--- EX-HAAHUT vko 47 ---
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]katri72: [/b][/color] mä 34-v, aviomies 33-v. Esikoinen olis tulossa. Plussa 16.11. [color=red] LA 16.7.2007.[/color]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.2007.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (67)
Huomenna reissuun lähtö joten maanantaiina vasta palaan.
TITI: Mulla on tuollaist aollut jo pitkään. Kävellä ei pysty juurikaan, saatikka lujaa. Ei se oikeestaan mitään kipua oo mutta sellasta tosi ilkeetä, en osaa selittää. Mutta niitä on ollu jo tosi kauan ja viimeksihän terkka sen takia katto kohdunsuunkin eikä ollut vaikuttanut sinne. Eli kai ne sitten vain harjotussuppareita on. Kyllä määkin oon pelännyt mutta sitten helpotti kun terkka katto kohdunsuun. Koita kuitenkin ottaa rennosti, varsinkin jos jotain oikeeta kipuakin tunsit!
PIRPALIINALLE tsempitykset, oli tapahtunut teiän elämässä ikäviä asioita. Jospa se taas siittä!
KATRI: Kiva että pidät meiän pinoa aktiivisesti pystyssä!
Vaan nyt on jo pakko mennä. Huomenna siis reissuun ja LA-Su risteilylle.
Ens viikkoon siis
HANNELE + vilpertti rv 27+4
Olen kyllä muutenkin niin mahottoman laiska, etten vaan saa aikaseksi kirjoittaa, vaikka luen kyllä ahkeraan teidän juttujanne.
HANNELEko se kyseli OYS:ssa synnyttäviä? Täällä yksi!! Tiiä vaikka synnärillä tavataan :-) Mulla kuopus syntyikin 9 päivää ennen laskettua aikaa (nyt LA 3.3.). Edelliset kaksi lasta olen siis OYS: sa synnyttänyt. Ihan jänskää päästä katsomaan, miten ovat siell äasiat muuttuneet; viim kerrasta kun on kohta 4 vuotta aikaa.
TITILLE: Kyllä tuo minustakin sellaiselta supistuksen ja liitoskivun tapaiselta kuulosti. Pidemmälle ehtineessä raskaudessa kun aattaa monenlaisia tuntemuksia/kipuja tulla, kun liikaa erehtyy rehkimään.
Minun täytyy jo ilmeisesti lopettaa nuo meidän kävelylenkit. Meiltä kylälle on matkaa noin kaksi kilometriä, mutta viimeksi täytyi kääntyä jo puolivälissä takaisin, kun tunsi, ettei tästä mitään tule.. Joka paikkaa jomotti ja väsytti. Ihmeen vaappumista jo muutenkin se meno oli.
Ny sitten eilen reväytin tuon ennestänkin kipeän alaselän/pakaran töissä (siivousta) ja sain reilun kahden viikon sairasloman. Täysin kyllä raskaudesta johtuvaa tämäkin. Ei ole normaalisti tällaisia vaivoja ollut. painoa on kertynyt viitisen kiloa tässä raskaudessa. mutta kun nyt on jo ylittynyt se, mitä painoin kun poikia odotin viimeisillään.. Eli on se tämä ruhokin melkoisen raskas liikuteltava.
painoin sitten mitä-lienee-nappia ja viesti lähti ennen aikojaan. Virheineen päivineen ;)
Vaavi potkii taas tosi reippaasti. Eilen illalla oikein ihmettelin, miten näin pieni voi jaksaa nelisen tuntia sellaista potkukonserttia, että koko maha heiluu ja hyppii?! Ei kai vastasyntyneetkään jaksa niin kauaa yhteen kyytiin valvoa..?
Reilu viikko olikin kummaa hiljaiseloa. Vauva kyllä liikkui, kun sitä " pyysin" , mutta ihmeen vaisusti reagoi tönimisiin yms. Oli kuin " eri ihminen" siis normaaliin verrattuna. No, jospa se johtui vaan erilaisesta asennosta.. Tulipa taas dopplerille käyttöä! Aika harvoin sillä nykyään kuuntelenkaan.
Onnittelut KATRIlle plussasta!!! Pitkään olen minäkin sinun tilannettasi kuume-puolelta käynyt kurkkimassa ja todella toivon, että viikot alkavat nyt nopsaan sinulla kertyä!
