Mitä koulutusta vaaditaan esim Prisman kassalta
Kommentit (25)
Usein yo-merkonomeja. Ei varmaan ole vaatimus mutta siinä koulutuksella ei nykyään muunlaista työtä juurikaan saa. Ellei sitten halua siivoojaksi. Kaikki rehellinen työ on tietysti arvokasta.
En ymmärrä ajatusta, ettei työpaikkoja saisi olla, johon ei tarvita dippainssin koulutusta. Jokaisella on elämässään eri tilanteita ja töitä voi olla saatava elääkseen nyt heti eikä vasta vuosien opiskelujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmällä on hyvä opintopolku, jonka avulla voi hyllyttäjästä opintopolun avulla kouluttautua aina johtotason tehtäviin saakka.
On tosi hyvä, että siellä pomot ovat tehneet kaikkea työtä ja tietävät mitä mikäkin homma meinaa.
No miten sen nyt ottaa, sillä siellä S-ryhmässä on olleet myös ne kohtaamani veetumaisimmat esimiehet jos vertaan K-ryhmän kauppiaisiin.
terv. kassa vuokrafirmasta
Nyt kyllä haiskahtaa todella vahvasti K-kauppiaan trollaukselta.
Olen ollut vuosia ilmastointialalla ja olen ollut kymmenissä markettiprojekteissa mukana ja voin käsi sydämellä sanoa, että ylivoimaisesti veemäisimpiä ovat olleet Citymarkettien kauppiaat.
No kun kerran noin sanot. Ajattelepa kuitenkin toisaalta sitä seikkaa, että niillä sun "mukavilla" osuuskaupan myymälänhoitajilla ei ole latin latia omaa rahaa liossa hoitamassaan myymälässä, toisin kuin niillä mainitsemillasi K-ryhmän kauppiailla joita voi odottaa jopa konkurssi jos bisnes ei tuota ja henkilökunnan palkat jää maksamatta.
Toisin sanoen olessasi rassaamassa niitä ilmastointeja siellä osuuskaupassa olet töissä vähän niin kuin kolhoosissa, koska sen omistavat osuuskunnan jäset ja henkilökunta on siellä johtajasta juoksupoikaan vain "töissä" ja sen lähettämäsi laskun maksaa osulan konttorineiti jossain hevonkuusessa tietämättä mitään koko asiasta ja siitä, menikö siinä itse hommassa kaikki kuten piti.
K-kauppiaalle lähettämäsi laskun sen sijaan maksaakin mitä todennäköisemmin kauppias itse omistamansa yrityksen kassasta ja hän myös tietenkin katsoo, että työt mistä sovitaan tulee tehdyksi. Monesti myös henkilökohtaiset kemiat saattavat vaikuttaa noissa mainitsemissasi tilanteissa, kuten varmaan itsekin hyvin tiedät. Toisten kanssa vain synkkaa, mutta joidenkin kanssa taas ei.
Olen töissä suuressa marketissa jossa kassapaikkoja n. 30. Meissä nuorimmissa on aika paljon opiskelijoita pienillä takuu tunneilla. Vakituisissa on taas puolestaan merkonomeja ja tradenomeja aika paljon ja onpa meillä kassalla myös kaksi perushoitajaa, jotka väsyivät hoiva-alan töihin ja tulivat kaupan hommiin.
Myös miehiä on meillä töissä kassaosastolla kolme, mutta pääosin he istuvat neuvonnassa tai pankkipalveluiden puolella. Ainakin yksi heistä on päällikkökoulutettava.
talindromi