
Mä luulin et meillä olis jo kaikki vauvatarvikkeet ollu hankittuna, tosin pinnasänky ym edelleen varastossa, mut olin kokonaan unohtanu meidän kylpyongelman! Siis meillä on pesuhuone noin postimerkin kokonen, siellä ei mahdu seisomaan ku yks ihminen kerrallaan, ja lisäksi meillä on suihkun sijaan kylpyamme, joten ei oo tilaa vauvan ammeelle. Täytyy miettiä miten sen vauvan ammeen saisi siihen " aikuisten" ammeen päälle, mun äiti ehdotti et jos pesukoneen päällä kylvettäis mut se on ihan liian korkealla sitten (mä oon 160cm pitkä). No täytyy miettiä vielä, onhan tässä aikaa... :)
Joo, mut niitä kouluhommia nyt!
Petra, Ida ja vauva rv 35+4
Tauti taitaa taas pahentua,en jaksa!!!jo 4.vko menossa puolkuntosena!
Yöllä valvoin yhtee asti ku yskitti ja sitte heräilin monta kertaa.Uni katos kuudelta ku näin unta et tapoin mieheni vasaralla!!!!Onneks heräsin mut ei tosiaa enää nukuttanu!Kamala uni!
Typyki heräs ennen aikojaan ku tuli lehtipuhaltimet ikkunan alle.Oli hankala aamu ku yleensä herätän sen ku oon ite valmis,nyt yhessä meikkailtii.
Pojan valokuvat saatii.Sillon manasin sitä et olivat ulkona ennen kuvausta...Juu,säästyy nyt neki rahat ku ei tarvi kuvia pitää!!yks vaa muistoks.. :-(
Lila taas itketti ihanlla runolla...niisk...
Eilen sain kännyyn kuvan nti Enkelistä...hän nukku siinä niin ihanasti!Meille on saatava semmonen käärö!!
Livenä nään mussukan varmaan 1vutoiaana ku tää tauti ei lähe mihinkää!!!!!!!!!!
Hilulle jaksua ja kaikki sympatiat rempan keskelle!!!kyllä varmaan vähä hermoja kiristää!
Tänää on typyn muskari ja mietin et pitäskö uhmata tautia ja vaa mennä jumppaa illalla!Suututtaa ku jää montamonta kertaa väliin...ja kaikki on viel maksettuki!
jatu
Ihania vauvan tuoksuisia hetkiä sinullekkin!!!Oih ja voih,kun on niin liikuttavaa ajatella pientä tuhisevaa nyyttiä...
Ihana hiljaisuus ja hetki omaa aikaa.Pojat vein puistoon ja talo on kuin huopatossutehdas.
Mitään kummempia ei kuulu,tasaista menoa päivä kerrallaan.
Syysherralla ei tietoakaan vaipattomuudesta,jotain valopilkkuja jo oli mutta nekin kaikki kadonneet.Epätoivoista.2v3kk ikä jo lähestyy.Ehkä sitten keväällä paremmalla onnella tai sitten vauva sotkee pakan lopullisesti!
Nyt katselemaan sivuja..
Leanna +5 ja rv 22+
Suurensuuret lämpöiset onnittelut Reelille ja Enkelille! Synnytyskertomuksia odotellaan :)
Omanapainen vuodatus:
Mulla loppui veto ihan totaalisesti tänä aamuna. Olin jo lähdössä töihin, kävin herättelemässä typyn kun olin saanut itseni valmiiksi. Temppuilu alkoi tietenkin samantien ja mulla vaan loppui patterit. Istuin lattialla ja itkin, Vennakin tuli ihanasti halaamaan, " äiti, ei oo mitään hätää" . Ehdotti myös, että mene sohvalle pötköttämään. Suloinen.
Hetken siinä mietin ja totesin että nyt taisi tulla se hetki, että jään sairauslomalle. Supistelua on ollut ihan kiitettävästi, itse kokeilin kohdunsuutakin ja vähän pehmeä ja sormelle auki on - ei hyvä. Tunnin päästä meen lääkäriin arvioittamaan paremmin, kun ei tuosta itse saa kovin hyvin tolkkua. Eihän mun työ ole raskauden kannalta paha, mutta tämä koko ruljanssi. Siis miehen selkä (joka leikataan 99% varmuudella), uhmat, hissitön talo+ylin kerros jne jne...
