Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä me eletään perjantaihin saakka? Ei yhtään rahaa ja pakkanenkin synty tyhjäksi

Vierailija
20.11.2006 |

Pullot viety. Elääkö pelkällä puurolla sinne asti? Lapsi saa kyllä tarhassa ruokaa mutta pärjääkö jos iltaruokana pelkkää puuroa? Entä aikuinen, pärjäänkö jos syön PELKÄSTÄÄN puuroa?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että ei ole rahaa edes ruokaan ja lasten pitää puuroa syödä. Äiti asuu siis Halikossa.

Vierailija
62/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

salosta halikkoon hakemaan 5 euroa rahaa ja ruokakassia ihan tosta vaan.

Vierailija
64/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap varmaan vielä tarkemmin jemmaa ruokaa pakkaseen. Ja se on tosi, että kun on pienet tulot ja isot menot, niin monesti saa purra kynsiään.

Vierailija
65/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin rahaa lainaksi. Ostin sillä 900 grammaa nakkeja (alle 4 euroa Siwasta) ja maitoa. Nakkikastiketta syödään perjantaihin asti. Perunoita oli kotona.

Ei muuten ole ollenkaan yllätävätilanne tuo ettei mitäänole kaapissa. Sitä on aikaa sitten syöty munat, porkkanat, jopa korpuksi kuivuneet leivät kaivettu korppujauholaatikosta.

Vierailija
66/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koska syö ulkona. Missäs se lapsi sitten syö tai kuka sitä hoitaa? :O Ja kuinka pitkä matka on salosta halikkoon? Aika pitkä???

Vierailija
67/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun on minimiäitiyspäivärahalla ja mies opiskelee niin ruokakin voi oikeasti loppua! Sossusta ei mitään saa koska (opinto)lainaa ei uskalleta ottaa. Päihteitä ei käytetä. Niin ne rahat vaan menee kun joku perheestä sairastuu.

Vierailija
68/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toinen lapsi asuu isänsä luona, mutta miehelläkään ei ole rahaa kun syö ulkona... Vai viekö lapsen kanssa ulos syömään, mutta yhtään rahaa ei riitä toiselle lapselle. Ja ap alussa sanoi että lasten täytyy syödä puuroa... Antaako mieskin vain puuroa lapselle ja itse juoksee ulkona syömässä?

Vierailija
69/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oisko ollenkaan mahdollista, että mies kävisi töissä jonkun verran( että puuttuva osa saataisiin korvattua)? Meillä sama tilanne, harmittaa vaan. Mutta eiköhän se tästä muutaman vuoden päästä, kun itse pääsee opiskelemaan ja sitten töihin..

*hieman aiheen vierestä*:)

Vierailija
70/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se iso raha oo, mut jotain auttaaa ainakin..

Meillä myös paljon lapset kipeenä, mies opiskelee ja minä äippälomalla. Entiiä mikä on minimi äippäraha? mutta itse saan 500e ja ei riitä mihkää :((((

Vierailija
71/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä on oikeasti niin heikko tilanne et ei tiedä miten toimeen tulisi.. Onneksi perjantai on kohta,sitten voi taas alkaa miettimään miten pärjää seuraavan kuun 6päivään.. kivaa olla äp rahalla!

Vierailija
72/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää syy, miten voi olla, että teillä ei ole rahaa edes lapsen/lasten ruokaan? Saatko palkkaa, mitä tukia? Tuli mieleen, että käytätkö tai käyttääkö kumppanisi päihteitä tms.?

Eikai Suomessa kukaan voi nälkään kuolla. Eikö Sossu ole oikea paikka pyytää apua tuollaisessa tilanteessa?

En oikein ymmärrä tätä juttu. Miksi valehtelit, missä asut. Miten kukaan voisi täällä tietää, kuka olet? Eihän se päälle päin näy, ettei ole rahaa ruokaan?

Vierailija
73/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais myös..

Vierailija
74/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen itse, koska aloitin tänä aamuna toisen samanlaisen ketjun ja olemme myös aivan puilla paljailla, onneksi on puuroa ja hilloa sekä makaroonia. Mutta ei ole helppoa ottaa vastaan apua vierailta.

