Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä lapsenvahti synnytyksen ajaksi???

20.11.2006 |

Auttakaa nyt viisaammat!!

Mannerheimin lastensuojeluliitosta lupasivat, että löytyy illaksi ja viikonlopuksi. No, se ei vielä kovasti lämmitä kun meidän tuurilla synnytys tapahtuu sitten tiistaiyönä tai torstaipäivänä...

Sukulaiset on aika vähissä, nekin muutamat jotka voisivat auttaa ovat arkisin töissä tm. ei saatavilla.

Onko olemassa muita järjestöjä jotaka välittävät lapsenvahteja, ihan en kuitenkaan rivi-ilmoituksella uskalla vahtia etsiskellä!!

Onhan tietenkin vaihtoehtona jättää mies kotiin lapsen kanssa, mutta jotenkin se tuntuu ihan viimeiseltä vaihtoehdolta... Jos en muuten niin seuraksi tahtoisin!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vanha esikoisenne on? onko hän tottunut olemaan hoidossa? kuinka riippuvainen äidistä / isästä?

meille tulee aika pieni ikäero, ja tyttö ei ole ollut hoidossa. sukulaiset ovat tosi kaukana (ja siksi pysyneet myös " vieraina" tytöllemme). en siis voisi jättää häntä vieraan hoitoon synnytyksen ajaksi. sehän voi kestää vaikka kuinka kauan!! varmasti jäisi traumoja: ensin hylätään, sitten kun vanhemmat tulevat, niin mukana onkin uusi vauva joka saa kaiken huomion.

olen siis menossa synnytykseen yksin. mietin, että kumpi meistä tarvitsee isää enemmän, minä vai lapsi? lapsi tietysti. itse olen aikuinen ja tiedän ettei minua ole hylätty vaikka yksin sairaalassa olenkin.

ps. oletko miettinyt, että jos olet yksin synnyttämässä, niin ilmoittaisit miehelle sitten h-hetkellä ja hän tulisi vain siksi aikaa, ehkä pariksi tunniksi mukaan, jos hän haluaa nähdä lapsensa syntymän? jos ajankohta on sopiva, voisi esikoisen saada jätettyä jonnekin hoitoon näin lyhyemmäksi ajaksi..?

Vierailija
2/6 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se isä siellä sairaalassa montaa päivää aikoo olla... Onko naapureita kenelle lapsen voisi viedä koska tahansa siksi aikaa kun isä on poissa? Isähän voi tulla heti synnytyksen jälkeen kotiin ja sittenhän lapsi voi olla isän kanssa ja käydä sairaalassakin... Ja onhan se synnytys ikimuistoinen tapahtuma isällekin... Kyllä pienikin lapsi päivän hoidosta selviää, ei jää traumoja!

Toivotaan, että Mannerheimin lastensuojeluliitosta saisi apua, ettei lähtö tule siis hankalaan aikaan. Eikös kyseinen liitto ole myös kouluttanut nuoria hoitajia (jotka siis voivat hoitaa kaikkina aikoina, ainakin yksityishenkilönä jos ei " liiton kautta" )?? Voisitko saada joitakin yhteystietoja ja sitä kautta sopia hoitajan jos ajoitus onkin hankala? Isä voisi olla puhelimitse yhteydessä lapseen sairaalassaoloaikanaan ja tuskin isä on poissa montaa tuntia kuitenkaan ...

Toivottavasti löytyy jokin ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu paikkakunnalla, jossa ei ole yhtäkään sukulaista ja ystävillä on omat työnsä. Päiviksi on sovittu, että voi viedä päiväkotiin, mutta yöt ja illat on vielä kysymysmerkki. Ne ystävät, joita voisi pyytää (jotka tykkäävät lapsista ja lapset heistä), ovat joko vuorotyössä tai itsekin epäilyttävän raskaana!

Vierailija
4/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen onko paikkakunnallanne tällaista? En tiedä, onnistuisko sinne jättäminen, mutta kannattaisi ehkä tarkistaa.

Vierailija
5/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kaipaa vielä seuraa, jos äitee on synnyttämässä. Asutaan " uudella" paikkakunnalla, eikä oikein tunneta vielä ketään. Täältä on sairaalaan n. 45km, eikä poika kovin kauaa yksinään viihdy ja kun tilanne on vielä erilainen, niin jännitys varmasti " pahentaa" tilannetta. Sitä kun ei oikein synnärillä voi olla kännykkä kädessäkään koko aikaa. Poika on erittäin herkkä ja koska äitinä tunnen hänet niin hyvin, otan mieluummin pojan mukaan, kuin jätän yksin kotiin, kai siellä jossain voi odotella ?

Onhan tuo yksin ollut pitempiäkin aikoja, mutta kun siitä synnytyksestähän ei koskaan tiedä kauan siellä menee. Ainoastaan se, että laskettu aika on tällähetkellä hiihtoloman kanssa päällekkäin niin olisi hyvä jos poika sattuisi olemaan mummolassa tai kummisedän luona käymässä.... mutta kun ne vauvat harvoin noudattavat sitä laskettua aikaa...

Meilläkin on siis näinkin ison lapsen kanssa hieman ongelmallista synnytyksen aikana, että ymmärrän oikein hyvin niitä joilla on pienempiä lapsia.

Vierailija
6/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle neuvolatäti sanoi että jos tulee kiireellinen lähtö synnärille niin muksu mukaan vaan jollei sitä pysty / voi minnekkään viedä.

Kyllä he jonkun hoitajan sitten saavat paikalle lasta vahtimaan, eivät he sitä heitteillekkään voi jättää...

Mulla on sellainen ongelma että kaikki varteen otettavat hoitajat ovat päivisin töissä, mies tunnin ajomatkan päässä ja tuon esikoisen synnytys oli aika nopea jotenka voipi tulla kiirus!!!

Oma äitini on kyllä lupautunut hoitamaan esikoistamme, mutta hänellä kun ei ajokorttia ole niin ei voi tulla meille likkaa hakemaan tai yms...

Kysy neuvolasta tai synnäriltä että jos tulee sellainen pakottava tilanne ottaa lapsi mukaan synnyttämään niin onnistuuko se... On ainakin sitten yksi vara hoito mahdollisuus siinä jollet mistään saa hoitajaa...