Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo säikähti koiraani ja pyllähti - kenen syytä?

Vierailija
14.02.2023 |

Ulkoilutin koiraa naapurustossa, enkä itsekään huomannut mummoa, joka oli viemässä roskia omalla pihamaallaan. Me olimme (pienen) koiran kanssa kävelytiellä, kun koira säikähti jotain narahdusta ja haukkui mummolle.

Mummolla oli crocksit jalassa ja liukastui säikähtäessään. Putosi pyllylleen, ja lonkkaan sattui.

Jätin yhteystietoni, mutta olenko minä nyt koirani kanssa vastuussa? Kaatui siis lumiselle pihatielle, kyllä siinä jäätäkin alla oli, ja sattuikin ihan varmasti, mutta olenko nyt korvausvelvollinen muutenkin vihoittelevasta lonkan hoidosta?

Kiitos.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö jonka pihalla liukastui, huoltoyhtiö tai kunta, ei ole ilmeisesti ehtinyt hiekottaa tai piikata jäätä. Crocseja ei voi käyttää talvella, on tosi liukas.

Vierailija
22/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten crocsit tähän liittyvät? Luulet ilmeisesti niitä liukkaiksi? Pitävimmät kengät mitä itseltäni löytyy, ei yllä yhdetkään talvikengät samaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö jonka pihalla liukastui, huoltoyhtiö tai kunta, ei ole ilmeisesti ehtinyt hiekottaa tai piikata jäätä. Crocseja ei voi käyttää talvella, on tosi liukas.

Oikeat crocsit eivät ole liukkaat, jäljennökset ovat. Näin on!

Vierailija
24/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki asu kerros/rivitalossa. Ihan hyvin mummeli on voinut liukastua omakotitalon pihassakin.

Vierailija
25/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät ihmiset pitäisi kieltää.

Vierailija
26/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocseja on talvikenkinäkin - eivät ole liukkaat.

Vierailija
27/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua ap :D nyt varmaa saat keksiä syyn jos joudut maksamaa jotai. Sinuna olisin vaan kysynyt onko kaikki ok ja jatkanut matkaa koiran kanssa, jos mummo ei tarvinnu apua takaisin kotiin. Jotkut saattaa olla todella ilkeitä keksimää vaika mitä soopaa, ja siks kannattaakin vähin äänin poistua paikalta tietysti tilanteen mukaan.

Vierailija
28/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun syy. Joko mummon oma, tai sen joka jätti hiekoittamatta.

Vierailija
29/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö, joka ei ole hiekottanut pihaa tarpeeksi.

Vierailija
30/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten crocsit tähän liittyvät? Luulet ilmeisesti niitä liukkaiksi? Pitävimmät kengät mitä itseltäni löytyy, ei yllä yhdetkään talvikengät samaan.

Minulla on aidot crocsit ja ovat todella liukkaat jäisellä tiellä. En uskalla viedä roskia niillä koska on liukastumisvaara ja olen muutaman kerran horjahtanut niitä kengillä. Myös sateella ovat liukkaat. Pohjat ovat tosin kuluneet jonkin verran.

Vierailija
31/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja annoit vielä oikeat yhteystiedot..

Vierailija
32/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko koira kiinni vai irrallaan?

Vierailija
33/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi kyllä mieli sanoa, että olet syyllinen, koska et ennakoinut koiran käytöstä. Mulle itselle meinas sattua vastaavanlainen tapaus, kuljin polulta risteykseen ja siinä oli mäkeä alas sellainen liukas nyppylä ja joku koiratomppeli koiransa kanssa oli pysähtynyt nyppylän kohdalle. Pysähdyin kauemmaksi ja odotin, että se  saa sen koiran paskotettua ja lähtee vetään siitä. Vasta sitten hissuttelin varovasti sen liukkaan nyppylän yli ja varoin, etten liukastu siihen koiranpaskaan.

Mutta sanoisin, että ellei koira suoranaisesti aiheuttanut kaatumista, esim hihnalla, hyppimällä päin tai hyökkäämällä kimppuun, niin et ole syyllinen.

Pihan liukkaudesta /hiekoituksesta vastuu on pihan/talon omistajalla.

Liukkaalla kelillä pitää ottaa huomioon liukastumisen mahdollisuus, jota mummo ei muistanut.

Mutta kyllä koirat joskus säikäyttävät aika pahasti ja vika on yleensä siellä narun toisessa päässä.

Vierailija
34/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo nyt ainakaan sinun syytäsi ole, jos koirasi on ollut hallinnassasi eikä millään lailla osallinen mummon kaatumisen (haukkumista ei lasketa, koirilla on haukkumisominaisuus ja kaikkien voi olettaa sen tietävän)

Vierailija
35/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun syy.

Kyllä noi vihreet on sekasin kun seinäkellot. Ovat olleet alusta alkaen, mutta meno senkun kiihtyy. Voi ressukat.

Vierailija
36/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on silakkapuolueen syy, kysyt keltä tahansa silakkalaiselta

Vierailija
37/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pelästyisin koiraa niin että pyllähtäisin ja satuttaisin itseni niin en toki koiran omistajaa siitä syyttäisi. Eri asia jos koira hyppäisi minua vasten.

- mummo

Vierailija
38/38 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aidot crocsit ja ovat todella liukkaat jäisellä tiellä. En uskalla viedä roskia niillä koska on liukastumisvaara ja olen muutaman kerran horjahtanut niitä kengillä. Myös sateella ovat liukkaat. Pohjat ovat tosin kuluneet jonkin verran.

Talvicrocsissa on hyvä pito

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi