Oliko teillä pienenä liikaa harrastuksia?
Luetelkaa ja sanokaa myös vuosikymmen.
Mikä olisi ollut sopiva määrä?
Minulla 4 kertaa viikossa arkena ja lisäksi usein viikonloppuna harrastusta, johon piti harjoitella. 80-luku. Ehkä pari kertaa viikossa olisi ollut ok.
Entä teillä?
Kommentit (9)
Ei ollut yhtään harrastusta, 80-luku.
Minusta tuntui kuormittavalta käydä kaksi kertaa viikossa soittotunneilla, koska en ollut kauhean kiinnostunut. Olisin halunnut olla kotona sen ajan, lukea ja piirtää ja olla kavereiden kanssa. Kuvataidekoulusta pidin ja sitä olisi voinut olla useamminkin. Viikonloppuharrastuksia ei onneksi ollut.
80-luvulla urheilua kolmet harjoitukset viikossa ja pelit päälle. Ala-asteella kävin vielä kerran viikossa partiossa. Soittotunneillakin kävin jonkin aikaa.
Ei minulle mitään traumoja ole jäänyt, että olisin harrastanut liikaa. Tuo urheiluharrastus on myös jatkunut eri rooleissa seurassa oikeastaan koko aikuisikäni ajan ja olen siitä tykännyt.
Vanhemmat ei suostuneet kuskaamaan minnekään ja asuttiin metsän keskellä, joten pääsin muutaman kerran vuodessa kaverin kyydillä ratsastamaan tai uimahalliin.
Olen syntynyt 1996 ja aikuisiällä oon haalinut itselleni harrastuksia tuonkin edestä.
Kämpän lasi metsään päin ja puiset lelut
Harrastuksia oli enimmillään neljä kertaa viikossa ja kyllä se oli jo selvästi liikaa. Yksi kerta olisi riittänyt. 2000-luvun alku.
Kerta viikkoon ja välillä harrastus muuttui toiseksi. Näin 90-luvulla nelosluokkaan asti. Sen jälkeen en harrastanut mitään ohjattua koska en halunnut. Siskoni harrasti kerran viikossa koko peruskoulun ajan. Eli ei ollut liikaa.
Ei ollut. Kävin kaverin kanssa kerran viikossa aina jossakin koko kouluajan, useimmiten harrastuksena oli tanssi, välillä joku jumppa. 80-90-luvulla.