Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä minusta tuntuu että olis pitänyt syntyä Englantiin. Juon mielummin teetä kuin kahvia ja tämä on monille ongelma

Vierailija
09.02.2023 |

Parasta on kun väitetään etten ole vain saanut hyvää kahvia.
Vähän kuin ho molle sanottaisiin ettei vaan ole saanut kunnon pil lua!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teessä ei ole kofeiinia! Jos olet eri mieltä minun kanssani asiasta niin sinun pitää aloittaa sota minua vastaan! Jos teehaudusuvälineillä mukista lähtien, niin saa teestä haudututtu tai teehen haudutettua kofeiiniä niin silloin on kyllä teen haudutusmentelmä kommunistinen, epäkommuuninen ja epädemokraattinen, jopa diktatuurilla

Vierailija
22/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko olevasi parempi ihminen kuin muut? 

Millä perusteella? Mikä aloitusviestissä viittaa siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako kavereiden mielipiteistä välittää? Meitä on monia teen lipittäjiä, joille ei kahvi maistu. Etenkin,kun kahvit ovat osa sokerisia, maustettuja ja melkoisia rasva- ja sokeripommeja, että jos pelkkä tee maistuu juodaan ainakin terveellisemmin kuin moni "kahvin" kittaaja. 

Asuin Englannissa ja siellä päin, missä asuin, tee oli tosi vahvaa ja mustaa.Ettei se paljoa kahvista poikennut.

Vierailija
24/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa monilla menee tunteisiin, jos joku poikkeaa massasta. Varsinkin maaseudulla saatetaan loukkaantua ihan oikeasti.

Vierailija
25/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisissa piireissä liikut, mutta itse en ole törmännyt koskaan siihen että teen juonti olisi jollekkin ongelma, tai kahvin juontikaan. Ongelma on varmaan ihan omassa päässäsi, olisiko harhoja.

Vierailija
26/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotoisin pienestä maalaiskylästä, eikä teenjuonti ollut mitenkään outoa tai harvinaista.

Vierailija
27/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukunimesi on venäläinen, niin teenjuontisi on joidenkin mielestä "epäsuomalaista". Rys sää, osoitus siitä ettet halua integroitua kulttuuriin.

Paras oli yksi vanha kaveri. Sai huoltoasemalla hepulin ja huusi "juo nyt jumalauta sitä kahvia!" :D

En ole ma mu, mutta nimi on.

Vierailija
28/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikkoa jos itsetunto horjuu moisesta

Mäkin juon teetä ja rakastan sitä

Vierailija
29/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ihmisellä ongelma! Noin älytöntä juttua en ole pitkään aikaan lukenut. Saa olla kirjoittaja tyytyväinen, jos ongelmat ovat tuota luokkaa.

Vierailija
30/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta itä-Suomesta ja kyllä meidän suvulle oli pitkään ongelma se etten juo kahvia. Olin varmaan yli 30 ennen kuin lopettivat tuputtamisen. Meillä myös sanottiin ihan aikuisille ihmisille silleen "hauskasti" että etkös ole vieläkään oppinut kahvia juomaan ja röhönaurut päälle. Tämä tietysti niin että mahdollisimman moni kuulee. En pidä sukulaisiin paljon yhteyttä, mistäköhän johtuu...

Vierailija
31/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teenjuojana saatan joskus mainita ihmettelijälle, että myös kotona juotiin teetä, isovanhempien luona oli oikein jopa samovaari siihen tarkoitukseen..

Isäni joi teetä, äitini kahvia ja isovanhemmat teetä.

Vierailija
32/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin Englannissa ja asuin siellä kolmeen otteeseen yli parikymppiseksi. Asuimme ihan tavallisessa keskiluokkaisessa ympäristössä ja siellä kaikki joi teetä siis tosi PALJON teetä. Mutta siellä ei ollut varsinaista teekulttuuria lainkaan. Tee tuli Tescosta pusseissa jotka laitettiin teekannuun. Samoin muuten kahvi, jota juotiin muissa perheissä vain iltaisin juhlaillallisen jälkeen, oli AINA Nescafeeta. Me juotiin kunnon kahvia, esim Belgialaista ja äiti toi kahvia myös Suomesta.

Sellaiseen oikeaan brittiläiseen teekulttuuriin tutustuin vasta yliopistossa, kun minulla oli tosi yläluokkalaisia opiskelukavereita, joiden suvuilla oli maaseutu kartanot. Heidän luona juotiin viikonloppuisin iltapäiväteetä ja opin eri teelaaduista. Mikä on aamuteetä, mikä iltapäiväteetä, mikä sopii maidon kanssa, ei koskaan Earl Grey joka nautitaan sitruunan kanssa. Darjeeling on mieto tee eikä yleensä parhaimmillaan maidon kanssa. Minun suosikiksi on tullut Ceylonin teelaatu, joka sopii hyvin maidon kanssa.