mami, 25+6
HANNELE: Ihan ensiksi hyvää vkonloppua myös Sinulle ja mukavaa risteilyä. =) Huojentavaa kuulla, että jälleen kerran muillakin näitä kipuiluja on ollut. Tähän asti olen ilmeisesti sitten päässyt vielä tosi vähällä kun ei ole noin kovia ja pitkään kestäneitä kipuja tullut aiemmin. Tietty nyt oli tuo kävelyreissukin siitä hankala, että matkaa oli taitettu sellaiset 3km ja puolet oli vielä jäljellä, joten sitten vaikkakin hitaastikkin yritin tassuttaa sen lopun, niin oireita oli kaiken aikaa, eivätkä menneet pois. Jos olisin heti siitä päässyt lepoon, niin voipi olla, että olisivat rauhoittuneet nopeammin. Mutta tuokin reittei oli sellainen, että se on sitten pakko kiertää loppuun ja mistään ei pääse oikaisemaan kotiin ja kokonaismatka sille kiepille on tosiaan se 6km. Alkaa olla sitten jo ilmeisesti liian pitkä matka. Pitää tosiaan keksiä hieman lyhkäisempi reitti ja vähän hidastaa tahtia. =)
MAMI: Olipa kiva kuulla sunkin kuulumisia. =) Harmillista, että tuo selkä nyt noin meni, mutta hyvä että saat nyt vähän sitten lepoilla sen kanssa. Kyllä tässä raskauden aikana mitä ihmeellisempiä kremppoja alkaa tulla. = / Hannelellekkin tuossa jo totesin, että kun olen näin ¿ helpolla ¿ tänne asti raskautta päässyt ja aikas vapaasti pystynyt liikkumaan niin nyt täytynee sitten lenkkimatkaa lyhentää reilusti ja hidastaa tahtia¿eiköhän se auta asiaa. =) Ja tosiaan nyt kun sunkin tekstiäs luin, että jo parin kilsan reitti sullekkin tuottaa tuskaa, niin ihme että itellä sitten tuo 6km saa TAKUULLA aikaiseksi mitä ihmeellisempiä repäisyjä. Pitää reilusti nipistää lenkin pituudesta ja kokeilla miltä tuntuu lyhkäsempi. 3km meni vielä heittämällä, mutta sitten ne kivut tulivatkin kun puskan taka ihan yllättäen. Se olis varmaan ollut ok matka jos olisin vaan kävellyt reilusti hitaampaa. Kohno mikä kohno¿ = ) Täälläkin selkeästi välillä eroa vauvan liikkumisessa. Väliin useampana päivänä hirmuisen vilkas ja potkuttelee minkä ehtii ja itekin tullut miettineeksi, että missähän välissä se ehtii oikein nukkumaan. Sitten taas on TOSI rauhallisia päiviä. Omituinen otus. =)
ON: Masun tilanne on rauhoittunut aikas hyvin ja nyt jo suht hyvä olo. Eilen olin ihan vaan kotosalla enkä vouhkannut missään. Vaikka menin aikaisin nukkumaan, niin väsytti silti kovasti siltikin tänä aamuna. Oikeesti en meinannut millään jaksa nousta sängystä enää tänään. Blääh! Eilistä oloa piristi kylläkin se, että Kelalta tuli nyt se äitiysavustuspäätös ja ilmoitus, että se äitiyspakkaus tulee postitse kahden vkon kuluessa. Aikas ihana juttu! =D Mäkin pääsen niitä pikku potkareita hypistelemään¿.
Tänään mennään tekeen töiden jälkeen ne autokaupat, mutta tosiaan auton saan sit vasta vuoden vaihteen jälkeen. Ihanaa kun on vkonloppu taas ovella. Sama virsi tuntuu tulevan mun suusta nykyään joka perjantai¿¿ yhtään ylimääräistä pävää en olis enää jaksanutkaan ¿¿nytkin tekee jo tosi tiukkaa.
Luntakin sais jo tulla kun on NIIN ANKEEN NÄKÖISTÄ tuolla ulkona. Alkaa oikein kiukuttamaan tuo harmaus !!! Tuleehan jouluksi lunta¿tuleehan? =)
titi75 ja tasavkoin pikku-kirmeli rv24+0
Taidanpa minäkin palstautua piiitkästä aikaa.
ONNEA kaikille uusille, jotka ovat plussanneet!
On tosiaan mennyt muutama kuukausi, ettei ole tullut konelle ehdittyä.
Aikaa on vienyt meidän perheen karvavauva; koiranpentu, joka on kohta pari kuukautta ollut perheemme ilona. Aikaa vievää touhua pennun opettaminen, täytyy sanoa...
Lisäksi aika on mennyt autokauppoja kierrellessä, ja nyt odotellaan, koska saadaan uusi auto... Jännää..
Kävin rakenneultrassa ja kaikki oli ok. Lisäksi ultrannut lääkäri lupasi laitella lähetettä synnytyksen suunnitteluun. Eli mitä ilmeisimmin tulossa on synnytys helmikuun loppupuolelle. Koska edellinen synnytykseni oli vain 1,5 h ja sitä edellinenkin vain 4 h, lääkäri katsoi aiheelliseksi ehdottaa tässä synnytyksessä kalvojen puhkaisua. Ensi viikolla on oma lääkäri, että katsotaan miten asia etenee. Taysiin olen menossa, kuten Tititkin.
Muuten ihan kivasti mennyt, supistelee ja liitoskivut vaivaavat. Väsyttää, hb oli taas laskusuunnassa. Mutta päivä kerrallaan. Melkoinen möngertäjä vatsassa kyllä on, mitä ilmeisimmin siis poika...
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Kerry rv 25 + 4
Oltiinpas me tiputtu taas tosi alas...
Huomenta vaan perjantaihin!
mami: Kiitos onnitteluista! Toivotaan, että kaikki menis nyt hyvin tällä kertaa. Ikävää tuo selkäsi. Mullakin on selkävaivaa, kun häntäluu on murtunut kahteenkin otteeseen vuosia sitten, joten hieman jännityksellä seurailen miten sekin alkaa häiritä tässä raskauden edetessä.
DreamOne: Mihis sä hävisit? ;)
ON: Tänään katoin just allakasta, että nyt olen päässy vähän pidemmälle kuin mitä viimeks ennenkuin tuli km, mutta toisaalta taas en niin pitkälle kuin kesällä. Eli jännättävää riittää vielä pitkän aikaa. Oireet ovat kuitenkin ennallaan eikä isoja menkkakipuja ole enää ollut. Joku lohtu sekin. Toivottavasti pikkuinen kuitenkin vielä eläisi siellä masussa...
Varasin tuossa äsken netin kautta meille leffaliput. Mies haluaa nähdä uusimman Bondin ja sunnuntaina mennään sitä sitten katsomaan. Harmi vain ettei päästy suurimpaan saliin, kun kaikki sopivat paikat oli menny. No, on tuo salikin ihan hyvä mihin mennään, kuitenkin toiseksi suurin eikä mikään " hikikoppi" . =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Katri + " ötökkä" rv 6+4
kirjaimellisesti, maha sekaisin..
Mukava kuulla Kerryn ja Mamin kuulumisia pitkästä aikaa! Kurjaa mamilla tuo selkäjuttu, onneksi sait kunnon saikut että maltat levätä!
Tuun iltapäivällä vähän paremmalla ajalla kommentoimaan ja kirjottelemaan, oon kohta menossa lekurille tän mahan kanssa, joten ihan vaan hoppuseen piipahdan. Eli mähän tossa valittelin jo päivä- pari sitten kun maha on ollut sekaisin ja epäilen saaneeni jonkin pöpön kiinalaisesta buffet-lounaasta maanantaina. Maha on ollut jo maanantaista saakka ihan kummallinen, möyrii, kipuilee ja välillä saa aika hätäseen lähteä vessaan. Varsinaista ripulia ei kuiteskaan oo ollut, mutta kun tää jatkuu jo reilusti neljättä päivää, niin ajattelin parhaaksi mennä lekurille, että saa ammattilainen arvioida testien tarpeen. Alkaa vaan nousta kauhukuvia päähän, et jos oon saanut jonkun salmonellan tms ja mitä se tekee vauvalle : (
höh, no pikkujouluihin lähden illalla, vaikka massu sekaisin onkin!
eka-vekara maha möyrien : /
KATRI: Meilläkin mies eilen osti liput netin kautta tuonne Bond-leffaa katsomaan. Me saatiin just ja just lauantaille klo 21 näytökseen 2 paikkaa meidän isosta ykkössalista rivilta 16. Eli aikas korkeella pitää olla, mutta kun sali on iso niin se ei haittaa. Musta kurjempi on olla liian alhaalla kun liian ylhäällä. Alariveillä menee niskat ihan jumiin aina ja on vaikea seurata isoa kangasta siitä. Toivottavasti on hyvä leffa. Mekin ollaan viimeksi käyt leffassa varmaan tuossa joskus elo-syyskuussa. Ei ole nyt oikein mennytkään mitään hyviä pätkiä ennen tätä. Eli toivottelen nyt jo hyvää elokuvailtaa teille. =)
EKA-VEKARA: Hyvä kun menet tuosta masusta sinne lääkäriin. Onhan se hyvä tarkastaa, ettei vaan mitään pahempaa pöpöä ole tullut. Mulle kyllä kiinalainen pöytä tekee heti mahan omituiseksi. Käytiin joskus rv 14 kiinalaisessa ja meinasin yrjötä safkat jo lautaselle. Eli kiinalainen ei noin ylipäätäänkään ole ruokana mulle pudonnut koko raskausaikana.
No joo...sillähän ei tietty mitään tekemistä ole kyllä sen kanssa jos ruoka on pilaantunut. Mulla vaan jotenkin ne rasvaiset kevätrullat tms. vetää pakin ihan sekaisin. Mutta ei sen kyllä noin pitkään pitäis kestää...toivotaan, että kaikki kuitenkin hyvin. Ja jos et enää ehdi koneelle, niin oikein mukavat pikkujoulut vietelkää...toivottavasti vatsa ei häiritse illanviettoa pahasti.
titi ja kirpula rv 24+0
Sultakin oli pitkästä aikaa tullut kuulumisia ja noin pitkällä jos Sinäkin. Hienoa. Hyvä kuulla, että rakenneultrassa oli kaikki niin kuin pitääkin. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin. Saapi nähdä mitä toimenpiteitä sulle keksivät sitten tähän kolmanteen synnytykseen? =) Käyhän piristämässä meitä toistekkin, ennenkö vkot hupenee kokonaan käsiin. Sä ehdit sitten varmaan vähän mua ennen sinne TAYS:iin tuhisemaan ja mä tulen perästä kovaa vauhtia. Tampereelta ei taida meitä ex-haahuilijoita kai muita sitten TAYS:ssa synnyttäviä ollakkaan? Kai... Pidetään me Tampesteria yllä. =) Oikein hyviä vointeja sulle ja masukille. =)
titi ja kirmeli rv24+0
Mukavaa leffailtaa teillekin! =) Ainakin sitä on kehuttu kovin ja trailerista päätellen on taas vauhtia luvassa. Toi leffateatteri mihin mennään, niin on tosiaan toiseksi suurin tuosta, ollaan rivillä 10, kun taaimmainen olisi 12. Tossa suurimmassa mihin oltaisiin haluttu, niin yleensä ollaan oltu rivillä 12 tai 13. Siinä on saanu pään pitää just suorassa. Kovin edessä en mäkään halua olla, ensinnäkin just niskat kenossa ja toisekseen tuntuu siltä että silmät revähtää kun ei näe kaikkea kerralla.
Minkäs leffan kävitte viimeks katsomassa? Me käytiin katsomassa Miami Vice.