Mulla on kyllä päässä vikaa, kun aina vaan yritän jaksaa ja pärjätä. Ja sitten tuleekin tällainen stoppi. Nyt lepäilen ainakin tämän viikon. Mummo tuli tänne avuksi aamulla, onneksi asuu lähellä ja on käytettävissä kun hätä tulee.
Suuresti helpottaa lukea, että muissakin perheissä on näitten uhmiksien kanssa samanlaista riemua. Välillä yhtä avuton olo kuin ihan pienen vauvan kanssa aikoinaan, ja uusi tilannehan tämä onkin kun Venna on oikeesti ollut niin " helppo" ja aurinkoinen lapsi.
Nyt meen keittelemään kaffet ja sitten sinne lääkäriin käymään.
- tea H24+5 -
Eiliset;
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8888933&p=2&mpage=6&tmode…
Piuha-Pirkko on taas niin tarmokkaasti johtoja nykimässä, joten romaania on turha edes yrittää.
Huh, huh Hilun rempan keskellä asumista!
Kivaa ulkona kun hiekkis paljastui lumen alta! Ja puroihin saisi olla tuntikausia viskomassa kiviä.
Noista parisuhdekiemuroista. Meillä ongelmana on mies. On aivoton taikina väärään aikaan ja väärässä paikassa. Omaa mielipiteitä toimii väärään aikaan ja väärässä paikassa. Jos mies tekisi ja toimisi niinkuin hänen aina erehtymätön vaimo haluaisi, niin meillähän olisi aina ihan mukavaa ja auvoista tämä yhteiselo. Haluatteko esimerkkejä;
Esim 1. eilen aamulla Mies nousi lasten kanssa, kun Rosan kanssa olin valvonut yön. Kun heräsin niin Rosa oli ensimmäisillä päikkäreillä ollut jo jonkin aikaa. Mies oli puunannut tiskipöytää ja hellaa (hänen neuroosinsa) ja katsellut töllöä jne.. ME Mennään Aina Ulos kun Rosa on nukahtanut. Niin ei ulkoillessa tarvitse kantaa rattaissa viihtymätöntä Rosaa. Tässä esimerkki aivottomasta taikinasta. Jos on ulkoiltu 8kk Rosan päikkäreiden aikaan joka aamu, niin miksei sitä ole voinut mies rekisteröidä kautta huomata??? Täytyykö kaikki ohjeistaa? Kiva kuitenkin että antoi nukkua..
Esim. 2. Mies ei halua lisää lapsia. Täysin väärä mielipide. Kyllähän se on niin että kun nainen haluaa lapsen niin miehen on oltava innosta hihkuen vällyjen väliin menossa ja tarmokkaana odotettava raskaus ja-pikkuvauva-aikaa..
Näistä tälläisistä meilläkin väännetään. Joskus tuntuu että ikuisesti. Miksi miehet on marssista???? Viimeksi tänä aamuna väännettiin esimerkkinro kakkosesta.. Minun piti hoitaa tämä asia nätisti ja pehmoisesti ja painostamatta. Joo, hyvähän se on että on tavoitteita, nyt vaan en ole ihan toiminu/itseäni ilmaissut niinkuin alunoperin piti.. :-/
Jatulle jaksuja! Samassa veneessä ollaan!
Ynikselle jaksuja! Jep, miehet on, tiedättehän..
Lila75
Ihanaiset syysäidit, nyt loppuu tämän pinon tyttöjyräys, meille tulee toinen poika... kopioin tähän tuonne joulukuun listalle kirjoittamaani hieman... Taysin äippäpolilta tultu ja masussa kaikki hyvin, eikä kaverilla ole sieltä mikään kiire ulos vielä. Vauva varmistui POJAKSI ja on nyt 3,4kg (viikkoja nyt siis 38 tai oikeasti 37+1). Poika on viistossa (heh, just eilen vitsailin siitä x-asennosta) pää vasemmalla alaviistossa, aika ylhäällä vielä, eli ei ole laskeutunut. Kohdunsuu kiinni ja täysmittainen (??? Miten voi olla, kun 2 viikkoa sitten oli lyhentynyt jo 1,5cm, nyt muka pidentynyt taas???). Kahden viikon päästä kun neuvolakortin mukaan l-a uusi käynti, katsotaan silloin uusiks. (Painoarvio nyt tuolle lasketulle päivälle olisi jotain 3,8-3,9kg, ja jos siitä vielä pari viikkoa menee niin ollaan jo samoissa lukemissa kun esikoinen, 4,2-4,3kg)
Käynnistyksestä ei puhuttu sen kummemmin, esikoisen synnytys käytiin taas kerran mun toivomuksesta läpi ja avotarjonnasta ja sen syistä keskusteltiin. Kävin lähetteellä vielä varmuuden vuoksi röntgenissäkin, kun lantion malli saattaisi olla yksi syy avotarjontaan, ellei poika mahdu siellä kääntymään. Kuulen nuo tulokset sitten vasta ensi kerralla, ellei mitään hälyyttävää ole eivät erikseen soita tuloksista. Ai niin ja lääkäri lupasi että synnytyssalissa voidaan vielä ultrata ja varmistaa asento ennen ponnistusvaihetta, jos vaan aikaa on, eli mahdollinen poikkeava tarjonta nähtäisiin vielä siinä ja voitaisiin mennä kiireelliseen sektioon hätäsellaisen asemasta. Mutta lääkäri kyllä muistutti, että vauva voi vielä synnytyskanavassakin kääntyä halutessan, eli mitään takeita ulostuloasennosta ei ole....
Aika hassu olo nyt. Luulin jo että jotain edistystä olisi tapahtunut, mutta ei siis vielä mitään synnytykseen viittaavaa. Toisaalta hyvä niin, vauva saa vielä kehittyä muutaman viikon. Eilinen oli koko päivä ihan kamala ja luulin että edes vähän olisi paikat pehmentyneet.... Yön nukuin hyvin Panadolin voimalla, ja tänään taas loistava olo, ihan erilainen kun eilen.
Ja kiva tietää sukupuoli varmaksi, pääsee laittamaan kaikkea valmiiksi kunnolla! Enkilin ja Reelin ja Öttiksen tytöille tulossa siis kosijaehdokas...
Hilu, kärsivällisyyttä ja piiiiitkää pinnaa rempan keskelle. Muistan vielä kun vuosi sitten tehtiin keittiörempaa, syötiin mikroruokaa olohuoneessa ja haettiin eteisestä jääkaapista maitoa... Valmis köökki kuitenkin korvaa hetkelliset kärsimykset ;)
Tealle kans paljon voimia ja lepoa!
Lilalle kärsivällissyyttä kans miehen pään kääntämiseen. Toivossa on hyvä elää... Meillä tämä tieto toisesta pojasta aiheuttaa kyllä väistämättä vauvakuumeen vielä joskus, sen iltatähden = tytön yrityksen... Vaan eipä noita sukupuolia saa valita, isänpäivänä just haastateltiin radiossa suomipopilla Eveä, jolla 6 POIKAA. Huh.
Nyt me sitten ruvetaan Tomeran kanssa kilpasille, kumpi ensin. Suuri ei ero ole, periaatteessa kumpi vaan, mulla tod. näk. ison koon takia käynnistetään kyllä viimestään joulukuun puolivälissä... jännää on.
Ihana päivä tänään kerrassaan! Lähetän tätä hyvää ja energistä oloa sinne linjoja pitkin kaikille tarvitseville, ottakaa koppi ----*****
äk rv 38+0 tai 37+1
kerroin muuten anopillekin jo että tulokas on poika. Hyvin otti tiedon vastaan, näytti aidosti ilahtuneelta, vaikka phaa pelkäsinkin...jospa nyt loppuisi se vaaleanpunaisten töppösten kutominen siltäkin jo ..... ;)
äk
Ihan kiva ettei jättiläistä masussa kasva, vaikka ison puoleiseksihan tuokin poika ehtii, jos vatsassa hyvin viihtyy. Meillä taitaa päteä, tuo ettei samoilla vehkeillä tule kuin yhtä sorttia. Jotenkin olisi vaikea kuvitella että meille tuli poika. 3. tyttö on oletettavasti meillekin tulossa, jos vain mies suostuu.. Täytyisiköhän minun lainata tuota omaa miestäni jos siitä 3. haluatte tytön! ;-D Isoja vaikeuksia on kyllä saada mies saattamaan vaimonsa raskautettuun tilaan, joten eipä taida lainaukseen suostua. Ja jos suostuu, niin kotiinsa ei varmasti takaisin halua. Täällä ollut nyt 5 päivää sellainen menkkahirmu, että raivostunut biisonilaumakin on helpompi käsiteltävä kuin minä.. Voi mies raukkaa!
Jaksuja masun kantoon!
Mitenköhän Enkelillä ja Reelillä sujuu? Jännää!
Minun pitäisi siivota.. Mutta kun mieluummin roikkuisin täällä!
Lila75
Kivoja uutisia ÄK:lla, en aio ryhtyä etuilemaan, koska mulla on vielä yksi tentti 21.12, ja haluaisin sen tehdä vielä ennen synnytystä. Mulla on to lääkäri, enkä usko et täälläkään on minkäänlaista edistystä tapahtunu eli varmaan on paikat kiinteät ja kiinni ja täysmittaiset ja vaikka mitä :) vähän jännään, että laittaako lääkäri lähetteen ultraan, th meinas et jos pitäis kuitenkin painoarvio tehdä koska Ida oli niin PIENI syntyessään, ettei vaan oo mitään häiriötä tms. Idahan oli 2750g vaikka oli ihan täysiaikainen, pituutta kuitenkin 50cm et olihan se aika rimppakinttu. Olis kiva kyllä saada jonkinlainen painoarvio, kun mä oon kyllä sitä mieltä et tämä vauva on isompi... mikä äitikuu sulla on ollu sf-mitta? eihän se vauvan koosta kerro mutta kuitenkin...
joo, jo riittää raskausjutut tällä puolella, kyllästytte muut vielä lukemaan!
Paitsi että pakko kertoa kun sunnuntaina näin yhtä tuttua, jolla rv 25 menossa, maha oli yhtä iso ku mulla (mun maha on tosin aika pieni) ja valitteli vaan et miten on vaikea saada kenkiä jalkaan. Mielessäni ajattelin et voi kuule, sulla on vielä monta viikkoa edessä sitä kenkien laiton tuskailua :)
Yritin tehdä kassavirtalaskelmaa (koulutehtävä yllätys yllätys!) ja se heittää 52 000e... mä en vaan ole tottunu noin isoja rahasummia käsittelemään edes paperilla :D
Jaaha, jos lähtis hakemaan Idaa kotiin, ajattelin et jos leivottais jo nyt joulutorttuja... Osan pakastan niistä ja annan sitten mun isoäidille, on jo 82v joten ei itte enää jaksa eikä muista miten niitä tehdään.
Ai niin, Hilu, onnistuiko ne valkosipulin kynnet hyvin? Jaksuja keittiöremppaan!
Petra, taas
kun oli su ja eilen niin pitkät pinot niin nytkin toivoisi samanlaista.... missäs kaikki luuraa?
nosto nyt ainakin siis, mitään asiaa ei ole....
äitikuu
Niin kivoja asioita Äitikuu kirjoitteli, että oli pakko tulla kommentoimaan. Ihanaa, toinen poika :) Meillä esikoinen halusi nimenomaan pikkuveljen, kun kerrottiin, että hänestä tulee isoveli. Kyseessä oli siis T. Ja teillä kun ei ole niin suurta ikäeroa kuin meidän veljeksillä (siis yli 8v), niin ei tarvii paljoakaan uutta laittaa. Vaikka ainahan se on jotain kivaa pientä laitella uudelle tulokkaalle. Ja hei, minäkin luulin, että yhdelle isälle tulee vain yhdenlaisia lapsia, joten yllätys olikin suuri, kun Neiti syntyi ;)
Lilalle toivon, kuten myös Jatulle, että miehet suostuisivat vielä siihen kolmanteen. Meillä on turha yrittääkään ehdottaa sitä neljättä, jyrkkä Ei! Tosin niin kyllä itsekin sanon. Sitä paitsi lapsettomuushoitojakin läpi käyneenä tiedän, ettei kaikki mene aina niin kuin haluaisi...
