Umpilisäkkeen tulehdukseen oireet
Hei, mulla on ollut nyt noin 5 päivän ajan kummallista alavatsakipua/jomotusta, joka muistuttaa kuukautiskipua tai itse asiassa sellaista jota joskus ollut ovulaation aikana. Raskaus ei ole mahdollinen vaihtoehto.
Voisiko umpilisäkkeen tulehdus oireilla tällä lailla? Kivun tuntemus ja "paine" sijoittuu enemmän oikealle puolelle alavatsassa.
Voiko hoitamaton umpilisäkkeen tulehdus olla hengenvaarallinen ja entä jos se pääsee puhkeamaan..? :(
Kommentit (4)
Mars lääkäriin. Eikös juuri ollut ulkomaanmatkalla jollakin umpparitulehdus ja sairaalaan ulkomailla ja siellä lääkäri sanoi että jos olis puhjennu olis voinu kuolla. Se tulehdus voi varmaan levitä jos poksahtaa.
Mulla oli tosi pahat kivut juuri alavatsan oikealla puolella ja oksensin pelkän vedenkin kaaressa pitkin seiniä. Tuli kovalla paineella. Kipu oli sen verran kova, että äiti lähti mua viemään heti sairaalaan. Olin 7-vuotias.
Ei ollut puhjennut onneksi. Ja puhkeaminenhan on vaarallista, kun ne myrkyt pääsevät ulos sieltä tulehtuneesta lisäkkeestä.
Oma kipuilu alkoi aamulla yleisesti vain vatsakipuna ja iltaa kohden kohdistui oikealle puolen vatsaa ja menin päivystykseen.
Lääkäri sit varmisti homman poksauttamalla sen poiston aikana
onko tullu herkuteltua taas liikaa?