Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulojille kysymys

Vierailija
15.02.2023 |

Ajattelin neuloa lapaset 7 veljestä -langasta. Ohjeessa neuvotaan käyttämään 3,5mm puikkoja, mutta langan vyötteessä 4mm puikkoja. Neulon yleensä aika tiukkaa neulosta, joten olisiko 4mm kuitenkin parempi koko tai jopa 4,5mm? Vai kannattaako vain luoda enemmän silmukoita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee koekappale ja laske saatko vastaavan määrän silmukoita 10x10cm kokoiselle alueelle. Jos ei niin nosta/laske puikkokokoa

Vierailija
2/6 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse neulon 3 puikoilla. Aika löysää on käsialani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmillä puikoilla tulee paremmat, käyttäisin 3,5.

Vierailija
4/6 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetilkku kannattaa tehdä. Tai koelapanen, jossa vaikka sentin-parin resori ja pari senttiä kämmenen osaa. Ohjeet on usein "naisen" tai "miehen" kädelle, mutta tosiasiassa näitä käsiä on hyvin eri kokoisia. Ja onko tarkoitus lapasten alle mahtua jotain?

Mutta mieti vielä lankaa: 7veljestä on aika karheaa, itse en sitä ranteeni iholle haluaisi...

Vierailija
5/6 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikot valitaan sen mukaan millä puikkokoolla tulee sen näköistä jälkeä mitä haluat. Eli sopivan tiukkaa ja tasaista/kaunista. Sinuna kokeilisin ekaksi 4 mm puikkoja.

Vierailija
6/6 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiala vaikuttaa, mutta mielestäni 7-veikassa on vyötteessäkin maininta, että sukkiin puikot 3,5 mm vaikka muuten 4 mm. Itse neulon 7-veikkaa 3,5 mm puikolla jos teen sukkia / lapasia.

Koetilkku tosiaan kannattaa neuloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi