Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä kohteliaasti jos ei halua mennä juhliin?

Vierailija
12.02.2023 |

On suht läheinen sukulainen kyseessä. En vain pysty menemään. Ja lisäksi menisin yksin. Tuntisin juhlissa itseni ulkopuoliseksi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin Pirkko kirjoitti:

"Kiitos kutsusta. Valitettavasti pääse juhlimaan merkkipäivävsi. Toivotan paljon onnea ja menestystä (syntymäpäivän/ hääpäivän/valmistumisen/ jne. juhlapäivän) johdosta"

Yst. terv. ja kaikk. hyv.: Naapurin Pirkko

Kännissä?

Vierailija
22/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan "en enää nykyisin voi sietää moukkia, käyn vaan tasoisteni juhlissa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on läheinen ihminen ja haluat avata omaa tilannetta, sanoisin suoraan ettei nyt jotenkin ole juhlamielellä. Jos on etäinen, sitten riittää sanoa, ettei pääse. 

Vierailija
24/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up, oon nyt vatvonut ja vatvonut tätä kutsuihin menoa päässäni. Totuus on etten vain pysty menemään. Ei ole muuta tekosyytä kuin että tulen huonovointiseksi kun ajattelenkin menoa. Mutta tulen huonovointiseksi myös kun ajattelen kieltäytymistä. Kutsuilla on henkilöitä joita en halua nähdä. Kyselevät kiperiä kysymyksiä joihin en halua vastata. Antakaa rohkeutta kieltäytyä kohteliaasti.

Ap

Jos voit luottaa itseesi siinä, että viet suunnitelman läpi, laita vasta tapahtuma-aamuna viesti, että olet liian huonovointinen tullaksesi paikalle.

Näin et edes valehtele.

Ei kaikista moraalisin ratkaisu, mutta ihminen ei ole täydellinen kaikessa.

Tsemppiä ja voimia!

Henkistä väkivaltaa kokenut

Vierailija
25/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä kohteliaasti kutsusta ja vetoa hankalaan/kiireiseen elämäntilanteeseen, jos joku kysyy mikset osallistu. Tai järjestä itsellesi joku sovittu meno ko. ajankohdalle.

Vierailija
26/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma ollut. Miehen suku on sellainen, että järkkäilevät aina jotain. Se on ok, mutta itse olen niin huono menemään mihinkään tollasiin. Onneksi mies ymmärtää ja itsekin skippaa 97% kaikki touhut. Häntäkään ei nappaa noi menot yhtään.

Vierailija
27/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut itse vain tyyliin Kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse osallistumaan. Mukavaa juhlapäivää teille! Ärsyttävää oli kun kutsuja laittoi sitten viestiä ja jopa soitti että miksi en tule, tai pääsisinkö vaikka myöhemmin samana päivänä. Minusta on todella moukkamaista alkaa soitella perään. Jos kutsussa on sanottu että ilmoita pääsetkö tulemaan, niin luulisi sen ilmoituksen "en pääse" olevan ihan tarpeeksi selvästi tulkittavissa.

Vierailija
28/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jouduttiin jättämään yhdet synttärit ja yhdet tuparit välistä kun ollaan vähän kipeenä. Jotenkin helpompaa kieltäytyä pariskuntana. Yksin ollessani mut haukuttiin tylysti jos en jonnekin mennyt.

Vierailija
29/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, sinun tulee paha olo pelkästä kutsusta, niin voit aivan hyvin ja rehellisesti sanoa, että olet liian huonovointinen tullaksesi juhliin nyt.

Itse en pidä huonona ajatuksena juhlapäivän viettoa tämän ihmisen kanssa myöhemmin, mikä itse haluat hänen kanssa juhlistaa muttet nähdä muita.

Pidin juhlat itsekin ja eräs jätti tulematta koska ahdistui tiettyjen ihmisten kohtaamisesta, hän kyllä kertoi sen minulle ja ymmärsin sen. Olin iloinen kun kysyi jos kahvitellaan toisena päivänä kun molemmille sopii.

