--- EX-HAAHUT vko 47 ---
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]katri72: [/b][/color] mä 34-v, aviomies 33-v. Esikoinen olis tulossa. Plussa 16.11. [color=red] LA 16.7.2007.[/color]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.2007.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (67)
Titi: Kiitos sulle lohduttavista sanoista. Muistan kyllä aiemmistakin raskauksista tuon valkkarin tulon, mutta jotenkin sitä lorinaa pelkää nyt kaikista eniten mitä aiemmin koskaan. Kait se on sekin, kun nyt sain tuon plussan näinkin aikaisin, niin pelottaa sen takia enempi, kun toisaalta taas on suht luottavainen olo noin muuten. Tais tulla vähän sekavasti selitettyä, mutta toivottavasti käsitit kuitenkin mitä tarkoitin. Ihanan pitkällä sinäkin jo olet. =) Minkäs takia muuten pitää ne nimivaihtoehdot antaa tytölle/pojalle? *Tyhmänä täällä kyselee, kun ei tiedä mistään mitään...*
Tuolla haahujen puolella tulikin tänä aamuna uusi plussannut. Kiva, kun niitäkin tulee lisää. =)
ON: Eilen illalla taas lorinaa ja eikös se vain taas pelästyttäny... mutta toistaiseksi pikkuinen on siis kyydissä.... toivottavasti myös elossa. Melkein jatkuva kuvotuskin vain jatkuu ja miten voi keitettyjen perunoiden haju ollakin niin yököttävä...
Katri rv 6+0
Te olette taas kirjoitelleet niin kamalasti, etten perässä meinaa pysyä... ;)
eka-vekara; Neutraalin väriset vaatteet ostin pienelle, housut oli ihan valkoiset, mutta siinä hupparissa oli vihreää, ruskeaa, valkoista, keltaista ja taisi olla kyllä vähän punaistakin, mutta ei siis ollut mitenkään tyttömäinen, sopii siis kummalle tahansa. Niin meillä siis ei ole tietoa kumpi sieltä on tulossa... Mummoni tosin eilen puhui poikavauvasta, nähtäväksi jää onko hän oikeassa ;)
titi; kyllä on ihana kuulla miten nautit raskaudestasi! Hehkuta vaan, siitä tulee itsellekkin hyvä mieli! Äläkä yhtään murehdi, että olisit liian onnellinen, tämä on käsky ;)!
Jännä että teillä pitää viedä jo neuvolaan lapselle nimivaihtoehdot, olen kyllä kuullut että joillakin synnäreillä ne halutaan, mutta ei ole ikinä tullut vastaan, että jo neuvolassa niitä pyydetään. Meillä ei siis tarvi nimiä antaa vasta kun papille, kuka tulee lasta kastamaan (tai sitten maistraattiin jos ei kuulu kirkkoon). Tietysti poikkeuksena varmaan on hätäsektiot ja tapaukset joissa pitää lapselle antaa hätäkaste pian syntymän jälkeen, mutta en kyllä tiedä niistäkään tämän " kylän" käytäntöä, kun ei ole onneksi tuollaista tilannetta vastaan tullut...
hannele; huh, onneksi selvisitte säikähdyksellä! Muistahan ajella varovasti!!!
katri; kyllähän sitä km:n kokeneena tarkkailee jokaista kehonsa juttua, varsinkin alkuraskaudessa, suurennuslasin kanssa. Tuo valkovuotohan monella tosiaankin muuttuu raskausaikana ihan vetiseksi, jolloin sitä tosiaan voi tulla ihan lorisemalla. Mutta hyvältä tuo sun raskautesi vaikuttaa, kun on kerran noin vahvat oireet ja nyt sait plussankin niin " aikaisin" . Vielä lähettelen suojelusenkeleitä teille matkaan mukaan!!!
Lizie; Kyllähän tuo maalaus huokuttelisi suuresti, kun meillä siis makkarissa sellaiset ikivanhat tummentuneet mäntypanelit... Mutta nyt olenkin sitten käynyt pähkäilemään väriä, valkoinen tietysti raikastaisi huonetta paljon, mutta onko se liian " tylsä" . Ja sitten pelkään että nuo osassa seinää olevat tapetit alkavat näyttää liian kulahtaneilta (mitä ne siis onkin) ja sitten pitäisi vaihtaa myös ne. Eli pelkäänpä että pelkällä panelien maalauksella ei selviä ja budjetti saattaa paisua melkoisesti :/
Toivotaan että pissasta ei enää sokeria löydy! Uutisia odotellaan!!
DreamOne; tervetuloa mukaan ja paljon suojelusenkeleitä matkaan!
ON: tänään mulla alkoi äitiysloma! Ihan omituinen tunne, vaikka siis käytännössähän se ei mitään muuta. Mutta yksi etappi taas saavutettu. Niin ja eilen tuli taas yksi ikävuosi mulle täyteen... Eilen kyllä tulikin sitten taas istuttua kahvipöydässä koko päivä ja kylläpä sitten närästikin koko yön ja vielä aamullakin. Ja renniet oli tietenkin loppu, onneksi pahimman närästyksen sain talttumaan maidolla... Täytyy muistaa käydä apteekin kautta, kun käy kaupassa...
Mutta nyt on kyllä pakko lähtä sinne kaupaan, että ehtii takaisin kotiin ennenkuin lapset tulevat koulusta...
maria80 rv 31+3
Hei vaan kaikille exille :)
Olipas hassua nähdä oma nimi haahuissa plussanneissa ja vielä oudompaa täällä ex-haahuissa, huh! Kyllä tässä on kaikkea ihmeellistä ihmeteltävää :) Kiitos Hannele päivityksestä!
Lizie: Kiitos onnitteluista ja ihanista suojelusenkeli-toivotuksista! Ihanalta tuntuu :)
ON: Tämä aamu alkoi hammaslääkärillä, mutta onneksi ei porattu paljoa. Jouduin heti alussa sanomaan, että nyt ei sitten voi puudutella. Mutta hengissä selvittiin siitäkin! Kuvotusta on lähinnä syönnin jälkeen ja tänä aamuna ensimmäistä kertaa ei kahvi maistunut kuten tuolla haahuissa jo kerroinkin. Yleensä aamu ei vaan lähde käyntiin ilman kahvikupillista. En edes ehtinyt kahveja keitellä, kun päätin että nyt ei vaan putoa. Ja toinen minkä olen huomannut, on hampaiden harjaus. Koskaan aiemmin harjan suuhun työntäminen ei ole tuonut yökkäysrefleksiä, mutta tänään sekin koettiin. Hassuja tuntemuksia :)
Kyselin Katrilta, että onko hänellä tarkoitusta käydä alkuraskauden ultrassa. Mites te muut jo pidemmällä olevat, kävittekö? Meillä kun tarjotaan ensimmäinen ultra vasta rv 12 ja neuvola on kuitenkin jo n. viikolla 8. Itse varasin nyt alkuraskauden ultran viikolle 7, sillä haluan varmistaa kaiken olevan ok ettei tule sitten taas turhaa neuvolakäyntiä. Mielelläni maksan omasta mielenrauhastani!
Titi: Olipas huojentavaa lukea tuota valkkarijuttua! Itselläni ihan samat fiilikset kuin Katrilla, eli jatkuvat lorahdukset saavat sydämen kurkkuun. Itse asiassa valkkari oli ensimmäinen asia josta aloin raskautta epäilemään, se alkoi lorisemaan jo aika pian oviksen jälkeen. Toinen asia muuten mikä sai epäilemään, oli kosketusherkät ja pinkeät nännit. Nyt on koko rintavarustus alkanut pikkuhiljaa kipeytyä, tosin on aikoja jolloin on hieman helpompaa, esim. aamuisin ja seksin (ts. orgasmin jälkeen, hih).
Kohta osaan paremmin kommentoida teidän juttujanne, kun oppii tuntemaan vähän paremmin. Nyt vain lähinnä lueskelee ja sisäistää kaikkia neuvolanimilappu ja -rattaiden ostosjuttuja ;)
Mukavaa viikonalkua toivottaa DreamOne 4+5
KATRILLE JA MARIALLE niistä nimien antamisesta neuvolaan. Niin ehkä selvitin vähän epämääräisesti. Ei ne nimet tavallaan neuvolan käyttöön mene vaan juuri ihan TAYS:lle, mutta se neuvolan täti ilmeisesti toimittaa ne eteenpäin sinne. Käski nimittäin mun täyttää ne ja toimittaa seuraavalla kerralla hänelle. Mutta ne on just ne paperit jossa mun piti omat km:t ja raskaudet luetella ja muut mahdolliset sairaudet jne. synnytysairaalalle tiedoksi. Varmaan ihan sama lappu kun mitkä kaikki muutkin on täyttäneet tässä vaiheessa, mutta siitä en tiedä onko niissä sitten toimintatapa eroja siinä miten ne sairaalaan toimitetaan. Meillä se lappu menee sit näköjään ilmeisesti neuvolan kautta toimitettuna. Oletteko muut toimittaneet/lähettäneet ne itse sitten synnytyssairaalalle? En mäkään näistä mitään tiedä. Teen vain työtä käskettyä. Onhan se tietty hölmöä jos tuo neuvolan tätikin sitten jo noi nimivaihtoehdot näkee, mutta minkäs teet.
MARIA: Onnittelut vielä erikseen synttäreistä ja äitiysloman alusta. Vaikka sielä kotosalla oletkin, niin onhan se kuitenkin yks etappi tosiaan takana. Hienoa! =)
DREAMONE: Niin onnitelut Sinullekkin plussauksesta ja tervetuloa mukaan. Samat sanat kun Katrille, että kiva kun pääsit tälle puolelle ja toiselle puolelle ei takas enää päästetä. ;-)
LIZIE: Ai niin sulle piti laulaa, laalalaalalallatilaa...no ei ihan varmaan samaa tasoa kun Bocelli, mutta yritys hyvä kymmenen. =) Juups...konsertti oli ihan hyvä, vaikkakin jäi pliisummaksi kun viime vuotinen...
titi75 ja kirmeli 23+3
DreamOne: Onnea plussasta ja tarrasukkia pikkuiselle! Nyt on Katri ja sinut lisätty listaan, ja poishan ei enää päästetä ;o) kyselit tosta alkuraskauden ultrasta, me käytiin rv 7+5 yksityisellä. Np-ultra oli sitten rv 12. Hintaa tuli 100 ¿ mutta oli hintansa värtti. En olis pystynyt oottamaan rv 12 asti. Vaikka toisaalta sydänäänet kuului jo rv 9+5 neuvolassa, mutta kun edellinen todettiin tuulimunaksi np-ultrassa rv 12 niin sillon päätettiin että mennään heti yksityiselle ultraan kun vaan on mahollista nähä että sikiöllä sydän lyö. Eli ymmärrän kyllä että haluat sinäkin päästä pian katsomaan että sydän lyö, sullahan oli samanlainen tuulimunakokemus takana, eli todettu vasta np-ultrassa.
TITI: Me ei olla vielä nimiä mietitty ollenkaan ja laitettiin hätäkastenimiksi työnimet Helmi/Vilpertti. Niistä kummastakaan ei kuitenkaan oikeaa nimeä tule, jos vain ei tarvi hätäkastaa. Mulle ne laput tuli sairaalasta kun ilmoittivat sen kontrolliultra-ajan ja pyydettiin palauttamaan ultraan mennessä. Ja niin tein. Eli viime viikolla palautin suoraan sairaalaan. Väliäkö tuolla meneekö ne neuvolan kautta vai suoraan sairaalaan.
Niissä lapuissahan siis kysytään hätäkastetaanko ja jos niin mitkä on nimet, ja kysytään lupaa vastasyntyneelle tehtäviin toimenpiteisiin kuten vaikka leikkaukseen jne. Tämä niille tiedoksi jotka ei ole vielä sellaista lappua täyttäneet (eli esikoistaan odottavat). Mustakin tuntu jotenkin hullulta täyttää se NYT JO! Mutta onhan noita viikkoja jo... Nythän me taiettiin saada lisää esikoisen odottajia Katrista ja DreamOnesta?
KATRI: Sama homma täällä, valkkari lisääntyi huimasti ja tosiaan niinä ihan ekoina viikkoina ja sillon ennen plussausta oli usein sellanen olo että " nyt valahti" tai että " no nyt ne menkat alko" mutta kun säntäs vessaan niin ei mitään!
MARIA: Vai että alko siellä nyt äippäloma! Hurjaa! Ja viikotkin alkaa sulla jo 3:sella! Huh!
LIZIE: Sulla tosiaan tuntuu se edellinen raskaus ja ohimennyt LA mietityttävän. Mutta piankos sullakin viikot lisääntyy niin alkaa tämä nykyinen masuasukki tuntua " ainoalta oikealta" . Tai siis itse ajattelen että valtteri ei ollut meille tarkoitettu, vilpertti sen sijaan on! Mutta näitä asioita jokainen ajattelee omalla tavallaan. harmi että joudut näkemään sellaista joka menis samoissa sun kanssa. Mulla oli myös sama homma serkun kanssa, tuntuihan se pahalta kun toisen raskaus päättyy ja toisen jatkuu. Sillon kun serkku laitto viestin synnäriltä että ovat saaneet pojan niin vastasin paluuviestissä että meillä la helmikuussa. Oli kiva laittaa sellainen viesti synnärille vaikka toisaalta olin aiemmin kironnut että hälle en kerro kun oli yks niistä yli-innokkaista " joko on tärpännyt uudestaan" -kyselijöistä. Muistat varmaan että täälläkin pelättiin liikkeiden vähyyttä jossain vaiheessa, ehkä juuri noilla viikoilla. Nykyään vilpertti potkuttelee lujasti ja paljon =o) Eli se hiljainen kausi (useamman viikon kestävä kuitenkin) oli vain väliaikaista! Pelkäsin jo että tulee laiska poika ;o)
Mukavaa viikkoa kaikille! Ja tuokaa vain lisää väkeä sieltä kuumepuolelta tänne odottajiin!
HANNELE + vilpertti rv 27+1
Niin meillähän oli jo tosi aikaisin noi oikeesti annettavat nimet valmiina. Niitä ei erikseen edes puitu, vaan ne tuli vähän niin kun vahingossa heittämällä ja todettiin, et siinä ne on ja molemmat tykkäs. Myöhemmin tässä jos on tullut joku nimi mieleen, niin olen kysässyt, että mitäs olet mieltä tästä, niin toistaiseksi on päädytty aina siihen, että ne ekaks tulleet nimet on aina sitten kuitenkin olleet enemmän mieleiset. Mitäs niitä sitten muuttamaan jos hyväksi havaittu. No joo oikeesti...ehtiihän sitä vielä mieli muuttua, mutta uskon että noi ne nimet on...riippuu sitten enää vaan sukupuolesta kumpi tulee käyttöön.
Mutta tuli vielä mieleen tuosta lomakkeesta kun sanoit, että etin kauheesti sellasta kohtaa missä olis siitä hätäsektiosta tai hätäkasteesta ollut jotain mainintaa tai muista niistä toimenpiteistä mitä saa tai ei saa lapselle tehdä jos tulee äkkilähtö...sellasta kohtaa ei ollut siinä. Vaan kyseltiin aikaisempien km:jen ajankohdat ja ne onko mulla ollut jotain ongelmia kuluneen raskauden aikana...verenvuotoa, verenpainetta tms. Siksi vähän ihmettelinkin, että onkohan tuo nyt sittenkään sama lomake kun mitä muut on täytelleet. Pitänee vielä sitten varmaan kysyä ens kerralla neuvolasta.
Sitten toinen ihmetys muuten tähän perään vielä, minkä unohdin kysyä neuvolasta viimeksi. Koska yleisesti alkaa se synnytysvalmennus teillä muilla? Onko ollut puhetta. Pitää nyt viimeistään ens kerralla siitä muistaa kysyä kun nyt unohtu. Se kun taitaa kans olla näitä mitkä vaihtelee kaupungittain ja kunnittain ja kaikilla on omat aikataulunsa ja ryhmänsä ja ajankohtansa.
No joo...mutta taas hetkeksi töitten pariin.
titi ja potkuttelija-kirmeli 23+3
ennenkuin lapsi herää.
Ollaan nyt tämä viikko reissussa, eli harvakseltaan tulee kommentoitua. Viikonloppuna olisi muutto, että saa nähdä milloin nettiyhteys sen jälkeen sitten pelaa
Ihania plussa uutisia täällä. ONNEA Katri ja DreamOne!!!!!
Itse eilen kaaduin aika pahasti ja itseni lisäksi säikäytin myös puoli sukua, mutta mustelmilla taisin selvitä.
No nyt se lapsi heräsi, pikaiset rustaukset tosiaan.
-Limetti
DreamOne; minä kävin rv 7 ultrassa, koska pääsin julkiselle edellisen rypäleraskauden vuoksi. Mutta jos tuota ei olisi tarjottu, en välttämättä olisi mennyt. Meidän kunnassa ensimmäinen ja ainoa kunnan tarjoama ultra on rakenneultra rv 19-20... Tosin minä pääsin myös rv 12 kunnan tarjoamaan ultraan, kun lääkäri halusi vielä tarkistaa istukan...
titi; jostain luin että viimeisellä kolmanneksella YLEENSÄ alkaa nuo synnytysvalmennukset. Se vaihtelee jonkin verran kunnittain.
Noista " nimilapuista" ; meidän kunnassa ei ole siis mitään nimilappusysteemeitä, eikä ole etukäteen kyselty sairaalaan mitään hätäkaste- tai leikkauslupia, yms. Eli aikasta paljon vaihtelee nuo käytännöt näköjään kunnittain.
maria80 (taasen...)
Jaa mielenkiintoista... Kyllä munkin lapussa kysyttiin edelliset raskaudet ja keskenmenot, sekä ongelmat nykyisessä kuten verenvuoto, verenpaine jne. Ja sillä samalla puolen lappua jossa oli noista verenvuodosta ym. niin ihan alhaalla oli viimesenä sitten nuo hätäkaste- ja vastasyntyneelle tehtävät toimenpiteet-kohdat. Siinä oli leikkaus, joku rokotus ja jotain sellasta. Ja viimesenä vielä kysyttiin antaako istukan lääketieteen tutkimukseen. Mutta eri lappu siis ilmeisesti. Ehkä joka sairaala tekee itse omat lappunsa. Minä kun oon lappuni jo palauttanut niin en voi tarkistaa mitä siinä lapussa tarkalleen ottaen luki.
Synnytysvalmennus alkaa täälä 1-2 kk ennen LA. Kysyin sitä neuvolatätiltä viimeksi ja tammikuun alussa alkaa valmennus niille joiden LA on helmi-maaliskuussa. Ja että nyt oli juuri alkanut valmennus niille joilla LA joulu-tammikuussa. Eli näin meillä. Viikkoja alkaa olla sen verran että kannattaa varmuuden vuoksi kysyä ens kerralla neuvolasta, vaikka kyllä ne sen varmasti muistaa kertoakkin ;o) MInäkin kysyin kun epäilin että jos on unohtanut kertoa ja menee sitten ohi! Mutta ei sentään.
HANNELE
On sitten varmaan niin, että niissä lapuissa on jotain eroavaisuuksia. Mutta kaiken järjen mukaan samaan tarkoitukseen menevästä lapusta tuossa on ollut molemmilla kyse. Ehkä niissä on sitten eroavaisuuksia eri paikoissa. Joissain voi olla uudempia painoksia ja joissain vanhempia ja käyttelevät sitten niitä. Mutta pakkohan se nyt luottaa, että tietävät mitä sielä neuvolassa tekevät ja olen oikeat laput saanut. Ei mulla ollut mistään istukan luovutuksista mihkään tutkimuksiin mitään, eikä mitään syntyvään lapseen kohdistuvista toimenpiteistä...tai sitten mun pää on oikeesti pehmenemässä ja mun pitää vielä se tarkastaa uudelleen. Eiköhän se sieltä selviä. Netistä ehdin kans ite kattella noista valmennusasioista ja olisin unohtanut koko jutun, ellei mies ;-) olis siitä alkanut viime vkolla kysellä! Heräsin siinä itekkin, että tosiaan en tuollaista muistanutkaan ja että millonkahan mahtaa tosiaan olla.
Meiän veijari on ollut tänää erityisen vilkkaalla päällä. Sielä on taatusti taas bilepäivä, koska muksautuksia ja muljautuksia tuntuu siihen malliin usein. Eipä tuo minua haittaa, päin vastoin hymy kasvoilla vaan levenee jokaisesta potkutuksesta. =)
Tänään tosiaan koeajamaan vielä yhtä autoa. Saa nähdämillainen on. Ja jos jaksan, niin sitten vielä uimahalliin. Eilinen konserttipäivä kyllä vaan painaa silmäluomissa ja väsyttää niin vietävästi. Toisaalta myös se istuminen autossa matkojen ajan ja konsertin ajan tuntuu nyt tuola selässä ja on tosi kankee olo ollut koko päivä. Kivisteleekin mukamas vähäsen. Voihan kurjuus. Siksi mietinkin, että olis pieni pakko raahata ittensä sinne uikkahalliin kun se auttaa tohon selkään niin hyvin. Mutta jos tuntuu ettei jaksa, niin eihän sitä sitten väkisin. Pitää yrittää sitten vaikka tänään levätä ja koittaa huomenna mennä uikkariin jos tänään ei kertakaikkiaan riitä voimat.
Vielä vähän töitä...
titi ja skirbuliittos 23+3
Ja toisella sivulla oltiin taas, joten nostetaanpa... =)
limetti: Kiitos sullekin onnitteluista! Hui, hurjalta kuulosti sun kaatumisesi, mutta hyvä jos et sen pahemmin itseäsi satuttanut.
Ja synnytysvalmennuksistakin on puheltu. Jaa' a, toivotaan että itsekin sinne asti selviää. Kovin on vain pitkä matka vielä...
DreamOne tosiaan kyseli tuolla toisella puolen aionko mennä alkuraskauden ultraan. En aio, sillä mulla ei ole rahaa siihen. Tulot kun on tasan +/- 0. =( Eli pitää sinnitellä nt-ultraan asti, joka on täällä n. rv 13 kieppeillä. Paitsi jollei satu sitten käymään niin, että kun joskus saan sen neuvola-ajan, että jos silloin ultrattaisiin samalla. Tuossa vuosi sitten kesällä km:n jälkeenhän neuvolan täti sanoi, että seuraavan kerran kun olet kunnolla (?) plussannut, niin yritetään saada lainaksi yhdeltä lääkäriltä ultraa, niin katottaisiin onko kaikki ok. Eli toivonpa, että näin kävisi. ;)
Vielä en ole saanut aikaa neuvolaan. Puhelimen mokoma kun on aina varattuna. =(
Niin ja tänään sitten oksensin toisen kerran tuossa iltapäivällä...yöks.
Illanjatkoja!!
Katri rv 6+0
Titi, Hannele ja Limetti: Kiitos onnitteluista ja kiva että pidätte kiinni kynsin hampain tällä puolella! :)
Hannele: Aivan, juuri tuota tuulimuna-asiaa mietinkin tuon ultran kanssa. Oli todellakin kammottavaa nähdä se pienenpieni kohtu siellä ultrassa ja kuulla ne sanat " jotain omituista tässä nyt on" . Huih, vieläkin menee kylmät väreet! :( Minullakin on ultra varattu juurikin tuolle 7+5 päivälle, silloin varmasti jo jotain näkyy mikäli kaikki on kunnossa. Minäkin päätin tuon edellisen karmaisevan kokemuksen jälkeen, että ultraan vaan saman tien. Hintaa vastaanotolle tulee 100-130 euroa, mutta niinkuin sanoit, se on varmasti hinnan väärti. Minulla on tuota vatsanpeitettäkin jonkun verran, joten sydänäänten kuuntelu neuvolassa voi olla hieman hankalaa. Eli varman päälle pelataan nyt :)
Maria80: Kiva että kerroit ultrastasi, vahvisti päätöstäni mennä juuri viikolla 7. Tai siis itse asiassa virallisesti viikolla 8, kun näissä jutuissahan eletään aina seuraavaa viikkoa. Itsekin olen jo viikolla 5, heh :)
Katri: Harmi ettet pääse ultraan, mutta eiköhän se pikkuinen siellä kyydissä ole. Sen verran olet joutunut jo yökkimään ;) Ei meilläkään liikoja rahaa ole näin joulun alla, mutta onneksi on vähän säästössä juuri tällaisia äkkinäisiä tilanteita varten. Kyllä sieltä sukan varresta ihan mielelläni tähän tarkoitukseen otan :)
Nyt öitä kaikille :)
titi75: Haleja sullekin! Sulla on ollut kivaa ohjelmaa!! Kuulostat niin energiseltä ja onnelliselta! Kiva lukea viestejäs. Kiitos serenadista, sait hyvälle mielelle. Olis ollu hienoa olla siel konsertis myös.. Tsemppiä vaunu- ja automietintöihin. Ai, pitääkö teidän viedän nimet neuvolaan, ei meiltä mitään olla kysytty, ei nyt eikä aiemmin. Eikä olla pahemmin edes nimiä vielä mietitty. Katsotaan sitten, minkänimiseltä näyttää, kun syntyy. Aiemmat raskaudet, synnytykset ja keskenmenot lukee neuvolakortissa, ei me muita lappuja täytellä. Ei edes mitään hätäkastenimiä..
katri72: Eikös ole hyvä, et plussan sait nyt paljon aiemmin. Luulis, et raskaushormonit on sit tosi vahvat, kun näyttää plussaa jo aikaisessa vaiheessa. Ihmettelin aina, miten sait niin monta negaa ja sit plussasit joskus kp 90 tai jotain. Sori, en muista ihan tarkkaan, mut jotenkin niin se meni, et testasit aiemmin tosi myöhään vasta. Mullakin tässä raskaudessa on tullut tosi paljon valkkaria, et monta kertaa olen yllättynyt ja alussa se lorina säikäyttikin. Luulin tosin inkontinenssiksi.. Nyt vähitellen on alkanut sen tulo rauhoittumaan.
Ei me täältä pois sua päästetä, et koeta pysyä kyydissä vaan, kaikin voimin kiinni pidetään.
maria80: Onnea äitiyslomalaiselle! Ja myöhästyneet synttärionnittelut! Niin, remppa syö paljon rahaa, varsinkin kun sitä innostuu. Huomenna yritän ehtiä sinne terkkariin, tänään en päässyt.
DreamOne: Mua vielä pari viikkoa sitten yökötti suuresti hampaiden harjaus aamuisin, sitä en muista viime raskauksista. Tsemppiä kuvotuksen kanssa. Meillä tarjottiin eka ultraa rv 12-13, sinnittelin sinne asti, kylläkin ihan epäuskoisena elävän sikiön olemassaoloon ja koko raskauteen ja murehtien kaikenlaista. Mutta järkeilin sen niin, etten viitsi maksaa yksityiselle, koska voihan ultran jälkeenkin käydä vielä jotain kamalaa. Ultrassa (rv12+5) sitten ihmettelin ihan ääneen, että sehän on ELÄVÄ! Ja siitä usko tähän raskauteen ja onni raskaana olemiseen vähitellen alkoi nousta. Mutta rankkaa oli koko ensimmäinen kolmannes. Ehkä aiempi ultra vois lieventää pelkoja ja sais nähdä, et pikkuinen on ainakin sillä hetkellä siellä matkassa mukana.
Juu, älä säikähdä sitä valkkaria tosiaan. Sitä saattaa tulla paljonkin.
Rauhassa tutustut meihin, kyllä tähän porukkaan pian sisään pääsee. Ja muista, et täältä ei sitten ihan hetkeen pois päästetäkään, kun tähän porukkaan kerran liittyy..
Hannele-81: Ei meidän tartte miettiä edes hätäkastenimiä (ja kuulutaan kirkkoon). Ja jos vauva joudutaan hätäkastamaan, niin niitä nimiähän saa vaihtaa ihan mielen mukaan sitten kasteenvahvistuksessa/kastetilaisuudessa. Ei meiltä kysytä myöskään mitään leikkauslupia ym. Eikä kysytty esikoistakaan odottaessa. Outoa nämä käytäntöjen erot..
Jatkan myöhemmin, lempisarja menossa, joten pakko mennä sohvalle.
Lizie & Potkis 24+1
Lizie: Joo, hyvältähän se vaikuttaisi just siinä mielessä kun tuo plussa tuli näinkin paljon aiemmin. Menkatki kuitenkin n. 1½ viikkoa myöhässä eikä 3 kk kuten silloin. Oikein muistit, silloin ekassa raskaudessa plussasin vasta kun oli kp 93, toisessa sitten tuli kp 84. Osittain varmaan tuonkin takia on sen suhteen parempi mieli, vaikka näitä lorahduksia pelkääkin. Nytkin tuntuu taas just siltä, että jotain lorahtaa ja tuota alavatsaakin hieman polttelee. On tasan sellanen tunne, että menkat olis just alkanu... toivottavasti ei pidä paikkaansa.
Kiva, jos pidätte oikein kovasti kiinni, jos vaikka tässä sitten onnistuis pysymäänkin. =)
Nyt öitä.
Katri rv 6+0
Vaikka tän mamman pitäis jo olla kaukana höyhensaarilla, mutta kun kesken jäi kirjoitus niin pakko palata vielä...
Hannele81: Jotenkin sitä vaan tämä uuden vauvan odotus tuntuu mahdottoman pitkältä ajalta, vaikka ei l.a. siirtynyt kuin viidellä kuukaudella. Kyllähän musta jo nyt tuntuu varsin hyvältä, kun tämä potkii niin ihanasti. Mut aina sitä välillä ajattelee, et tämä on mun kolmas raskaus ja vasta toinen mahdollinen lapsi. Oltais niin toivottu seuraa esikolle jo aiemmin... Lapselle/Lapsille aion jossain vaiheessa kertoa, että heillä on enkelisisko tai -veli. Sitä menetettyä vauvaa vaan kaipaa tosi kovasti.
Juu, tosi vaikea nähdä tätä naista siellä puistossa. Aiemmin oli kiva jutella, mut nyt en löydä oikein mitään sanottavaa. Hänellä ei ole aavistustakaan, mitä olen kokenut sillä aikaa, kun hän onnellisesti odotti. (Enhän tosin voi mennä takuuseen siitä mitä hänkään on ehkä kokenut, mutta pahalta tuntuu yhä.)
titi75: Esikoinen syntyi syyskuussa. Kävin jotain valmennuksen osia kuten " raskausaika" ym. jo toukokuussa ja sitten loput elo-syyskuussa. Tais olla viis valmennuskertaa. Riippuu varmaan vähän neuvolasta, miten niitä valmennuksia on. Kysy ens kerralla ellei terkka ala siitä ite puhumaan. Nyt me ei olla neuvolassa valmennuksista mitään puhuttu ja luulen, etten ainakaan moneen valmennuskertaan osallistu. En tunne olevan tarvetta.
limetti1: Onnea muuttopuuhiin ja uuteen kotiin! Toivottavasti me pian perässä! Onneksi ei käynyt pahemmin sun kaatuessa, olehan varovainen..
katri72: Toivottavasti saat pian yhteyden neuvolaan, se on jotenkin kiva varata se ensimmäinen käynti! Ja toivottavasti voitte ultrata siellä sitten, niin ei tarttis odotella rv 13 asti. Vaikka kyllä sinnekin jaksaa, jos niikseen tulee (kuten itse tein). Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa.. Ja lorahdusten.. Antaa sen olla sitä valkkaria vaan. Sun testaamisia on joutunut tässä matkan varrella jo monta kertaa jännäämään, siksi kai jäi mieleen tuollaiset mahdottoman pitkän ajan päästä testailut. Nyt onnea vielä aikaisesta plussasta ja lisää tarrasukkia pikkuiselle, nyt täytyy pysyä matkassa!!!
DreamOne: Kiva, että sä pääset pian ultraan! Eipä tosiaan tartte sit jännäillä montaa viikkoa. Ja täällä pysytään kaikki yhdessä, pois ei päästetä!
ON: Hyvää kuuluu, potkuja ihanasti. Pikkuinen taisi tykätä, kun oon tänään kävellyt ahkerasti. Alaselkä vaan kipeytyy etenkin kävelyn alussa kovasi ja sitten masussakin tuntuu ilkeältä. Menee onneksi ohi, kun hetkeksi hidastaa vauhtia. Kahdet mammahousut on jo jääneet pieniksi, piti vaihtaa isompiin tänään, kun muutamat sopivat pesussa.
Hyvältä tuntuu, ihanalta pienen liikkeet, niitä niin odotin. Aamulla tosin herätessä ajattelin, että vielä neljä pitkää kuukautta raskautta jäljellä... Tuntuu aika menevän tosi hitaasti, kun kaipaisi sitä vauvaa niin kovin jo. Mutta onnellinen ja kiitollinen olen, että tässä nyt mennään. Uusi elämä masussa on iso ihme!!!
Nyt täytyy painua punkkaan. Näen muuten ihmeen vahvoja unia ja tosi sekavia, painajaismaisiakin. Kuuluu kai tähän vaiheeseen.
Huomenna pitäis mennä tekee se pissatesti vihdoin ja ostaa uusi luuri. Mut saa nähdä, miltä aamu näyttää.
Nyt kaikille hyvää yötä ja tiistaita! Lizie & Pienokainen 24+1 vieläkin
Huomenta!
Taitaa sitten tosiaan olla sairaalakohtainen tuo kysymyslomake, mun synnäri on OYS. Ei taia täällä muita sinne tulijoita ollakaan...?
Mää imetin koko viime yön ;o) Vaikka kävin hereillä niin aina vaan sama uni jatku ja jatku! Aika jänskää... Kai sitä alkaa alitajunta käsitellä tulevaa...
TITI: Minäkin oon tänään menossa pitkästä aikaa uimaan. On ollut pitkä tauko kun oli flunssaa.
DREAMONE: monenkos viikon päästä sulla nyt se ultra sitten on? Kolmen? Ne ensimmäiset viikot ja sen ultran odottaminen tuntui ikuisuudelta.
LIZIE: Ihana kun siellä vauveli potkuttelee ja antaa luottoa sullekin! Mulakin muuten siirtyi LA keskenmenon takia just 5 kuukautta ;o) Kyllähän se alkuun tuntu niin kamalan katkeralta että joutu odottamaan, että se edellinen raskausaika meni " hukkaan" . Kun mää heräsin kaavinnan jälkeen nukutuksesta aloin heti itkeä, joku mieshoitaja tuli kysymään mikä on, ja minä sanoin että eikö vois pitää nukutettuna niin kauan että uusi raskaus on menossa samalla viikolla! Niin pahalta se tuntui sillon se että se edellinen 3 kk meni hukkaan ja sitten kun tiesi että seuraavassa raskaudesa ne ensimmäiset 3 kk tulee olemaan rankat sen pelon takia ja saati se odottelu- ja yritysaika siinä välissä, varsinkaan kun ei voinut tietää kauanko se kestää! Näin jälkikäteen ihan huvittaa, oispa ollu miehellä homma saattaa minut raskaaksi kun minä oon nukutettuna ... ;o)
IHANAA TIISTAITA!
HANNELE + vilpertti rv 27+2
Alkuraskauden ultrasta: siihen asti kun raskausoireet todella alkoivat rv6+ olin menossa ultraan omaa mieltäni huojentamaan, mutta kun oireet kunnolla alkoivat, totesin sen turhaksi. Ei tarvinnut enää öitä valvoa miettien, kun selvästikin jotain kropassa tapahtui. Kiva sinulle DreamOne, että pääset menemään.
Unista: täällä myös yksi levoton uninen. Miehelle jo tuossa totesin, että ei ole ihme kun päivisin väsyttää, kun yöllä pitää niin hirveesti puuhata. En kyllä onneksi mitään painajaisia ole nähnyt, mutta ihan tarpeeksi hurjaa menoa kuitenki. Vauvaunia en ole vielä nähnyt.
-Limetti rv16+6
Joku kyseli alkuraskauden päänsärystä. Minulla oli lähes joka päivä johonkin rv14 asti. Panadolia napsin ja yritin mahdollisuuksien mukaan levätä. Edellisessä neuvolassa, kun valittelin tuota särkyä niin terkka sanoi, että jos ei panadol auta voi buranaakin käyttää. Kannattaa kuitenkin varmaan kysyä vielä omasta neuvolasta.
-Limetti
Onpa taasen kulunut aikaa kun viimeksi olen raapistellut kuulumisia. Teidän kuulumisia olen pikaisesti käynyt lueskelemassa, mutta aina on olevinaan niin kiire kun nettiin pääsee ettei kerkeä kirjoitella.. Pitäis hankkia kotiin yhteys.
Onneksi olkoon kaikille uusille plussanneille, teitä on kivasti tullut mukaan tuolta toiselta puolelta: ). Moni vanha tuttu on saanut jo nyyttinsä, joskohan minäkin pikkuhiljaa saisin.. Itsestä aika on kulunut myös hitaasti, varsinkin erilaiset pelot ovat kulkeneet mukana suuren osasta matkaa, minulla jotenkin oli epävarma olo tämän onnistumisesta pitkään, mutta nyt osaa jo nauttia loppuraskauden " epämukavuuksista" , vaikka niihinkin alan pikkuhiljaa kyllästyä ja toivon kovasti jo vauvan syntyvän. Jos mietin raskauden kulkua niin minulla oli tietyt etapit myös käytössä mihin aina tähtäsin. Viimeisin oli äippäloman alku, tosin olin kotona ollut jo saikulla useamman kuukauden, mutta olihan se mukava jäädä virallisesti lomalle. Nyt etappina on la, joka on jo 2vko:n ja 2 pvä:n päästä! Vauva on tosin jo täysin kiinnittynyt, joten toivon että alkais jo syntyä. Mullahan oli niitä suppareita pitkin matkaa ja kertaalleen kävin synnärillä synnytyksen estossa, mutta niin sitä on näin pitkälle pötkitty: )
olis niin paljon kommentoitavaa teille, mutta kärsin raskausajan dementiasta etten muista kuka kirjoitti mitäkin, joten taidan tyytä vaan omien kuulumisien kertomiseen.
Toivotan kaikille oikein mukavaa odotusaikaa, voikaa paksusti ja nauttikaa olostanne!!!
Koitan tulla viimeistään vaavin synnyttyä kertomaan kuulumisia!
