Onko ihminen kauneimmillaan vähän alipainoisena?
Miten on? Ainakin omat kasvot näyttää ihan eriltä normaalipainoisena kuin mitä silloin, kun olin hoikempi. Hoikkana erityisesti kulmakarvat korostuivat ja vaatteet näyttivät paremmilta.
Kommentit (15)
Ei kauneus ole painosta kiinni ja on varsin subjektiivista. Toiset tykkää luikummista, toiset paksummista ja kaikki on ihan ok.
Riippuu monesta asiasta, esim. Pituus, lihaksikkuus, ikä. Makuasioita. Mun silmään parhaalta näyttää sporttinen keho, ei laiha eikä lihava.
Naama näyttää paremmalta pyöreämpänä, jos ei ole teini.
Säteily ja elinvoima on kyllä muuta kuin painoa. Mutta riippuu mausta, mikä näyttää hyvältä. Maailma täynnä ns luisevia ihmisiä jotka eivät näytä mitenkään erityisen kauniilta tai säteileviltä.
Kyllä ne vaatteet sulahtaa silloin paremmin päälle. En voi sille mitään, että oma silmäni ja makuni sanoo juuri näin. Tiedän, että se ei ole tervettä. Itse en ole noin hoikka, vaan on ns. vanity weight, joka häiritsee, En vaan jaksa tiputtaa, koska kärsin siitä, että ei saa syödä.
Ei usko painolla olevan suurta merkitystä, monia viehättää ihmisessä iloisuus, hymy, eleet ja ilmeet ja tietenkin onnellisuus ja rakkaus säteilee kasvoista. Se tekee ihmisestä kauniin.
Eikä se ole sidottu ikään, sukupuoleen tai painoon.
Kylä se niin tuppaa olemaan. Yleensä jo muutaman kilon tiputus antaa sen erityisen hehkun.
🇺🇦🇮🇱
Kauneimmillaan ihminen on lapsena.
Ei. Nuorena ihailin laihoja rokkareita, mutta nykyään kun tiedän, mitä siellä taustalla oli, en enää näe sitä kauniina.
Toki riippuu, mitä alipainoisella oikeasti tarkoitetaan. Nykyisin moni pitää alipainoisena painoindeksin 20 ihmistä, vaikka hän on ihan normaali painoltaan. Väki on vaan paisunut niin paljon, että termiä alipainoinen käytetään väärin.
Oikeasti alipainoinen anorektikko on luiseva kasvoiltaan.
Ei ole sellaista sanaa kuin eriltä. Opettele suomea, ap.
Vierailija kirjoitti:
Naama näyttää paremmalta pyöreämpänä, jos ei ole teini.
Olen ollut hoikka koko ikäni ja kyllä olen huomannut, että kasvoiltani näytän yhtä ikääntyneeltä tai jopa vanhemmalta kuin 10 vuotta itseäni vanhemmat mutta ylipainoiset työkaverini. Toki asiaan vaikuttaa myös, että ulkoilen paljon ja aurinkokin on tehnyt siinä tehtävänsä.
Lähinnä tämä siis havaintona, muuten samantekevää, mitä muut ulkonäöstäni ajattelevat. Se on puhtaasti heidän ongelmansa, jos on ongelma.
Ei. Alipaino on rumaa.