Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***3-kuumeilijat*** Vko 47

20.11.2006 |

Pidän peukkuja kaikille piinailijoille! Toivottavasti plussia tulee ja monta!

Ja terveiset kaikille muillekin! Täällä on mukavaa keskustelua ollut!

AIHA Rv 12+6 (13+3)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niitä plussia tulis ja monelle!

Ite joo plussasin silloin kp 23/28 eli dpo11.

Ja masu on jo kasvanut!

AIHA rv 13 (tai 13+4)

Vierailija
22/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekasta päivää kaikille 3-kuumeilijoille.

Suoraan omaan napaan: Yöllä alkoi ihan kuukautisvuodoksi tunnistettava vuoto. Ei runsas, mutta selvästi verinen.

Kuopus huuteli äittää pitkin yötä ja viiden jälkeen en saanut enää unta. No kun viimein jaksoin raahautua vessaan niin asia selvisi. Enpä olisi uskonut panikoivani tämän asian suhteen näin paljon.

Teissä on monta, jotka olette yrittäneet jo niin monta kiertoa, että hävettää tunnustaa, että olen oikeastaan helpottunut. Suunnitelmissahan oli aloittaa varsinainen yritys vasta tästä kierrosta. Alku vain vähän lipesi...

Toivottavasti vähän realistisemmin kuumeileva Äiti1972

P.S. Viime kierron pituudeksi tuli sitten 32/28, eli pisin kierto ikinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kolmiosta kuumeillaan!! tämä olkoon siis virallisesti yk 1. Täti tuli meille kylään viime lauantaina eli nyt sitten olisi kp5/28 meneillään... maanantaista aateltiin alottaa yritykset sitten oikeen kunnolla. Meillä on kaksi pojankoltiasita iät 5 ja 2... En oo yhtään kerennyt tutstumaan ketä täällä nykyään pyörii ja pörrää, palstailin täällä jonkin aikaa sitten, mutta me päätettiin lykkää kolmosen yritystä, mutta nyt siis tulkoon jos on tullakseen!!!

Ovistetstejä en käytä, koitan ihan luomubongauksen saada, saas nähdä miten onnaa!!

++++ kaikille piinailijoille... koitan aktivoitua oikeen kunnolla mukaan menoon!!

Shani@

Vierailija
24/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo, kaikki saivat varmaan selvää... =)

-S-

Vierailija
25/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa takaisin Shani@! Varmaan on nickit muuttuneet, kolmos kuumeilijoita on mukavaan tahtiin siirtynyt odotus puolelle.

AIHA: vitsi miten pitkällä olet jo. Muistan kun plussasit kun se tapahtui historiallisen aikasin;)

Äiti1972: Suotta häpeilet tunteitasi. Mulla on vielä pahemmat fiilikset. Kuumeilen, mutta en ole valmis luopumaan " omasta" elämästä. Teillä taitaa olla yhtä mukavat yöt kun meillä... Ei nukuta sitten yhtään.

Tarald: Kuulosta todella lupaavalta. Ootko jo testannut?

Pandariini: Miten meni treffit miehen kanssa:)?

Flina: Piinavia piinaviikkoja!

Ja muut jotka nyt unohdin, plussatuulia, ovispongailu onnea etc.

Oma napa: Ei raportoitavaa. Ei oireita ollenkaan! Ei edes PMS. Enkä varmasti ole ainakaan raskaana ja ei tullut flunssakaan. Olen vaan täysin finaalissa fyysisesti. Kun saisi nukkua edes yhden yön...

Lumituuli kp33/31-33

Vierailija
26/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi väsyttää näin paljon. Jäi iltapäiväkahveet juomatta ja haukottelen niin, että leukanivelet naksuu. Onneksi pääsee kohta kotiin. Meillä kuitenkin viime yö nukuttiin ihan hyvin, muuten onkin ollut vähän levottomia öitä neideillä, ovat heräilleet vuorotahtiin ja aamulla kaikki neljä samassa sängyssä.

Jaa kiitos kysymästä, Lumituuli, treffit olivat onnistuneet. Ajattelin kuitenkin vielä varmistuksen varmistukseen yrittää miestä innostaa torstaina, mulla kun tosiaan on tuo kierto vaihteleva. Enpä koskaan aiemmin ole tällaista rumbaa alkanut, että siis kalenterista katson milloin voisi peittoja pöllyytellä oikein urakalla. Oudolta tuntuu, kun on " vähän pakko" , vaikka aina sitä kuitenkin innostuu ;). Mutta kokeillaan nyt näinkin... Vaan jos tästä ottaa tavan niin stressiähän siitä pukkaa, mulle ainakin.

Ja tervetuloa uusi/vanhalle... Kääks, kuka se olikaan.

Miten siis sai avattua uuden ikkunan tähän vierelle, yhden kerran tässä yritin ja tekstit katosivat bittiavaruuteen sen siliän tien.

Mutta nyt kotiin.

pandariini yk2 kp17/22-29

Vierailija
27/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä potuttaa...ja vieläki on rinnat vähän arat. Olin jo ajatellu et ku monta päivää on selkää särkeny ja ollu kauheen väsy fiilis ni voisko päästä ees testaukseen asti...taitaa täti olla liian säntillinen ja liian innokas mun luona kyläilemään. Että ottaa päähän! Tein kuitenki aamupäivällä testin siis sen jälkeen ku oli tullu tuhrua ja aattelin et jospa ei kunnolla tuliskaan. Se oli sellai liuskatesti johon ei tullu raskausviivan kohdalle mitään vaan vähän enemmän vasemmalle sellai haaleen vaaleenpunertava viiva. Oiskohan viivanpaikka vai muuten vaan testi huono? Siinä testissä oli vähän röpelöä testipinnassa. Raskaana siis en voi olla ku kerran täti tuli mut ärsyttää toi testi...Pakko se oli kuitenki tehä ihan vaan kiusata ittee :(

Mies sano vaan et no harmi ja sanoinki sille et pakko vähän useemmin yrittää oviksen aikaan ku joka toinen päivä eli pakkopullaks voi meilläki mennä. Miehillä tuntuu kyl yleensä olevan pakkopullaa mitä oon huomannu. Voiku tää kierto ois onnekkaampi ja vois saada joululahjan eli plussatestin jo vähän ennen jouluaattoa! Miehelläki on synttärit vähän ennen joulua sopivasti!

Aiha on tosiaan kahehdittavan pitkällä ja mäkin muistan ku plussasit. Ite viel taustailin sillon ekas kierros.

Äiti1972: Samoissa päivissä taidetaan sit mennä ku mäkin täältä putosin taas kerran lähtökuoppiin.

Tervetuloa Shani@ Onkos siitä kauan ku palstailit täällä?

Lumituuli: Ootko nyt testaillu vai odotteletko mitä tuleman pitää?

Pandariini: Mukavia varmisteluja huomenna ;) Aina se kannattaa ottaa varman päälle jos vaikka se kerta antais sen ihanan plussan!

Tarald yk4 (voi kamala ku näitä kertyy) kp1/28 hohhoijaa ku masentaa

Vierailija
28/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Tarald, mutta toi sun epämääräinen testi tulos jäi varmaan kutkuttelemaan?

Oon niin bored täällä, että ehdin vastailemaan jopa kyssäreihin. Joo, en aio testailla. Se eilinenkin harmittaa, mutta minut pakotettiin siihen:) Katsellaan päivä kerrallaan. Oon tosi tylsä...

Vierailija
29/51 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs heips vaan kaikille!! Ja uusille tervehdys! Olen ollut pariviikkoa pimennossa, takaiskun takia, eli muistinvirkitykseksi kp 15 menin lääkäriin eikäs yhtikäs mitään ollut kypsymässä ja kaupan päälle vielä kysta siellä möllötti 3,5 x 2cm (muistaakseni). Ja sitten onnellisesti vuosin tai tuhrutin verta melkein 3 viikkoa ja nyt kun tädin pitäisti alkaa tulemaan kp 36 nyt niin ei mitään...hittolainen kun pännii.

Täällä on vissiin ollut aikas hiljaista. Yritän olla nyt kuvioissa mukana, mutta tämä kuumeilu on alkanut ottaa liikaa valtaa, masentaa pettymykset ja ystävien plussat, joita satelee joka suunnasta (kaikilla yritystä takana max.3 kiertoa ja kaikkilla neljällä la:t 1.5kk sisään!!!). Toki olen heidän puolestaan iloinen ja onnittelen ja vilpittömästi olen onnellinen, että ovat onnekaita. Mutta se uutis ilta on aina pahin...en voi itselleni mitään. Vaikka tämä saattaa kuulostaa aika säälittävältä.

No, nyt siis tätiä odotellaan ja ovista toivotaan seuraavaan kiertoon...

Pahoittelut tädin saavuttamille ja tsemppiä ovis bongaajille ja plussa tuulia meille kaikille!!!

Aihalle, kiva kun käyt aina moikkaamassa!! Mitähän PikkuPilulle kuuluu??

Mintturouva kp 36/ 29-39 yk 5 (eikä siis tärppi mahdollista, kun ei munaskukkeleita ollut kasvamassa)

Vierailija
30/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää ku sataa vettä... toivottavasti jouluksi tulee lunta! Jokos teillä on alkanut jouluhössötys, siivous, lahjat yms?

Meillä onneksi tulee siivoukset jo osittain tehtyä kun toi keittiöremppa aiheuttaa sen että luutu otettava käteen!

Happy: Piinailu on kyl rankkaa, mutta kyllä ne päivät menee kuitenkin yllättävän nopeesti!

Äiti1972: No voi höhlä! Harmi tädistä! No nyt sitten innolla uuteen kiertoon!!! Kyllähän toi remppa edistyy, mutta menee ainakin ens viikko vielä, saadaan keittiökaapit vasta tiistaina.

Lumituuli: Kuinka maltat olla testaamatta uudelleen? Vieläkö on huimannut?

Flina: Toivotaan että tärppi kävis tässä kierrossa!

Tarald: Voihan räkä tota tätiä!!! Voi vitsi, no ei muuta kun parempaa onnea uuteen kiertoon! Pidän peukkuja että saatte plussan jouluksi! Testailen ehkä viikonlopun aikana, jos maltan olla ostamatta testiä aikasemmin!

Shani@: Tervetuloa! Kiva kun tulee uusia!

Pandariini: Avaa toinen ikkuna klikkaamalla oikeanpuoleista hiirestä. Mulla sama juttu, kalenteria kyttään kokoajan ja mietin asiaa vaikka olis muutakin mietittävää tällä hetkellä! Rauhallista piinaviikkoa sinulle!

MinttuRouva: Hullua sanoa, mutta tulis nyt täti nopeesti teille! Pääsisitte taas peittoja pöllytteleen seuraavaan kiertoon kunnolla! Jaksuja!

ON: Piinailuja!!! Alavatsa kipua ei enää tunnu, eilen vähän jouli vatsaa. Huono olo tullut joka päivä n. viikon ajan, sellasia hetkittäisiä että tekis mieli oksentaa.. yäk. Kyllä vähän jänskättää että tuleeko täti viikonloppuna. Käyn ehkä huomenna ostamassa testin ja jos maltan odotan sunnuntaihin saakka.....

Piinailuja, ovisbongauksia, plussaaaaaa kaikille!!!!

Piinaileva mp73: yk 2, kp 27/n.30

Vierailija
31/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin kuin Esterin p..... Mua sitten masentaa tällaiset ilmat, mielummin pikkuisen pakkasta ja lunta.Lapsillakaan ei ole mitään tekemistä ulkona ja sisällä " hyppyvät seinille" kun ylimääräistä energiaa ei saa purettua.

mp3; sullahan on oikein hyvällä mallilla asiat, käyhän sitten ilmoittelemassa testauksen tulokset jos vaikka saataisiin plussa pitkästä aikaa: ) ja taisi Lumituulikin testailla lähiaikoina...

Tarald ja Äiti1972; sen on aina harmittavaa kun täti löytää osoitteen, uudella innolla vain eteenpäin.

Shani@lle tervetulotoivotukset: )

On; Olo vähän ihmeellinen, nyt on etonut parina päivänä eikä syöminenkään auta siihen, päätä särkee ja huippaa välillä, eilen ole selkä kipeä..mies vain tokaisi siihen, että menkat varmaan alkaa: ) aina niin ihana ja kannustava.Luulen kuitenkin et flunssa varmaan tekee tuloaan.Hermoja toivottelen muillekin piinaviikkoa edeltäviä aikoja viettäville, Pandariini ainakin ja taisi olla joku muukin.

-Happy kp19/26-28 yk2

Vierailija
32/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuumeilupuolelle eksyin katselemaan ja kurkkimaan - ja tämän pinon sitten itselleni poimin ;-)

Joskos joukkoonne mahtuisi yksi, joka aina joskus kävisi kirjoittelemassa omia odotuksiaan... siis toiveissa olisi pieni kolmonen tähän huusholliin.

Hieman voisin esittäytyä eli meillä an tällä hetkellä 4 vuotias tyttö ja juuri 5 kuukautta täyttänyt hymypoika. Toiveissa olisi saada pienelle kaveri nyt sitten heti perään. Aika näyttää onnistuuko, koska vielä ollaan täysimetyksellä ja perunaa pojulle aloittelen tuossa joulukuun alussa... Saapi nähdä miten luonto tätä asiaa hoitaa ;-) Itse täyttelen vuoden alussa 30 ja miehelle karttuu ikää sitten 32 elokuussa. Toiveissa olisi, että töihin ei tarvitsisi mennä tässä välissä vaan voisi kotona lasten kanssa viihtyä...

Pitemmittä puheitta poistun ja palailen pinoa lukemaan, kun aikaa touhuilta jää...

Lytte ja muksut

Vierailija
33/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piru sentään työkaverilla oli semmosia testejä kasapäin ja antoi mulle pari. Pissa ehti olla vain 2h rakossa kun mentiin yhdessä testailemaan ja 5min sisällä testiin tuli hailakka viiva, minusta se näyttää enempi vaaleanpunaiselta kuin harmaalta. Mutta jos testissä on viivanpaikka niin se voi olla myös se. En reagoi vielä yhtään kun en raskaudu helposti niin tämä olisi aikamoinen ennätys kun kierukan poiston jälkeen vasta kolmas täysi kierto.

Lupaan tulla vahvistamaan negan tai plussan myöhemmin, joten älkää ainakaan vielä onnitelko, mutta please kommentoikaa.

Lumituuli kp34/31-33

Vierailija
34/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald: Harmi, ettei vielä onistanut. Samassa mennään. Joululahjaa täälläkin seuraavaksi toivotaan.

Lumituuli: Uni on välillä hyvää, välillä huonoa. Se keskiviikkoa edeltävä yö oli kyllä ennätys huono, yksinkin kun olin vielä. Testasit kuitenkin! Tulepas äkkiä kertomaan testin tuloksista. Toivottavasti tulos on sinulle itsellesi mieluinen. Testistä itsestään en kyllä osaa sanoa mitään.

Pandariini: Toivottavasti varmistukset todella varmistaisivat tuloksen. Saitkin jo neuvon miten uusi ikkuna avataan, siis hiiren oikealla näppäimellä. Itse olen oppinut sitä mukavasti käyttämään.

MinttuRouva: Tervetuloa takaisin kirjoittelemaankin. Aiotko seuraavassa kierrossa käydä varmistamassa onko munasolu kasvamassa.

mp73 ja Happy: teillä ainakin piinaviikot menossa, kovasti plussatuulia. mp73 taidatte onneksi saada keittiön jouluksi valmiiksi.

Shani@ ja Lytte77 tervetuloa joukkoon.

ON Eipä mitään uutta. Käytiin kuopuksen kanssa eilen katsomassa kurssilaisia. Nyt on vähän haikea olo. Onneksi tulevat jo huomenna kotiin.

Vierailija
35/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut vilkasta koko alku viikon, mutta itse en ole ehtinyt höpinöihin mukaan.

Lumituuli: Toivotaan että se on plussa joka vahvistuu myöhemmin. Itselläkään ei tietoa kyseisestä testistä.

Olisikin ihanaa jos joku vihdoin plussaisi. Muistaakseni ei oo kukaan nyt plussaillu.

Miehellä loppu työt ja huomenna alkaa uusi työ.

Kaksi päivää siis ollut kotona ja oon saanut vihdoinkin pestyä kaikki pyykkivuoret nurkista. Ja muutenkin rästi hommia tehtyä.

Ensi viikolla saan lapset äidille hoitoon ja pääsen maalaamaan lasten huoneen uusiksi. (Repivät aikoinaan boordin ja kaksi komeeta reikää kitattuna seinässä). Ihanaa päästä taas pitkästä aikaan pensselin varteen. Olen ammatiltani maalari ja siis töissä ollut nelisen vuotta sitten viimeksi. Tosin kotona maalaillut muuton yhteydessä reilu vuosi sitten.

Kuten aikasemmin sanoin niin meni ovis ajat hukkaan ja olen melko varma siitä edelleen. No reilu viikko vielä niin menkat alkaa.

No ehkä joulukuussa saan järjestettyä asiat toisin.

Täytyy varmaan lähettää mies baariin viikkoa ennen ovista ettei hinku iske taas oviksen aikoihin. Jos se pirulainen taas on viikonlopun aikoihin.

Ja taas hommiin.

Plussaa vois joku kyllä pian ilmoittaa. =)

Tsirppana yk1 ja kp 22/ 30-31

Vierailija
36/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lytte! Luin hieman nopeasti esittelyn, mutta kivaa kun päätit liittyä tähän joukkoon.

Muille kiitoksia neutraaleista vastauksista. Olen liian vanha hötkymään tämän asian kanssa liikaa. Tulee jos on tullakseen.

Pakko kertoa tähän kun viikonloppuna sain jänniä viestejä, kirjoitin niistä teille jo pitkän tarinan, mutta päätin olla lähettämättä kun se on aika taikauskoista. No kuitenkin, teen joka viikonloppu samaa ruokaa ja nyt tehdessäni sitä sain kahdet kaksoset, jollaisia en ole aiemmin nähnyt: sipulin kuorien sisällä oli kaksi erillistä pientä sipulia(ei yhteen kasvaneita) ja kanamunasta löytyi kaksi keltuaista. Silloin tuli voimakas tunne, että olen raskaana ja tämä on vihje siitä, solujen jakautumista tms. Näen ja aistin muutenkin kaikkea, hullu kun olen.

Työkaverini ei muuten uskonut testitulosta niin teimme toisen(ne kun pitää kuluttaa kuulemma,hän on raskaana jo) ja siihen tuli nyt selvä vaaleanpunainen, mutta hailakka vielä. Näytin miehellenikin ja näki saman. Saas nyt nähdä jaksaako pysyä reppana kyydissä jos siellä mitään edes on...

Tiedän tarkalleen koska kaveri on voinut saada alkunsa ja se oli 13 päivää sitten perjantaina. Tähän liittyy vielä toinen henkilökohtainen tarina, jota ette ainakaan usko joten sanon vaan, että tänään on rakkaan ihmisen syntymäpäivä, mutta hän kuoli jokin aika sitten juuri sinä päivänä kun olin tuntevani oviksen ja pupuiltiin. En edes muistanut sitä, vaan mieheni muistutti asiasta koska kyse oli hänen läheisestään. Tulee ihan itku kun ajattelen asiaa...

