Ootteko käyttäneet Saxenda lääkettä?
Onko auttanut laihtumisessa?
Itellä resepti mutta mietin vielä sen noutoa. On todella kallis ja ei hirveästi olis varaa edes siihen kun en saa korvausta. Miten nopeasti tuo auttaa laihtumaan?
Kommentit (9)
Itellä ilta ahmiminen ongelma ja siihen lääkettä tarvitsisin tai keinoja. Lähteekö Saxendalla ruokahalu ja paino nopeasti laskuun. 190€ plus neulat päälle kirpaisee kyllä. Painoa 117kg
Ap
Sinulla on ihan väärä ajattelutapa. Lähdet siitä liikkeelle, että lääke laihduttaa? Saxenda on vähän kuin kyynärsauva elintapamuutoksen tekemisessä. Tärkeintä on ne pysyvät muutokset, joita itse teet ja lääke tukee. Ihan sama on muilla lihavuuteen käytettäville lääkkeillä, esim. Ozempic. Ensin ajattelutyötä; miksi painoa pitää pudottaa? Miksi olet lihonut? Mitä hyvää toivot tapahtuvan laihtuessasi? Mitä pitää ruokavaliossasi ja ruokailutavoissasi korjata pysyvästi? Voitko jatkaa uusilla tavoilla loppuikäsi? Oletko valmis? Saxenda auttaa uusien tapojen opettelussa ja painonhallinnassa, mutta sinä teet itse valtaosan työstä ja kun onnistut, saat ihan oikeutetusti olla ylpeä itsestäsi, vaikka tuo tukihoito on ollut käytössä. Tiedän mistä puhun, koska olen ollut sairaalloisen lihava. Kerran viikossa puntarille.
Valitettavasti ei niin hyvin kuin Oxempic.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei niin hyvin kuin Oxempic.
*Ozempic
Minä entinen sairaalloisen lihava haluan vielä lisätä, että sairaalan ruokarytmi ( välipalaa en kyllä lounaan ja päivällisen välissä yleensä syö /tarvitse) ja viralliset ruokasuositukset ovat lääkkeellisen tukihoidon kanssa ollut se kaiken a ja o. Kesti toki jonkin aikaa opetella syömään kasviksia ja maitotuotteita, koska olin elänyt lähinnä leivällä päällisineen sekä herkuilla. Minulla oli suurin ongelma juuri tuo iltasyöminen ( hirveät määrät suklaata, keksiä, karkkia tms.) Kerran viikossa kauppaan ja valmiiksi mietittynä mitä viikon aikana syö. Ei tule ostettua turhia. En osta kotiin herkkuja, mutta voin syödä töissä tai kylässä kohtuullisesti esim. kerran viikossa. Avainsana taitaa olla kohtuus. Pienemmät annoskoot, ei santsausta. Tavallista kotiruokaa, eineksistä suosin sydänmerkillä varustettuja. Nykyään tuntuu ihan luontevalta tavalta olla ja elää, mutta 30 vuotta olen syönyt väärin ja vasta 2 vuotta kuten kuuluu. Olen päässyt tavoitteeseeni ja nyt on tarkoitus pysyä tässä painossa (+-2 kg)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten kun läkettä et voi enää sydä tai reseptiä ei uusita? Lihoat takaisin entisiin lukemin.Kanattiko? Opetele ruoka rytmi, unirytmi ja ota aikaaedes hyötylikuntaan. Lopeta niden tuoteiden syöminen tai juominen missä sokeria. Muista kaikki juomat missä hiilihappoa laajentavat vatsalaukuasi ja syöt enemmän. Iltapäivä lehti oli kesällä VIINI lihottaa naisia menopaussi ja vaihdevuosissa,kuin niiden jälkeen.
Kukaan tuskin syö Saxendaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten kun läkettä et voi enää sydä tai reseptiä ei uusita? Lihoat takaisin entisiin lukemin.Kanattiko? Opetele ruoka rytmi, unirytmi ja ota aikaaedes hyötylikuntaan. Lopeta niden tuoteiden syöminen tai juominen missä sokeria. Muista kaikki juomat missä hiilihappoa laajentavat vatsalaukuasi ja syöt enemmän. Iltapäivä lehti oli kesällä VIINI lihottaa naisia menopaussi ja vaihdevuosissa,kuin niiden jälkeen.
Kanattaako itseäsi? Siltä tuntuu.
Ihan kun alat syömään & juomaan vähemmän, niin laihdut. Ei siihen tarvita kallista lääkettä.