Valkoiset kengät hämmästyttää
Miksi kaikilla suomalaisilla on jalassaan valkoiset lenkkarit/tennarit/vapaa-ajan kengät talvellakin ja mustien vaatteiden kanssa? Todella mautonta ja silmiinpistävää näin ulkomaalaisen silmin katsottuna.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on luontaan työntävää. Niin miehillä kuin naisilla. Kertoo paljon ihmisestä. Tekopyhä ja vähän parempi ihminen ainakin olevinaan jolla suuri tarve saada itselleen huomiota ja olla pidetty ja sulautua massaan. Ehkä myös ylimielinen. Sama valkoisten autojen kanssa.
Ihan itse keksisit tuon? Kehittyy, kultainen.
Nyt ulkosuomalainen on ollut kotonaan laput silmillä.
Käytättekö valkoisia tennareita myös sateisena päivänä?
Älä nyt kuitenkaan yöuniasi tämän takia menetä.
Niin. Täällä on vuodenajat. Ei voi olla aina sliipattu.
Valkoiset ovat kyllä klassikot ap.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö valkoisia tennareita myös sateisena päivänä?
Toki. On varaa ostaa uudet.
hämmästyttää kummastuttaa , pientä kulkijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useat valkoiset Converset kaapissa. -m55+
Oletko itsekin siellä niiden tennareidesi kanssa?
Onk varmarihousut ja tiukka T-paita?
Mikki Hiiri. Toimii paremmin tummaihoisella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin itselleni käytetyt uudenveroiset valkoiset tennarit tori.fi. En ole aikaisemmin omistanut valkoisia kenkiä, mutta ne tuntuvat nyt raikkailta ja hyviltä yhdistää joka asuun.
Ja saat kynsisienen tai vähintään silsan samalla. Ei raikasta, ei.
Olen ostanut kaikki kenkäni viimeiset vuodet käytettynä ja ikinä en ole saanut kynisientä, silsaa tai mitään muitakaan tauteja. Ei niitä kuluneita kenkiä tarvitse ostaa.
Minulla tietyt merkit koettu hyväksi ja tiedän mikä koko niistä sopii. Ja ikinä en käytä kenkiä ilman sukkaa.
Juuri ostin torista itselleni uudenveroiset valkoiset kangaskengät. Nyt hyvät ilmat niiden käyttöön. Oletteko laittaneet festareille valkoisia kenkiä vai onkohan turvallisempaa laittaa tummat?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitenkä tommoset vlakoiset kengaskengät puhdistaa? Mulla oli kerran ja satoi ja meni heti pilalle kuravedestä
Pesukoneeseen
Vierailija kirjoitti:
Aha, ok.
Olen ns kenkäfriikki joka hyvin tarkka kengistään, niiden ulkonäöstä, mukavuudesta pitää ym, tälläkin hetkellä tuolla eteisen kenkäkaapissa ainakin 8 paria kenkiä jotka käytössä, vähintään toinen mokoma toisaalla. Ja todellakin on myös valkoiset tennarit ja koristeelliset "lenkkarit" jne, erittäin kivat ja raikkaat moniin kesäasuihin.
Löytyy myös paljon mustia kenkiä, parit eri vihreän sävyä olevat (tummanvihreät+vedenvihreät), nuden värisiä taitaa olla 2 paria jne.
Kenkiä pitäisikin omistaa useampi pari eri tarkoituksiin. Ja kengät tarvitsevat myös lepopäiviä, että palautuvat ja kosteus ehtii haihtumaan. Näin me myös kestävät pidempään käytössä, kun on vaihtelua.
Valkoiset tuntuu kevyemmältä kuin mustat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin itselleni käytetyt uudenveroiset valkoiset tennarit tori.fi. En ole aikaisemmin omistanut valkoisia kenkiä, mutta ne tuntuvat nyt raikkailta ja hyviltä yhdistää joka asuun.
Valkoiset, ja vielä käytetyt, yök!
Mitä vikaa käytetyissä? Kun katsoo, että on hyväkuntoiset vähän käytetyt. Niitä löytää myös uudenveroisina.
Niissä voi muhia mm kynsisieni.
Se tarttuu todella helposti ja et sinä käytettyjä kenkiä ostaessasi saa tietoa onko käyttäjällä ollut kynsisieni vai ei. Ja toinen juttu on se, että kengät kyllä muokkautuu käyttäjänsä jalkoihin, askellukseen ja muotoon, ei hirveästi houkuttele altistaa omia jalkoja toisen jalan muotoon ja painopisteytettyihin+astuttuihin kenkiin.
Ihan vaan nämä seikat tuli mieleen vaikken olekaan tuo jolta asiaa kysyit.
Kengän ulkonäöstä kyllä huomaa, onko kenkiä käytetty paljon ja linttaan astuttu. Ei niitä huonokuntoisia ja kuluneita kannata ostaa. Moni ostaa uudet kengät ja käytössä vasta huomaa, ettei sovikaan omaan jalkaan. On kerran tai kaksi käytetty. Tässäkin järjen käyttö sallittu.
Löysin Torista valkoiset varrelliset Converset sekä vaaleat beiget Tamaris mokkanahkaiset kävelykengät. Mukavat kengät näin kesällä, yleensä käytän vain mustia kenkiä. Molemmat ovat todella vähän käytettyjä ja maksoin yht. 25 euroa. Uutena molemmat kalliita. Olen todella tyytyväinen ostoksiin! Turhaa ihmiset pelkäävät käytettyjen kenkien ostamista. Niin kuin sanottu, järjen käyttö sallittu. Kulahtaneita ja linttaan astuttuja ei tarvitse ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mekko ja lenkkarit. Yök.
Käytän usein mekon kanssa tennareita. Sopii ihan hyvin yhteen. Korkokenkiäkö pitäisi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saat kynsisienen tai vähintään silsan samalla. Ei raikasta, ei.
Olen ostanut kaikki kenkäni viimeiset vuodet käytettynä ja ikinä en ole saanut kynisientä, silsaa tai mitään muitakaan tauteja. Ei niitä kuluneita kenkiä tarvitse ostaa.
Minulla tietyt merkit koettu hyväksi ja tiedän mikä koko niistä sopii. Ja ikinä en käytä kenkiä ilman sukkaa.Juuri ostin torista itselleni uudenveroiset valkoiset kangaskengät. Nyt hyvät ilmat niiden käyttöön. Oletteko laittaneet festareille valkoisia kenkiä vai onkohan turvallisempaa laittaa tummat?
Omistan mustat ja valkoiset nauhalliset kangaskengät. Mustilla menin festareille ja vielä yhdet festarit tänä kesänä mihin nuo myös tulee mukaan.
Ovat mukavat ja kevyet kesäkengät. Käy hyvin mekkojen, sortsien ja housujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitenkä tommoset vlakoiset kengaskengät puhdistaa? Mulla oli kerran ja satoi ja meni heti pilalle kuravedestä
Tästä syystä kannattaa omistaa useammat kengät eri värisinä ja eri tarkoitukseen. Itselläni on mustat, beiget sekä valkoiset tennarit ja yhdet kangaskengät, gore-tex kävelykengät sadepäiviin. Nämä pitävät hyvin vettä. Jos nyt pitkään seisoo sateessa niin siihen viellä kumpparit. Ja tietenkään en valitse vaaleita kenkiä sadepäivänä.
No eihän tuo mikään ulkomaalainen ole, tuskin edes käynyt maan rajojen ulkopuolella. Trolli se on, tai muuten vain yksinkertainen ihminen joka ei ymmärrä mitään mikä eroaa hänen tavoistaan.