Kyllä töissä pääsee helpommalla kuin kotona lasten kanssa
Huhhuh... 2 lasta, vauva ja taapero. Ihan mieletön meno välillä, jos pitäisi saada jotain kotitöitäkin joskus tehtyä. Töissäkin sairaanhoitajana välillä mieletön stressi ja kiire, mutta siitä sai sentään palkkaa ja muiden sairaiden tarpeet ei ole sama asia kuin omien lasten ja ne jatkuu 24/7.
Ihanaa nyt, kun mies heräsi lasten kanssa näin lauantaina ja saan hetken rauhaa ja makoilla makkarissa...
Kommentit (36)
Jaa. Ei mulla vaan ollu raskasta vaan hauskaa , ikävä noita aikoja.
Tässä sen nyt näkee, miten helppoa on sairaanhoitajilla. Itsellä asiantuntijatyö, missä on aina kiire ja jatkuvasti reklamaatioita selvittävänä, niin lastenhoito on lomaa siihen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen nyt näkee, miten helppoa on sairaanhoitajilla. Itsellä asiantuntijatyö, missä on aina kiire ja jatkuvasti reklamaatioita selvittävänä, niin lastenhoito on lomaa siihen nähden.
Juu oikea vaativa asiantuntijatyö 😂
Vierailija kirjoitti:
Itekin sh ja ihan päinvastainen kokemus. Mieluummin vastaa omien lasten kuin muiden ihmisten tarpeisiin ja kotona mua sentään arvostetaan.
Riippuu varmaan töistä. Minusta team leadina oleminen on aika vaativaa. Ja kotona ei taida olla kummoistakaan tulosvastuuta kumminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse koen kotona olon aika leppoisana. Puolison työpäivien aikana huolehdin vain lapsista. Kotityöt voi tehdä silloin kun hän on kotona.
Meillä mies tulee kotiin noin klo 16 ja nukkuu parin tunnin päikkärit... Ala siinä nyt sitten klo 18 tekemään kaikki rästiin jääneet kotityöt... Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki työt ole asiantuntijatöitä? Aika harvaa työtä kai pystyy kuka tahansa kadulta reväisty ruveta tekemään, jos ei ole asiantuntemusta siitä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen kotona olon aika leppoisana. Puolison työpäivien aikana huolehdin vain lapsista. Kotityöt voi tehdä silloin kun hän on kotona.
Meillä mies tulee kotiin noin klo 16 ja nukkuu parin tunnin päikkärit... Ala siinä nyt sitten klo 18 tekemään kaikki rästiin jääneet kotityöt... Ap
Meillä ei tuommoinen peli vetele. Ollaan vuorotellen oltu kotona ja on ollut itsestäänselvää, että työssäkäyvä ei loikoile kotona. Yöt toki saa nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan töistä. Minusta team leadina oleminen on aika vaativaa. Ja kotona ei taida olla kummoistakaan tulosvastuuta kumminkaan.
Monikin sanoo näin, että palkkatyö on helpompaa... Esimerkiksi siskoni dippainssimies. Oli kotona hetken ja koki palkkatyönsä iisimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki työt ole asiantuntijatöitä? Aika harvaa työtä kai pystyy kuka tahansa kadulta reväisty ruveta tekemään, jos ei ole asiantuntemusta siitä työstä.
Ei, ei. Kyllä nämä asiantuntijuuttaan mainostavat ovat vielä ihan erikseen.
Vie vaan hoitoon. Siellä yhtä aikuista kohti on enemmän lapsia.
Riippuu lapsista. Jos joudut 24/7 hyssyttelemään itkevää vauvaa, jolla ei ole mikään hyvin kuin ehkä 15 min kerrallaan ja ainoa mikä hetkeksi hiljentää on tissi, niin kyllä se aika raskasta on.
Vierailija kirjoitti:
Vie vaan hoitoon. Siellä yhtä aikuista kohti on enemmän lapsia.
Miksi veisin, kun olen kotona? Ja päiväkotien meno on ihan sairasta. Ap
Meillä mies on tänäänkin klo 20.00 asti töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei tuommoinen peli vetele. Ollaan vuorotellen oltu kotona ja on ollut itsestäänselvää, että työssäkäyvä ei loikoile kotona. Yöt toki saa nukkua.
Ei mies onneksi muuten loikoile kotona. Se vaan, että en voisi mitenkään jättää kaikkia kotitöitä iltaan... Toki iltaan jää vaikka pyykkihuoltoa, ruuanlaittoa, kaupassakäyntiä... Ap
Minulla vain yksi lapsi ja kyllä vaan töissä on tietyllä tavalla "helpompaa" kuin lapsen kanssa oli kotona ollessa.
Töissä saa esim. käydä rauhassa vessassa ja syödä lounaan rauhassa.
Lapsen kanssa kotona olo oli kyllä mukavaakin, mutta välillä tylsää ja raskasta. Tykkään vaihtelusta arjessa. Nykyään lapsi päiväkodissa ja jaksan ja nautin enemmän hänen kanssaan leikkimisestä ja puuhailusta, kun sitä ei tarvitse tehdä koko päivää. Jaksan olla paremmin läsnä.
Mun mielestä myös töissä ollut aina helpompaa kuin lasten kanssa. Kolmesta kokemus, joiden kanssa yhteensä vuosia kotiäitinä. Työt vaihtuneet tällä välin vaativasta asiantuntijatyöstä suorittavaan työhön.
Töissä on sentään ennalta sovitut tauot. Etkä ole olemassa "vain muita varten". Lisäksi työ antaa positiivista sisältöä myös itselle, järjen käyttö tuo tyydytyksen tunteita, aikuisseura on miellyttävää aikuiselle ihmiselle. Työt myös vaihtelevat. Lasten kanssa rutiinit ovat suunnilleen samoja päivästä toiseen. Kotitöitä, ruoanlaittoa jota itse inhoan yli kaiken, pukemista ja riisumista. Komentamista. Ulkona palelemista leikkipuistoissa. Ja loppu ajasta tylsistymistä, kun lapsi joko leikkii tai joudut itse osallistumaan lasten suht yksinkertaisiin leikkeihin.
Itse valitsisin palkkatyöt milloin vain. Niistä maksetaan lisäksi enemmän kuin kotihoidontuki on, joten lasten kanssa on varaa tehdä vapaa-ajalla monipuolisempia asioita kuin köyhänä kotiäitinä vain omalla pihalla.