Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsenne JOKA PÄIVÄ 2 lämmintä ateriaa?

Vierailija
25.08.2008 |

Eli jos syö hoidossa niin teetkö silti illaksi vielä lämpimän aterian vai mussutatteko leipää tai jotain? Meillä tuo mies ei tajua, että vaikka itse hän syö töissä niin miksi pitäisi illallakin laittaa ruokaa? MInä teen ruokaa ja syön sitä lasten kanssa. Mies tyytyy voileipiin.... Viikonloppuisin sama juttu. Lounas syödään ja haluan tehdä tai lämmittää myös päivällisen....

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on jo 5v ja kotihoidossa, mutta teen kaksi lämmintäruokaa .

Vierailija
22/50 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivärytmi ja tuo selvästi turvaa pienille lapsille.

Sanoisin että on laiskuutta, jos usein korvaa ateriat jollain jätskillä tai sämpylällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen itsekin huono syömään ja tekemään ruokaa. Kyllä meillä syödään sitten leipää ja muutakin mahantäytteeksi. Tarttis varmaan tehdä joo, mut sit tarttis jättää jotain muuta tekemättä..

Vierailija
24/50 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syödään 2lämmintä ateriaa,iltaruuan väsään alusta loppuun itse,aamupäivällä syödään eilisen jämiä tai jotain valmista..eli pinaattilettuja yms=)

Vierailija
25/50 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "oikea ruoka" on 100 kertaa parempaa ja monipuolisempaa kuin joku voileipä joka ilta, joten teemme aina ruoan, vaikka olisimme syönyt päivälläkin ruokaa...

Viikonloppuisin taas meillä on tapana tehdä niin tukeva aamiainen munineen ja uunissa paistettuine sämpylöineen suht. myöhään aamupäivästä, ettei lounaalle ole tarvetta. Syödään vain välipalaa iltapäivällä ja sitten alkuillasta lämmin ruoka.

Vierailija
26/50 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoihin lounaan, siitä on on aika pitkä aika siihen kun ollaan ennen viittä kotona.

Samaten eka- ja tokaluokalla syövät koulussakin jo klo 10.45 alkaen.

Viikonloppuisin aamiainen yleensä venähtää vähän myöhempään, joten silloin syödään useimmiten vain yksi lämmin ateria. Lauantaisin usein iltapala

on sitten vähän tukevampi, lämpimiä voileipiä, itsetehtyä pitsaa, täytettyjä lettuja tms

Vierailija
27/50 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni se on ihan perusjuttu että lapselle tarjotaan kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Aika kamalaa ajatella että jotkut eivät saa sitä toista...

Ja mistä joku keksi että yksi lämmin ateria päivässä on "eurooppalaista"???

Vierailija
28/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapset syövät arkisin:

klo.8 aamiainen

klo 11 lounas

klo 14-15 välipala

klo 17-18 päivällinen

klo 20 iltapala

Viikonloppuisin lapset syövät lämpimän aterian päivällä kun minä juon päiväkahvit ja sitten syödään koko perhe vasta illansuussa.

Vierailija
29/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. l.hoitaja joka näkee kuinka huonosti useimmat lapset syövät päiväkodissa, jos tuskin lainkaan.

Vierailija
30/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin välipalan ja 1 tukevan aterian

Vierailija
31/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus reissussa ym se ei välttämättä ole LÄMMIN ateria, mutta ateria kuitenkin (esim ruokaisaa salaattia)

Vierailija
32/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhaan tehdään eväät ja ne on yleensä leipää. Kotona on illalla sitten lämmin ruoka.

Vierailija
33/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin murkut mussuttaa leipää ja muuta jos ei ole kunnon ruokia kahdesti päivässä ja taaperolla musta se on itsestäänselvyys

Vierailija
34/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä iltaruoalla me mieheni kanssa emme syö, mutta istumme aika usein pöytään ja keskustelmme lasten kanssa. Itse asiassa meillä iltapala on se päivän kuulumisten vaihtoaika. SIlloin istumme kaikki yhdessä pöydässä ja keskustelemme. Lapset 3 ja 6.

Vierailija
35/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kouluruoka lasketaan kunnon ruoaksi :-) Meidän lapset saattaa nimittäin syödä koulussa tosi vähän, joten päivän pääateria on se kotona tehty iltaruoka. Jos sen jättäisi pois, mahat täytettäisiin leivällä ja proteiini jäisi tosi vähiin.

Mutta ei meilläkään mies syö illalla lämmintä ruokaa. Joskus tulee pöytään istumaan, jos sattuu jo olemaan kotona, ja ottaa jotain kurkkua tms, mutta ei varsinaista ruokaa. Aluksi minuakin ärsytti ja olisin kovasti halunnut että syötäisiin kerran päivässä kaikki yhdessä. Nyt olen luovuttanut; me syödään sitten viikonloppuisin yhdessä pitkään ja hartaasti, arki ollaan eri ruoissa...

Vierailija
36/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa toinen jäädä pois jos esim. aamiainen on syöty myöhään ja lounas tulee liian aikaisin niin sit ollaan aikaistettu illallista mut ne on sit ihan jotain poikkeustapauksia.

Vierailija
37/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus lauantai aamu menee ostoksilla käyden yms, jolloin syödään voileipää, kanamunia yms. Mutta muulloin aina kaksi lämmintä ateriaa, lapsi on 8 vuotias.

Vierailija
38/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällinen hoidon jälkeen n. klo. 1700-17.30. Illalla vielä iltapala.

Vierailija
39/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on jossain poissa, saatetaan toinen lämmin ateria jättää väliin. Lapset jättää lämpimän aterian väliin oikeastaan vaan silloin, jos ollaan ruoka-aikaan jossain juhlissa. Silloin syövät sitä, mitä juhlissa on tarjolla (yleensä kysyn, onko jotain suolastakin ja jos ei niin syötän lapsille jotain pientä ruokaa ennen juhlia).

Vierailija
40/50 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin syömme vain yhden lämpimän aterian tuossa klo 14-15 välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme