Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On teidän perheessä taloudellinen tasa-arvo?

Vierailija
12.02.2023 |

Jos toinen tienaa selvästi enemmän ja toinen on työtön tai muuten pienituloinen niin se toinen vetää sisäfilettä sun nenän edessä kun itsellä punalaputettua jauhelihaa ja makaronia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, kumpikin laittaa yhteisellw tilille saman verran. Minä tienaan nettona 1200-1300, mies 4000-6000. Näin on aikanaan sovittu, tienasin silloin enemmän, mutta en halua elää toisen rahoillakaan.

Meillä ei asumiseen ja elämiseen riittäisi n 2000e mitenkään. Ja olisi tosi kurjaa kun vain toinen reissaisi ja eläisi ns keskituloista elämää ja toisella olisi vain koti ja ruokaa.

Jäisivätkö myös lapset ilman kaikkea vai sponssaako isä esim harrastuksia ja lomia heille?

Talo on jo velaton ja lapset muuttaneet omilleen.

Silti 2000e on todella pieni summa! Meilläkin velaton talo ja pienet asumiskulut mutta kyllä pelkästään sähköön, autoon, ruokaan ja vakuutuksiin humahtaa tuo summa.

Meillä menee tuo 2 tonnia velattoman okt kuluihin, velattoman kaupunkiasunnon vastikkeeseen, ruokabudjettiin, vakuutuksiin, nettiliittymään ja viikonlopun sanomalehteen. Eli niihin yhteisiin kuluihin. Päälle kummallekin auto, kännykkä, vaatteet ja harrasteet. Jos pakko olisi, niin kahdella tonnilla pystyisi hyvin järjestämään koko elämän. Mutta mieluummin pidän niin päin, että pakolliset menot on alle puolet talouden tuloista.

-ohis-

Vierailija
22/24 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaimo tienaa nettona noin neljä kertaa enemmän. Käy lounailla, sijoittaa, harrastaa, käy teatterissa, konserteissa, tapahtumissa ja matkustelee. Asunnon kulut maksetaan puoliksi ja samoin kaikki menot, jos yhdessä matkustetaan. Molemmat ostavat oman ruokansa ja myös valmistaa ne.

Nytkin on se tilanne, että minulla ei ole kuin kaurahiutaleita, näkkileipää ja voita. Palkka tulee keskiviikkona. Jääkaapissa on kyllä sushilajitelma (15 kpl), pari valmissalaattia, siikafilettä 450g, savuporokeitto meloni, omenoita jne. mutta ne on vaimon ja huutia tulee, jos niihin kosken lupaa kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä oikein onko. 

Molemmat olemme kai riippuvaisia toisistamme.

Olemme keskustelleet erosta mutta mies on sitä vastaan, ei kuulemma tuloillaan pärjäisi ilman minua. Minun tulot ovat kuitenkin pienemmät mutta säästöjä on sitten enemmän, uskoisin pärjääväni itseksenikin tosin aika niukaksi menisi. 

Vierailija
24/24 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Meillä on ollut yli 30 vuotta yhteiset rahat, vaikka eri tilit eikä koskaan ole laskettu, kumpi maksaa enemmän tai vähemmän. Vanhanaikaista, joo mutta eipä ole tarvinnut riidellä rahasta. Tulot ovat vaihdelleet vuosien varrella, mutta aina on jotenkin toimeen tultu ja kaikkeen välttämättömään ovat rahat riittäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän