Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella outo ilmiö iän myötä. Tummenen vuosi vuodelta.

Lennynen
11.02.2023 |

Ei ole provo. Haluan kysyä tietääkö kukaan samanlaista tapausta. Meidän suvussa äidin puolella on vaaleaverikkö suomalaisia ja isän suvussa taas aika tummatukkaisia/ hiuksisia suomalaisia. Siis kantasuomalaisia kaikki. Peruskoulun kuvissa olen hyvin vaalea, kalpea kasvoinen ja silmät hailakan vihreät. Lukiossa pikkuhiljaa aloin muuttua väreiltäni. Tiedän että asteittaista eroa tapahtuu, esim blondit hiukset muuttuu maantienväriseksi tai keskiruskeiksi. Minun värinmuunnos on raju: nyt 37-vuotiaana silmät on ihan tummanvihreät ja hiukset tumman ruskeat. Ihokaan ei ole enää kalpea. Aivan kuin syntymässä olisin saanut äidin suvun geenit ja iän myötä muutun isän suvun näköisiksi. Minua luullaan usein jopa ulkomaalaiseksi ja vanhat tutut kyselee että miksi olen muuttanut tyyliä niin rajusti. Eivät usko kun sanon etten ole värjännyt tukkaa enkä käytä piilareita.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeen siemen eli neeferin geeni puskee sinussa läpi.

Vierailija
22/26 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuo mikään ihme on. Ehkä tietyt geenit aktivoituivat iän myötä, ne jotka tulivat isäsi suvusta.

Käärmeen geenit aktivoituivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiukseni tummentuivat vaaleista vaaleanruskeiksi ja siitä vielä keskiruskeiksi. Muu väritys ei ole muuttunut, esim. kulmakarvani ovat edelleen hailakat.

Vierailija
24/26 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat vauvathan syntyvät vaaleahiuksisina ja sinisilmäisinä, mutta harva on enää aikuisena se sama sinisilmäinen blondi. Jos on vahvasti tummapiirteiset geenit, syntyy tummahiuksisena sekä -silmäisenä. Iän myötä vaaleaveriköillä alkaa hiusten ja silmien värin tummuminen siihen pisteeseen asti, jolloin alkaa taas värien hailakkaampaan suuntaan muuttuminen, kun elo kääntyy loppupuolelle. Tummapiirteiset saattavat olla hyvinkin tummia koko elämänsä ajan, mutta osa hailakoituu yhtä lailla iän myötä. Etukäteen ei voi tietää.

Vierailija
25/26 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmien väri syvenee iän myötä.

Minun silmäni ovat vaalentuneet tummanruskeista hailakammiksi ruskea-vihreiksi. Olen 60 ja hiukset eivät ole harmaat, mutta vaaleamman ruskeat kuin ennen. 

Vierailija
26/26 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olin lapsena vaaleahiuksinen ja  vasta n. 12 vuotiaasta lähtien hiukset ovat tummuneet, nyt lähes kastanjanruskeat, on kuulemma pitkäikäisen geenit.