Nainen, miten toivoisit että mies kertoo tunteistaan/kiinnostuksesta?
Eli oletetaan tilanne, jossa suhteellisen hyvin tuntemasi mies olisi ihastunut sinuun. Mikä olisi optimaalinen lähestymistapa niin, että pakkien jälkeen kaverisuhde voisi vielä jatkua normaalisti eikä loppuelämä menisi liian kiusalliseksi? Arvostaisitko suoraa tunnustamista, vai hienovaraista vihjailua (pelkurimaista?) ? Sanotaan vielä että n. 20 vuotiaista ihmisistä olisi kyse.
Lisäksi, onko tökeröä mennä lähestymään naista, joka ei ole antanut mitään varmoja merkkejä siitä, että hänkin voisi olla kiinnostunut? Miten käyttäydytte sellaista miestä kohtaan, jonka toivoisitte lähestyvän teitä?
Kommentit (46)
Näyttäisi puhelimestaan pankkitilinsä saldoa. Rakkauden luku (luvut) löytyy sieltä.
1. Pyydät kahville/keikalle/kävelylle/baariin tms ihan muina miehinä
2. Illan jälkeen sanot, että olipa kivaa, otetaanko uusiksi?
3. Toista tätä muutaman kerran
4. Lisäile muuta viestintää ja yhteisiä höpöttelyitä
5. Kerro sopivan paikan tullen, että olet ihastunt tai pussaa suoraan/ota kädestä kiinni tms, jos tunnelmaan sopii
Testattu ja toimii! Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä kauhistutti ne miehet jotka luikerteli muka kavereiksi, ja vähän ajan kuluttua kävikin ilmi, että ihan muut toiveet oli heillä. Sellaiset "kaverit" sai kyllä mennä. Mutta minä olinkin ujo ja estynyt, ehkä kaikilla ei ole näin.
Aloittaja ei ole tuollainen, koska toivoo ystävyyden jatkuvan joka tapauksessa. Eli nyt ei ole muka kaverista kyse.
Ja kyllä me naisetkin usein olemme kaverimiehiin ihastuneita.
Ei, kaverimies on vain kaveri, eikä hän saa sitä muutettua yhtään millään.
Mistä ihmeestä sinä niin päättelet? Oman aviomieheni lisäksi tunnen monta muuta kaverimiestä, jotka ovat päätyneet poikaystäväksi tai aviopuolisoiksi. Ihan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä kauhistutti ne miehet jotka luikerteli muka kavereiksi, ja vähän ajan kuluttua kävikin ilmi, että ihan muut toiveet oli heillä. Sellaiset "kaverit" sai kyllä mennä. Mutta minä olinkin ujo ja estynyt, ehkä kaikilla ei ole näin.
Aloittaja ei ole tuollainen, koska toivoo ystävyyden jatkuvan joka tapauksessa. Eli nyt ei ole muka kaverista kyse.
Ja kyllä me naisetkin usein olemme kaverimiehiin ihastuneita.
Noin se on. Itse en ole kenenkään naisen kaveri, koska mulla on kumminkin aina vaan seksi mielessä.
M
Mä tykkäisin että se kerrottaisiin ihan suoraan että "tykkään susta". Miten sellaiseen voisi edes vastata tylysti vaikka ei itse olisikaan ihastunut samalla lailla? Mun mielestä suora tunnustus on paras. Kyllä mä ainakin arvostan sellaista rohkeutta.
Mieheni pyysi minua aikoinaan kahville. Olimme tienneet/tunteneet toisemme etäisesti yhteisistä kuvioista. Olin jo kovasti odottanut, että hän tekisi aloitteen.
Aloimme ensimmäisillä treffeillä puhua niin syvällisiä ajatuksistamme ja tulevaisuuden suunnitelmistamme ym., että se oli sitten menoa se. Ei ollut enää mitään syytä esittää ja himmailla mitään kun olimme kertoneet toisillemme tunteistamme.
Annan heti metoon, jos mies tulee jotain lässyttämään
Voisi minun puolestani laittaa vaikka viestin.
En ole koskaan seurustellut, joten en osaa neuvoa naisten iskemisessä, mutta itse tykkäisin ihan vaan treffipyynnöstä. Eli ei tunteiden tunnustamista ennen kuin ollaan jo pitkällä romanssin syövereissä, vaan alkuun treffipyyntöjä ja sellaista. Yritä tuoda vähän sellaista romanttista vibeä siihen teidän hengailuun, tosin tuo treffipyyntö on sellainen selkeä ja suora josta tyttö voi helposti kieltäytyä jos ei halua teidän ihmissuhdetta romanttisemmille vesille viedä.
Selkeästi mieluiten, tosi kiusallista olisi sellainen epäsuora mahdollisesta ihastumisesta vihjaus, mikä sitten johtaisi siihen, että ajattelisin vain kuvittelevani koko asian tai kysyessä mies jopa kieltäisi mielenkiintonsa ja kaveruushan olisi aikalailla siinä sitten kun varattuna olisin ollut tungetteleva kaverimiestä kohtaan.
