Missä vaiheessa kerrotte hyville työkavereille hakevanne toista työtä?
Tarkoitan työystäviä ennemminkinn, eli olette tosi hyviä työkavereita ja jaatte (Teamsin kautta) paljon omaakin elämää keskenänne.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olen kirjoittanut uuden työsopimuksen ja irtisanoutunut. Ei kannata luottaa kehenkään. Sana kulkee kyllä.
Miten luottamusasia voisi aiheuttaa ikävyyksiä? Siis, että mitä haittaa siitä voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olen kirjoittanut uuden työsopimuksen ja irtisanoutunut. Ei kannata luottaa kehenkään. Sana kulkee kyllä.
Miten luottamusasia voisi aiheuttaa ikävyyksiä? Siis, että mitä haittaa siitä voisi olla?
Koska joku vainoharhainen kuvittelee saavansa potkut jos pomo saa tietää, että työntekijä hakee uutta paikkaa :D Jos työpaikka on oikeasti tuollainen, siellä ei kannata olla niin kauaa, että muodostaa mitään ystävyyssuhteita.
Tosi surullista, että tuommoista on.
Me emme jaa teamsissa yksityisasioita!
Vierailija kirjoitti:
Me emme jaa teamsissa yksityisasioita!
Okei.
Tähän asti vastanneilta kysyisin, että onko teillä hyviä työkavereita?
Jos lähtisin nykyisestä työstä, kertoisin vasta kun uusi paikka varma. Meillä on hyvä tiivis työyhteisö ja jutellaan henkkoht asioita yms. Tuntuu jos kertoisin ennen kuin uusi työ on varma, ja en saisikaan uutta työtä, se olisi vähän kuin ilmoittaisi että ehkä haluaa erota ja toiset jää sitten epävarmuuteen pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saakaan uutta työtä ja joutuu vilttiketjuun nykyisessä työpaikassa. Jos johto saa vihiä lähtöaikeista, on turha haaveilla uusista projekteista, palkankorotuksista tms.
En koskaan. Kyllä se esimies sitten kertoo niille.
En ole yhdellekään työkaverille jakanut elämästäni paljoa, työuraa kuitenkin takana teinistä lähtien.
Siinä vaiheessa kun olen irtisanoutumisilmoituksen tehnyt, tiedotusvastuu siirtyy esimiehelle. Itse en huutele poislähdöstäni kenellekään.
En ole niitä ihmisiä jotka oltuaan puoli vuotta talossa, järjestävät lähtiessään läksärit pitopalveluineen ja PP shown kera missä esitellään kuvakavalkadi "tästä ihanasta matkasta ystävien joukossa, nyt vain aika jatkaa matkaa. Emme sano hyvästi vaan näkemiin!"
Näitäkin tyyppejä on nähty.
Onko jotenkin naiivia ystävystyä työkavereiden kanssa? Onko ne ihmiskontaktit jotenkin vähempiarvoisia? Vaikka juuri niiden ihmisten kanssa viettää 1/3 ajastaan.
Kerron heti kun olen hakemuksen laittanut. Jännätään sitten yhdessä että kuinka käy, saanko paikan. Joskus olemme jopa kaikki laittaneet hakemukset samaan paikkaan ja katsoneet tärppääkö kenelläkään. Osaamme ottaa tuon viihteen kannalta. Muille työkavereille emme kerro tästä mitään, on vain meidän pienen piirin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin naiivia ystävystyä työkavereiden kanssa? Onko ne ihmiskontaktit jotenkin vähempiarvoisia? Vaikka juuri niiden ihmisten kanssa viettää 1/3 ajastaan.
Ei tietenkään. Mä oon saanut pari hyvää ystävää töistä. Ei olla enää samassa firmassa, mutta pidetään säännöllisesti yhteyttä.
Meillä paheksuttiin töissä kun eräshenkilö lähti 2vk irtisanomisaikansa puitteissa. Jätti kaikki kuulemma pulaan. Mielestäni kenenkään velvollisuus ei ole alustaamahdollista lähtöään yhtään kenellekään aiemmin.
3 kk kesti tällä kertaa kertoa, etten palaa syksyllä. Ymmärsivät hyvin.
Juuri luin parista naisesta, jotka olivat kertoneet työkavereilleen hakevansa töitä muualta. No, nämä "kaverit" olivat itse hakeneet samaa työpaikkaa tai vinkanneet toiselle kaverilleen paikasta, ja alkuperäinen tyyppi jäi ilman työtä. Eli ei kannata kertoa, on myös se riski, että työkaveri nappaa paikan nenäsi edestä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnes vaihtaa töitä. Ainoa mikä yhdistää on työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen liittyy riski. Jos menee sukset ristiin, työpaikalla voi olla jatkossa tosi kiusallinen ongelma tai oma urakehitys voi tyssätä, jos riidasta kaunaa kantavalla työkaverilla on vaikutusmahdollisuuksia. Ja tietysti juoruilu on myös vaarana. En haluaisi, että työkaverille kertomani henkilökohtaiset asiat leviävät työpaikalla.
No mulla on niin hyviä ystäviä töissä, että tietävät, jos haluan uuden työpaikan ja ovat todennäköisesti vinkanneet minulle siitä paikasta, jota olen hakenut.