Katri ja " ötökkä" =)
kun yritän töitä tehdä.. tai siis vain yritän, jotenkin on jo pikkujoulutunnelmat ja vähän perjantaifiilis. Lupa lusmuta siis ; )
Titi, käyn labrassa vielä jättämässä näytteen, jos " onnistaa" ennen yhtä. Sitten seuraavan näytteen voikin jättää vasta maanantaina, työterveyden labra kun ei ole viikonloppuna auki. Lääkäri lohdutteli, että kovin vakava pöpö ei varmaankaan ole ja gefiluksella menisi ohi ja vauvalla kaikki ok, joten ei kai tässä mitään. Elämistä ja syömistä, edes pikkujouluja ei tää haittaa, joten ei siis kauhea mahapöpö.
hauskoja leffasuunnitelmia teillä on! Me suunniteltiin miehen kanssa, että jos päästään niin lähdettäisiin Hesaan 2.12 yhdistetylle joululahjaostotreissulle + syömään ja vaikka leffaan kahdestaan. Kehukaa tai haukkukaa sitten tuo Bond, niin pistetään harkintaan.. ikuisuus on siitä kun ollaan jotain leffaa käyty katsomassa, olisikohan joskus alkuvuodesta Matti-elokuvaa.. Paikallinen leffateatteri on niin kurja ja valikoima huono, ettei siellä tuu käytyä ja sitten taas noi Hesan reissut vaatii aina suunnittelua ja lapsenvahdin yms..
oon ihan kauhia, itken täällä painonnousua ja vaivoja yms ja sitten seuraavassa sekunnissa haen säkin irtsareita (suklaata ja toffeeta suurimmaksi osin) kun kerta tää päivä on pikkujouluherkkujen takia " menetetty" .. just, osaan huijata itseäni hyvin!
eka-vekara ja pikkuinen potkutin 24+1
....väsynyt tekemään töitä ja perjantai fiilareissa täälläkin, vaikkei nyt mitään ihan ihmeellistä ole tulossa. Tai no onhan ne autokaupat ja tietty leffailtamat. Käytiin tuossa yhdessä lounaalla puolen päivän aikaan ja ruokapaikan vieressä oli osuvasti Lindex ja ovesta pullotti ihanasti pikkuihmisten vaatteita...no mähän eksyin tietty sinne heti jo potkareita hypistelemään ja näyttelin miehelle, että kato...nää on ihanat. Miestä nauratti jälleen kerran mun tössötys. ;-) Mutta kommentoi heti perään kyllä itsekkin, että söpöt oli....
EKA-VEKARA: Hyvä, että lääkärin mielestä kyseessä ei mikään vakava pöpö ja voit olla vauvelinkin suhteen rauhallisemmin mielin. Täällä söin lounastauolla kans Subwayn puolikkaan kinkkupötkylän ja kokista päälle...hyi minua...sitten vielä kun konttorilla on tuo naminurkkaus, niin pitihän se valkosipulin maku suusta pois huudella kaffella ja suklaalla. Hyi, hyi minua... Sä voit vedellä pikkujoulujen piikkiin kyllä nyt MUN LUVALLA. Saat syyttää sitten mua jos tuli liikaa maisteltua herkkuja. Titi antoi luvan pikkujoulujen kunniaksi. Nautihan illastasi. Meillä ei yllätys yllätys tänäkään vuonna järjestetä firmassa pikkujouluja. Säästetään säästetään! = /
KATRI ja EKA-VEKA: Subilla ollessa luin jotain ilmaisjakelulehteä...oliko Metro tms. niin siinä tuo Bond-leffa oli saanut huonot arvostelut ja vaan 2 tähteä. No jokainenhan oman mielipiteensä antaa. Yleensä en mene luottamaan lehtien arvosteluihin. Yleensä esim. sen leffan minkä Aaamulehti on arvostellut pohjanoteeraukseksi, niin itse olen saattanut tykätä kovastikkin. Ainahan niitä mielipide eroja on asiasta kun asiasta. Mutta toivotaan, että leffa on hyvä. Leffalippujen hinta on täällä Tampereella ainakin taas noussut euron ketale. Ennen oli 9¿ ja nyt eilen kun niitä lippuja maksettiin niin oli 10¿. Kauheeta kiskontaa on kyllä. Onko Hesassa vielä kalliimmat liput...eli onko " pääkaupunki-lisää" hinnoissa automaattisesti? Hhhhmmm...mikähän leffa se oli mikä viimeksi käytiin kattomassa...ei ollut kyllä Miami Vice...ai niin...se oli se suomalais-kiinalaisyhteistyössä tehty Jade-soturi...mikä oli aikas raskas, mutta tykkäsin siitä tosi paljon. Erittäin kaunis elokuva jos sellaisista tykkää.
Vielä vähän hommia. Päätettiin miehen kanssa livistää tänään kyllä vähän aikaisemmin. Mullakin on niin paljon tunteja sisässä, että täytyyhän niitä alkaa tässä kohta jo poiskin pitämään, ettei VAAN jää käyttämättä ennen mammista. Kaikki kotiin. =)
Mukavaa ja pulleamasuista vkonloppua IHAN KAIKILLE !!!
titi ja touhupeppu kirmeli 24+0
Titi: Täällä Hesassa maksaa kanssa 10 euroa/lippu. Tai meille nyt vähemmän, koska kävin huuto.netissä huutamassa halvemmat liput. Tuli tavallaan maksamaan meille vähän päälle 6 euroa lippua kohden. =) Noin me aina tehdään, kun on aikomus lähteä leffaan. Säästö se on pienikin säästö. ;)
Ja leffoista vielä sen verran, että oon huomannu aika monesti saman eli jos leffa haukutaan lyttyyn, on se sitten isolla kankaalla tai telkkariin tuleva, niin monesti olen tykänny ja mies kanssa. Välillä mies sanookin, että sitten se on varmaan hyvä, kun olen just aiemmin lukenu lehdestä että on haukuttu. =)
Joo, sain sitten vihdoin ja viimein soitetuksi neuvolaan. Aina tuntuu olevan työn takana se soittelu, mutta eipä toisaalta ihmekään kun on vain tunti aikaa ja tälläkin alueella on n. 39000 asukasta. No, ei nyt varmaan kaikilla ole yhtä aikaa neuvolaan asiaa, mutta tosi paljon on kuitenkin lapsiperheitä.
Aikaa ei annettu vielä. Terkka sanoi kun mulla on näitä alkuraskauden keskenmenoja, niin odotetaan vielä hieman ettei tulisi sitten turhaan annettua aikaa. Sanoi, että sitten kun on mun omien laskujeni mukaan rv 8, niin soita uudelleen ja sitten katellaan sitä aikaa. Eli suunnilleen puoltoista viikkoa odottelua tiedossa...
Huh, sain tossa jokin aika sitten syötyä ja nyt turvottaa oikein kunnolla... on niin pinkeetä että... Taidankin mennä kohta puoliin tässä pienelle " siestalle" . ;)
Katri ja " ötökkä" rv 6+4
Hauskaa pikkujoulu iltaa!!
Meinas mokoma unohtua... =D
Hei vaan kaikille ja viikonloppuja! Ihanaa kun on taas vapaata töistä ja pääsee kotona puuhastelemaan. Mieskin saapui jo eilen kotiin ja on tullut yhdessä vietettyä tätä kullanarvoista aikaa. Kiva Katri kun huhuilit, en minä minnekään hävinnyt ja kaikki on ok :) Tykkään vaan keskittyä tähän kirjailuun kunnolla ja harvoin on aikaa niin paljon kun haluaisin.
titi75: Täälläkin lumista joulua odotellaan! Voi että tuo vesisade on niin masentavaa. Jos sen lumitykin hommaatte, niin lainaa sitä tännekin päin sitten vaikka jouluviikolla. Toivotaan nyt kuitenkin vielä että valkea joulu ehtii meille saapumaan, kaikki peukut ja varpaat pystyssä! :) Ihanaa muuten kun saat äitiyspakkauksen ja pääset hypistelemään ja katselemaan sisältöä, oih!
Pirpaliina: Kiva kuulla että sinullakin on kahvi alkuraskaudessa maistunut ja vasta nyt hiljattain olet jättänyt pois. Itselleni kahvi vielä hyvin maistuu, ainoastaan yksi aamu on ollut sellainen etten ole voinut sitä juoda. Kun niin monet sanovat että kahvinhaju yököttää jo heti alusta alkaen. Kyllähän kaikki yökötykset ja raskaudet ovat yksilöllisiä, mutta välillä hirvittää että miksi tämä kahvikaan ei tee pahaa... Siihen vielä lisäksi kaikki muut oireettomuudet niin avot, kauhuskenaario on valmis! :( Sinulla on varmasti kaikki hyvin, olet jo niin pitkällä odotuksessa. Ymmärrän kyllä että kauhukuvat rakentuvat välillä, taistelen itse niitä vastaan joka päivä. Mutta muista, ei sitä pömppöä tule jollei siellä masussa joku kasva kovaa vauhtia :)
Katri: Ihania nuo miehet kun ne osallistuu näihin juttuihin juuri tuolta tekniseltä kantilta! Eli rattaiden mekanismit ja sänkyjen kasailut kyllä kiinnostaa, mutta ilmeestä näkee että valkovuodot tai vatsan nippailut ei niin hirveästi jaksa innostaa keskusteluun :D Kuten tuolla haahuissa olen kertonutkin, minulla on kyllä sympaattinen ja myötäeläväinen mies, joka jaksaa huolehtia hyvinvoinnistani ja siitä että minulla kaikki on hyvin. Nyt tosin olen muutaman päivän ollut jostain syystä vähän känkkäränkkä, itsekään en ymmärrä syytä. Ehkä tämä stressaava tilanne ennen ultraa ja epätietoinen olo aiheuttaa tuota ärripurrioloa. Reppana mies vaan joutuu siitä kärsimään :( Mukavaa leffailtaa teille, tekee niin hyvää tehdä aina välillä jotain yhdessä. Me ei kovin usein käydä leffassa, viimeksi käytiin Matti katsomassa. Jotenkin näin iän karttuessa en enää jaksa keskittyä elokuviin eivätkä ne kiinnosta enää samalla tavalla kuin nuorempana. Pitää olla tosi mielenkiintoinen elokuva, että jaksan sen loppuun asti katsella. Harmi muuten ettet saanut vielä neuvola-aikaa, mutta ehkäpä terveydenhoitajalla oli ihan hyvä pointti tuossa. Juuri tuon takia en itsekään ole vielä varaillut aikaa, odottelen sen alkuraskauden ultran ensin. Kun kyse ei kuitenkaan ole kuin muutamasta viikosta. On niin paljon mukavampaa, ettei tule turhia neuvolakäyntejä. Se on kuitenkin niin iso etappi ja askel tässä koko odotuksessa. Kyllä me kestetään, pidetään toisillemme vaikka täällä seuraa ja kulutetaan aikaa näin :)
Omaa napaa: Olo on entisellään, kuvotus vaihtelee hieman päivän aikana ruokailujen mukaan. Rinnat on tosi kipeät, rintsikoiden poisottaminen sattuu ja kohta on nännit ihan verillä kun koko ajan ovat nöpöllään ja hankaavat vaatteisiin. Ruokahalu on mahtava, tosin en ole ruokaa ennen tätä raskautumistakaan kaihtanut :D Olo on yllättävän hyvä, toivotaan nyt että siellä vielä kyydissä jotain on. Epävarmuus iskee välillä tosissaan, mutta kyllä siitä on vielä ylitse päässyt tähän asti. Katsellaan sitte ultran jälkeen, odotan sitä kuin kuuta nousevaa!
Mutta mukavaa viikonloppua teille kaikille ja tsemppihaleja pyöristyvien masujen omistajille toivottaa DreamOne 5+2
DreamOne: Siellähän sä oletkin. =) Kiitos sulle leffaillan toivotuksesta... vaikka onkin päivä kun mennään.... mut eipä se mitään haittaa. =)
Kirjoittelit tosta kahvistakin. Mulle se kyllä maistuu, mutta se kahvinpurujen haju yököttää. Toistaiseksi siis sitä juon. Rintojen tilakin sulla ihan sama kuin mulla. Toi syöminen on taas vähän eri. Tai no... varsinainen ruoka ainakin tänään maistui, mutta leipä ja jotenkin nuo pullat sun muut yököttää. Tai jos ei yökötä etukäteen, niin alkaa ainakin ällöttämään sitten kun niitä syö. Toivottavasti vain ei jouluna ole enää tuota ongelmaa. ;) Harmi vain kun nyt ei saa syödä graavikalaa. Se kun kuuluu mielestäni jouluun. Mies sitä sitten saa yksin syödä.
Mutta viikonloppuja sulle kuten kaikille muillekin!!
Katri ja " ötökkä" rv 6+4
On ollut pitkä päivä.. Klo20 jälkeen pääsin kotiin asti saapumaan, sit hirveä vuori tiskejä, suikuun ja tänne, kun miehel oli oma kaveri kyläs ja ne hölisee jotain auto- ja asejuttuja eikä mua oikein natsannut..
Hannele-81: Sullakin vahvoja unia. Mä taas nään kaikkea sekalaista ihme ihmisistä. Yhtenä yönä oli ikävä uni käärmeistä.
Kyllä tämä vauvan potkiminen on niin ihanaa! Vahvistaa uskoa siihen, et tuol masus joku on ja voi vielä hyvin. Huomaan, et päivä päivältä rakastan tätä vauvaa yhä enemmän ja vahvemmin, uskomaton fiilis! Hymyilyttää ja tuntuu tosi onnelliselta aina, kun vauva potkaisee!! :)
limetti1: Eiköhän siellä sunkin masussa vauva siis hyvin voi, jos oireita on ja tunnet mieles suht rauhalliseks nyt. Koeta jaksella oireiden kera!
marrasmamma: Koeta vielä nauttia loppuraskaudesta, hyvä, et kaikki on mennyt hyvin peloista huolimatta. Etköhän pian nyytin saa syliis! Hyvää loppuraskausaikaa sulle ja tulehan sitten pian kertomaan kuulumisia, odotellaan!
eka-vekara: Ikävää, et sulla noita vaivoja on.. Jaksuja. Hyvä, ettei lääkäri arvellut, et sulla mitään kovin pahaa vatsapöpöä on, ei tarvitse vauvan voinnista sitten kantaa niin kovaa huolta. Muistan, viimeks kun kävin kiinalaisessa (6vuotta sitten), vatsa oli ihan kuralla monta päivää. Sen jälkeen en ole tainnut kiinalaisessa lainkaan käydä.
Onneks vauvan potkut taitaa iloisesti piristää suakin. On tässä arjessa niin paljon pyöritystä, että muakin usein harmittaa, kun ei ehdi keskittyä " kuuntelemaan" raskautta kuten ekan kanssa ehti. Onneks ekan raskauden aikana ehdin nauttia joka hetkestä, enkä osannut edes juuri mitään pahaa pelätä.
Kuulostaa aika hyviltä nuo teidän päivähoitojärjestelyt. Mun täytyis ihan samat keskustelut käydä oman pojan hoidosta. Toivoisin jotain suht samanlaista.
Saapa nähdä, mitä se sokerirasitus tähän sanoo. Iloinen olen, ettei pissassa enää mitään ollut. Toivon vaan toden teolla, että mulle ei oo kehittymässä diabetesta.
Onnea uudesta tukasta, piristää varmasti!!
Sani-74: Mulla on kuunneltu sydänääniä kai kaikissa kolmessa raskaudessa eka neuvolassa viikolla 9+, ei ole kertaakaan kuuluneet. Toisilla saattaa kuulua jo noilla viikoilla, toisilla vasta monta viikkoa myöhemmin.
katri72: Jaksuja sullekin noiden ihanien alkuraskauden oireiden kanssa. Mutta hyvä syy on nyt vähän kärsiä noista oireista.. Hei, niin ihanaa, et plussasit. Onnea vielä kovasti!!
On mullakin ollut vatsa löysänä ehkä parit eka viikkoa plussauksen jälkeen, sitten enemmänkin kovana. Että olo on sitten tosi hankalakin, kun ei sieltä suolesta suostu mitään ulos tulemaan.
Rintojen iho joutuu kovalle koetukselle raskauden aikana, jos tuntuvat nännit kuivilta, laita rasvaa tai vaikka hoitoöljyä. Se auttaa.
Ihana, et miehes on noin ihanasti vauvan odotuksessa mukana jo ensimetreiltä!
Onnea, et oot ylittänyt yhden etapin. Etköhän pääse nyt tässä raskaudessa kaikkein pisimmälle ja josko vaikka saisit ihan sen vauvan syliin asti. Sitä sinulle niin kovasti vaan toivoisi.
Hei, miten ikävä neuvolantäti.. Kai sentään onnitteli. Olis musta voinu kyllä sulle sen ajan varata. Eiköhän siitä pitäis lähteä, et yleensä eli siis luultavasti nyt sullakin kaikki menee hyvin. Hävytöntä!
