Saako lapsenne JOKA PÄIVÄ 2 lämmintä ateriaa?
Eli jos syö hoidossa niin teetkö silti illaksi vielä lämpimän aterian vai mussutatteko leipää tai jotain? Meillä tuo mies ei tajua, että vaikka itse hän syö töissä niin miksi pitäisi illallakin laittaa ruokaa? MInä teen ruokaa ja syön sitä lasten kanssa. Mies tyytyy voileipiin.... Viikonloppuisin sama juttu. Lounas syödään ja haluan tehdä tai lämmittää myös päivällisen....
Kommentit (50)
Illalla kello 17 on toinen ruoka.
Viikonloppuisin syömme runsaamman aamupalan noin 9:30 päivällä syödään jotain pientä ja lämmin ruoka on noin kello 17:00 sitten vielä iltapala. Tätä peliä pidetään myös loma aikoina.
Silloinkun lapset oli pienempiä he söivät myös viikonloppuisin kaksi lämmintä ateriaa.
Sehän on kasvuiässä oleville lapsille tärkeää.
Kyllä saa, lapset kotihoidossa. Lounaaksi on monesti eilistä lämmitettyä. Päivälliseksi sitten "uusi" ruoka. Itse en välttämättä syö lounaaksi lämmintä ruokaa. Yleensä salaatin tai leipää ja kahvia. Mies syö töissä kevyen lounaan (lämmin ruoka) ja sitten kotona päivällistä.
Meillä lapsuudenkodissa oli aina kaksi lämmintä ruokaa.
nälkäisiä (enkä ihmettele, kun päiväkodin ruokalistoja vilkaisee. Miten esim. puurolla lähtee nälkä), joten laitan arkisin aina päivällistä. Viikonloppuisinkin useimmiten kaksi lämmintä ateriaa. Meillä ei juurikaan välipaloja puputella ja koko perhe pysyy mukavan hoikkana : )
arkisin syövät koulussa sekä sitten teen vielä kotona ruoan illalla
ainakin tarjotaan, syöminen on sitten vaihtelevaa riippuen ruuasta.
Samat ravintoarvot sisältäviä ruokia voi syödä myös kylmänä.
leipä = pasta
keittokinkku = liha
+ kurkku ja salaatti
meilläkin lapset yleensä tosi nälkäisiä hoitopäivän jälkeen. viikonloppuisin ja lomilla ei aina kahta lämmintä ruokaa, ja yleensä aamupalakin syödään selvästi myöhemmin (koko perhe olemme aamu-unisia eli tuo eteläeurooppalainen rytmi olisi meille luontevin). aamupalalla kyllä yleensä aina puuroa kotonakin.
Viikonloppuisin meillä nukutaan pitkään ja aamiainen syödään kahdentoista maissa (joskus jopa melkein yhdeltä), niin ei ehditä syömään kuin yksi lämmin ateria joskus viiden kuuden maissa eli viikonloppuisin lapsi syö aamiaisen, välipalan, pääaterian ja iltapalan.
Lapsi on 4v ja hoidossa.