Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kouluun pitää pukeutua parisuhdetilanteen mukaan seuraavasti:

Vierailija
10.02.2023 |

Punainen-varattu
Keltainen-säätöä
Vihreä-sinkku
Sininen-vaikea selittää
Pinkki-ihastunut
.
Miten sinä ymmärrät keltaisen ja sinisen koodin?

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajan wilma viestillä kehotetaan ilmaisemaan opettajaan ihastumista??

Vierailija
142/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan lippu

Ruotsin lippu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me vapaaehtoisesti sinkut velat, jotka emme halua naista riesaksemme? M28

Te olette urbaania legendaa, joita ei koulussa näy.

Vierailija
144/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka vuosi tämä, se on tukareiden ylläpitämä perinne ystävänpäivänä. Minulla opettajana menee aina nämä ohi ja on päällä milloin mitäkin. Useimmat oppilaat pukeutuvat niihin vaatteisiin kuin yleensä, aika harva viitsii vaivautua.

Vierailija
145/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun iltapäivälehden olisi syytä tutkia tämä tapaus.

Vierailija
146/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskaluokkalaisen wilma-viestissä luki, mm.että valkoiset vaatteet päälle jos on ihastunut opettajaan, keltaiset, oranssit sinkkuna temppareihin, ruskea,beige että on ihastunut parhaaseen kaveriin. Lapseni on apeana ja hämillään tällaisesta.

Laittakaa vinkkiä lehdistölle tällaisesta opettajasta. Karmeaa käytöstä.

Vierailija
147/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi... Mulla ei ole tuollaisia värillisiä vaatteita :).

Mustaa, farkkua ja harmaata löytyy mun vaatekaapista, helpottaa pyykkihuoltoa.

Vierailija
148/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä pukeutumisohjetta. Mielestäni se on epäasiallinen, ehkä jopa lainvastainen.

Ketään ei pitäisi painostaa - lapsia käytännössä pakottaa, sillä sellaisena he ohjeet ja säännöt lähtökohtaisesti kokevat - julistamaan henkilökohtaisia asioitaan, vieläpä koodein.

Elämässä kommunikoinnin tulisi perustua sanoihin, eleisiin - ei savumerkkeihin ja muuhun rajalliseen viestintään...

Itse asiassa koko idea lasten suhdetilanteen viestittämisestä värikoodein on niin tyhmä, ettei sen pohtimiseen kannattaisi käyttää aikaa.

Lapsille kannattaa kertoa selvästi, ettei näiden asioiden tule perustua koodeihin. Jokaisella on oikeus säilyttää henkilökohtaiset asiansa omana tietonaan, joutumatta pelkäämään leimautumista tai häirintää, jos koodittaa / ei koodita, ja miten sen tekee.

Puhukaa lasten kanssa. Muistakaa säilyttää se linja, että lähtökohtaisesti koodien käyttö ei ole fiksua. Koodien näkeminen ympäristössä isoina merkityksinä on kapeamielistä, jopa paranoidista.

Niille lapsille, joilla on jo lapsena romanttisia suhteita ja jotka ovat sosiaalisia, internetissäkin aktiivisia, koodit ovat luonteva ja hauska juttu. Mutta suurin osa lapsista ei ole sellaisia, eikä heitä saisi siihen ahdistella.

Vierailija
149/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskaluokkalaisen wilma-viestissä luki, mm.että valkoiset vaatteet päälle jos on ihastunut opettajaan, keltaiset, oranssit sinkkuna temppareihin, ruskea,beige että on ihastunut parhaaseen kaveriin. Lapseni on apeana ja hämillään tällaisesta.

Mä käsitin ton viestin pilana. Henkilöltä, joka ei pidä koodi-groomauksen kritisoinnista?

Vierailija
150/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tapahtuman nimi on Liikennevalo-päivä, kertoo jo paljon.... Oppilaita ohjataan viestimään ja liikkumaan toistensa suhteen romanttisesta näkökulmasta. Kaikista tulee päivän ajaksi romanttisen tilanteen aktiivisia viestittäjiä.

Kaikki paitsi "punaiset" ovat potentiaalisesti vapaata riistaa, oma-aloitteisesti signaloivia (värivalinnallaan), luokseen kutsuvia. Ja se koodi ehkä MUISTETAAN. Jossain tullaan sitten myöhemmin kysymään, "vieläkö oot sitä tai tätä väriä."

Ja aut armias, jos varattu innostuu pukeutumaan vihreään, minä tahansa päivänä tapahtuman jälkeen!! Koodeja kaikkialla näkevä kumppani saattaa kilahtaa.

Vierailija
151/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun iltapäivälehden olisi syytä tutkia tämä tapaus.

Ketjussa YT:n häiriintyneet "lastenkanavat" on käyty läpi sitä ajatusta, että teemoissa yhteisenä kantavana ideana on: ET VOI PAETA SYSTEEMIÄ.

Vierailija
152/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käsitin ton viestin pilana. Henkilöltä, joka ei pidä koodi-groomauksen kritisoinnista?

Ei ole pilaa. Vanhemmat ovat saaneet tällaisen viestin koulusta.

Vierailija
153/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että tapahtuman nimi on Liikennevalo-päivä, kertoo jo paljon.... Oppilaita ohjataan viestimään ja liikkumaan toistensa suhteen romanttisesta näkökulmasta. Kaikista tulee päivän ajaksi romanttisen tilanteen aktiivisia viestittäjiä.

Kaikki paitsi "punaiset" ovat potentiaalisesti vapaata riistaa, oma-aloitteisesti signaloivia (värivalinnallaan), luokseen kutsuvia. Ja se koodi ehkä MUISTETAAN. Jossain tullaan sitten myöhemmin kysymään, "vieläkö oot sitä tai tätä väriä."

Ja aut armias, jos varattu innostuu pukeutumaan vihreään, minä tahansa päivänä tapahtuman jälkeen!! Koodeja kaikkialla näkevä kumppani saattaa kilahtaa.

Tällainen toiminta altistaa lapset koulukiusaamiselle. Sekö on koulun tehtävä.

Vierailija
154/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alle 15-vuotiaiden juttuja nuo.

Vierailija
155/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila - ihastunut opettajaan

Vierailija
156/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tulisi jättää pois koulusta kyseisenä päivänä jos lasta ahdistaa. Varsinkin seitsemäsluokkalaisen tulisi jäädä pois koulusta.

Vierailija
157/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta - toivottavasti! Ihanko SUOMESSA lapsia painostetaan romanttisiin suhteisiin tuolla tavalla?

Moneen provoon minäkin uskon, mutta tämä on liikaa jopa minulle, jonka lapset ovat jo aikuisia.

Vierailija
158/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta - toivottavasti! Ihanko SUOMESSA lapsia painostetaan romanttisiin suhteisiin tuolla tavalla?

Moneen provoon minäkin uskon, mutta tämä on liikaa jopa minulle, jonka lapset ovat jo aikuisia.

Totta tämä on. Lapsen pitää opettajan kehotuksesta ilmaista värikoodilla onko ihastunut opettajaan tai onko sinkku ja haluaa temppareihin.

Vierailija
159/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kasvatusalan ammattilaiset perustelevat värikoodeja?

Vierailija
160/211 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa lapsille, että eivät kiusaa ketään sen takia, että eivät käytä koodia. Jokaisella on oikeus olla jakamatta henkilökohtaista tietoa itsestään yleisesti, eikä hänen tarvitse sitä perustella, tai kuunnella nälvimistä. Se ei ole varmaan henkilöstä hauskaa, ellei hän kerran osallistu. Kukaan ei vaatisi julistamaan terveystietojakaan koko koululle, suhdeasiat ovat niinikään henkilökohtaisia ja sitä tulee kunnioittaa. Ihmiset ovat koodeja tärkeämpiä!