Okei,pahoittelen jos joku ei ymmärrä näitä hämäränrajamailla juttujani.

Oli vaan pakko saada pois sydämeltä.

Onnea teille kaikille!

Lumituuli, joka on hieman herkässä mielentilassa ja näköjään pelottavan sekasin.

Vierailija
37/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ollu viivanpaikkoja niissä testeissä. Ja jos kerran ihan punaistakin on näkyny, niin eiköhän se ole juuri sitä. ;) Mulla dpo 13 näkyi kans aavistus punertavaa viivaa. Tosin apteekin omalla.

Toivottavasti muutkin hyppäätte pian tuonne toiselle puolelle, kun meinaa aina aika ajoin kutistua keskustelu... x)

Ai niin, oliko se Tsirppana vai kuka joka oli maalari? Mäkin oon tässä kehitelly erilaisia uusia urakuvioita mielessäni ja maalarin hommat käyny monesti mielessä. Enkä oikein tiiä miks, mut hoitoalan jälkeen se vaan tuntuis mukavalta. (Tosin melkein mikä vaan tuntuu mukavalta tuon jälkeen...)

Hulda 11+6

Vierailija
38/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda80

Tuosta maalarin ammatista. En suosittele. Se on mukavaa työtä ja harrastuksena. Mutta naiselle ehkä ennemmin koristemaalausta.

Rakennus maalaus on todella raskasta ja likaista. Ja siellä on liikaa sovinistisia vanhoja ukkoja. On myös paljon toki mukavia työkavereita, mutta valitettavasti ainakin itse olen joka paikassa kohdannut jonkun k....pään. Ja ei se herkkua ollu.

Ainoa plussa oli että fyysinen kunto pysyi hyvänä ilman harrastuksia. =)

Itse en aio enään tehdä maalarin hommia päivääkään työkseni.

Se on mukava harrastus ja pysyy taito tallessa.

En vaan vielä keksi miksikä haluisin sitten myöhemmin kotiäidin roolista.

Lumituuli

Minä olen kanssa taikauskoinen. Ihan hyvät enteet olet saanut.

Itse näin unta että kaverini on raskaana. Uskon että joku kavereista raskautuu, koska itselleni en näitä raskausunia nää, paitsi silloin kun itse olen ollut raskaana.

Ja minähän en kyllä ole raskautunut.

Tsirppana yk 1 kp 22/30-31

Vierailija
39/51 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko heti jo varovaisesti iloilla Lumituulen uutisista... Jos testiin punertava viiva tulee, niin kyllähän se silloin positiivinen on. Toivottavasti kaikki jatkuisi nyt hyvin!

Kiirettä pukkaa niin että kirjoittelen enemmän joskus myöhemmin. Omassa navassakaan ei uutisia, ovistikkuun vaan tulee vahvaa viivaa, mutta kai se ovis oli silloin pari päivää sitten, kun vahva viiva näkyi ekan kerran.

Flina yk2 kp 20/32-44

Vierailija
40/51 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluja Lumituuli: kiva kun joku täällä plussaa pitkästä aikaa!

Tervetuloa Lytte77 mukaan!

mp73 ja Happy: Tsemiä piinaviikkoon! On se kuitenki aina kiva ku on jotain mitä jännätä vaikka menis miten vaan lopuks!

Tsirppana: Eihän sitä tiedä vaik oisitteki onnistunu pupuilemaan oviksen tienoilla. Aina on toivoa joten odotellaan!

ON: Pitäis varmaan vähän pitää palstataukoa ja olla ees hetki aattelematta mahdollista raskaaks tulemista! Ehkä se on vaan niin et vasta se viides kierto toden sanoo niin ku edellisissä 3 raskaudessa. Ajattelinki et ois ollu vähän liikaa toivottu et tuleva pikkunen sais alkunsa nopeesti...ihan ku se 5 kk ois kauan...malttamatonku tässä vaan on taas :( No tälläsiä sitä täällä vaan pohditaan ku ottaa vieläki päähän et täti saapu

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tarald yk4 3/27