Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tätä perjantaita on odotettu pitkään. Lukion vanhojen tansseihin käytetään usein jopa tuhat euroa tai yli. Espoolaisnuoret uskovat, että kokemus on sen arvoinen."

Vierailija
10.02.2023 |

Siinä meni kivasti 3 vuotta ja ei edelleenkään viisautta eikä aivoja... Mikä siinä on, että pitää hienostella? Ei ainakaan minua elähdytä mitenkään. Keksin tonnille tuhannen erilaista asiaa, mihin laittaa. Menee taatusti parempaa tarkoitukseen. Menisisi vaikka pyyhksisi prrrsettä! Sen jälkeen sen tonnin voisi edelleen käyttä pesun ja kuivauksen jälkeen. Taas tuon "prinsessapäivän" jälkeen normi rumuus on jäljellä ja rahaa ei saa takas...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertoo ehkä jonkin verran ihmisen hankisestä tilasta, jos tämä on elämän huippu kohtia.

Vierailija
2/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo tonni olisi pois kakaran omista rahoista niin prinsessahöttö unohtuisi samantien, mutta tyhmät vanhemmat maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että nuorten mielestä homma oli rahan väärti, kun eivät taatusti itse maksa sitä tonnia omista rahoistaan! :D Vanhempiahan se kannattaisi asiassa haastatella.

Vierailija
4/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä, että nuorten mielestä homma oli rahan väärti, kun eivät taatusti itse maksa sitä tonnia omista rahoistaan! :D Vanhempiahan se kannattaisi asiassa haastatella.

Oisko ne vanhemmat jo äänestäneet ihan sillä lompakollaan? Jos se niin hirveän vastenmielistä heille olisi, tuskin olisivat mitään maksaneet? Mutta tämän palstan kuivettuille uleillehan on ihan mahdotonta ymmärtää, että maailmassa on oikeasti ihmisiä, joille toisen, esim oman lapsen, iloiseksi tekeminen on ihan oikeasti asia josta voi joskus vaikka maksaakkin jotain. Terkuin espoolaisen vanhan äiti, joka mielellään laittoi sen muutaman satasen tähän päivään kiinni 

Vierailija
5/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä 3 vuotta?

Vierailija
6/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hauskaa kun köyhät mammat marmattaa. Jos papalla on rahaa niin miksei maksaisi tyttären juhlia.

Vierailija
7/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin apinoitu jenkkien tyhmä 'juhla'.

Vierailija
8/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo tonni olisi pois kakaran omista rahoista niin prinsessahöttö unohtuisi samantien, mutta tyhmät vanhemmat maksaa.

Sanos muuta. Saata na, minä maksoin ajokortinkin tienaamillani rahoilla. Tuntuu että nykynuoriso saa kaiken ilmatteks.

Vierailija
9/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet käyvät jo tuon ikäisinä töissä eli ei se "tonni" ole niin iso summa, kun asuvat vielä kotona eli syömiseen, vuokraan ja muihin kuluihin ei mene rahaa. 

Monet maksavat muutamia satasia itse ja vanhemmat samoin.

Vierailija
10/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pelleilyä. Onneksi itsellä oli jo lukioaikoina sen verran järkeä päässä, että skippasin moiset typeryydet kokonaan.

Vierailija
11/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa nykyisellään jenkkien prom-juhlaa. Mitäpä tuota peittelemään. Joko arvotaan illan kunkku ja kuningatar?

Vierailija
12/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI omat tanssit oli -87. Silloin ideana oli pukeutua VANHOIHIN asuihin eli kirppiksiltä ja isovanhempien komeroista haettiin vanhusten asuja ja pukuja. Ostin muistaakseni 5 markalla vanhat lakeerikengät kirpputorilta ja loput lainasin sukulaisilta.

Vierailija
13/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertoo ehkä jonkin verran ihmisen hankisestä tilasta, jos tämä on elämän huippu kohtia.

Vanhoja tanssivat ovat 17-18-vuotiaita eli eiköhän ole kyse nuoresta iästä eikä henkisestä tilasta. Olen käynyt lukion 90-luvulla ja muistan edelleen hyvin, kuinka vanhojenpäivä sekä penkkarit olivat nuoren elämäni kohokohtia. Kuten olivat kurssikavereidenkin. 

Vierailija
14/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa nykyisellään jenkkien prom-juhlaa. Mitäpä tuota peittelemään. Joko arvotaan illan kunkku ja kuningatar?

Onhan jo monena vuonna ennen koronaa iltapäivälehdissä ollut kaunein puku äänestys.

Vierailija
15/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun wanhan kulut oli 150 euroa ja siitä kaikki on sellaista, että voi käyttää muuallakin.

Vierailija
16/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan varmaan ikuisesti kun olin vuonna 2016 Tammikuussa sovittamassa hääpukua. Samaan aikaan liikkeessä oli tyttö äitinsä kanssa sovittamassa vanhojen tanssi pukua. Tyttö sanoin äidilleen, että pukuni on kaunis ja äiti vastasi, että "niin on, mutta muista, että vanhojen tanssit ovat vain kerran elämässä ja häitä voi juhlia vaikka kuinka monta kertaa." Periaatteessa äiti oli oikeassa, mutta itse meinasin vain yhdet häät viettää.. 

Mietin vaan, että kuinka moni äiti hössöttää vanhojen tanssista enemmän kuin nuoret!

Vierailija
17/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ONNEKSI omat tanssit oli -87. Silloin ideana oli pukeutua VANHOIHIN asuihin eli kirppiksiltä ja isovanhempien komeroista haettiin vanhusten asuja ja pukuja. Ostin muistaakseni 5 markalla vanhat lakeerikengät kirpputorilta ja loput lainasin sukulaisilta.

2000-luvun lukiolaiset ehkä mieltävät tämän perinteen enemmän penkkareihin kuuluvaksi naamiaishuviksi. Vanhojen päivänä halutaan tälläytyä hienoksi ja olla yhden päivän ajan leidi tai prinsessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme