UJOT HEINÄKUISET - eikö nyt ole viikko 47?
Eli aloitanpa uuden viikon kuulumispinon! Minun tilityksiäni aamun hajuista saatoittekin lukea jo edellisen viikon lopussa.
Tulkoon tästä ihana, hedelmällinen, etomaton, sydämensykkeinen ja veretön viikko kaikille ujoille heinäkuisille! Toivottavasti jo kuukauden päästä voimme olla rohkeita heinäkuisia kaikki.
Kommentit (47)
Voi itku, Ipanapiinalle hurjasti voimia! Toivotaan, että ei ole vakavaa. Miten tuo ultra mahdollisuus? Laitahan kuulumisia missä mennään!
Kiitos kaikille! Mä tosiaan jäin saikulle ja olen nyt ainakin aluksi viikon. Lääkäri ehdotti suoraan kahta, jos tuntuu että viikon päästä ihan sama tilanne jatkan siitä vielä sen toisen viikon. Toivottavasti saan tässä levon myötä pysymään ruokaa paremmin sisällä ja olon siitä kohenemaan, ettei tarvitsisi tuonne tippaan lähteä.
Nyt lepoasentoon.
-Onni-
Me ollaan ykstyisellä hoidoissa. Käväsin ultrassa tossa lähilääkäriasemalla 6+0, silloin ei vielä mitään vuotoja ollut tullut. Mutta seuraavana päivänä tuli. Sitä ruskeaa tuli aina silloin tällöin siihen seuraavaankin ultraan asti 7+0 joka tehtiin hoitopaikassa. Silloin oli kaikki hyvin, eikä oikein osannut kommentoida sitä vuotoa mitenkään. =( Nyt mä varasin torstaille ajan sille lääkärille joka teki tuon ekan ultran. Jos sitten on enää mitään mitä ultrata =( Tietty jos tästä oikein lorina alkaa pitää kai mennä päivystykseen...ainakin jos on kovat kivut. Mulla on ollut kaksi keskenmenoa alkuviikoilla ja molemmilla kerroilla vuoto alkoi ihan selkeällä tummanpunaisella verellä. Eli tää oli kyllä erilaista vuotoa...mutta silti. Henkisesti on nyt kyllä kamalan vaikea pitää tätä muuna kuin keskenmenona. Äsken vessassa ei kyllä tullut mitään. Mulla on vielä semmoinenkin murhe, että kaksi ystävääni oottaa ihan samoilla viikoilla kuin minä, kaikilla on samassa kuussa laskettu aika. Miten ihmeessä sitä sitten pystyy aikanaan iloitseen heidän lapsistaan jos joka kerta tulee vaan oma menetetty vauva mieleen =( Kaikennäköistöä on ehtinyt jo tän iltapäivän aikana mieleen...
Noh, kattellaan.
T:Ipsku
Ekaks voimia Ipanapiinalle: älä anna periksi, itselläni vuoto oli ihan reilua verta ja sitä oli melko runs. Silti vauva oli ok.
Onneksi Onni taivuit saikulle; nyt lepäämään ja voimien keruuseen. pian olet remmissä mukana entistä vahvempana. Toivottavasti saat pah.voinnin kurin että pääset kotikonstein eteenpäin.
Oma napa: Pah. vointi ollut eilen ja tänään jotenkin helpompaa; vain kuvotusta, ei oks. Neuvolakäynti oli tänään; ihan kiva täti. Yhden asian olen ekasta raskaudesta oppinut: tässä raskaudessa en aio antaa painoni nousta vallan mahdottomia kuten kävi silloin (saalis 20kg)!!! Nyt käytössä lautasmalli ja runsaat kasvikset/hedelmät/marjat.
Terkuin Toivo
Voi itku ipanapiina....kyllä ei ole yhtään kivaa tuollaiset vuodot, vaikka ne sitten olisivatkin harmittomia. Voimia ja koeta saada selvyys asiaan.
Onni, hyvä että sait saikkua. Nyt lepäät ja koetat saada ravintoa itsellesi....vaavit kyllä pärjää.
Tänään se neuvola. Kaikki ihan ok. Papereita paperin perään täytelty ja verta otettu.... mulla on varmaan hemppa tosi alhaalla, kun olen todella väsynyt, mutta neuvolan kone oli huollossa, niin ei saatu mitattua. Seuraava neuvolakäynti heti joulun jälkeen. Aiempaan viestiin taisin laittaa väärän rv:n, elän nimittäin ihan keskiviikossa.
Voimia kaikille ja koettakaas pitää ne pienokaiset kyydissä.
Weimari ja Himpula 8+1
Kiitos rakkaat ystävät lohduttavista sanoista. Hävettää kun vaipuu heti epätoivoon, kun punaista näkyy.Ihanaa että jaksatte lohduttaa omista vuodoista ja muista tilanteistanne huolimatta.
Vuotoa ei ole sen yhden kerran jälkeen tullut lisää, ruskeaa tuli illalla.Maha oli yön kipeä ja pyörin ja hyörin.Todennäköisesti oli vain pakkaantunutta ilmaa kuitenkin =/
Aikaistin lääkärikäynnin, menenkin jo tänään. En van nyt pääse haluamalleni lääkärille, mutta oman mielenrauhan vuoksi päätin että menen jo tänään vaikka sitten epämieluisalle lekurille. HArmittaa vaan kun joudun menen yksin, kun ei ole ketään mahdollista lapsenvahtia kun mummokin lähti juuri yöllä reissuun. =( Kurjaa jos saa huonoja uutisia ja on yksin.No toivotaan että pikkainen olisi vielä siellä ja hyvissä voimissa.
T:Ipanapiina 8+5
Tutkin vanhoja papereita ja totesin etten todellakaan mene sille lääkärille jolle ajan sain. Kyseinen lekuri ennusti mulle kaksosten kanssa varmaa keskenmenoa viikolla 14+4 =( En tosiaan halua mennä sen eukon pakeille enään. Varasin sitten ajan hoitoklinikalle, vaikka sinne on pidempi matka.(eli pidempi matka kotiinkin jos saan niitä huonoja uutisia) Mutta sielä ainakin tiedetään tilanne ja osataan suhtautua nyyhkiviin potilaisiin..
T:Ipsku
Ipanapiina, kuka tämä akka on joka on ennustanut " varmaa keskenmenoa" 15. raskausviikolla? Nimiä kehiin! Minusta tällaiset paskat lääkärit voisi hyvin nimetä täällä nettipalstalle. (Hih, pitäisiköhän ehdottaa ylläpidolle, että perustaisi oman viestialueen " Paskat lääkärit" ?) Se, joka minut viikko sitten ultrasi ja ennusti keskenmenoa tai tuulimunaa 50%:n todennäköisyydellä, eikä löytänyt kuin toisen pussukan, on KARI TERAMO. Hän on kuuluisa Naistenklinikan vanha eläkkelle jäänyt synnytyslääkäri. Tuntee siis varmaan loppuraskauden ja vauvojen ulostulon kuin omat taskunsa, mutta sikiöpusseista ei siis tiedä pätkän vertaa. Tai sitten sillä on aivan liian huono näkö, mikä sekin on mahdollista, kun tyyppi näyttää kasikymppiseltä.
Minulla on tänään kasassa 6+0 eli voin jo todeta olevani " seitsemännellä raskausviikolla" . Onko unettomuus raskausoire? Vai olenko vain niin ylikierroksilla siitä, että todella vihdoin olen raskaana?
kunpavauva
Kiitos kunpavauva, sait mut hihitteleen. Paskat lääkärit-osio ois aika kiva ;) Mutta jotta en nyt sais varsinaista kunnianloukkaussyytettä kerron että etunimi on Ursula ja sukunimi alkaa R. Ja sanoi tosiaan mulle, kun menin supistusten takia näytille, että kyllä tämä keskenmeno on. Ei puhettakaan, että se on suhteellisen normaalia kaksoisraskaudessa, jopa ehkä odotettavissa kun ensisynnyttäjä, tai miten sitä voisi hillitä. Tokas vaan että keskenmeno on. No tuossa nuo keskenmenot kinastelee...
Nyt kyllä jännittää...kaksi tuntia vielä ja sitten tuomio.
T:Ipanapiina, päivän palstahäirikkö
Alkaa tämä viikko kohta olla voiton puolella, positiivisesti ajatellen ;).
Ipanapiinalla onkin kohta ultra. Paljon tsemppiä ja voimia sinne, toivottavasti pieni voi hyvin!
Vuotoa ei sen kahden kerran jälkeen ole ollut, joten en oikein osaa kuvitella keskenmenoakaan, vaikka onhan niitä keskeytyneitä keskenmenoja ja vaikka mitä :(. Pahoinvointi jaksaa pitää kyllä uskoa yllä, vaikka toivonkin, että alkaisi jo helpottaa, kun mitään ei saa tehtyä. Viikko ja päivä vielä ultraan aikaan. Minua kans vähän harmittaa, kun täytyy mennä yksin, jos onkin huonoja uutisia...
Nyt kyllä taidan lähteä tän negatiivisen asenteeni kanssa muualle.
Keskiviikon jatkoja
Peerit 6+2
Ultrassa käyty ja nyt voisi pistää kohta hyvät lääkärit osion myöskin pystyyn. =)
Ekaksi kuunteli murheeni ja sitten rupesi pohtimaan eri vaihtoehtoja ja oikein piirsi mulle kaavakuvaa mistä vuoto voisi johtua. Minä siinä pompin ja sätkin ja meinasin jo karjasta että voitasko kattoo jo, kun jännitti niin kauheesti..Mutta tietty se halusi vaan rauhotella ja poista jännitystä niillä vaihtoehdoillaan joista yksikään ei vaikuttanut kovin pelottavalta.
Eli tulos on tämä. Pikkuinen voi oikein hyvin, pyöriskelikin jo ja sätki, sydämen syke oli hyvä, esitteli jopa sikiön verenkierron, näytti värillisenä laskimot ja valtimot.Pää-peppu mitta oli 1,96cm ja vastasi täysin viikkoja.Istukka oli ehjä eikä näkynyt hematoomia, kohdunkaula oli 5cm ja kauttaaltaan suljettu, eikä näkyviä vuotoalueita, eikä myöskään muualla kohdussa näkynyt irtonaista verta.
Epäili että todennäköisesti kohdunkaulassa on jossakin pieni nirhauma, josta joku hiusverisuoni tihuttelee. Voipi vuodella siis vastedeskin.Niin isoa vuotokohtaa siellä ei näkynyt että ultrassa oisi huomannut.Sanoi että voin olla täysin huoletta, että hän ei löydä mitään estettä raskauden jatkumiselle.Kyllä vierähti iso kivi sydämeltä...
Oma veikkaukseni tuolle mahdolliselle kohdunkaulan nirhaumalle on se, että jospa se siirtokatetri on nirhaissut sieltä jostain, mutta lugevuoto peitti sen tihuttelun? Tai sitten kun olin siellä ekassa lääkärissä 6+0, (sinä iltana tuli ekan kerran pikkuisen vuotoa), ehkä se lääkäri silloin sai sörkittyä pienen haavan...No mene ja tiedä, mutta kyllä sitä verta kuulemma pitää tulla ihan kunnolla että ois keskenmeno kyseessä.
Ehkä nyt voi tosiaan hetkeksi huokasta sitten, ja ehkä tässä uskaltaa kohta soitella neuvolaankin =)
T:Ipanapiina 8+5
Toivottavasti minunkin ultrakuulumiset ensi viikolla on yhtä ihania. Olipa kiva tarina ja siinäs sen näki - vuotaa voi vaikka mistä syystä!
Nyt pitää alkaa nukuttamaan lasta...
Varovaisesti uskaltaudun imoittautumaan mukaan häinäkuisiin...Viikkoja kasassa vasta 5+3. Ensimmäistä lasta meidän perheeseen yritetty jo parisen vuotta, tämä raskaus on tulosta elämäni toisesta IVF:stä, ekasta tuoresiirrosta. Olemme hoidossa Tampereen AVAlla, molemmat 30-vuotiaita mieheni kanssa. Olo on erittäin epätodellinen, ei tätä voi uskoa todeksi, että vihdoin viimein on raskaana kaiken kurjuuden jälkeen. Olen palstaillut/taustaillut aika kauan tuolla lapsettomuuspuolella ja tätä heinäkuisten pinoakin täällä lueskellut mielenkiinnolla. Ihanaa lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja :)
Hyvä Ipanapiina että kaikki oli ultrassa ok!
Inka 76; tervetuloa mukaan samaan veneeseen ja onnea plussastasi! Mukaan kyllä mahtuu..
Täällä kaikki ok. Ei vuotoa, vain huonoa oloa ja väsymystä. Mukavaa loppuviikkoa...
Hei kaikille,
Plussasin eilen ja olen tosi peloissani keskenmenosta mutta uskaltauduin kuitenkin teidan mukaanne. Laskettu aika olis 28 heinakuuta. Olen 41 (luit oikein) mies on 44. Lapsi on luomuvauva mutta en todellakaan kuvitellut enaa tulevani raskaaksi etenkin kun ekaa lasta (nyt 14) tehtiin 6 vuotta ja takana oli monia epa-onnistuneita IVF hoitoja. Toka (nyt 12) onnistui ekalla yrityksella. Minulla on paha endo ja tietty ika painaa. Olen tosi vasynyt mutta muita oireita ei ole. Ei ole kylla liiemmin ollut edellisisssakaan raskauksissa. Taisin oksentaa tasan yhden kerran. Tama mukelo on nykyisen mieheni eka (edelliset ivat ekasta avioliitosta) joten mies on nyt tullut " hulluksi" ja kertoo kaikille etta vaimo on raskaana. Yritan tuputella hanta silla keskenmenonin riski on niin iso. Voi teita onnellisia kun teilla on neuvola. Taalla rapakon takana saa itse maksaan kaiken. Hyvaa Kiitospaivaa teille ja voitte uskoa, etta huomenna minun ei tarvitse pohtia mista Luojaa tana vuonna kiittaisin. Voisitte kenties varastaa taman jenkkijuhlan tana vuonna ja kiittaa oikein sydamen pohjasta myos sielle koto Suomessa jooko?
ja paljon onnea plussasta hurricane ja inka76!! Tällaiseen jännitysketjuun on ihan mukava kirjoitella, kun varmasti toiset ymmärtävät huolen ja ilonaiheet!
