Millaista on pakkohoidossa?
Kaverini on ilmeisesti viety hoitoon pakolla, koska oli sekaisin päihteistä ja mielenterveysongelmista.
Millaista hoidossa on? Voiko sieltä pitää lainkaan yhteyttä ulkomaailmaan? Sallitaanko vierailuja?
Kommentit (56)
Kun henkilöä ei voi muuten vangita, jos ei ole siis tehnyt rikoksia, niin laitetaan pakkohoitoon. Näinä aikoina on melko vaarallista poiketa normista, kuten olla esim. köyhä.
Osastolla voidaan rajoittaa netin ja kännykän käyttöä, tällaiseen rajoitukseen suomen laki ei tosin anna kuitenkaan lupaa.
Ja lääkkeet voi olla vähän sinne päin, lääkelistassa sama lääke, mutta eri päivinä saattoi tulla erillaisia pillereitä. Olisiko ollut jotain lääkejako virheitä.
Potilailta vaihdeltiin vaippoja osaston käytävillä, ja potilashuoneissa ovien ollessa auki. Näitä ei voinut välttyä sivullisten näkemästä.
Lobotomioita on tehty aika vähän aikaa sitten vielä kyseisissä paikoissa, itse sairastuin osastolla olon jälkeen sähköallergiaan ja persoonallisuuteni muuttui melko lailla.
Meno oli yllä kuvatun laista 2010-luvulla, nykytilanteesta ei tietoa, koska häippäisin suomesta heti vapauduttuani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katja Ursula Facebookissa kertoo tän hetken tilanteestaan pakkohoidossa, sairasta sairasta sairasta!
Mitä tuolle on tapahtunut? Millainen tapahtumaketju edeltää tuota?
Sukulaläiset näyttävät selittävän . Ylivelkaantuminen, yritys tuottamaton, vain kuluja, joku harha tulevista häistä afrikassa ( sulhanen ei ollut kuullutkaan) , sukulaisten uhkailu, rahan kiristys ja päälle kristalli/rokotevastaisiin kani koloihin putoaminen. Veli maksaa 40 000 euron takausta, tietysti itsehän on imensä pannut.
Liikeyrityksensä oli teettää afrikassa sisustusmateriaalia ja tuottaa suomeen. Oleskeli paljon afrikassa.
Kaveri on ollut usein. Ei sinne joudu helposti. Häne naapurit ja Läheiset sinne lähettää. On pystynyt kerran puhumaan lääkärille niin, ettei ole joutunut vaikka oikeasti oli sekaisin.
Ja alkuun on tarkkailujakso ennen kuin päätetään pakkohoidosta.
Eli tänne kirjoittavat kyllä vähytelevät tilaansa.
Sivuvaikutukset lääkkeistä saattaa kyllä olla rajuja.
Kaverilta otetaan usein ainakinalkuun puhelin pois vähintään öiksi.
Hän on yleensä noin 2-3 kk. Lopulta on kotilomia ja sitten piikkivelvollisuus lääkkeille, (kielteinen lääkkeille)
Sitten kun valvonta loppuu, lopettaa lääkkeet ja kaikki alkaa alusta. Eli parin vuoden päästä on taas pakkohoidossa 2-3 kk.
ainut hyvä mikä jäi tuosta keikasta mieleen, oli se psykologi. mutta muuten suomessa varsin natsimeininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Katja Ursula Facebookissa kertoo tän hetken tilanteestaan pakkohoidossa, sairasta sairasta sairasta!
Mitä tuolle on tapahtunut? Millainen tapahtumaketju edeltää tuota?
Sukulaläiset näyttävät selittävän . Ylivelkaantuminen, yritys tuottamaton, vain kuluja, joku harha tulevista häistä afrikassa ( sulhanen ei ollut kuullutkaan) , sukulaisten uhkailu, rahan kiristys ja päälle kristalli/rokotevastaisiin kani koloihin putoaminen. Veli maksaa 40 000 euron takausta, tietysti itsehän on imensä pannut.
Liikeyrityksensä oli teettää afrikassa sisustusmateriaalia ja tuottaa suomeen. Oleskeli paljon afrikassa.
Henkilö itse syyttää myös lempäälän sosiaalitointa hoitoon ohjauksesta.
On muuten kumma että nämä rokotevastaiset ( terveys on yksityisasia) repostelevat toisen terveyttä, kertoen osaston , hoitavat lääkärit ja hakevat lakimiestä kumoamaan sairauden.
Riippuu varmasti paikasta ja hoitajista.
Kun minä olin suljetulla kyllä sinne sai läheisiä tulla käymään.
Mun lähisukulainen oli psykoosissa ja lääkäri pyysi virka-apua poliisilta. Pakkohoito on ollut parasta, mitä hänelle on tapahtunut. Mutta henkilö itse ei ollut samaa mieltä. Lähetteen tehny lääkäri taisi joutua koville jälkeenpäin.
Mä olen ollut. Oli ihan ok. Puhelimen sai pitää.
Lopulta olin pakkohoidossa mutta pääsin viikonloppulomalle kotiin. Se meni hyvin, tai no ihan ok, ja pakkohoito purettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut. Oli ihan ok. Puhelimen sai pitää.
Lopulta olin pakkohoidossa mutta pääsin viikonloppulomalle kotiin. Se meni hyvin, tai no ihan ok, ja pakkohoito purettiin.
Ja tämän jälkeen olin osastolla hoidossa 2 viikkoa ja jonotin paikkaa kuntoutusosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut joskus pakkohoidossa ja se oli traumaattista. Kyseessä on vapaudenriisto.
