Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä kohteliaasti jos ei halua mennä juhliin?

Vierailija
12.02.2023 |

On suht läheinen sukulainen kyseessä. En vain pysty menemään. Ja lisäksi menisin yksin. Tuntisin juhlissa itseni ulkopuoliseksi.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sulla on valitettavasti silloin muuta menoa tai että terveyden kanssa on ongelmia.

Vierailija
2/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse. Harmin paikka. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että kiitos kutsusta ja et pääse

Ja ÄLÄ selitä muuta

Jos tivaa niin sant uudelleen tiukemmin että niin kuin sanoin tuleminen on nyt tähän ajankohtaan mahdotonta

Vierailija
4/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kutsusta. Valitettavasti en pääse osallistumaan. Toivotan mukavia juhlia (ja onnea x johdosta)!

Vierailija
5/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa että haluaisi juhlia erikseen pienesti leivoksella ja limulla. Ettei halua isoa porukkaa nyt. Pitkä välimatka voi olla este, jokin perussairaus tai se ulkopuolisuuden tunne. Kuka tosiaan sitten yksin menee sinne, kylmä talvikin.

Vierailija
6/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syy kannattaa miettiä etukäteen, miltä se kutsujan korvaan kuulostaa. Itse olen kutsunut ja tullut niin ympäripyöreää läpinää, ettei muka pääse. No, parempi oli ettei tullut. Hauskaa se silti oli muiden vieraiden kanssa.

Vierailija
7/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekosyitä, ei selityksiä. Tuossa edellä on hyvät vastausvaihtoehdot. "Kiitos kutsusta, valitettavasti en pääse paikalle. Mukavia juhlia."

Siinä kaikki.

Vierailija
8/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo menemisen ongelma on vain omassa päässäsi. Eli oikeasti täysin turha syy jättää menemättä.

Mutta jos et halua käsitellä ongelmiasi ja päätät jättää juhlat väliin, niin kiität kutsusta ja sanot, että valitettavasti et pääse juhliin, mukavaa juhlapäivää.

Vierailija
9/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun poisjääminen ole juhlien tärkein asia. Jokainen täysipäinen juhlija ymmärtää, että kaikille juhlien ajankohta ei onnistu, ja aina joku kutsuttu joutuu jäämään pois. Sellaista se on.

Vierailija
10/39 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot rehellisesti, että sinulla on tekosyy tai keksitty meno - problem solved.

Vierailija
11/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, oon nyt vatvonut ja vatvonut tätä kutsuihin menoa päässäni. Totuus on etten vain pysty menemään. Ei ole muuta tekosyytä kuin että tulen huonovointiseksi kun ajattelenkin menoa. Mutta tulen huonovointiseksi myös kun ajattelen kieltäytymistä. Kutsuilla on henkilöitä joita en halua nähdä. Kyselevät kiperiä kysymyksiä joihin en halua vastata. Antakaa rohkeutta kieltäytyä kohteliaasti.

Ap

Vierailija
12/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up, oon nyt vatvonut ja vatvonut tätä kutsuihin menoa päässäni. Totuus on etten vain pysty menemään. Ei ole muuta tekosyytä kuin että tulen huonovointiseksi kun ajattelenkin menoa. Mutta tulen huonovointiseksi myös kun ajattelen kieltäytymistä. Kutsuilla on henkilöitä joita en halua nähdä. Kyselevät kiperiä kysymyksiä joihin en halua vastata. Antakaa rohkeutta kieltäytyä kohteliaasti.

Ap

Kiitos, mutta jätän välistä, en halua tavata hanna-tätiä. Käydään vaikka leivoskahvilla seuravalla viikolla.

Vierailija
13/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jo mainittu hyviä vaihtoehtoja kieltäytyä. Jos tunnet ettei riitä kun sanot että sinulle ei sovi, niin sitten keksit tekosyyn. Sairastuminen on ihan ok. Kukaan tuskin tulee kotiovellesi tarkistamaan puhutko totta. Miksi on niin vaikeaa ajatella valkoista valhetta vaihtoehtona, jos se säästää sinut tuskalliselta vierailulta? Olen itsekin tehnyt niin eikä jälkeenpäin ole yhtään hävettänyt, helpottanut vain.

Vierailija
14/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on sanoa, että en pääse ko. päivänä, mutta tulisin mielelläni seuraavana viikonloppuna tms. Ei se kutsuja kutsu siksi, että haluaa nimenomaan sinun kanssasi kahvitella, hän haluaa juhlia yhdessä porukalla.

Vierailija
15/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muuta menoa -väite antaa ymmärtää että et arvosta kutsujaa. Sano puhelimessa edesllisenä päivänä että sinulla on flunssa. Kukaan ei voi todistaa että ei olisi.

Vierailija
16/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä, voit sanoa, että et pääse töiden takia.

Vierailija
17/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain sanot, että kiitos kutsusta, mutta valitettavasti en pääse juhliinne.

Eihän aina kaikille sovi muutenkaan juhliin osallistuminen. Olen itsekin joutunut jättämään monetkin juhlat väliin, milloin työesteen ja milloin sairastumisen takia.

Eikä ole juhlien järjestäjien fiksua alkaa utelemaan, että miksi et tule. Jos ilmoittaa ettei tule, niin sen pitää riittää.

Vierailija
18/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kieltäytyä, mutta ei pidä esittää samalla tapaamiselle muita vaihtoehtoja, esimerkiksi kahvittelua sitten joskus.

Pelkkä kieltäytyminen kohteliaasti riittää, muita suunnitelmia asiaan ei pidä sotkea.

Vierailija
19/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot rehellisesti, että sinulla on tekosyy tai keksitty meno - problem solved.

Näin tekisin itse. En halua nähdä joitain ihmisiä ikinä enää. Jälkikäteen voisin tosissaan käydä kahvittelemassa läheiseni luona. 

Vierailija
20/39 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta. Valitettavasti pääse juhlimaan merkkipäivävsi. Toivotan paljon onnea ja menestystä (syntymäpäivän/ hääpäivän/valmistumisen/ jne. juhlapäivän) johdosta"

Yst. terv. ja kaikk. hyv.: Naapurin Pirkko