Jos koululuokka saa huonot tulokset PISA tutkimuksessa, eikö opettajalle tulisi antaa potkut?
Kai opettajalle pitäisi olla peruskoulussa jonkinlainen tasovaatimus
Kommentit (13)
Kenelle ne potkut annetaan, kun joka aineessa on eri opettaja?
Vierailija kirjoitti:
Kenelle ne potkut annetaan, kun joka aineessa on eri opettaja?
Kaikille tietysti. Sitten lappu luukulle ja vanhemmat saavat itse opettaa.
Opetussuunnitelma on ihan susi. Ja sitä pitää kouluissa noudattaa. Ilmiöoppiminen jne.
Ei ole opettajan vika jos oppilasmateriaali on epäkelpoa.
Ei hätää, opet on lähdössä kouluista ihan itse. Ainakin pätevät. Saatte ihan itse opettaa kultakimpaleita.
Joistain kouluista loppuisi opettajat. Sitten koulun voikin lopettaa.Lähetetään oppilaat ympäri maakuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vai huonoille vanhemmille,kun ei enää vaadi lapsltaan mitään ?
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eihän vanhemmilla ole mitään auktoriteettia kouluissa? Saavatko edes mennä noin vaan kouluun sisälle ilman että ohjataan ulos? Minun käsitykseni mukaan kouluaikana opettajat ovat oppilaista vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eihän vanhemmilla ole mitään auktoriteettia kouluissa? Saavatko edes mennä noin vaan kouluun sisälle ilman että ohjataan ulos? Minun käsitykseni mukaan kouluaikana opettajat ovat oppilaista vastuussa.
Oppilas on itse vastuussa oppimisestaan. Jos ei koulunkäynti maistu niin turha siitä on opettajaa syyttää - kotoa se asenne on imetty.
Mieluummin potkut mamuille. Pilaavat muidenkin koulumenestyksen.
Voin kuvitella sen tuskailun määrää, kun pisa-arpa osuu kouluun, jossa suomenkieliset lapset ovat vähemmistössä.
Muistaakseni kouluopetus on julkista, jota vanhempi saa periaatteessa mennä seuraamaan.