Valkoiset kengät hämmästyttää
Miksi kaikilla suomalaisilla on jalassaan valkoiset lenkkarit/tennarit/vapaa-ajan kengät talvellakin ja mustien vaatteiden kanssa? Todella mautonta ja silmiinpistävää näin ulkomaalaisen silmin katsottuna.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin itselleni käytetyt uudenveroiset valkoiset tennarit tori.fi. En ole aikaisemmin omistanut valkoisia kenkiä, mutta ne tuntuvat nyt raikkailta ja hyviltä yhdistää joka asuun.
Ja saat kynsisienen tai vähintään silsan samalla. Ei raikasta, ei.
Olen ostanut kaikki kenkäni viimeiset vuodet käytettynä ja ikinä en ole saanut kynisientä, silsaa tai mitään muitakaan tauteja. Ei niitä kuluneita kenkiä tarvitse ostaa.
Minulla tietyt merkit koettu hyväksi ja tiedän mikä koko niistä sopii. Ja ikinä en käytä kenkiä ilman sukkaa.No, onnea valitsemallasi tiellä, toiv jatkuu samalla tavalla etkä saakaan, sitä kun et voi tietää. Mutta se, että sinulla käynyt, tähän asti, flaksi etkä ilm ole esim.kynsisientä saanut riesaksesi niin se ei kuitenkaan sitä tarkoita etteikö niin voisi käydä, sinulle tai jollekulle toiselle.
Kynsisienitartunta on yleinen myös uimahalleissa, saunoissa, kylpylöissä ja pukuhuoneissa, joissa kävellään paljain jaloin.
Ei kannata kävellä paljain jaloin yleisissä tiloissa.
Se ei liity tähän kenkäasiaan lainkaan.
Ja btw, käytän ns sukkamaisia suojatossuja yleisissä märkätiloissa liikkuessani, myös liukastumisriskin vuoksi.
Sen verran liittyy asiaan, että täällä tuomitaan käytetyt kengät vedoten kynsisienitartuntaan, minkä ilmeisesti kaikki luulevat käytetyistä kengistä saavan. Tuossa tuotiin esiin, että sen voi saada myös monesta muusta paikasta.
Nyt kaikki valkotennarityypit alapeukuttaa. On ne niin kamalat varsinkin puvun ja poplarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on luontaan työntävää. Niin miehillä kuin naisilla. Kertoo paljon ihmisestä. Tekopyhä ja vähän parempi ihminen ainakin olevinaan jolla suuri tarve saada itselleen huomiota ja olla pidetty ja sulautua massaan. Ehkä myös ylimielinen. Sama valkoisten autojen kanssa.
Näkyykö tämä triggeröitymisesi mitenkään käytöksessäsi julkisilla paikoilla, esim. impulssikontrollin menettämisenä, huutelemisena, alle laskemisena tai kouristeluna. Kuinka pitkäksi arvioit kohtauksen keston?
Ennen vanhaan kesällä piti olla valkoiset avokkaat tai sandaalit ja valkoinen käsilaukku. Mun äidilläkin oli. On ihan hauskaa, että palataan perinteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan kesällä piti olla valkoiset avokkaat tai sandaalit ja valkoinen käsilaukku. Mun äidilläkin oli. On ihan hauskaa, että palataan perinteisiin.
Ennen vanhaan naiset oli tyylikkäitä, pukeutumiseen panostettiin enemmän. Kesällä siirryttiin vaaleisiin väreihin ja kengät sekä laukku sointuvat yhteen muun asun kanssa. Nykyään kaikki pukeutuu saman muotin mukaan, leveät farkut ja valkoiset tennarit.
Kiva, että välillä tulee vastaan myös mekkoon pukeutuvia.
Käytättekö mielummin valkoisia kangaskenkiä, Converseja, lenkkareita vai nahkaisia tennareita? Itse tykkään converseja käyttää. Omistan varrelliset sekä matalat.
Nyt yleistät. Ei todellakaan ole kaikilla suomalaisilla valkoiset kengät. Minulla on mustat kengät. Mitä väliä sillä on vaikka joillakin on valkoiset kengät?
Vierailija kirjoitti:
Nyt yleistät. Ei todellakaan ole kaikilla suomalaisilla valkoiset kengät. Minulla on mustat kengät. Mitä väliä sillä on vaikka joillakin on valkoiset kengät?
Jokainen saa tietenkin käyttää sen värisiä kenkiä kun tykkää. Jännä, että värit on melko usein musta tai valkoinen. Missä muut värit ovat? Joskus tulee ruskea tai beige vastaan.
Itse mietin, että miten valkoiset kengät saa pidettyä puhtaina?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole köyhällä varaa kuin yksiin kenkiin.
Silloin kannattaa hankkia mustat kävelykengät, jollei sitten tarkoituksena ole erityisesti harrastaa lenkkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on luontaan työntävää. Niin miehillä kuin naisilla. Kertoo paljon ihmisestä. Tekopyhä ja vähän parempi ihminen ainakin olevinaan jolla suuri tarve saada itselleen huomiota ja olla pidetty ja sulautua massaan. Ehkä myös ylimielinen. Sama valkoisten autojen kanssa.
Totta. Valkoisia kenkiä käyttävät ovat saatanasta. Pitäisi hävittää maailmasta.
Haluaisin valkoiset Converse kengät, mutta mietin miten pitää ne puhtaina.
Kynsisienen voi saada myös esim. uimahallista. Kai käytät siellä kenkiä suihkutilassa ja kulkiessa altaalle? Lapset voivat saada sen päiväkodissa paljain jaloin kulkiessa. Olethan kieltänyt lastasi riisumasta sukkia ja kulkemasta paljain jaloin päiväkodissa sisällä?
Pointtini siis on se, ettei käytetty kenkä ole ainoa, mistä sen pelkäämäsi kynsisienen ja silsan voi saada.