12kk euribor nyt 3,567%
Kommentit (41)
Korko on alhainen, mutta lainasummat taas aivan käsittämättömän suuria. Tilanne on kaikki (ml. idänkaupan romahdus II) huomioon ottaen huomattavasti pahempi kuin 90-luvun laman alkaessa eikä uusia Nokioita ole näköpiirissä.
Ai tunnek sääki Teppo kuinka vauhti kiihtyy?
Tavanomainen korko. Eiköhän se alle viiden jää. Varmaan saadaan enemmän vaihtelua siihen, millaisia tarjouksia pankit antavat. Ehkäpä hyville asiakkaille tarjotaan aikaisempaa useammin lyhyempiä euriboreja tai pankin omia primeja ikuisen 12kk euriborin sijaan.
Jännä ilmiö muuten, että korkojen tai muiden kulujen nousu aiheuttaa ihmisissä jotain voitonriemua. Tosi mielenkiintoinen havainto, mutta vähän vaikea ymmärtää. Haluaisiko joku selittää?
Tää on paikka jossa kansa viihtyy!
Vierailija kirjoitti:
Tavanomainen korko. Eiköhän se alle viiden jää. Varmaan saadaan enemmän vaihtelua siihen, millaisia tarjouksia pankit antavat. Ehkäpä hyville asiakkaille tarjotaan aikaisempaa useammin lyhyempiä euriboreja tai pankin omia primeja ikuisen 12kk euriborin sijaan.
Jännä ilmiö muuten, että korkojen tai muiden kulujen nousu aiheuttaa ihmisissä jotain voitonriemua. Tosi mielenkiintoinen havainto, mutta vähän vaikea ymmärtää. Haluaisiko joku selittää?
Kiva saada vihdoin talletuksilleen korkoa!
No ei ole paljon vielä. Otin lainaa, kun korot olivat lähellä 5 %.
- Primet on yleensä euribor+jotain, myydään asiakkaille "vakaampana" ja pankin logo päälle. Haluaisitko itse maksaa maidosta Valio Prime hintaa, 2 euroa purkki vain siksi, että se on vakaampi?
- Itse olen salaa tyytyväinen korkojen nousuun siksi, että olen asiaan varautunut ja elänyt säästeliäästi samalla kun kollegat ovat eläneet huomattavasti yli varojensa ja esittäneet ylimielisinä varakkaampaa kuin ovatkaan.
Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy
Tule mukanani juhlimaan
Tää on paikka, jossa kansa viihtyy
Tänään tunnelmasta kunnolla kiinni saan
Tänä yönä tosi vahva kestää
Monen tunnin päässä aamu on
Mutta kuka voisi meitä estää
Kun mä lennän sinun kanssasi aurinkoon
Lennän aurinkoon
Ei haittaa, pörssi tuottaa viikossakin enemmän kuin korkoihin menee vuodessa. (Siksi en hötkyile asuntolainan poismaksun kanssa.)
Vaatikaa pankista 12kk talletukselle minimissään 3,5% korkoa nyt ja viekää rahat naapuripankkiin, jos eivät meinaa suostua. Älkääkö suostuko mihinkään KorkoExtraHimmeleihin, joihin on kusetukset leivottu sisään mm. aloituspäivien viivästyksillä ja muilla ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa palstalaisista on köyhiä ja elämässä epäonnistuneita. Toivoo nyt että muiltankin ihmisiltä lähtee kaikki alta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan peruskorko.
persukorko hyvinkin. kohta lada on taas työntekijöiden haaveauto
Sitten, kun nouseen kuuden pintaan voi alkaa vähän nikottaa.
Varmaan on asuntovälittäjillä kiire
Näyttää siltä, että nykyinen alhaisten korkojen aika alkaa olemaan lopussa. Vaikka onhan tuo historiallisesti katsottuna alhainen vielä edelleen.