Minä halusin nähdä kaikkia kutsuttuja, en vain pitää hauskaa porukassa vaan jokainen vieras oli toivottu. Siksi mielelläni näkisin tätä juhlista pois jäänyttäkin, jos se vain sopii <3

Vierailija
30/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastannut itse vain tyyliin Kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse osallistumaan. Mukavaa juhlapäivää teille! Ärsyttävää oli kun kutsuja laittoi sitten viestiä ja jopa soitti että miksi en tule, tai pääsisinkö vaikka myöhemmin samana päivänä. Minusta on todella moukkamaista alkaa soitella perään. Jos kutsussa on sanottu että ilmoita pääsetkö tulemaan, niin luulisi sen ilmoituksen "en pääse" olevan ihan tarpeeksi selvästi tulkittavissa.

Apua, miten joku voi olla noin pöhkö, että soittelee perään!? No, ymmärrän, että joku tyyliin läheinen äiti voi soitella huolestuneena perään, mutta noin muuten eipä ole tullut mieleenkään soitella/kysellä enempää, jos joku ei ole päässyt.

Vierailija
31/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa: "en valitettavasti pääse". Oli sitten oikea syy tai tekosyy. Normaalille ihmiselle asia on sillä siisti ja saattaa vastata "harmi, nähdään joskus toiste" tms.

Vierailija
32/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro totuus.

Vierailija
33/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up, oon nyt vatvonut ja vatvonut tätä kutsuihin menoa päässäni. Totuus on etten vain pysty menemään. Ei ole muuta tekosyytä kuin että tulen huonovointiseksi kun ajattelenkin menoa. Mutta tulen huonovointiseksi myös kun ajattelen kieltäytymistä. Kutsuilla on henkilöitä joita en halua nähdä. Kyselevät kiperiä kysymyksiä joihin en halua vastata. Antakaa rohkeutta kieltäytyä kohteliaasti.

Ap

Kiitos, mutta jätän välistä, en halua tavata hanna-tätiä. Käydään vaikka leivoskahvilla seuravalla viikolla.

EI SAA VETÄÄ SYYKSI MUITA IHMISIÄ MUKAAN , KUN KIELTÄYTYY KUTSU.REIPASTI SANOT KITOS KUTSU OLEN ESTYNYT TULEMAN.YHTÄÄ ENEMPÄÄ ET SELITÄ.ET ASIALLE ANNA TILAA.

Vierailija
34/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla on sovittu työvuoro silloin ja sijaista ei löydy.

Jos olet työtön, voit ehkä kertoa ettei ole rahaa matkustaa paikalle.

Vierailija
35/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muuta menoa -väite antaa ymmärtää että et arvosta kutsujaa. Sano puhelimessa edesllisenä päivänä että sinulla on flunssa. Kukaan ei voi todistaa että ei olisi.

Silloin kutsujalle on jo tullut turhaa menoa vieraasta joka ei saavukaan paikalle. Mieluummin kohtelias kieltäytyminen etukäteen.

Vierailija
36/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässähän nämä jo tulikin, ja moneen kertaan, eli kiitos, muttaa en pääse. 

Sen sijaan älä ainakaan esitä olevasi menossa, ja tee suurta showta siitä kun pikkuhiljaa vihjailet ja ilmoittelet h-hetken lähestyessä että et ehkä pääsekään tulemaan, mutta tulet kyllä tottakai jos suinkin pääset, vain ilmoittaaksesi juhlapäivän aamuna että et tulekaan. Mulla on pari tuollaista tuttua, ja tuollainen itsestään numeron tekeminen on todella noloa ja raivostuttavaa.

Vierailija
37/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa jo heti kutsun saatuaan, jos ei ole aikeissa mennä. Kiittää kutsusta ja ilmoittaa ettei ikävä kyllä pääse.

Juhliin varataan yleensä ruokaa sen mukaan montako henkilöä on tulossa, joskus se maksaa tietyn summan/henkilö.

Ei ole siksi järkevää ilmoittaa vasta juhlapäivän aamuna, ettei tulekaan. Aiheuttaa vain rahanmenoa juhlien järjestäjille.

Vierailija
38/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa pukkaa joten jätän välistä. Ei muuta tarvi kertoa.

Vierailija
39/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että minua ei sinun paskat juhlat kiinnosta tippaakaan, ei nyt eikä vastaisuudessa. Et saa kutsua sitten ikinä. Problem solved.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan