Voiko asumistukea hakea, jos pariskunta asuu
Kommentit (16)
Ettekö te voi itse elättää itsenne, oletteko te kaikki yksiä viŧun loisia?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te voi itse elättää itsenne, oletteko te kaikki yksiä viŧun loisia?
No kaikki hesalaiset on loisia
Mitä vaan voi hakea,eri asia saako.
Ainahan hakea voi. Mutta jos on naimisissa, niin kaipa molempien tulot lasketaan, ja tuki ehkä tippuu. Näin olen ymmärtänyt, enkä naimisiin mene, koska jos miehen tukiin vaikuttaa pieni eläkkeeni...
Jos asuu eri osoitteissa, niin vaikuttaako puolison tulot silloin? Mun käsittääkseni ei.
🇺🇦🇮🇱
Minä seurustelen mutta en asu tyttöystävän kanssa. Nän on pakko tehdä jotta saan tukia enemmän-
Kaffebulla kirjoitti:
Jos asuu eri osoitteissa, niin vaikuttaako puolison tulot silloin? Mun käsittääkseni ei.
Naimisissa olevilla varmaan vaikuttaa, mutta jos molemmilla on pienet tulot, silloin varmaan oikeus tukeen syntyy kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Naimisissa olevilla varmaan vaikuttaa, mutta jos molemmilla on pienet tulot, silloin varmaan oikeus tukeen syntyy kuitenkin.
No niin, mutta esim. minulla on omistusasunto, eikä minimieläkkeen lisäksi mitään asumistukea, eli kuluja ei lasketa totuudenmukaisesti. Joten varmaan laskettaisiin että on varaa maksaa vielä aviopuolisonkin kuluja, jos naimisiin menisimme.
Ja selvää on, etten luovu talostani, eikä mies tule siihen asumaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Riippuu siitä asutaanko erikseen esim työn vuoksi tai huviksi vai onko kyseessä pysyvä erilleen muutto ja tuleva ero (miten se sitten todistettais muulla kuin erohakemuksella).
Kyse on avoparista ja tämä on pysyvä ratkaisu.
Pariskunta tapaa muutaman kerran kuukaudessa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on avoparista ja tämä on pysyvä ratkaisu.
Pariskunta tapaa muutaman kerran kuukaudessa toisiaan.
No ei silloin katsota avopariksi...
Avopari on jos asuu saman katon alla ja on suhde muttei olla naimisissa .
Seurustelukumppanin, joka asuu omassa kodissaan toisaalla tulot ei tietenkään vaikuta .
Oletteko laskeneet jotka oikeasti asuvat tukien vuoksi erillään tuleeko kahden talouden pitäminen oikeasti kannattavaksi? Itselläni elintaso nousi huomattavasti kun muutettiin miehen kanssa yhteen vaikka asumistuki loppuikin.
Vierailija kirjoitti:
Avopari on jos asuu saman katon alla ja on suhde muttei olla naimisissa .
Seurustelukumppanin, joka asuu omassa kodissaan toisaalla tulot ei tietenkään vaikuta .
Oletteko laskeneet jotka oikeasti asuvat tukien vuoksi erillään tuleeko kahden talouden pitäminen oikeasti kannattavaksi? Itselläni elintaso nousi huomattavasti kun muutettiin miehen kanssa yhteen vaikka asumistuki loppuikin.
Tulee, kun toisella on isot lääke- ja lääkärikulut. Maksukatot on toki olemassa, mutta ei niihin kaikkea kuulu saati maksa nollaa euroa senkään jälkeen, kun ne on täynnä.
Minä taas mietin menetänkö avoparin oikeudet jos muutan toiseen asuntoon. Syy olisi se, että sairastan syöpää ja eristäytyisin lapsistani toiselle paikkakunnalle, jotta en sairastuisi kun immuunipuutos huono. Mulla on siis syöpäepäily ja mietin oikeasti tätä.
Tietysti. Miksi ei voisi?