Mies on muuten lomalla tällä viikolla. Siksi tämä palstailukin on häiriintynyt :/
Tea, mitä lääkärissä? Otahan rennosti ja levähdä! On teillä sitä hulinata muutenkin. Suloinen tuo teidän Venna, niin sievästi lohdutellut äitiään. Meillä kun tuo syysmies puhuu vain yksittäisiä sanoja, korkeintaan kaksi sanaa ja nekin taivuttaa ihan väärin. Mutta selvää äiti saa ihan hyvin.
Leanna, ei meilläkään T vielä pottaile kunnolla. Isot rieskat viimeksi tänään päivällä murjoi vaippaan. Oli koko isäntä sitten siinä. Yöx!
Tomeralle jaksamista loppumetreille. Lukuintoa viimeisiin tentteihin!
Ynis, joko koira voi paremmin? Vai vieläkö oksentaa?
Entäs sitten, mitä muuta? Jotain piti vielä kommentoida, mutten muista mitä... Ai niin, huomenna olen ehkä viisaampi tulevista työkuvioista. Toivottavasti ainakin. Sitten niistä lisää!
Mimmu ja lapset x3
PS: Lila, miten Rosan iho muuten nyt sairaalajakson jälkeen voi? Miten Sinillä oli mennyt mummolassa?
Olen edelleen aika kypsänä mieheen. Huoh! Ei siitä sen enempää tällä erää. Oli ihanaa olla töissä! Niin kuin ois ihan toisessa maailmassa ollut!
Tea, eikös lääkärit ja sairaanhoitajat ole niitä huonoimpia potilaita:) Jaksua, ihan tosissaan kaikkea ei tarvi jaksaa! Kukaan ei ole superäiti, vaikka kuinka yrittäis. Pidä huoli itsestäsi!
Vaikka välillä varmaan saa toisenlaisen kuvan, niin sen minä olen oppinut, että kannattaa kuunnella itseään ja tajuta ne omat rajansa. Sen takia minä vastustan esim. jotain esikoisen kuntoutusjuttuja, kun en vaan tunne jaksavani niitä ja toisaalta ne ei myöskään tunnu välttämättömiltä. Kun vaan muutkin osalliset kuuntelis myös mua tältä kannalta!
Mimmu, kiitos kysymästä. Koira on pikkuisen pirteämpi. Kyttää ruokaa jota ei taas saa (kun joutuu paastoamaan), mutta vettä ei juo, vaikka meinaa kuivua. Eilenhän eläinlääkäri jo tiputuksella nesteytti koiraa. Tai onko se sitten tiputus vai mikä, mutta monta " nestepattia" sai niskaansa. Aika surkeaa tää on. Torstaina lisää tutkimuksia. Saa nähdä löytyykö mitään.
Leluista tuli mieleen, että minä nyt päätin laittaa syrjään muotopalikkalaatikot, pari nuppipalapeliä ja muutamia kumieläimiä. Hölmöä ehkä laittaa säilöön kevääseen saakka kirppistä odottamaan, mutta jos tulis vähän paremmin tilaa lelukoreihin.
Taidankin mennä penkomaan myös yläkerran lelukorit...
Hilulle jaksua rempan keskelle!
T: Ynis
Katseltiin miehen kanssa mulle kannettavaa netistä joten samalla pinoudun kun on netti auki. Nyt on teoriassa edullinen, mulle riittävä kone löytynyt, kukakohan sen hakisi vielä kaupasta kotiin:)
Ynis ja muut miehen osallistumista kotihommiin pohtineet. Samassa veneessä ollaan, en jaksa edes enempää aiheesta kirjoittaa. Mutta ihan läävässä asutaan tällä hetkellä, yök.
Hyviä uutisia oli äitikuulla. Hyvä että ei tarvi stressata että vauva kohta syntyy, vaikka aika varmasti tuntuu pitkältä viimeisten viikkojen aikana. Mutta, ehtiipä vauva kasvaa masussa loppuun asti.On tosiaan ollut melko tyttövoittoista tämä uusin porukka, hyvä että tulee niitä sulhasiakin tylleröille.
