On teidän perheessä taloudellinen tasa-arvo?
Jos toinen tienaa selvästi enemmän ja toinen on työtön tai muuten pienituloinen niin se toinen vetää sisäfilettä sun nenän edessä kun itsellä punalaputettua jauhelihaa ja makaronia?
Kommentit (24)
Ei ole, vaimo tienaa nettona noin neljä kertaa enemmän. Käy lounailla, sijoittaa, harrastaa, käy teatterissa, konserteissa, tapahtumissa ja matkustelee. Asunnon kulut maksetaan puoliksi ja samoin kaikki menot, jos yhdessä matkustetaan. Molemmat ostavat oman ruokansa ja myös valmistaa ne.
Nytkin on se tilanne, että minulla ei ole kuin kaurahiutaleita, näkkileipää ja voita. Palkka tulee keskiviikkona. Jääkaapissa on kyllä sushilajitelma (15 kpl), pari valmissalaattia, siikafilettä 450g, savuporokeitto meloni, omenoita jne. mutta ne on vaimon ja huutia tulee, jos niihin kosken lupaa kysymättä.
No en tiedä oikein onko.
Molemmat olemme kai riippuvaisia toisistamme.
Olemme keskustelleet erosta mutta mies on sitä vastaan, ei kuulemma tuloillaan pärjäisi ilman minua. Minun tulot ovat kuitenkin pienemmät mutta säästöjä on sitten enemmän, uskoisin pärjääväni itseksenikin tosin aika niukaksi menisi.
On. Meillä on ollut yli 30 vuotta yhteiset rahat, vaikka eri tilit eikä koskaan ole laskettu, kumpi maksaa enemmän tai vähemmän. Vanhanaikaista, joo mutta eipä ole tarvinnut riidellä rahasta. Tulot ovat vaihdelleet vuosien varrella, mutta aina on jotenkin toimeen tultu ja kaikkeen välttämättömään ovat rahat riittäneet.
Meillä menee tuo 2 tonnia velattoman okt kuluihin, velattoman kaupunkiasunnon vastikkeeseen, ruokabudjettiin, vakuutuksiin, nettiliittymään ja viikonlopun sanomalehteen. Eli niihin yhteisiin kuluihin. Päälle kummallekin auto, kännykkä, vaatteet ja harrasteet. Jos pakko olisi, niin kahdella tonnilla pystyisi hyvin järjestämään koko elämän. Mutta mieluummin pidän niin päin, että pakolliset menot on alle puolet talouden tuloista.
-ohis-