DreamOne: On se alkuraskaus keskenmenon jälkeen tosi raskasta aikaa, ekaa odottaessa en osannut mitään pelätä ja kaikki meni hyvin. Toka raskaudessa en ehtinyt ultraan. Nyt ekat 13 viikkoa oli yhtä huolta ja pelkoa. Siis eka ultrassa (12+5) oli fiilis tosi uskomaton ja epätodellinenkin, et voiko se tosiaan olla elossa. Kauheeta, mutta totta, mä olin varautunut kaikkeen huonoimpaan. Onneksi saa nyt nauttia täysillä tästä olotilasta! Hyvä et töiden takia on muuta puuhaa kuin miettiä pelkästään raskausasioita. Toivotaan, et sun kyytiläinen pysyy matkassa nyt! Tarrasukkia lähettelen. Kyl se pitkät kolme viikkoa kuluu..
titi75: Onnelliselta sä kuulostat, oli väsymystä tai ei. Lepäätte Kirppulin kanssa aina, kun siltä tuntuu ja on mahdollista. Koeta töissä jaksaa. Mähän oon vaan puoliks takas töissä ja sen vuoksi en koe töiden takia väsymystä. Lisäksi järjestin yli kaks viikkoa lomaa just ennen äitiyslomaa, et mun pitäis päästä kotiäidiks ja -odottajaks jo 18.1. Tosin opiskelut jatkuu koko kevään ja opiskelupäiviä on aina muutama kuukaudessa. Mut se on vaan innostavaa!
Ihana, et sunkin pieni oppii päivä päivältä potkimaan yhä vahvemmin, pikku potkuilu on tosi ihanaa! Onnelliseks se saa täälläkin.
Mulla on ihan samanlaista, jos kävelen liian lujaa vauhtia. Masu kovettuu ja tuntuu just sellaiselta ikävältä, et pitää vauhtia hidastaa. On ne niitä suppareita ne. Mutta levollahan niiden pitäis ohi mennä. Ja tuo syke kuulostaa iha normaalilta, älä huoli. Sanoisin, et otahan seuraava kävelylenkki hieman rauhallisemmin, ei siinä kummempaa. Jos suppari tuntuu varsinaisesti kipeältä, soittaisin neuvolaan. Mulla oli yhden yövuoron jälkeen se tän raskauden aikainen ainut kipeä suppari, joka sattui sitten seuraavana yönä, kun nukuin kotisängyssä. Yhtäkkiä alkoi supistamaan kipeästi. Se kesti aika pitkäänkin ja varmaan tunnin valvoin ihan paniikissa, kuvittelin jo et nyt meni kesken. Aamulla vielä oli omituinen olo masussa ja alaselässä. Pelästyin tosiaan. Taisi tuokin kertoa, et oli ollu vähän turhan rankka yö töissä. Onneksi ovat jääneet yhteen nuo kipeät supparit.
Onnea auton uuden omistajille!
Pirpaliina: Osanottoni miehen ystävän poismenon johdosta. Se vetää hiljaiseks varmasti.. Voimia miehelles.
On nämä vauvan liikkeet ihmeellisiä.. Etköhän säkin pääse niistä pian nauttimaan! Mä aloin epäillä tuntevani liikkeitä rv15, rv18-> muistaakseni uskalsin sitten sanoa varmasti. Eiköhän se viikko tässä pian kulu ja kaikki ole edelleen ultrassa hyvin. Peukkuja pidetään.
maria80: Mieli on rauhoittunut mukavasti tuon sokeriasian suhteen. Silti vielä jännittää, et mitä jos paljastuu diabetes tai ainakin alkava sokerirasituksessa..
Sulle iloa odotukseen, vaikkei sitä tosiaan ehdi lasten/lapsen kanssa niin jokaisesta hetkestä nauttimaan ja niihin pysähtymään.
mami-74: Tsemppiä sullekin raskausvaivojen keskellä. Tällaista se ihanainen odotus on! Ikävää, et etenkin selkäs tuollain vaivaa.
Kerry: Onnea koirasta ja tsemppiä autokauppohin! Hienoa, et ultras kaikki kunnos, onnea siitäkin!
ON: Juu, raskas päivä takana ja täällä kukutaan..
Eipä ole mun odotukses eikä muutenkaan elämäs ihmeempiä tapahtunut viime päivinä. Voin hyvin. Pahoinvointia on vieläkin, jos on liian väsynyt tai syönyt huonosti. En ole kyllä pariin viikkoon oksentanut. Vauvan liikkeet on ne, mistä nyt nautin, kiinnyn ja rakastun tähän vauvaan joka päivä yhä enemmän vaan. On aktiivinen yksilö tämä pieni, potkii kovastikin, lähinnä alas ja joskus sivuillekin. Potkut saavat hymyn huulille ja kovin onnelliseksi, tätä on odotettu!
Liian kovaa vauhtia käveleminen tuntuu ikävältä. Ei saisi enää olla kiire mihinkään, koska tahtia ei pysty kiristämään tai masu kovettuu ja tuntuu tosi ikävältä. Onneksi kuitenkin kipeät supparit ovat pysyneet poissa.
Ens viikolla vuokrasopimuksen tekoa ja purkua, sokerirasitusta, koulutusta ym. puuhaa. Nyt onneks viikonloppu ihan vapaata, saa nauttia perhe-elämästä.
Kaikille odottajille oikein hyvää viikonloppua ja iloa odotukseen epävarmuudenkin ja vaivojenkin keskellä!