Meillä poika vähän flunssassa. On ollut nuhainen ja yskäinen monta päivää ja nyt illalla tuntu enemmänkin kipeeltä. Onneksi nukahti jo ennen klo 8, toivottavasti saa nukuttua. Lisäksi silmät taas rähmii, edellinen silmätulehdus oli 3 viikkoa sitten, se näköjään kiertää tarhassa sitkeästi. Saa nähdä miten käy huomenna tarhan kanssa, mies ei voi olla pois ja munkin ois pakko tehdä muutama homma. No, jos poika kunnolla kipeenä, minä jään kotiin.
Tea, hyvä kun uskalsit tehdä viisaan päätöksen oman itsesi suhteen. Mäkin olen viime päivinä miettinyt omaa jaksamista, mutta en vaan osaa antaa periksi. Toisaalta selviän työpäivästä, mutta illat menee melko lailla makuuasennossa. Vatsa on kestosupistuksessa ja ihan älytön painontunne alapäässä.En tiedä johtuuko siitä että mulla ekan kerran jälkeen todettiin jo kohdun laskeuma, ja olen ollut ihan surkea jumppaamaan lantionpohjalihaksia..
Tomera, oot kyllä nimimerkkisi veroinen.Vielä jaksat paahtaa kouluhommia!
Jaksamista kaikille
Helli
Näyttäis siltä, että esikoisella on alkava silmätulehdus. Hieman erilainen ehkä kuin pienemmällä oli. Tätähän tässä vielä kaivattiin. En minä kehtaa koko ajan olla töistä pois, kun en ole vielä edes oikealla sopimuksella siellä. Miehellä taas on menoja huomenna. Torstainakin vie koiran tutkimuksiin. Mulla to-pe kurssipäiviä. Onhan noi mummot, mutta ei nekään aina niin helpolla pääse (mm. anopilla oma lääkäri huomenna).
Tsemppiä raskautetuille masujen kanssa!
Reelin ja Enkelin omia kertomuksia odottelen! :)
T: Ynis
Kylläpä on pinot käyneet jänittäviksi,Äitikuulle tsemppiä viimeisille viikoille, Tealle kanssa voimia ja hyvä kun osaat hellittää!!!!
Mä olenjaksanut töissä kohtuullisen mukavasti,mutta iltaisin kanssa supistaa ja se tietty huolettaa. Sama homma oli V:n kanssa ja synnytyshän käynnistettiin, eikä paikat auenneet yhtään etukäteen.
Mua on toki auttanut se et teen töitä vaan 3 pvä/viikko.
Huomenna meen äitiyspolille verensokereiden takia,jospa ne tutkis siellä kohdunsuun tilanteen. Ajatelkaa,täällä ei tutkita neuvolassa lainkaan kohdunsuuta keskirakaudessa,säästösyistä!
Juu ja viimeksi kun ultraan kurkattiin näytti kyllä siltä että sama sukuouolijakauma jatkuu täälläkin!! : ) : )
Tomera,musta tuntuu et mun maha o kohta saman kokoinen,josta V syntyi ja painoakin on kertynyt jo samat kohta,kääk ja viikkoja vasta 26+5.
Jännityksellä odotan Enkelin synnytyskertomusta!
tiivii ja pikku V ja pienen pieni 26+5
Tänään olen oppinut itsestäni paljon. Sen ettei pidä eikä tarvitse jaksaa kaikkea. Ja niin moni läheinen - ja esimieheni! - ovat vuoronperään vannottaneet, että nyt pitää asettaa oma vointi ja sen mukana masuvauvan vointi kaiken muun edelle. Vennankin voinnista on huolehtimassa muita aikuisia, masuvauvasta huolehdin yksin minä. Mun piti palata pe töihin, mutta ihana esimiehemme (tai esinaisemme) kielsi tulemasta. Voi että, kun teki hyvää kuulla tuo juuri hänen suustaan.
Mitenköhän Reelillä ja Enkelillä menee pikkuisten kanssa? Ne ensihetket on itsellä muistissa jotenkin ihanan utuisina, ihan rättipoikki synnytyksestä mutta niin onnellinen olo. *huokaus*
Äitikuulle onnittelut pojasta! Musta tuntuu, että meitä on monet vähän ihmetelleetkin, kun niin suoraan puhutaan että pikkusisko on tulossa. Kun meille se ei oo ollut mitenkään hirveen salainen asia, kuten ei nimiasiatkaan. Mutta toki kaikilla on näissäkin asioissa omat tapansa.
Hilulle jaksamista remontin keskelle! Taatusti jytinää riittää jos koko yhtiötä rempataan samaan aikaan! Täällä remontoidaan naapurissa, kuulemma eilen vielä klo 22 jälkeen naulattiin. Näemmä nukun syvemmin kuin tiesinkään, en nimittäin kuullut mitään. Mies oli ollut ihan varma että me Vennan kanssa herätään.
Leanna, täällä pottailut täsmälleen samassa vaiheessa. Päiväkodilla kyllä istuu mielellään potalla, mutta tulosta ei synny. Tänään Venna tuli ekan kerran etsimään vessasta itselleen pottaa (oltiin mun veljen luona kylässä) kun kävin itse vessassa, pieni edistysaskel siis.
Jatulle paranemista, sitkeä tauti teillä. Ja Jatulle ja Lilalle kummallekin tsemppiä miehen pään kääntämiseen. Minusta tuntuu, että en ole viimeistä kertaa raskaana, mies sanoo että jospa nyt katsottaisiin ihan rauhassa :) Saattaa olla samat väännöt meilläkin joskus edessä.
Julkinen sektori yllätti, mies pääsee jo huomenna kirurgin puheille ja saadaan varmaankin tietää leikkausaika. Lähete meni eilen! Kuvistahan löytyi iso välilevynpullistuma. Henkisesti helpottavaa, kun saadaan tuollekin joku aikataulu eikä vaan kipua viikko viikon perään.
Mies, joulunvihaaja, nauroi toivovansa leikkausta jouluaatolle ;)
Nyt meen nukkumaan, aamulla täytyy kipaista viemään Venna päiväkotiin ja sitten saan koko päivän vaan olla möllöttää.
- tea -
Äk:lta tuli ihanat uutiset :-)
Tealle jaksua,oikea päätös jäädä lepäämään!Työt kyllä odottaa.
Enkelillä kaikki hyvin,pääsevät ehkä huomenna kotiin.Saan säännöllisesti raporttia ja tänään kuulin puhelimessa pienen ääntä...voih ja niisk..miten ihanaa :-) Neakin oli käynyt pikkusiskoa katsomassa :-)
Sanoin Enkelille et etsii Reelin jos on vielä siellä,mut unohin kysyä et ovatko törmänneet?
Nyt lyö pää tyhjää,joten voi lähteä täyttämään mahaa ;-))
jatu
ONNEA Reelille ja Enkelille vaaleanpunaisista nyyteistä. Huh, nyt on pitkä odotus palkittu parhaalla mahdollisella palkinnolla :)
Kyllä tässä on jännitetty ja odotettu uutisia.
Keittiöremonttihulluus alkoi aamulla 7.45, tukka pystyssä ja lökäpöksyt jalassa tulin typyn kanssa alakertaan ja tervehdin remonttireiskaa huomenella. Jotenkin huvittavaa että omassa kodissa täysin vieras äijä häärää koko päivän, onneksi on ihan mukava tyyppi. Lintsu kovasti ihmetteli mitä " setä" puuhaa ja kovasti ujosteli, kipitti mun lahkeessa kiinni koko aamupäivän ennenkuin lähdettiin ulos.
Mekkala oli aika kauhea, ei puhettakaan että typy ois voinu nukkua päikkäreitä kotona, mentiin anoppilaan päikkäreille. Jos täällä jonain hetkenä ei paukkunu niin sitten naapurista kuulu poraamista ym. Ne tekee yhden talon (4 asuntoa) kerralla, eli mekkalaa riittää.
Ahtaus on käsinkosketeltavaa :) Eteisessä on normikamojen lisäksi jää/viileäkaappi, hella, kaappi+kaikki rojut keittiön kaapeista, myös reiskan työkalut ja mitkälie tasoitesäkit ovat löytäneet paikkansa eteisestä.
Olohuoneessa on pöytä+tuolit, mikro, astianpesukone ym.
Olen puhkipoikki ja taidan kömpiä petiin, jotta aamulla jaksan uuden remonttipäivän.
Hilu