Että ihan tahtoisin suoraa puhetta, että mitä mies tuntee ja tahtoo ja tahtooko olla ystäväni vai ei. Mähän olen naimisissa eikä mulla mieskavereita muuta kuin kollegoita, mutta noin niinkuin vaikka eronneena esimerkiksi voisin olla iloinen lähestymisestä.
Pyydä kahville/viinilasilliselle. Naiset on siinä ihan samanlaisia kuin miehet, että vihjailu menee ohi.
Näin kävi mullakin kunnes kysyin mieheltä, mitä stnaa hän tarkoittaa hölmöllä käytöksellään.
Nyt on oltu yhdessä 6 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
1. Pyydät kahville/keikalle/kävelylle/baariin tms ihan muina miehinä
2. Illan jälkeen sanot, että olipa kivaa, otetaanko uusiksi?
3. Toista tätä muutaman kerran
4. Lisäile muuta viestintää ja yhteisiä höpöttelyitä
5. Kerro sopivan paikan tullen, että olet ihastunt tai pussaa suoraan/ota kädestä kiinni tms, jos tunnelmaan sopii
Testattu ja toimii! Ole hyvä.
Näin juuri. Lisätään varovasti yhdessäoloa ja mikäli toinen on ihan ok ja suostuu niin vasta sitten pullauttaa ne tunteensa esiin.
Jos mies kysyy suoraan, olenko kiinnostunut, niin vastaan totuudenmukaisesti. Jos mies vain vihjailee kiinnostuksestaan, en reagoi siihen, jos en itse ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin että se kerrottaisiin ihan suoraan että "tykkään susta". Miten sellaiseen voisi edes vastata tylysti vaikka ei itse olisikaan ihastunut samalla lailla? Mun mielestä suora tunnustus on paras. Kyllä mä ainakin arvostan sellaista rohkeutta.
"Tykkään susta" on kuitenkin vähän moniselitteinen ilmaus, koska sen voisi käsittää niinkin että vain pitää toisesta kaverina.
Ei todellakaan mitään tunteiden tunnustuksia tiskiin ensimmäisenä. Täällä on jo annettu toimivat neuvot, pyydä kahville, keikalle, taidenäyttelyyn kahdestaan, jos sujuu hyvin niin uudestaan, vie keskustelua henkilökohtaiselle tasolle, siis kerro omista haaveistasi, tavoitteistasi ja kysele ja ole kiinnostunut naisesta. Jos nainen lähtee uudestaankin, voit viedä juttua romanttisempaan suuntaan. Tarkkaile vastavuoroisuutta, onko nainen kiinnostunut vai kiusaantunut. Älä tyrkytä itseäsi ja tunteitasi, vaan anna naiselle aidosti mahdollisuus valita sinut, jos hänestä siltä tuntuu.
Mä suosittelen, ettet sano mitään suoraan, jos riski pakeista ja haluat säilyttää kaveruuden.
Sen sijaan menkää jonnekin istumaan iltaa (ehkä vähän voi olla alkoholiakin tunnelmaa rentouttamassa) ihan kavereina. Siellä sitten viet keskustelua esim. parisuhteisiin (millaisen miehen haluaisit jne.). Vastauksista selvinnee, että osutko kuvaukseen ;) Lähennytte ja sitten saattelet herrasmiehenä kotiin. Halaat hyvästiksi vähän viivytellen, että jää aikaa tulkita tilannetta.
Tällä tavalla mun avioliitto lähti liikkeelle. Käytiin kavereina muutaman kerran istumassa iltaa ja tultiin läheisiksi ja yks kerta vahingossa pussattiin.
Tuo kuitenkin jättää tilaa jatkaa myös kavereina, jos mitään sen suuntaista kiinnostusta ei toisen suunnasta tule.
Jos ootte oikeesti jo hyviä kavereita ja juttelette paljon, niin suora puhe toimis ainakin mulle. Ehkä sillee metatasolle vietynä, ettei heti pamauta "oon ihastunu suhun" vaan kyselee toisen fiiliksiä tyyliin "ootko ikinä miettiny, miten me toimittais pariskuntana" tai "millasta miestä haluisit deittailla" tai "miten reagoisit, jos pyytäisin sua treffeille". Jos toinen ei oo kiinnostunu, niin nää toimii teoreettisena pohdintana, mut tarjoaa myös mahiksen molemmille tunnustaa kiinnostus.
Onko teillä miehet muuten aina seksi mielessä, kun naisen seurassa olette? Kysyn ihan vakavissani.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä miehet muuten aina seksi mielessä, kun naisen seurassa olette? Kysyn ihan vakavissani.
En voi muiden puolesta vastata kuin itseni, mutta ei ole (koskaan). t. mies