Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljeni on mennyt tämän sodan takia psykoottiseksi

Vierailija
14.02.2023 |

Hänellä on ollut mielenterveyden kanssa ongelmia jo aikaisemminkin, mutta ne oli suhteellisen hyvässä tasapainossa. Mutta kun tämä sota syttyi, veljeni linnoittautui asuntoonsa katsomaan sotavideoita ja seuraa pakkomielteisesti kaikenlaisia sotaan liittyviä kanavia. Hän ei siivoa, hän ei käy suihkussa. Seuraa vaan sotaa. Jättänyt myös väliin hoitajan aikoja. Nyt alkaa tuntua että hän oikeasti pimahtaa päästään täydellisesti. Ei pidä yhteyttä enää meihin sukulaisiinkaan. Jouluna kävin hänen luonaan ja siellä hän istui tietokoneen ruudut (kolme kappaletta) auki ja sieltä tuli sotaa. Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revit ne saatanan tietokoneet seinästä ja viet korvasta ulos reaalimaailmaan ja sen jälkeen psykiatrille jossa tarkastetaan lääkitys tai laitetaan hoitoon. Vaikka päivystykseen. 

Vierailija
2/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei ne asiat tuijottamalla muuksi tai miksikään muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ainoa laatuaan.. itsekin tunnen tällaisen, tosin osaa nyt sentään suihkussa käydä, mutta muuten on uponnut täysin syvään päätyyn. Siinä sodan seuraamisessa on jotakin pakkomielteistä, sairasta.. ei ollut ennen sotaa tällaista.

Vierailija
4/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä veli pitäisi saada sieltä asunnosta pois keinolla millä hyvällä sellaiseen ympäristöön missä ei ole mitään sotaan liittyvää. Voisiko tehdä huoli-ilmoituksen?

Vierailija
5/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä veli pitäisi saada sieltä asunnosta pois keinolla millä hyvällä sellaiseen ympäristöön missä ei ole mitään sotaan liittyvää. Voisiko tehdä huoli-ilmoituksen?

Tekisi mieli soittaa hänen psyk.sairaanhoitajalleen, mutta luulen että on kieltänyt tietojensa annon. En tiedä missä mennään hoidon kanssa. En tiedä meneekö lääkkeetkään. Telegramia seuraa pakkomielteisesti eikä nuku.

Vierailija
6/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin mania päällä.

Vierailija
7/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit myös soittaa ambulanssin ja vievät päivystykseen vaikka poliisin kanssa. 

Vierailija
8/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan sotahullut voisi kommentoida? Täällähän noita roikkuu myös.

Vierailija
9/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suosittelen, että vinkkaat tästä palstasta

.

Aina uusi soturi russukoita vastaan on tervetullutta

Vierailija
10/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää siivoamassa jos hän sallii sen ja kysy suihkuun. Ja hakekaa kaappiin ruokaa vai hakeeko itse. Käy jossain kivassa paikassa veljen kanssa, mihin hän haluaa itse, touko- ja kesäkuu on hyvää aikaa siihen ennen kuumaa kautta. Joku päivä se materiaali voi alkaa kyllästyttää, kun saa siitä tarpeekseen. Ehkä se on osaksi tiedonhakua ja viihdettä, mutta hänen pitäisi irrottautua välillä vaikka toisenlaiseen videoon? Tai kirja. Positiiviset lauseet ja lohdutus auttaa.

Vierailija
11/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan sotahullut voisi kommentoida? Täällähän noita roikkuu myös.

Juuri kirjoitin, että mukaan vaan

Vierailija
12/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

.

Tänne hän sopii

.

Venäjä on hävinnyt

Vierailija
13/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että tulee palstalle

Vierailija
14/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää siivoamassa jos hän sallii sen ja kysy suihkuun. Ja hakekaa kaappiin ruokaa vai hakeeko itse. Käy jossain kivassa paikassa veljen kanssa, mihin hän haluaa itse, touko- ja kesäkuu on hyvää aikaa siihen ennen kuumaa kautta. Joku päivä se materiaali voi alkaa kyllästyttää, kun saa siitä tarpeekseen. Ehkä se on osaksi tiedonhakua ja viihdettä, mutta hänen pitäisi irrottautua välillä vaikka toisenlaiseen videoon? Tai kirja. Positiiviset lauseet ja lohdutus auttaa.

Ehkä tämä palsta?

Vierailija
15/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri tämä sota vaikutti ihmisiin näin?

Oliko median pelottelukampanjalla osuutta asiaan? Miksi Irakin tai Syyrian tilanne ei laukaissut psykooseja ihmisissä, ainakaan näin suurissa määrin?

Vierailija
16/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on lopputulos, kun tietoa ja uutisia on mittaamattomasti saatavilla ja kun ovat vielä skandaalinhakuisia klikkiuutisia. Kuvittele vaikka aikaa äitisi tai isoisäsi nuoruudessa. Uutisia näki/kuuli tasan puoli tuntia päivässä ja täts it. Loppuaika elettiin omaa elämää reaalimaailmassa, jossa oli toki omat murheet, mutta niihin pystyi sentään itse jotenkin vaikuttamaan. Noihin sotauutisiin (tai ilmastonmuutos tai luontokato tai inflaatio) ei pysty vaikuttamaan oikeastaan mitenkään ja se tekee ihmisestä ahdistuneen ja masentuneen.

Vierailija
17/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen samoin, on oikein ihanaa ja rentouttavaa nähdä venäläisten tankkien räjähtelevän...katsokaa itse.

Vierailija
18/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen samoin, on oikein ihanaa ja rentouttavaa nähdä venäläisten tankkien räjähtelevän...katsokaa itse.

Totta 👍

Vierailija
19/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty prosentti ihmisistä tuntuu sekoavan suurista mullistuksista. Koronahan hajotti osan pään täysin, sen jälkeen tuli tuo sota mikä hajotti taas porukan pään. Jos on mielenterveysongelmia pohjalla tai sitten on luonteeltaan herkkä, saattaa pää seota vaikka asia ei suoraan meitä koskettaisikaan. Vitsaus tuo netti josta tulee sotaan liittyen 24/7.

Eipä tuossa muu kuin pitää selvittää onko irronnut todellisuudesta. Jos on, päivystykseen arvioon ja sieltä hoitoon. Kiittää ehkä jälkeenpäin. Tuo on nyt laitettava katki.

Vierailija
20/108 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on lopputulos, kun tietoa ja uutisia on mittaamattomasti saatavilla ja kun ovat vielä skandaalinhakuisia klikkiuutisia. Kuvittele vaikka aikaa äitisi tai isoisäsi nuoruudessa. Uutisia näki/kuuli tasan puoli tuntia päivässä ja täts it. Loppuaika elettiin omaa elämää reaalimaailmassa, jossa oli toki omat murheet, mutta niihin pystyi sentään itse jotenkin vaikuttamaan. Noihin sotauutisiin (tai ilmastonmuutos tai luontokato tai inflaatio) ei pysty vaikuttamaan oikeastaan mitenkään ja se tekee ihmisestä ahdistuneen ja masentuneen.

Erittäin hyvä kommentti ja olen samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi