Kotiäideille palkka
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kotona 2v ja sain kotihoidontukea ja mies maksoi puolet ansionmenetyksestä, lomarahat ja vapaaeht. eläkevakuutuksen, eikä tulotasoni romahtanut, vaan oli lähes sama, mitä oli jos olisin töissä.
Näin on tehty maailman sivun, jos perheessä ei ole yhteiset rahat.Ja paljonko miehet tulot romahtivat? Ei kuulosta reilulta, jos sinun tulosi olivat lähes ennallaan mutta miehen menot kasvoivat reilusti.
Mies osti puolisoltaan lapsen- ja kodinhoidonpalvelut, eli maksoi saamastaan palvelusta.
Palveluista joutuu maksamaan aina. Voihan se isä hoitaa lapsia ja kodin itsekin niin ei tarvitse ostaa palvelua keneltäkään.
Ei todellakaan pidä maksaa!!! Lapsen teko on yksin ja ainoastaan naisen päätös eikö kukaan pakota tekemään niitä. Ja toisekseen palkka maksetaan lisäarvosta mitä tuo yritykselle eikä siittä että kantaa pillua ja laiskottelee kotona eikä suostu tuottaa minkäänlaista lisäarvoa yhdellekään yritykselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kotona 2v ja sain kotihoidontukea ja mies maksoi puolet ansionmenetyksestä, lomarahat ja vapaaeht. eläkevakuutuksen, eikä tulotasoni romahtanut, vaan oli lähes sama, mitä oli jos olisin töissä.
Näin on tehty maailman sivun, jos perheessä ei ole yhteiset rahat.Ja paljonko miehet tulot romahtivat? Ei kuulosta reilulta, jos sinun tulosi olivat lähes ennallaan mutta miehen menot kasvoivat reilusti.
Mies osti puolisoltaan lapsen- ja kodinhoidonpalvelut, eli maksoi saamastaan palvelusta.
Palveluista joutuu maksamaan aina. Voihan se isä hoitaa lapsia ja kodin itsekin niin ei tarvitse ostaa palvelua keneltäkään.
Nainen tekee kotona vain ne asiat mitä itse haluaa kun miehille riittäisi paljon vähempi ja nainen ne lapset yleisemmin haluaa eikä mies niin miksi miehen kuuluu maksaa naisen halun toteutuksesta jota itse ei edes halua tai vaadi?
Tämähän on valinta. En odota että muut maksavat meidän vapaaehtoisesti valitseman ratkaisun. Tulemme siis toimeen ilman mitään tukia. Toki lapsilisän x2 saamme mutta senhän saa työssäkäyvä ja miljonäärikin jos on lapsia.
Sitä kutsutaan kotihoidon tueksi. Kotiäidille (tai isälle) maksetaan sitä siitä hyvästä, että lasta hoidetaan kotona eikä viedä päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tekee kotona vain ne asiat mitä itse haluaa kun miehille riittäisi paljon vähempi ja nainen ne lapset yleisemmin haluaa eikä mies niin miksi miehen kuuluu maksaa naisen halun toteutuksesta jota itse ei edes halua tai vaadi?
Sillä ei palvelujen kanssa ole mitään merkitystä kumpi lapsia haluaa enemmän. Miehen ei nykymaailmassa ole mikään pakko kenenkään kanssa lapsia tehdä jos hän ei niitä kerta kaikkiaan halua. Jos haluaa heistä aiheutuu kustannuksia niin hoidon kuin muidenkin asioiden osalta.
Meillä on lapset hoidossa korkeintaan 6 h päivässä joten kyllä mäkin olen vähintään 18/24 kotiäiti, varmaan enempi 20-22/24 ja ansaitsisin kyllä tuon kotiäitipalkan. Oon kuitenkin kolmen pienen lapsen kanssa tän laskennan mukaan suunnilleen 80% ajasta ja yötyötunnit on tietysti arvokkaampia. Lisäksi tosiaan päivystää ton 6 h päivässä
Jotenkin outoa verrata ansionmenetysken tasaamista palkan maksuu. Nomitilanteessa yleensä työssä käyvä maksaa suurimman osan, ellei kaikkia ns. yhteisistä kuluista (asuminen, ruoka, sähkö- yms. laskut), koska tuloton ei tätä voi maksaa.
Mutta harva tätä kai kierrättää toisen tilin kautta eli maksaa ensiksi toiselle ja sitten tämä osallistuu näillä rahoilla yhteiseen taloudenpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Kenellekkään ei pidä maksaa siittä että hoitaa kotona omia asioitaan eikä hyödytä yhteiskuntaa millään tavalla
Mietipä nyt uudelleen. Eduskuntaa ja hallitusta myöten itketään, kun lapsia ei synny. Tämä siksi, koska lapset maksavat tulevat eläkkeet. Teidän eläkemaksuilla maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeet, mutta lapset maksavat teidän eläkkeenne. Lisäksi myös tulevaisuudessa tarvitaan ihmisiä, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittävät.
Suomalaiset ovat hassun hassu kansa. Lasten päivähoito maksaa yhteiskunnalle 1700e/lapsi/kk. Eli kolmesta lapsesta 5100 e/kk. Kotihoito tulisi edullisemmaksi, mutta ei käy, koska suomalainen maksaa mieluummin 50 e tai tässä tapauksessa 5100 euroa/kk, ettei naapuri saisi mitään.
Ei. Kersojen hankkiminen on oma valinta. 😄
Kaikille äideille pitäisi maksaa palkkaa. Jos vie lapsen päivähoitoon,maksaa hoidosta. Kotityöt tekee myös työssä käyvä itse. Siis kaikille äideille palkkaa 1000 e/ lapsi. Siitä jää kaikille äideille käteen n. 800 e. Kotiäiti saa pitää sen palkkanaan. Työssä käyvä äiti maksaa lapsen päivähoidosta n. 400 e. Hänelle jää siis 400 euroa käteen äidin palkasta, kun hoitaa työn ohella kodin ja illat ja yöt myös lapsen.
Vaikka kuitenki sait palkkaa siittä että olit kotona niin kai sinä kuitenkin vaadit että sinä maksat puolet yhteisistä kuluista? Koska muutenhan olit vain yksi miljoonasta arvottomasta maksullisesta naisesta jolla on nimityskin mutta sitä ei täällä saa käyttää kun naiset loukkaantuvat totuudesta