Menin ahdistuksesta ja masenuksesta lääkäriin. Lääkäri passitti verikokeisiin ja sydänfilmiin!
Kommentit (25)
Selvitetään fysiologiset syyt siihen alakuloon. Jos löytyy, niin korjataan asia, jos ei löydy, jatketaan toista hoitolinjaa.
Onko sulla jotain lääkkeitä käytössä tai kirjoittiko reseptin?
Taas tämä sama teksti on täällä. Mikähän tämän tarkoitus on?
kyllähän sen kaikki tietää, että olet vain laiska luuseri, joka rasittaa turhaan terveydenhuoltojärjestelmää, mutta koska onnistuit pääsemään lääkärille asti, lääkärin velvollisuus on tutkia onko sinulla oikeita sairauksia, ettei lääkäri saisi myöhemmin hoitovirhesyytettä
Varmaan katsoo mitä voi määrätä. Jotkut lääkkeen kenties vaikuttavat em asioihin.
Lääkärin työ on tutkia, mikä vaivaa. Sun omat google-mutu-diagnoosit ei päde.
Sentään jotain tekevät. Minun kohdallani saan ehkä kerran pari jotain keskustelu apua ja sitten todetaan, että olet ihan kunnossa, turha jatkaa. Vaikka itkisin lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Sentään jotain tekevät. Minun kohdallani saan ehkä kerran pari jotain keskustelu apua ja sitten todetaan, että olet ihan kunnossa, turha jatkaa. Vaikka itkisin lääkärissä.
onko itkeminen sairaus, joka parannetaan pillereillä?
Tästä on tullut ihan standardi käytäntö, jostain syystä nuorienkin sydänoireet ja äkkikuolemat ovat olleet kasvussa. Sama itsellä, kun tulee lääkkeiden vaihto kyseeseen.
Pois sulkee muita sairauksia, hyvä niin. Perus juttuja että noin toimii, elä huoli siitä, sinun hyväksi ne tutkimukset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko itkeminen sairaus, joka parannetaan pillereillä?
No aika harva huvikseen itkee. Jotain siellä taustalla on. Ja eikö se ole lääkärin tehtävä selvittää. Ja jos se keskustelu ei auta, pitäisi kokeilla jotain muuta.
Niissä kokeissa katsotaan onko esimerkiksi kilpirauhasessa vikaa, mikä on paastoverensokeri ja onko käyttänyt runsaasti alkoholia pitkällä aikavälillä ym. Oleellista tietoa ihmisen elintavoista ja kokonaisterveydestä, vaikka kaikkea ei toki näykään niissä. Paljon voi näkyä.
Eikö ne ole vakio lääkkeitä määrättäessä.
Puutostiloista ja monista sairauksista tulee väsymystä ym ja oireet ovat samantyyppisiä kuin masennus ym ja/tai aiheuttavat sen ettei esimerkiksi jaksa liikkua, mikä saattaa laukaista masennusta.
D-vitamiinin puutos on yleinen, samoin raudanpuute. Maksa-arvot tutkitaan rutiininomaisesti.
Lievä sydämen vajaatoiminta tms voi myös aiheuttaa yhtä sun toista.
Hyvä lääkäri tutkii yhtä sun toista. Masennuslääkkeissä on sivuvaikutuksia, joten ei niitä heti kirjoiteta.
Jos kokeissa ilmenee jotain niin ne hoidetaan kuntoon ennen kuin masennuslääkkeitä kokeillaan.
Mites työ ja muu elämä?
Hyvä! Pyydä myös tarkistamaan ferritiini. Se voi olla ratkaisu. Vika ei tosiaankaan aina ole "korvien välissä ".
Fiksu lääkäri.
Mulla kävi päinvastoin. Menin lääkäriin uusimaan kilpirauhaslääkereseptiä, joka oli ollut katkolla koska en ollut yksinkertaisesti ehtinyt enkä saanut aikaiseksi käydä verikokeissa ajallaan. Kilpirauhasarvoni olivat huonommat kuin koskaan aikaisemmin. En saanut reseptiä, sillä lääkäri halusi kirjoittaa minulle kokeeksi ensin masennuslääkettä. En halunnut masennuslääkettä, sillä en ole masentunut. Käyn töissä, opiskelen, harrastan, minulla on hyvinvoiva lapsi ja ihana parisuhde. Tästä lääkärikäynnistä on nyt melkein vuosi, olen edelleen ilman lääkitystä, ja kilpirauhasoireeni ovat tosi pahat, mutta olkoon sitten niin. En ole vieläkään masentunut, vaikka voin tosi huonosti.
Ärsyttää sairastaa muotisairautta.
Vierailija kirjoitti:
Niissä kokeissa katsotaan onko esimerkiksi kilpirauhasessa vikaa, mikä on paastoverensokeri ja onko käyttänyt runsaasti alkoholia pitkällä aikavälillä ym. Oleellista tietoa ihmisen elintavoista ja kokonaisterveydestä, vaikka kaikkea ei toki näykään niissä. Paljon voi näkyä.
Maksa-arvot tutkitaan yleensä aina rutiininomaisesti, ei erityisesti alkoholin takia. Varsinaista tietoa ihmisen elintavoista ei saada, indikaatioita kyllä. Pitkäaikaisesta verensokerista näkyy miten verensokeri on yleensä ollut, ja paastoverensokeri otetaan siinä samalla, kun on halpa tutkimus.
Tulehdusarvoja ym katsotaan myös, piilevät tulehdukset ja muut sairaustilat näkyvät usein niissä.
Kohonneilla maksa-arvoilla voi jäädä väärinkäyttöön soveltuvat lääkkeet saamatta.
Liikuntatavoista kysellään myös, jollei liiku niin kyllä masentuu tervekin ihminen. Varsinaiseen masennukseen tarvitaan kyllä lääkkeitä, mutta ensin täytyy kartoittaa tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Pyydä myös tarkistamaan ferritiini. Se voi olla ratkaisu. Vika ei tosiaankaan aina ole "korvien välissä ".
Fiksu lääkäri.
Ferritiini ei kyllä ole ratkaisu mihinkään. Se nousee usein ilman mitään näkyvää syytä.
Kysy lääkäriltä.