Inhottaako muita, että lapsen kädet menee kuraan ja kaikkeen likaan kenkiä ja jalkaremmejä pukiessa?
Eli ulkona maassa ja kävelyteillä on kuraa, sylkeä, paljon koirankakkaa ja ties mitä oikeasti inhottavaa likaa. Ja lapsen kenkien pohjat ja haalareiden jalkaremmit tietenkin kävellessä suorastaan ui niissä. Jos lapsi riisuu ja pukee itse kengät ja laittaa ne remmit on hänen kädet tietenkin täynnä tuota likaa ja seuraavaksi hän laittaa sormen nenään ja suuhun ennen kuin ehtii kissaa sanoa eli pestä käsiä. Olenko ainoa, jota tuo inhottaa niin paljon, että haluaa siksi pukea lapselle kengät?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Se pieni määrä kuraa ei ole millään tavalla vaarallista joka suuhun päätyy likaisista käsistä. Voi olla jopa hyväksi. Jos käsiin asti on päässyt kakkaa tai muuta inhottavalta tuntuvaa/haisevaa/maistuvaa niin hirveä huutohan siitä tulee ja ei taatusti mene käsi suuhun ainakaan toista kertaa.
Lasten myötä tosin olen oppinut vihaamaan ihmisiä, jotka eivät kerää koiriensa kakkoja ja heittelevät tupakantumppeja tms maahan.
Niin siis mistä löytyy ne idiootit, jotka eivät koiransa kakkoja kerää? Ei vissiin ole itsellä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no meidän 8v:llä ainoat vaatteet tällä hetkellä joissa on jalkaremmit on kurahousut ja kyllä ne pihalle lähtiessä pukiessa yleensä kuivat ja puhtaat sisälle tullessa hän huuhtaisee lahkeet ja saappaanpohjat itse ja siinä vaiheessa on vielä kurakäsineet kädessä. Joten en omalle kohdalle tunnistanut tässä ongelmaa.
Meillä on sama juttu 12v tytön henkselikuristen kanssa. Tyttö huuhtoo itse kurikset ja pesee myös jalkaremmit.
12v tuskin laittaa käsiä suuhunsa, joten ehkä tämä ongelma koski lähinnä pienempiä lapsia. Ja tietysti tuon ikäisen pitää jo osallistua vaatehuoltoihin, eikä jätä kuraisia ulkovaatteita sellaisenaan äidin hoidettavaksi.
Minkä ikäisen teidän mielestä pitäisi pukea kaikki renksuja myöten itse, eikä saisi enää autella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo inhottanut. Ei ole tullut mieleenkään pukea muksua tuon takia. Ihan ovat aikuisikään ehtineet ilman että pöpöihin oisivat kuolleet, eivät muuten sairastaneetkaan lapsena juuri koskaan.
En tiedä missä asut, mutta täällä Helsingissä on kävelytiet niin törkeässä kunnossa kourankakan ja sylkilänttien ja ties minkä takia, että en ymmärrä miten ei voisi inhottaa.
Mökillä minua ei inhota, kun ollaan vain omassa pihassa ja käytössä saappaat, joita käytetään vain siellä.
Ap
Ei minuakaan koskaan inhottanut. Olen Helsingissä syntynyt ja siellä elämäni ekat 38 vuotta asunut, lasten saannin jälkeen muutettiin tosin hankkimallemme kesämökille kokonaan maaseudulle, kun nuorin oli 9kk ja esikoinen 2v9kk.
Vaikutat tyhmältä eli bakteerikauhuiselta separilta. Odotahan, kun perheenne saa noron. Me saatiin, kerran, täällä mökillä eli maalla. :D
Olihan se hirveää, mutta so what? En ole oksennuskammoinen.
Siitäkin on nyt jo yli 10 vuotta pitkälti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo inhottanut. Ei ole tullut mieleenkään pukea muksua tuon takia. Ihan ovat aikuisikään ehtineet ilman että pöpöihin oisivat kuolleet, eivät muuten sairastaneetkaan lapsena juuri koskaan.
En tiedä missä asut, mutta täällä Helsingissä on kävelytiet niin törkeässä kunnossa kourankakan ja sylkilänttien ja ties minkä takia, että en ymmärrä miten ei voisi inhottaa.
Mökillä minua ei inhota, kun ollaan vain omassa pihassa ja käytössä saappaat, joita käytetään vain siellä.
ApEi minuakaan koskaan inhottanut. Olen Helsingissä syntynyt ja siellä elämäni ekat 38 vuotta asunut, lasten saannin jälkeen muutettiin tosin hankkimallemme kesämökille kokonaan maaseudulle, kun nuorin oli 9kk ja esikoinen 2v9kk.
Vaikutat tyhmältä eli bakteerikauhuiselta separilta. Odotahan, kun perheenne saa noron. Me saatiin, kerran, täällä mökillä eli maalla. :D
Olihan se hirveää, mutta so what? En ole oksennuskammoinen.
Siitäkin on nyt jo yli 10 vuotta pitkälti.
Hyi yök. Sivistymättömän maalaisporsaan puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin, eikö koirallisia inhota, kun koirat tuo tassuissaan mitä lie sylkeä ja paskaa sisälle. Varsinkin jos koira saa mennä sohvalle tai jopa sänkyyn.
Meillä ainakin pestiin kultsun tassut ja tarvittaessa mahakarvat ulkoilun jälkeen. Oli siihen niin tottunut, että meni pesupaikalle, vaikka ei olisi tarvinnut lumisateen jälkeen pestäkään. Pakko oli vähän suihkauttaa. 😻
Vierailija kirjoitti:
Joo no meidän 8v:llä ainoat vaatteet tällä hetkellä joissa on jalkaremmit on kurahousut ja kyllä ne pihalle lähtiessä pukiessa yleensä kuivat ja puhtaat sisälle tullessa hän huuhtaisee lahkeet ja saappaanpohjat itse ja siinä vaiheessa on vielä kurakäsineet kädessä. Joten en omalle kohdalle tunnistanut tässä ongelmaa.
Kurahanskat pitää kuitenkin riisua viimeistä renksuja irrottessa, jolloin sormet ainakin kastuu ja ei ne nyt täysin puhtaat ole siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin, eikö koirallisia inhota, kun koirat tuo tassuissaan mitä lie sylkeä ja paskaa sisälle. Varsinkin jos koira saa mennä sohvalle tai jopa sänkyyn.
Meillä ainakin pestiin kultsun tassut ja tarvittaessa mahakarvat ulkoilun jälkeen. Oli siihen niin tottunut, että meni pesupaikalle, vaikka ei olisi tarvinnut lumisateen jälkeen pestäkään. Pakko oli vähän suihkauttaa. 😻
kultsu ? yhhyh.
Se pieni määrä kuraa ei ole millään tavalla vaarallista joka suuhun päätyy likaisista käsistä. Voi olla jopa hyväksi. Jos käsiin asti on päässyt kakkaa tai muuta inhottavalta tuntuvaa/haisevaa/maistuvaa niin hirveä huutohan siitä tulee ja ei taatusti mene käsi suuhun ainakaan toista kertaa.
Lasten myötä tosin olen oppinut vihaamaan ihmisiä, jotka eivät kerää koiriensa kakkoja ja heittelevät tupakantumppeja tms maahan.