Ei herätä luottamusta, jos henkilö on eronnut kahdesti lapsen ollessa pieni
Mitä mieltä te olette:
Mitä ajatuksia teissä herää, jos kuulette, että henkilö on eronnut kahdesti (tai vaikka useamminkin) lapsen toisesta vanhemmasta silloin, kun lapsi on ollut pieni?
Kävin kerran Tinder-treffeillä nelikymppisen kahden lapsen vuoroviikkoisän kanssa. Lapset olivat iältään 3 ja 11. Minä tietenkin luulin, että lapsilla on sama äiti, kunnes mies kertoi, että heillä on eri äidit. Eli minun laskujeni mukaan lapset ovat olleet aika pieniä, kun hän on eronnut lapsen äidistä, se nuorempikin on ollut korkeintaan vasta taapero ellei vauva. En tietenkään siinä alkanut udella yksityiskohtia. Hän vaan itse sanoi, että toisella kertaa hän itse tuli jätetyksi ja toisella kertaa hän itse oli jättäjä.
En pidä itseäni erityisen vanhanaikaisena tai konservatiivisena henkilönä, mutta minusta tuntuu oudolta, että ensin hankitaan lapsi ja sitten erotaan kun lapsi on ihan pieni. Kyllä pitäisi sen verran tsempata, että edes yrittää pysyä yhdessä, ellei se kumppani sitten ole aivan mahdoton. Toisaalta voidaan kysyä, että miksi edes on hankkinut yhteisen lapsen idiootin kanssa? Ja kaiken kukkuraksi kysyin tältä mieheltä, että onko hän ajatellut, että haluaisiko hän lisää lapsia, johon hän vastasi, että kyllä hän toivoisi saavansa joskus vielä kaksi lasta lisää, kun kuulemma lapset ovat niin ihania. Eipä minulle ainakaan naisena herätä luottamusta eikö houkuta ajatus hankkia lapsi miehen kanssa, joka on kahdesti eronnut lapsen ollessa pieni.
Mä ymmärrän, että voi olla tilanne, että henkilö on saanut vaikka 18-vuotiaana lapsen silloisen lyhytaikaisen kumppanin kanssa ja eronnut jo vauvavuonna ja sitten esim. 28-vuotiaana mennyt naimisiin ja saa lapsen puolison kanssa ja sitten eroaa lapsen ollessa pieni, mutta että kypsässä iässä tapahtuu kahdesti se, että ero tapahtuu pikkulapsiaikana. Silloin piti kyllä karsia peiliin ja miettiä, että onko omassa elämänhallinnassa tai arviointikyvyssä puutteita.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää minkälainen isä hänestä sitten tuli. Jos lasten kanssa on hyvä suhde, hän ottaa vastuuta vanhempana ja on säilyttänyt hyvät välit lasten äiteihin, niin sitten kyllä harkitsisin asiaa. Ellen itse haluaisi nimenomaan lapsia.
Harvemmin nuo mitään hyviä vanhempia ovat omista kuvitelmistaan huolimatta. Oikeastaan päinvastoin. Epävakaus siirretään vaan jälkikasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani mies laittoi toisen naisen raskaaksi kun eka nainen vasta odotti. Siirtyi lennossa toisen naisen kanssa suhteeseen. Nyt kolmas nainen raskaana. Sairautta tämäkin.
Mä tiedän yhden jolla on kaksi melkein tasan samanikäinen syö lasta eri äideille. Oikein helmien helmi. Toinen näistä äideistä teki sille vielä toisenkin kun ei vissiin ekasta kerrasta oppinut? Käsittääkseni ei ole yhdenkään lapsensa kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani mies laittoi toisen naisen raskaaksi kun eka nainen vasta odotti. Siirtyi lennossa toisen naisen kanssa suhteeseen. Nyt kolmas nainen raskaana. Sairautta tämäkin.
Todellinen alfa, naiset voivat olla ylpeitä, kun ovat antautuneet johtajaurokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää minkälainen isä hänestä sitten tuli. Jos lasten kanssa on hyvä suhde, hän ottaa vastuuta vanhempana ja on säilyttänyt hyvät välit lasten äiteihin, niin sitten kyllä harkitsisin asiaa. Ellen itse haluaisi nimenomaan lapsia.
Harvemmin nuo mitään hyviä vanhempia ovat omista kuvitelmistaan huolimatta. Oikeastaan päinvastoin. Epävakaus siirretään vaan jälkikasvuun.
Tämä. Väkisin synnytetään valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieluumin sen miehen kannattaisi tehdä lapsi esim. Jollekin naisparille. Hankalaa, jos lapsia olisi kolmen tai neljän eri naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän yhden jolla on kaksi melkein tasan samanikäinen syö lasta eri äideille. Oikein helmien helmi. Toinen näistä äideistä teki sille vielä toisenkin kun ei vissiin ekasta kerrasta oppinut? Käsittääkseni ei ole yhdenkään lapsensa kanssa tekemisissä.
Oppinut mitä? Ai että miten saa lisää eläviä leluja joilla leikkiä kotia?
Vierailija kirjoitti:
Kaukaahan tuollainen mies pitää kiertää. Tyyppi käyttää naisia vauva- automaatteina, haluaa lapsia, kun ne ovat mielestään niin ihania ja sitten kun lapsi pyöräytetty joko jättää naisen tai perceilee niin että naisella menee hermot. Ei tuo mies kykene parisuhteeseen, siittäjäksi ehkä.
Juu varsin todennäköisesti tyyppiä ei myöskään kiinnosta erityisemmin osallistua niitten lastensa hoitoon tai ottaa vastuuta kasvatuksesta.
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä leluja ja kotileikkejä? Kyllä yh-arjesta on leikki kaukana. No, nykyisin hänellä on yhteensä neljä lasta, on hankkinut ammatin ja töitä ja on tän nuorimpien isän kanssa yhdessä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä leluja ja kotileikkejä? Kyllä yh-arjesta on leikki kaukana. No, nykyisin hänellä on yhteensä neljä lasta, on hankkinut ammatin ja töitä ja on tän nuorimpien isän kanssa yhdessä edelleen.
Tämä. Tytöt eivät pidä nukkeleikeistä. Kaikki ottaisivat mieluummin suoraan oman tahdon ja itsenäisyyden omaavan teinin kuin vauvaa.
Vastaan että hulluja on joka junaan ja toiset jäävät asemalle. Lapsen hankkiminen suurimmalle osalle ihmisistä on on pakkomielle kun muutkin tekevät niin, niin on itsekkin pakko tehdä. Suku vaan niin määrää niin ettei ole mitään jos ei lisäänny vaikka ei niistä lapsista tykkäisi ollenkaan mutta kun on pakko lisääntyä.
Sitten kun minä en ole lisääntynyt niin saan kuulla koko ajan sisaren lisääntymisistä ja kuinka viisaita ne ovat. Enkä jaksaisi kuunnella kun niistä kukaan ei ole menestynyt, mutta niitä ylistetään yli kaiken vaikka makaisi kotona työttömänä niin se on silloinkin menestynyt äidilleni nämä lapsenlapset.
Onhan näitä, tiedän erään naisen joka on tehnyt 5 lasta ja kaikki erimiehelle. Eikä tämä nainen mikään "laitapuolenkulkija" ole. Saa ainakin hyvät elarit.
Hei Christiiina,
Sinä et herättänyt taannoisessa päivityksessäsi luottamusta. Puhuit vissiin tinder tapailu aiheesta. Kirjoitit aluksi naisen näkökulmasta aloituksen mutta vastasit erikseen kommenttiin olevasi yh-isä.
Niin joko olet päättänyt mitä sukupuolta aijot olla? Toki, voit olla nykypäivänä myös sukupuoleton mutta luulen että olisi outoa tuolloin sanoa itseään yh-isäksi.
Olisi kiva saada se keskustelu kaivettua. Ihan vaan siksi että Christiiina vois miettiä tätä luottamus asiaa toisesta perspektiivistä.
Hyi hitto, saastaisille mieshuo rille en antaisi ikinä! Enkä todellakaan tekisi lasta ihmisen kanssa jolla on tuollainen ajatusmaailma ja joka käyttäytyy kuin joku kii mainen elukka...
Vierailija kirjoitti:
Hei Christiiina,
Sinä et herättänyt taannoisessa päivityksessäsi luottamusta. Puhuit vissiin tinder tapailu aiheesta. Kirjoitit aluksi naisen näkökulmasta aloituksen mutta vastasit erikseen kommenttiin olevasi yh-isä.
Niin joko olet päättänyt mitä sukupuolta aijot olla? Toki, voit olla nykypäivänä myös sukupuoleton mutta luulen että olisi outoa tuolloin sanoa itseään yh-isäksi.Olisi kiva saada se keskustelu kaivettua. Ihan vaan siksi että Christiiina vois miettiä tätä luottamus asiaa toisesta perspektiivistä.
Se kommentti oli lainausmerkeissä, mutta ne eivät tulleet näkyviin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen alfa, naiset voivat olla ylpeitä, kun ovat antautuneet johtajaurokselle.
Saastainen lort to se "alfa" on eikä todellakaan mikään johtajauros. Sääliksi käy viattomia lapsiparkoja
Vierailija kirjoitti:
Luonto pyrkii astuttamaan sinut, sitä varten on suhteen alussa kestävä noin 3v alkuhuuma.
Luonnon kannalta ei ole enää väliä vaikka sen jälkeen eroaisi, itse asiassa ehkä jopa parempi, jos molemmat tekevät uuden satsin mahdollisimman monen kanssa jolloin geenivariaatiot lisääntyvät.
No mutta katsos kun ei enää eletä kivikaudella :) Ihmisillä on myös tunteet ja moraali joten ei aina voi vedota pelkkään biologiaan. Huo raamisessa ei ole mitään ihailtavaa
Christiiina kirjoitti:
Mun opiskelukaveri muutti 19-vuotiaana yhteen 4v vanhemman miehen kanssa, jolla oli ex=puolison kanssa neljä lasta. He saivat sitten kolme yhteistä lasta pienellä ikäerolla. Sitten kun kolmas yhteinen lapsi oli vasta vauva, jätti tämä mies vaimonsa toisen naisen takia ja sitten se nainen tuli raskaaksi. Tällä miehellä oli siis alle 35-vuotiaana 7 lasta kolmen eri naisen kanssa.
Vastuuntunnottomia idi ootteja sekä mies että nuo naiset :(