Kuinka usein itkette?
Vastaukseen sukupuoli ja ikä.
Esim. näin M35 kerran vuodessa.
Kommentit (37)
Ei ole vakiotiheyttä. Riippuu kaikesta. m56
N37, muutamia (alle 10) kertoja vuodessa. Viimeksi itkin eturistisiteen revettyä, koska se sattui aika paljon.
Pari kertaa kuukaudessa. N61 v. Suren menetettyjä läheisiäni.
Varmaan keskimäärin kaksi kertaa kuussa. Olen piakkoin valmistuva opiskelija, joten opiskelustressi yhdistettynä huonosti nukuttuun yöhön saattaa itkettää ja sitten olo tuntuukin taas paljon paremmalta (itkeminen on minusta siinä mielessä joskus kuin oksentaminen, olo helpottuu). Enemmän kuin omaa elämäntilannettani, itken surullisten uutisten vuoksi, esim. jonkun lempijulkkiksen kuolemaa, ihmisten ja eläinten kaltoinkohtelua ja vastaavaa. 🤔 t.N31
Vaihtelee tilanteiden, olosuhteiden, stressin ja väsymyksen myötä.
Viimeksi kyynelehdin viime maanantaina, kun kävin pandoja katsomassa. Jos ne palautetaan Kiinaan. Mikä muutos eläimillekin, haikeaa.
Poisnukkuneita läheisiä, setä marraskuussa ja sisko joulukuussa.
Ylikuolleisuus vie nyt paljon. Todellinen syy pitää tunnustaa, eikä väistää ja valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Lähes päivittäin. N28
Mikä sua niin surettaa?
Lähes päivittäin minäkin. Voisin laittaa ruksin seinään sellaisina päivinä, kun en itke. Tätä on jatkunut n. 3 vuotta. Syynä oletettavasti valtava stressi. Kohtasin monta tragediaa lyhyessä ajassa ja sen jälkeen itkusta ei ole tullut loppua. Tämä ei ole hauskaa, mm. silmät aivan riekaleina.
Nainen n. 53 vee.
Joka päivä monta kertaa. Nainen 52v.
Masennus ja ahdistus.
N29, ehkä kerran puolessa vuodessa.
Epäsäännöllisesti itken ja elokuvakohtaukset ja musiikki voi laukaista itkemään. Voi olla että jossakin kuukaudessa itken 10 kertaa ja joku toinen kuukausi en itke ollenkaan. Yksin ollessani oloni yleensä purkaantuu.
Nytkin mulla vuotaa silmät, mutta en mä tätä itkemiseksi sanoisi.
M30
Ehkä n. Yhtenä päivänä kahden kuukauden sisällä
Vierailija kirjoitti:
Lähes päivittäin minäkin. Voisin laittaa ruksin seinään sellaisina päivinä, kun en itke. Tätä on jatkunut n. 3 vuotta. Syynä oletettavasti valtava stressi. Kohtasin monta tragediaa lyhyessä ajassa ja sen jälkeen itkusta ei ole tullut loppua. Tämä ei ole hauskaa, mm. silmät aivan riekaleina.
Nainen n. 53 vee.
Tai sitten menopaussi ?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä n. Yhtenä päivänä kahden kuukauden sisällä
Niin ja olen N35.
Viimeksi itkin sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi
Oho, tajusin tän kysymyksen siivittämänä, etten ole itkenyt aikoihin. Ei edes tule mieleen, että milloin viimeksi. On siis voinut mennä jopa pari vuotta tms. Erosin 2,5v sitten, ja voin sanoa, että viimeiset 4v sitä parisuhdetta, niin silloin itkin kyllä aika useinkin (toki noihin vuosiin mahtui myös lasten vauvavuodet, että olin muutenkin herkällä, mutta kyllä se parisuhde oli syvältä, kun lapsiarki alkoi - ennen lapsiarkea kaikki oli hyvin). Muutenkin kyllä ne itkuisemmat kaudet on liittyneet aina johonkin rankkaan elämäntilanteeseen. Kun kaikki on hyvin, ei ole tapana itkeskellä.
N38
Päivittäin, joskus vain kerran, joskus kymmenen kertaa. Itken läheisen vakavan sairauden vuoksi, itken jos näen surullisen ihmisen, itken yksinäisyyden vuoksi, itken traagisille kohtauksille sarjoissa ja elokuvissa, itken uutiskuville ja jutuille - tänäänkin itkin kun luin isästä joka piti maanjäristyksessä romahtaneen talon raunioihin hautautuneen ja kuolleen tyttärensä kädestä kiinni kunnes tytär saatiin kaivettua esiin ja vielä uudestaan kun luin nuoresta äidistä jonka tytär meinasi kuolla koska äitiä ei otettu vakavasti sairaalassa.
Nainen 37 v.
Viimeksi yli 20 v sitten. Silloin erosin. Sen jälkeen ei ole itkettänyt.