-marrasmamma ja poju rv 37+4-
Sitä olisi sitten mukava vkonvaihde takana. Eilisestä Bocellin konsertistakin selviydyttiin takas Tampereelle puoleksi yöksi, joten 00:30 oli jo kiltisti pää tyynyssä. Silti vähän väsyttää kun pitäs vähän enempi noita yöunia saada kasaan per yö. Konsertti oli ihan jees, mutta kun oltiin myös sielä vuoden takaisessa konsertissa, niin oli kyllä liian paljon samoja kappaleita nyt sielä esitettynä ja muutenkin vähän pliisumpi meininki. Mutta ihan hieno konsertti oli silti. Sitä ennen käytiin Namaskaarissa (intialaisessa) syömässä. Namskis, että tikka masala voikin olla niin hyvää! =)
Lauantai menikin koko päivä melkein autokaupoilla ja lasten rattaita vilkuillessa. Mies on kohta iha pro-tasoa niiden vaunujen kanssa kun kyselee myyjiltä aina niin innokkaasti miten ne pistetään kasaan ja taas pystyyn ja mitä mistäkin napista tapahtuu. ;-) Hyvä vaan! Ei mitään olla vielä ostettu, mutta se ainakin todettiin, että Emmaljungat tuskin on meitä varten. Edelleenkin se Hartanin mallisto jäi eniten mieleen ja tuntui mieluisimmalta. Geslainejakin kateltiin, mutta nekään ei kyllä säväyttäneet. Täällä siis edelleen mietintämyssy päässä, mutta eihän tässä " vielä" mikään kiire ole. Haudutellaan haudutellaan. Kahta autoa käytiin koeajamassakin myös lauantaina ja tänään palautetaan itseasiassa se toinen joka tällä hetkellä on ykkösvaihtoehto. Olis ihan uunituore vehje ja mielettömän ihana ajaa...ja tällä kertaa nyt sitten 5-ovinen. Tuntuuhan tuo väliraha summa hurjalta, kun niin paljon kaikkea muutakin pitäs hankkia, mutta kahtoopi nyt. Jos me ei nyt sitä hommata, niin sitten alan niin säästeliääksi mammalomalla kun normaalipalkka loppuu, että enhän mä enää tuollaisiin rahan haaskauksiin uskaltas antaa edes ajatusta. Ja nyt tuosta mun tän hetken autosta saa vielä niin hyvin, että kantsis NYT vaihtaa jos sitä ylipäätään aikoo laittaa vaihtoon. Tänään vielä yhden auton koeajo ja sitten alkaa noi vaihtoehdot olla varmaan siinä ja siltä perusteelta päätös tehdään. Hui!
Tuntui muuten omituiselta täytellä neuvolaan vietäväksi ens kerralla se lappu jossa piti antaa jo ne tytön/pojan nimivaihtoehdot. Oli outoa kattoa niitä siinä paperilla, että hitsit, jompi kumpi se nyt noista tulee olemaan.
Sartsu jäi ainakin mieleen tuolta kun vilkaisin pikaisesti vkonlopun kuulumisia. Tulipa hyvä mieli kun luin sieltä, että olet käynyt välillä vilkuamassa myös mun kuulumisia. =) Ihana kuulla, että teilläkin se " Tikku-Late" on potristunut niin komeesti ja posket pikkuisella kasvaa. Kuulostaa niin söpöltä. Kaikkea hyvää Sinulle ja perheellesi ja oikein ihanaa joulun odotusta toivottelen sinne. Harmittaa ihan vietävästi kun noi lumet on nyt ton vesisateen myötä mennyt sulamaan. Pöh! Sanoin miehellekkin, että hommaan pihaan vaikka tuon lumitykin, MUTTA LUNTA ON SAATAVA JOULUKSI, koska nyt on niin hirmuinen joulumieli. Se vaan naureskeli, että " raskaana olevat naiset...."
Hannelelle myös sen verran, että nyt sitten stop tykkänään tuollaiset pelottelut autolla kaahailusta. Onneksi kuitenkaan mitään ei teille kahdelle sattunut. Auton peltiä saa aina fiilattua, mutta ihmishenkiä. Onneksi olette yhtenä kappaleena sielä. *rutistus*
Ketähän vielä oli kirjotellut vkonloppuna...ainaskin Katri siitä valkkarista. Täällä mä panikoin ton alun ihan samasta syystä. Eli sitä valkkista tuli ihan lorisemalla ja tulee edelleen. Ilman pikkuhousunsuojaa en voi olla lainkaan ja sitä kuule nytkin ajoittain tiputtaa pönttöön asti niin, että sen tuntee tuolta sisältä, että nyt on mentävä tyhjennykselle. Ei mulla silti mitään tulehduksia tms. ole ollut ja pissa on ollut neuvolassa puhdas, mutta kai toi roppa vaan nyt raskauden aikana limakalvojen suojaksi sitä erittää. Mutta että kuuluu asiaan ja ilmeisesti tulet pelästymään sitä lorinan tunnetta vielä monta kertaa. Onneksi se on kuitenkin vaaratonta. Heti vaan pelkää pahinta, että vertahan se on mitä sieltä tulee. Oireet kuulostaa kyllä muutenkin lupaavilta. Mutta älä huoli, ei me sua täältä pois päästetä. Tarvitaan sitä vahvistusta tännekkin ja lisäksi mitä olen vilkuillut, niin tuonne haahuihin on tullut luvattoman paljon uusia kohtalontovereita. Hyvä, että sieltä jengi liikkuu hiljalleen tännekkin puolelle.
Nyt pitää kattoo töitä. Kaikille muillekkin ketä en nyt ehtinyt kommentoida, niin haleja lähettelen tasapuolisesti. =)
titi ja kirmeli 23+3