Onko totta, että musiikkiluokat lakkautetaan Helsingissä
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mun lapsista nuorinkin pääsi just ylioppilaaksi.
Kaikille kolmelle olen shopannut niin päiväkodit, alakoulut, yläkoulut kuin lukiotkin.
En ole tyhmä.
Eikö sinua häiritse se ettei kouluympäristö ratkaise lapsen tulevaisuutta?
Muistakaa valita yksityiskoulu lapsellenne. Sen jälkeen ei tarvitse olla S2-lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa valita yksityiskoulu lapsellenne. Sen jälkeen ei tarvitse olla S2-lasten kanssa.
Ei se takaa vielä yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa S2-lapsissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille kolmelle olen shopannut niin päiväkodit, alakoulut, yläkoulut kuin lukiotkin.
En ole tyhmä.
Eikö sinua häiritse se ettei kouluympäristö ratkaise lapsen tulevaisuutta?
Helsingissä surkeimmilla luokilla opinnot laahaavat pahimmillaan kaksi vuotta parempia luokkia jäljessä.
Ja näin sen itse jo auskultoidessa. Ratakadun Norssin latinaluokka käsitteli 20 minuutissa sen, mihin se ns. lähiluokka tarvitsi kolme oppituntia.
Näen sen työssäni joka päivä, koska satun olemaan aineenopettaja itsekin.
Jotain kertoo sekin, että kaikki tuntemani opettajat ovat panneet lapsensa yksityiskouluihin ja/tai painotuksiin.
Niinpä. Itse olin aikoinaan musiikkiluokalla ja kyllähän se tunnettiin parhaana luokkana. Siellä oli aina vähiten häirikköjä ja luonnevammaisia pikkurikollisia sekä parhaat keskiarvot.
Olen ikuisesti kiitollinen siitä, että kävin musiikkiluokan, joka antoi parhaat eväät tulevaisuuteen. Harrastan myöskin musiikkia edelleen näin yli 50-vuotiaana ja aloitin viime vuonna uuden soittimenkin opettelun.
Saman mahdolisuuden riistäminen nykynuorilta tasapäistämisen nimissä (ja kaikki tietävät mitä se tarkoittaa tässä yhteydessä) on suorastaan rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa touhua. Minun rahoilla ei soitella eikä tanssahdella.
Jokainen soitelkoon ja tanssikoon omalla ajallaan ja rahoillaan.
Kunan ei Minun rahoilla!!!
Niin eihän kehitysmaissakaan ole sinfoniaorkesteria, eikä oopperaa. Kaikkien pitää tehdä työtä ojankaivuussa tai muussa ruumiillisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki on aika henkilökohtainen harrastusvalinta. Miksi pitäisi osata jokaisen jotain raakkumista kun valtaosaa ei kiinnosta. Jos lahjakkuutta oikeasti on se tulee kyllä esiin muutoin kuin pakottamalla jokainen oppilas laulamaan jossain kokeessa posket punaisina ja äänenmurrosiässä. Paras leikkauskohde kouluissa.
Ni sinä et selvästi ymmärrä yhtään, mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itse olin aikoinaan musiikkiluokalla ja kyllähän se tunnettiin parhaana luokkana. Siellä oli aina vähiten häirikköjä ja luonnevammaisia pikkurikollisia sekä parhaat keskiarvot.
Olen ikuisesti kiitollinen siitä, että kävin musiikkiluokan, joka antoi parhaat eväät tulevaisuuteen. Harrastan myöskin musiikkia edelleen näin yli 50-vuotiaana ja aloitin viime vuonna uuden soittimenkin opettelun.
Saman mahdolisuuden riistäminen nykynuorilta tasapäistämisen nimissä (ja kaikki tietävät mitä se tarkoittaa tässä yhteydessä) on suorastaan rikollista.
Täysin samaa mieltä. Se on sekä rikollista, että vie Suomen osaamisen kehitysmaan tasolle. Se vie pohjan koko Suomen tulevaisuudelta. Jos ei ole osaajia, ei tule yrityksiäkään, rahaa, eikä verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se S2-oppilas on koko ajan muista jäljessä ja älyltään muita kaksi vuotta jäljessä niin koko luokka hukkaa potentiaalinsa ikätasonsa mukaiseen opetukseen. Kenestäkään ei silloin tule mitään. Muilla olisi kykyä oppia, mutta yhden tai useamman takia ei voida edetä. Eihän se ole mitenkään reilua.
Niissä aikaa ja energiaa vaativissa oppilaissa on ihan yliedustus täysin kantasuomalaisia oppilaita, yleensä poikia.
Sitten työllistäviä ovat ne s2-oppilaat, jotka ei osaa suomea kunnolla syystä tai toisesta.
Ekan ryhmän vanhemmat viis veisaa ja tokan ryhmän vanhemmat ei osaa tukea vaikka haluaisivat.
terveisin ruotsin opettaja Vantaalta
Jahas, jahas, Sanoman vauva.fi filtterit taisivat heittää viestini roskakoriin, kiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla, millainen Helsingissä syksyllä aloittavasta katolisesta yksityiskoulusta tulee. Oppilaiden joukossa on luultavasti paljln S2-lapsia, mutta voisiko ne olla keskimääräistä parempia S2-lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se S2-oppilas on koko ajan muista jäljessä ja älyltään muita kaksi vuotta jäljessä niin koko luokka hukkaa potentiaalinsa ikätasonsa mukaiseen opetukseen. Kenestäkään ei silloin tule mitään. Muilla olisi kykyä oppia, mutta yhden tai useamman takia ei voida edetä. Eihän se ole mitenkään reilua.
Niissä aikaa ja energiaa vaativissa oppilaissa on ihan yliedustus täysin kantasuomalaisia oppilaita, yleensä poikia.
Sitten työllistäviä ovat ne s2-oppilaat, jotka ei osaa suomea kunnolla syystä tai toisesta.
Ekan ryhmän vanhemmat viis veisaa
Asun Itä-Helsingissä ja olen opettanut muös siellä.
Kuvaamasi kaltaisia oppilaita on oikeasti tullut vastaan minimaalisen vähän.
Suomi on tasapäistämisen suurvalta. Eipä ihme että maasta ei löydy enää maailmanluokan tähtiä kulttuurissa, urheilussa tai millään elämän osa-alueella. Aina pitää vain ymmärtää luonnehäiriöisiä pikkupaskoja ja mennä heikoimman aineksen mukaan. EIkö koulussa olisi paras kerätä lahjakkaimmat yksilöt omaan ryhmäänsä ja heikoin aines jättää kokonaan opettamatta.
Ruotsinkielisiltä kouluilta tuskin kuitenkaan leikataan mitään.
En ole tyhmä.