Kuinka usein itkette?
Vastaukseen sukupuoli ja ikä.
Esim. näin M35 kerran vuodessa.
Kommentit (37)
Olen ollut aina kova itkemään..itken lähes päivittöin jostain..inhoan tätä piirrettä itsessäni kun monet asiat jää sanomatta kun itken vaan.
Viime vuodet olen itkenyt päivittäin, tänään tuntitolkulla. Itku ei vaan lopu, en tiedä miksi.
N46
Liian harvoin, kotona opetettiin että heikot itkee eikä tunteitaan saa näyttää, koska se ei ole sivistynyttä käytöstä. Pitää olla tyyni ja hallita tunteensa.
Läheisen ihmisen ja oman lemmikin kuolema viime keväänä...jokusen kerran silloin tuli itkettyä.
N55
Riippuu ihan tilanteesta. Esim. syksyllä kun sain tietää läheisen vakavasta sairaudesta niin tuli itkettyä usein. Nyt kun asiaa on ehtinyt sulatella ja käsitellä niin harvakseltaan. Joskus saatan itkeä jos katson jotain surullista leffaa tai sarjaa. Joskus itken jos joku läheinen itkee tai on surullinen.
N44
Vähän väliä, milloin mistäkin syystä. Harvoin enää valtoimenaan ja vuolaasti, mutta kyynnellän todella helposti.
Itken herkästi ja usein. Olen erityisherkkä ja empaattinen ihminen. Itkeminen on terveellistä, koska stressihormonit vapautuvat kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee tilanteiden, olosuhteiden, stressin ja väsymyksen myötä.
Viimeksi kyynelehdin viime maanantaina, kun kävin pandoja katsomassa. Jos ne palautetaan Kiinaan. Mikä muutos eläimillekin, haikeaa.
Poisnukkuneita läheisiä, setä marraskuussa ja sisko joulukuussa.
Ylikuolleisuus vie nyt paljon. Todellinen syy pitää tunnustaa, eikä väistää ja valehdella.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/ylilaakari-suomessa-kuolee-nyt-koko-…
Ylilääkäri: ”Suomessa kuolee nyt koko ajan enemmän väkeä”
Itku on äärimmäisen hyvä asia. Jos itse en kykene itkemään, silloin paha olo näyttäytyy ahdistuksena
Liikutun herkästi mutten varsinaisesti itke. Silloin kun lemmikki on kuollut niin olen itkenyt kunnolla ja joskus vieläkin itkettää. Tolla liikuttumisella tarkoitan,että tulee ns.tippa linssiin kun luen vaikka uutisia lasten tai eläinten kaltoinkohtelusta. M 47
Jos ihminen itkee jatkuvasti ilman näkyvää syytä niin kyseessä on ehkä hyvin herkkä ja tai masentunut henkilö. Minä itkin nuorena melkein jatkuvasti. Silmiä jo aristi. Onneksi en enää usein. Ei se ole enää miellyttävää.
Mä itken kun väsyttää, turhauttaa, suututtaa tai olen pettynyt johonkin. Itken myös kun maailmassa tapahtuu kamalia asioita ja katson uutiskuvia niistä. Olen itkenyt useasti Ukrainan sodan vuoksi ja nyt viimeksi kun oli tämä maanjäristys Turkissa ja Syyriassa. Ihmisten kohtalot koskettavat syvästi ja herättävät minussa myötätuntoa ja sääliä. N39
Minua itkettää kun naurattaa. Minulla on voimakkaasti vetistävät silmät. -Esim. hautaisissa en itke.
No viime viikolla itkin usean kerran mutta sitä ennen en itkenyt ehkä moneen viikkoon. n26
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen itkee jatkuvasti ilman näkyvää syytä niin kyseessä on ehkä hyvin herkkä ja tai masentunut henkilö. Minä itkin nuorena melkein jatkuvasti. Silmiä jo aristi. Onneksi en enää usein. Ei se ole enää miellyttävää.
Joo ei ole. Romanttiset kuvat on terveydenhuollossakin itkemisestä. Se helpottaa jne. Se järjetön rääkyminen tai hiljainen, päiväkausia kestävä tuskanitku on kaukana helpottavasta. Tukkoisen ja painavan olon niistä kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Itku on äärimmäisen hyvä asia. Jos itse en kykene itkemään, silloin paha olo näyttäytyy ahdistuksena
Montako tuntia per päivä tämä äärettömän hyvä asia sun mielestä kestää, ja kuinka monta kuukautta tai vuotta?
Joka päivä. En ole surullinen, vaan itken toisten ihmisten vaikeuksia.