Palaillaan taas linjoille, öitä, Lizie & Pikkuinen 24+6
Nyt vain omaa napaa:
Pahasti alkaa näyttää siltä, että joudun kuitenkin luopumaan seurastanne. Heräsin aamulla, menin vessaan ja huomasin että oli tullu vähän verta. Nyt sitten herätessäni kellon soittoon, niin on tuntunu siltä kun vuotaisin melkein jatkuvasti ja alavatsan poltteitakin on. Ei järisyttävän isoja kipuja, lähinnä normaaleja menkkakipuja.
Miehelle kun kerroin kellon soiton jälkeen, niin oli kyllä melkoisen epäuskoisen ja järkyttyneen kuuloinen. Toisiamme ollaan nyt lohduteltu.
Voi miksi pitää aina käydä näin?? Miksi ei sitä vauvaa tule meille?? Tällä hetkellä tuntuu taas kerran siltä, ettei tätä enää jaksa. Mutta ehkä sekin mieli taas muuttuu, kuten aiemmillakin kerroilla. Sen näkee sitten. Vielä ei ole itkua tullut, mutta tiedän sen olevan jossain tuolla takana. Toivottavasti ei vain ala kaupassa...
Samoin taitaa jäädä huominen leffareissu tekemättä. Harmi vaan kun on ne liputkin valmiina. Ei ketään sattuis kiinnostamaan? ;) Voisin myydä halvalla nuo pari lippua.
Nyt ei muuta.... päivänjatkoja vaan kaikille!
Voi jummijammi minkä iski nyt!! Ei vaan voi olla totta! Ihan sydän hyppäsi kurkkuun kun luin kirjoituksesi haahuista ja täältä. On niin paha mieli, että ihan sydäntä puristaa :( Toivotaan yli kaiken että on vaaratonta vuotoa eikä se viittaisi millään lailla siihen pahimpaan. Onhan se mahdollisuus olemassa, että kyseessä on " normaali" alkuraskauden vuoto. Muuta en osaa nyt sanoa.
Olet ajatuksissani, voimia kovasti ja täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä että aarre nyt vain kyydissä pysyisi!
Surullinen DreamOne
marrasmamma; sulla ei olekkaan enää pitkä matka la:han, jaksuja ja tsemppiä viimeisiin viikkoihin!
eka-vekara; mulla on myös vähän sellainen tunne, ettei tästä raskaudesta ole ehtinyt tarpeeksi nauttimaan. Ja tuota tunnetta varmasti lisää se, että kun tietää tämän raskauden jäävän viimeiseksi. Jotenkin tästä haluaisi senkin vuoksi (ja tietysti myös sen keskenmenneen raskauden vuoksi) nauttia extrapaljon. Mutta arjen puuhat vievät kaiken ajan ja " nauttiminen" jää yleensä aina siihen, että nukkumaan mennessä vähän paijailee masua.
Kyllä olisi ihana päästä parturiin laittamaan vähän piristystä tukkaan. Meillä vaan kun mies on aina viiteen asti töissä, niin sen jälkeen ei oikein jaksa enää lähtä... Mutta onnea sinulle uudesta kampauksesta ;)
sani; mulla ääniä on ekan kerran kuunneltu (niin että ovat siis myös kuuluneet) viikoilla 10+3, 12+6, 11+3, 13+0 ja 10+2... Monessa neuvolassahan eivät suostu kuuntelemaan alle rv 10, koska eivät välttämättä kuulu ja odottaja huolestuu sitten turhaan. Mutta jos neuvolan tätsy on mukava niin voihan hän suostuakkin, mutta lupaathan ettet huolestu vielä turhaan vaikka niitä ei vielä kuuluisikaan?
Pirpaliina; on ymmärrettävää, että tuollaisen vuodon jälkeen huolestuttaa, että mikä siellä masussa on tilanne. Onneksi kuitenkin pääset ultraa JO viikon kuluttua tarkastamaan tilanteen, ettei tarvi odottaa rakenneultraan asti. Mutta ymmärrettävästi se viikkokin tuntuu nyt ikuisuudelta. Jaksuja!
Pahoittelut myös miehesi ystävän poismenon johdosta.
Lizie; hyvä, ettei sokeria enää pissasta löytynyt. Ymmärtääkseni se on hyvinkin yleistä, että pissassa sitä sokeria on vähän (yhden tai kahdenkin plussan verran), varsinkin jos ennen testiä on syönyt jotain sokeripitoista...
titi; onnea uudesta autosta!
Ehkä tuosta yhdestä supistuksesta ei kannata vielä huolestua, mutta jos noita kipeitä suppareita tulee enemmänkin, niin sitten tilanne varmaan kannattaa tarkastaa. Mutta ilmeisesti keho vain yrittää todellakin kertoa, että aika hieman hiljentää tahtia. Niin ja muista juoda paljon vettä, se auttaa noiden supistusten kanssa!
Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Toissa yönä ja sitä edellisenä tuli nukuttua todella huonosti, kun tuo nuorimmainen valvotti ja olokin oli sen mukainen. Nyt viime yö meni jo vähän paremmin...
Olo alkaa olla aika muhkea eikä enää niin kovin ketterä. Ja tietenkin kädet alkavat olla sen verran kohelot, että kaikki tippu lattialle. Ja sitten kun niitä tavaroita alkaa nostella sieltä, niin mahahapot meinaa tulla ulos. Niin ja siis koko ajan on polte kurkussa... Vieläkin tuntuu melko epätodelliselta ajatukselta, että meille on vauva tulossa, mutta hiljalleen todellisuus alkaa " iskeä tajuntaan" ...
Maria80 ja Patu-Alli rv 31+6