Vierailija
75/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menkää itseenne ilkeät ihmiset! Ei kellään käynyt mielessä, että ap ei rahapulasta huolimatta halua laittaa yhteystietoja tänne palstalle. Sen tietää, että jos tänne erehtyy laittamaan sähköpostiosoitteen, niin avun lisäksi sieltä tulee roppakaupalla ilkeitä viestejä ja roskapostia...

Ja jos ap:n sähköpostiosoite on omalla nimellä, niin epäilyttäisi varmaan ihan kellä vaan laittaa tietoja tänne, koska nimen perusteella saa myös puhelinnumeron ja osoitteen tietoon kuka vaan... Ja täällä palstalla riittää kaiken maailman hörhöjä näiden ihanien auttajien lisäksi...

Onneksi tilanteesi selvisi ja pärjäätte perjantaihin asti! Harmi, että halusi purkaa pahaa oloa tällä palstalla sai lopulta aikaan sodan... Älä välitä... Kaikki eivät vain ymmärrä...

Vierailija
76/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap ei olis halunnutkaan laittaa yhteystietoja tänne, niin mikä pakko oli valehdella siitä missä asuu?? Tuskinpa noitten tietojen perusteella kukaan osaa yhdistää kuka on kyseessä.

Ja toinen juttu. Ihmisellä voi olla enemmän kuin yksi sähkpostiosoite. On erittäin helppoa tehdä joku anonyymiosoite tämmöistä varten.

Ja vielä kolmanneksi. Itsellä on ollut eri syistä netin palstoilla oma osoite (siis anonyymisp) enkä kertaakaan ole saanut häirikkövietejä tai roskapostia niihin.

Minä olen ihan sitä mieltä, että ap:lla oli ideana vain kusettaa ihmisiltä rahaa. Meni uskottavuus kyllä täysin.

Vierailija:

Ja menkää itseenne ilkeät ihmiset! Ei kellään käynyt mielessä, että ap ei rahapulasta huolimatta halua laittaa yhteystietoja tänne palstalle. Sen tietää, että jos tänne erehtyy laittamaan sähköpostiosoitteen, niin avun lisäksi sieltä tulee roppakaupalla ilkeitä viestejä ja roskapostia...

Ja jos ap:n sähköpostiosoite on omalla nimellä, niin epäilyttäisi varmaan ihan kellä vaan laittaa tietoja tänne, koska nimen perusteella saa myös puhelinnumeron ja osoitteen tietoon kuka vaan... Ja täällä palstalla riittää kaiken maailman hörhöjä näiden ihanien auttajien lisäksi...

Onneksi tilanteesi selvisi ja pärjäätte perjantaihin asti! Harmi, että halusi purkaa pahaa oloa tällä palstalla sai lopulta aikaan sodan... Älä välitä... Kaikki eivät vain ymmärrä...

Vierailija
77/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me kiltit ja hyväuskoiset ihmiset ei sit lopulta täysin langettukaan Ap:n kusetukseen! Jos todella olisi ollut hätä, niin olisi varmasti ottanut avun vastaan, kun toiset tarjoamalla tarjoaa:)

Toisaalta parempi näin, jos hänen äiti on antanut ruokaa, niin ei rahat mene turhaan esim. päihteisiin!! Ja jotainhan siinä on oltava, jos Ap:n äiti antaa KASSILLISEN ruokaa ja rahaa vain 5euroa.. Ehkäpä se äiti sitten halusi, että VARMASTI lapsenlapsi saa RUOKAA!!

Ihmetyttää vaan, miksei ap voinut tulla vastaan kysymyksiin ja kierteli ja kaarteli totuutta?!!!???

Vierailija
78/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko aina tällaista?

Ei me sua tunneta, mutta ois kiva tietää, että mitähän asioita pitäisi itse sitten välttää.. Ja minkä ikäinen se sun toinen lapsi on?

Vierailija
79/79 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tämä ap mitään rahoja yrittänyt teiltä kusettaa!!!

Itse olitte sitä tarjoamassa (mikä on sinänsä hieno teko ja avuliasta), mutta jos ap:n tarkoitus olisi ollut kusettaa rahaa, niin hänhän olisi OTTANUT avustusrahat vastaan.

Nyt syytetään kusetuksesta, kun hän ei ollut innostunut avustuksesta.

Mitä rahojen kusetusta se sellainen on, kysyn vaan?!?