Ipanapiina: Ihana kuulla, että kaikki on hyvin!!! Tuo verenvuoto pelottaa aina vaikka sitä olisi kuinka vähän tahansa, eikä sitä tarvitse hävetä!
Omaa napaa: Eilen olin taas ultrassa, piltti on nyt 17mm pitkä ja sydän sykytteli edelleen hienosti. Nyt jopa itse tajusin mikä möntti on alkio ja missä sydän on. :D Ainoa huolenaihe on nyt se että sikiöpussi sijaitsee hiukan epäsymmetrisesti kohdussa ja sitä pitää nyt hiukan seurailla. Lääkäri kuitenkin lohdutteli että epäsymmetria on melkoisen yleistä alkuraskaudessa ja on nähnyt koko pitkän uransa aikana vain 4 tapausta jossa sikiöpussi olisi lähtenyt kasvamaan väärään suuntaan ja aiheuttanut komplikaatioita. Ensi viikon perjantaina taas ultraan ja silloin on neuvolakin.
ruu. 8+0 (olen laskenut tähän mennessä viikot väärin, luulin että siirtopäivä on 2+0...)
Mukaan toki mahtuu.
Minä teen tässä lähtöä työmatkalle. Lähettäkää minulle raskausoireita! On ollut taas vuorokauden ihan oireeton olla, vaikka ei minua toki ole missään vaiheessa raskausoireilla pilattu.
Hyvää loppuviikkoa kaikille - piipahdan täällä ehkä huomenna, jos ehdin.
Hienoa Ipanapiina, että ultrassa kaikki hyvin ja kaiken lisäksi vielä mukava ja perusteellinen lääkäri.
Tervetuloa Inka76 ja Hurircane. Mukavaa, kun uusia liittyy mukaan!
Kumpavauva, eiköhän se ole melkein mukavampaa ainakin työmatkan kannalta, ettei kauheasti raskausoireita ole. Ainakaan pahoinvointia, vaikka ymmärrän kyllä huolesi.
Nykyään ei voi puhua omasta ajasta ollenkaan. Illalla väsymyksen vuoksi täytyy mennä nukkumaan heti kun on saanut lapset nukkumaan ja aamulla en kykene nousemaan pahoinvoinnin takia ennen kuin pakko eli silloin lapset herää... Oikeastaan olo on muuttunut hieman helpommaksi sen jälkeen, kun annoin periksi ja olen alkanut oksentaa päivittäin ja monta kertaa päivässä. Onneksi lähinnä aamupäivisin.
Kivaa kun tänään tulee Lost. olen edelleen ihan koukussa siihen...
Peerit
En seuraa mitää muuta sarjaa, telkkaria ei tule katottua muuten ollenkaan paitsi josus viikonloppuna joku leffa. Eipä menee aikaa " hukkaan" . Tuntuuettä ei sitä edes kerkeä avata.
Mulla tänään ihan armoton väsymys. Ei ole tällasta ollut aiemmin. Ihan veto poissa. Yritä laittaa itseni vielä lenkille tuonne vesisateeseen. Ihanaa, huomenna perjantai! Saa levätä. Työpäivätkin ovat menneet ihan horrostilassa. Ja viikkoja kohta vasta 6 kasassa. Huolettaa nyt oma jaksaminen. Jo näin alussa tällaista, miten jaksaa töissä? Mutta kyllä vauvaa ajatellessa sydän on pakahtua:)
Onnea plussanneilleja tervetuloa pinoon!
Yläkerta on saanut vastaan kiitosta harva se päivä:) Olen niin onnellinen kun edes pystyin tulemaan raskaaksi. Pysyisi pikkuinen vielä kyydissä, äitinsä kun on muutenkin supervauhdikas.
Älä vielä luovuta! Halaus ja voimia lähetän sinulle!
Sinähän olet jo ultrassa käynyt, oletko nyt soitellut tuon vuodon vuoksi mihinkään, että pääsisit uudelleen ultraan?
Kyllä kaikki voi olla ihan hyvin, jos vuoto ei ole runsasta!
Peerit