En ollut sekaisin tai psykoosissa. Olin vain hyvin masentunut ja kipeä, en jaksanut puhua.
Minulle oli järjestetty palaveri muutaman psykiatrin ja hoitajien kanssa. Kun menin sinne, kävikin ilmi, että minulle oli suunniteltu osastohoitoa. Olin kuulemma liian haastava avohoitoon.
Sitten pian palaverihuoneeseen saapui kaksi ensihoitajaa ja minut vietiin ambulanssilla suljetulle. Olin siellä n. 2 kuukautta.
Huoneessa oli lisäkseni kaksi muuta naista.
Aluksi pääsin ulos vain hoitajan kanssa. Sitten myöhemmin sain enemmän vapauksia.
Pääsin jopa ns.kotilomille viikonloppuisin. Mutta jos en olisi palannut takaisin osastolle, niin minut olisi haettu poliisien kanssa takaisin. Ihan vankilameininkiä.
Mietin kyllä karkaamista, mutta en halunnut nimeäni lehteen.Osastolla sai käydä vieraita ja pitää puhelinta. Nettiä minulla ei silloin puhelimessa vielä ollut.
Mielestäni yksi kamalampia asioita pakkohoidossa on lääkkeiden pakkosyöttö. Lääkkeiden jakoa vahditaan tarkkaan.
Itse söin mielelläni lääkkeeni, mutta jälkeenpäin mietin miten väärin olisi ollut jos olisin joutunut syömään vaikka neuroleptejä tuon kahden kuukauden ajan pakotettuna.
Minuun tuo hoitojakso jätti pelon psykiatreja ja hoitajia kohtaa. Luottamus romahti totaalisesti. Pelkäsin jopa ambulansseja jonkin aikaa kotiuduttuani!
Miksi sinun olisi pitänyt puhua?
Olitko hakenut apua; jos olit, millaisia odotuksia sinulla oli avunsaannista?
Ellet hakenut apua, miksi sinut vangittiin?
Haitko psykiatrista apua masennuksen pakkovaimentamiseen? Vai pidättäydytkö "julkisen kuormittamisesta," tietäessäsi, että heidän keinonsa ovat kustannustehokkaita?
Miten kokemus muutti elämääsi parempaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut pakkohoidossa kun olin ollut pitkään fyysisesti kipeänä kotona ja en jaksanut siivota. Tuttuni tuli käymään ja sanoi että soittaa ambulanssin tai vie mut itse päivystykseen. Suostuin lähtemään päivystykseen, jossa tuttuni selittää miten olen ollut pitkään kipeä ja kotona on sotkuista. No tietysti on kun en ole kipeänä jaksanut siivota!
Lääkäri sitten kirjoitti lähetteen pakkohoitoon ja mut pakotettiin psyk. osastolle. Tavarat käydään läpi ja lääkkeitä pakotetaan syömään. Jos et ota niin ne piikitetään väkisin. Ovet on lukossa eli käytännössä olet vankilassa. Että kiitos vaan tälle tutulle. Katkaisin häneen välit kokonaan. Mitään hyötyä ei itselleni ollut tuosta "hoidosta" eikä lääkkeistä. Onneksi lopulta pääsin pois.
Ei M1-lähetettä ihan sen takia kukaan lääkäri voi kirjoittaa, että joku on fyysisesti kipeä eikä jaksa siivota. Pakkohoitolähetteessä on tiukat kriteerit.
Niinhän sitä luulisi. Minutkin on haettu pakkohoitoon vaikka olin täysin kunnossa (eikä taustalla mt-ongelmia ikinä). Joku oli vaan soittanut, että olen itsetuhoinen(en ollut). Se paikka oli aivan kaamea, kuin betonivankila suoraan keskiajalta. Luojalle kiitos en joutunut olemaan siellä kuin noin puoli tuntia kun pääsin lääkärille joka tunsi mut entuudestaan. Kysyi tiedänkö mikä kyseinen lähete on, sitten selitti ja kertoi toisen lääkärin kirjoittaneen musta sellaisen edes tapaamatta mua!!
Pääsin saman tien pois. Jos et usko, kokeile. Tee ilmoitus jostain tutustasi että on itsetuhoinen ja katso kuinka käy. Näin Suomessa👍M1-lähetettä ei saa kirjoittaa jos ei ole tavannut potilasta.
Kyllä niitä silti kirjoitetaan tapaamatta potilasta. Kokemusta on.
Viimeksi laskussa luki "+TÄYSI YLLÄPITO" eli "all-inclusive", kun ottaa lomana, mutta ota huomioon, että pakkohoito on K-18 useimmiten eli lapsiperheenä ei pakkohoitolomalle ole mahdollisuuksia.
Ettekö älyä että elämme ns. päinvastoin-maailmassa jossa normaalit ihmiset luokitellaan hulluiksi ja hullut normaaleiksi.
Maailmassa jossa pakkohoitopotilaiden kuuluisi olla lääkäreitä ja lääkäreiden pakkohoitopotilaita jne...
Katjan kohdalla lakimiehet ja "valon lapset" päättävät Katjan olevan terve. Lääkäreitä pätevämpiä.
Tottakai jossain mystisharhoissa elävän mielestä toinen samsnlainen on ihan terve.
Jos lapset ja lähisukulaiset ovat nähneet nyt menee liian lujas voi joutua pakkohoitoon.
Olen nähnyt kun ambulanssin väki jahtasi hysteerisen ja harhoisssa olevan naisen lanssiin ja moisioon. Kaks päivää oli, lääkitystä lisättiin ja postia kykeni taas jakamaam.