Paljonko teidän perheellä on säästöjä ja sijoituksia
Jos myös lasten nimiin tehdyt sijoitukset lasketaan?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin just, 8 768 978, 89 €. Riittääkö tämä tarkkuus?
Kuinka paljon tuosta on perittyä rahaa?
0 €.
Tulossa kyllä on muutama miljoona, mutta odotetaan nyt että mutsi ja faija kuolee ensin, jaetaan perintöä vasta sitten. Ovat n. 65-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
450000 euroa 10-vuoden sijoittamisilla. Köyhät nartut kyykkyyn ninnanunna!
Mikä oli ennakkosäästön osuus?
Ei yhtään. Kaikki raha menee peruselämiseen.
Ollaan ns keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €.
Tulossa kyllä on muutama miljoona, mutta odotetaan nyt että mutsi ja faija kuolee ensin, jaetaan perintöä vasta sitten. Ovat n. 65-vuotiaita.
Tekiskö mieli vähän "avittaa" tai "jouduttaa"? 👻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €.
. . . ja sitten mä heräsin
Minulla on noin 30 000 €, lisäksi velaton uudehko rivari kolmio ja uudehko velaton auto. Olen eläkeläinen ja aina ollut suht. pienipalkkainen, nainen olen ja kaksi lasta kasvattanut aika pitkälle yksin, olen omístanut joskus myös velattoman talon, myin sen ja ostin ja kalustin uusilla tämän tilavan 80 m2 kolmioni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 €.
Tulossa kyllä on muutama miljoona, mutta odotetaan nyt että mutsi ja faija kuolee ensin, jaetaan perintöä vasta sitten. Ovat n. 65-vuotiaita.. . . ja sitten mä heräsin
Nyt vasta heräsit, jos miljoonia aiot saada, pitää herätä aikaisin aamulla.
Totta joka sana, mutta eipä minua haittaa, vaikka et uskokaan.
Nää luvut ketjussa on ihan vitsi. Suomalaisten mediaanisäästöt ja sijoitukset on noin 15000€.
Vierailija kirjoitti:
Nää luvut ketjussa on ihan vitsi. Suomalaisten mediaanisäästöt ja sijoitukset on noin 15000€.
Iltasatuja ihan💤💤
26000€ käteisenä, rahastoissa ja osakkeissa, ainoalla lapsella 7000€ rahastoissa.
Miehen omaisuudesta en tiedä tarkkaan mutta arvioin, että noin 20000€ sijoituksissa.
Muuna omaisuutena 110 neliön asunto Helsingissä.
Lainaa 25000€.
Ikää mulla 40+
Meillä asunnoissa kiinni 700000
Velkaa 300000
Omaisuutta 400000 ja se on kahdelle
Eli mulla 200000 omaisuutta
Aika vähän kertynyt, kun oon 20 vuotta säästänyt, ainoastaan 10000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
26000€ käteisenä, rahastoissa ja osakkeissa, ainoalla lapsella 7000€ rahastoissa.
Miehen omaisuudesta en tiedä tarkkaan mutta arvioin, että noin 20000€ sijoituksissa.
Lainaa 25000€.
Ikää mulla 40+
110 neliön asunto Helsingissä ei kerro mitään, koska alueiden hintaerot on niin isot.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä noin 50 000. Maksoin juuri asuntoni sijoituksista velattomaksi. Eiköhän sitä taas yli 100 000 olla noin vuoden päästä.
Miten tupeksit jos et varmasti saa 100 000 vuodessa kasaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä noin 50 000. Maksoin juuri asuntoni sijoituksista velattomaksi. Eiköhän sitä taas yli 100 000 olla noin vuoden päästä.
Kuinka paljon sijoitat kuussa ja paljonko odotat nykyisen pääoman tuottavan vuodessa?
Tuotto-odotus tällä hetkellä noin 8 % luokkaa (maltillinen) ja sisään menee 2-5 k€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa 25000€.
Ikää mulla 40+
Mulla vaan 19000 käteisenä, viiden ja kahdenkymmenen euron seteleinä.
Eläkkeellä. Tilillä 6000 e. En viitsi valehdella tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sijoitat kuussa ja paljonko odotat nykyisen pääoman tuottavan vuodessa?
Tuotto-odotus tällä hetkellä noin 8 % luokkaa (maltillinen) ja sisään menee 2-5 k€/kk.
Mulla tuo odotus 28% luokkaa mutta sisään menee reilusti enempi/kk. En viitsi edes pienen odotuksen takia vaivautua.
11 500. Säästettynä tuista sukanvarressa. Loppuvuodesta pitäisi olla 20 000, jos kaikki menee hyvin. Kuulostaa paljolta äkkiseltään, mutta kaksi opiskelevaa nuorta asuu kotona. Varat hupenevat nopeasti, kun muuttavat omilleen.
Voi kun näihin lukuihin voisikin uskoa 🤣