Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistolle opettajaksi?

Vierailija
16.02.2023 |

Onko täällä yliopistossa opettavia paikalla?

Millainen työ ja palkkaus ovat versus peruskoulun/lukion lehtorin työ?

Teetkö myös tutkimusta? Missä suhteessa opetusmääriin? Suosittelisitko työtäsi ystävällesi vai onko parempi pysytellä peruskoulussa/lukiossa? Oletko kokenut esim. opettajiksi opiskelevien ohjauksen rankaksi vai palkitsevaksi? Saatko palkkaa opetusmäärien mukaan vai mennäänkö yliopistoissa kokonaistyöajan mukaan? Millaiset työpäivät sinulla on yliopiston opena?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tutkijat pitävät luentoja

mutta sitten on myös niitä lehtoreita jotka vain pitävät luentoja ja harkkoja

eli vain opettavat

Vierailija
22/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no luennoitsija ei kai tee tutkimusta?

Erittäin todennäköisesti tekee, jos siis on yliopistossa töissä eikä vain otettu tuntiopettajaksi jollekin kurssille ulkopuolelta. Tosin näillä ulkopuolisillakin on yleensä joku tutkimusvirka jossain muualla, tai ainakin vankka tutkimustausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tekee.

ei aina

Vierailija
24/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin todennäköisesti tekee, jos siis on yliopistossa töissä eikä vain otettu tuntiopettajaksi jollekin kurssille ulkopuolelta. Tosin näillä ulkopuolisillakin on yleensä joku tutkimusvirka jossain muualla, tai ainakin vankka tutkimustausta.

tausta voi olla, tai ei ole

Vierailija
25/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko lukion opettajan palkka sitten on?

Kokeneilla, joilla on vastuutehtäviä, yleensä 4000-5000 euroa kuussa. Nuorilla jonkin verran yli kolme tonnia.

No suunnilleen samaa luokkaa minulla kokeneempana tutkijatohtorina yliopistolla.

Vierailija
26/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki luennoitsijat tee tutkimusta

Vierailija
27/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeneilla, joilla on vastuutehtäviä, yleensä 4000-5000 euroa kuussa. Nuorilla jonkin verran yli kolme tonnia.

No suunnilleen samaa luokkaa minulla kokeneempana tutkijatohtorina yliopistolla.

Nii

Rahkeet ei riittänyt professori uraan, koska tutkimuskesi on turhaa.

tai olet lahjaton

Vierailija
28/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opetuspainotteinen työ ja hyvä palkka kiinnostaa, niin suosittelen ammattikorkeakoulua.

Vierailija
29/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yliopistossa tuntiopettajana muutaman tunnin vuodessa keskikoulupohjalta, oman työni ohessa. Sain palkkana reilusti kaksi kertaa sen verran, mitä laskennallinen tuntipalkkani oli oikeassa, opistotasoisen koulutuksen vaativassa työssäni.

Vierailija
30/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opetuspainotteinen työ ja hyvä palkka kiinnostaa, niin suosittelen ammattikorkeakoulua.

Monet vain opettaa myös yliopistolla

Vierailija
31/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yliopistolla. Lähdin pois paremman palkan perässä.

Vierailija
32/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

tai olet lahjaton

Jaaha. Kuka sanoi, että olen edes tähdännyt professoriuraan?

Vierailija
33/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

tai olet lahjaton

niin siksi väitän tekeväni myös tutkimusta vaikka vain pelkästään opetan

olen valehtelija ja pelle

Vierailija
34/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

tai olet lahjaton

denial

Vierailija
35/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

tai olet lahjaton

sellainen tutkija nimeltä Denial

Vierailija
36/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että mitä?

Yleensähän homma menee niin, että ensin tutkija tutkii ja sitten hän kirjoittaa ja luennoi aiheesta. Yliopistolle mennään opiskelemaan juurikin siksi, että voidaan oppia oikeilta asiantuntijoilta. Yliopiston lehtoreilla on omat erikoisalansa ja esimerkiksi kirjasuomen kehityksen kurssin vetää yleensä ihminen, joka on väitellyt tohtoriksi aiheesta.

Et ole tainnut jalallasi yliopistolle astua. Miksi osallistut keskusteluun, josta et mitään ymmärrä?

Olen tutkija yliopistolla

Älä jaksa, en usko hetkeäkään.

Omista opettajistani Helsingin yliopistolla kaikki olivat tutkijoita. Jotain peruskursseja oli pantu vetämään nuorempia tyyppejä, joilla ei ollut sen aiheen tutkijataustaa, mutta aivan satavarmasti murrekurssin luennoi ihminen, joka tutki murteita, ja nimistökurssin ihminen, joka tutki nimistöä jne.

Vierailija
37/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että mitä?

Yleensähän homma menee niin, että ensin tutkija tutkii ja sitten hän kirjoittaa ja luennoi aiheesta. Yliopistolle mennään opiskelemaan juurikin siksi, että voidaan oppia oikeilta asiantuntijoilta. Yliopiston lehtoreilla on omat erikoisalansa ja esimerkiksi kirjasuomen kehityksen kurssin vetää yleensä ihminen, joka on väitellyt tohtoriksi aiheesta.

Et ole tainnut jalallasi yliopistolle astua. Miksi osallistut keskusteluun, josta et mitään ymmärrä?

Omista opettajistani Helsingin yliopistolla kaikki olivat tutkijoita. Jotain peruskursseja oli pantu vetämään nuorempia tyyppejä, joilla ei ollut sen aiheen tutkijataustaa, mutta aivan satavarmasti murrekurssin luennoi ihminen, joka tutki murteita, ja nimistökurssin ihminen, joka tutki nimistöä jne.

Olen silti tutkija yliopistolla

ja kaikki luennoitsijat eivät tutki

Vierailija
38/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntiopettajalla surkea palkka, joka maksetaan tasan tarkkaan vain pidetyistä luennoista, suunnittelutyöstä ei saa penniäkään. En suosittele kenellekään.

suunnittelustakin saa palkan

Ei kaikkialla.

Ei niin. Eikä esimerkiksi töiden tarkistukseen kuluvasta ajasta saa palkkaa, vain opetukseen kuluneesta. Siksikin monilla kursseilla arvosanan perusteena on ryhmätyö.

Vierailija
39/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii

tai olet lahjaton

sellainen tutkija nimeltä Denial

Ootte te kyllä ihania :D Enpä kyllä edes tiedä, miksi vaivauduin tähän ketjuun kirjoittamaan, mutta oma moka.

Vierailija
40/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että mitä?

Olen silti tutkija yliopistolla

ja kaikki luennoitsijat eivät tutki

No kuule ihan noin et asiaa aiemmin ilmaissut. Poikkeus löytyy varmasti aina kaikkeen, mutta yliopiston lehtorin virat ovat varsin kilpailtuja, eikä sinne noin vain kävele opettamaan tyyppi, joka ei ole alansa todellinen asiantuntija eli tutkija.