Edelleen juon teetä aamuisin ja iltapäivisin, mutta illallisen jälkeen kuppi kahvia. Onneksi Suomessakin saa nykyään hyvää kahvia eikä vain hapanta kuraa : )

Vierailija
33/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä pokkaa sanoa että mä juon mitä juon ja se ei kuulu muille

Vierailija
34/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen elänyt 48-vuotiaaksi asti ilman kahvinjuomista eikä tämä ole kyllä ollut missään minkäänlainen ongelma. En juo myöskään teetä, en mitään kuumia juomia.

Ja mä oon elänyt 47 vuotta teenjuojan lapsena, enkä ole ikinä nähnyt tilannetta, että olisi ongelma, että hän juo teetä.

Samoin olen elänyt 27 vuotta teetä ja kahvia juomattoman puolisona, eikä hänenkään kahvin tai teen juomattomuus ole ollut kenellekään ongelma. 

ehkä ap.n juottajapiiri on vähän erikoinen.  

Vaikea kuvitella. Ehkä et vain ole huomannut.

Meillä juodaan yleensä kahvia, ja hiki päässä lähden ostamaan teetä silloin kerran kymmenessä vuodessa kun tiedän että teenjuoja on tulossa kylään. Jos ei onnistu niin ei ole teetä tai se on vanhaa.

Joskus minustakin on kiva juoda teetä. Teehuoneilla ja laatukahviloissa se onkin ihanaa. Mutta auta armias jos jossain arkisemmassa paikassa ottaa teetä, niin saa surkean pussin ja haaleaa vettä.

Vierailija
35/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut sitä, että miksi pitäisi valita vain toinen leiri. Itse olen kahvin- JA teenjuoja. Juon myös olutta, siideriä ja viiniä, jaloviina ja viskikin maistuu. Kahvin voin juoda mustana, kermalla, maidolla, kauramaidolla tai makusiirapilla maustettuna lattena. Teen voin juoda "mustana", maidolla tai hunajalla. Tämä tuntuu olevan varsin poikkeuksellista toimintaa.

Vierailija
36/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sulle tyrkytetään sitä kahvia? 

Suomessa tyrkytetään kahvia joka paikassa. Se on aina se ensimmäinen tarjottava.

Vierailija
37/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ihmiset jaksavat keskittyä teenjuontiisi? Ihan varmasti se on heidän ajatuksissaan koko ajan.

Englannissa ihmiset juovat mielellään myös kahvia.

Vierailija
38/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä synnyin Englannissa ja asuin siellä kolmeen otteeseen yli parikymppiseksi. Asuimme ihan tavallisessa keskiluokkaisessa ympäristössä ja siellä kaikki joi teetä siis tosi PALJON teetä. Mutta siellä ei ollut varsinaista teekulttuuria lainkaan. Tee tuli Tescosta pusseissa jotka laitettiin teekannuun. Samoin muuten kahvi, jota juotiin muissa perheissä vain iltaisin juhlaillallisen jälkeen, oli AINA Nescafeeta. Me juotiin kunnon kahvia, esim Belgialaista ja äiti toi kahvia myös Suomesta.

Sellaiseen oikeaan brittiläiseen teekulttuuriin tutustuin vasta yliopistossa, kun minulla oli tosi yläluokkalaisia opiskelukavereita, joiden suvuilla oli maaseutu kartanot. Heidän luona juotiin viikonloppuisin iltapäiväteetä ja opin eri teelaaduista. Mikä on aamuteetä, mikä iltapäiväteetä, mikä sopii maidon kanssa, ei koskaan Earl Grey joka nautitaan sitruunan kanssa. Darjeeling on mieto tee eikä yleensä parhaimmillaan maidon kanssa. Minun suosikiksi on tullut Ceylonin teelaatu, joka sopii hyvin maidon kanssa.

Edelleen juon teetä aamuisin ja iltapäivisin, mutta illallisen jälkeen kuppi kahvia. Onneksi Suomessakin saa nykyään hyvää kahvia eikä vain hapanta kuraa : )

Meillä ei oikein meinata uskoa, että britit tosiaan käyttävät teepusseja. Kyllä pitää mennä Kiinan ja Japanin suuntaan jos haluaa löytää oikein teekulttuuria ja viimeisen päälle valmistettua teetä.

Vierailija
39/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri Englantiin? Miksei Kiinaan tai Venäjälle?

Vierailija
40/42 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee on homojuoma. Sama kun vettä litkisi.

homohomohomo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä