Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin lentää ns. persiilleni käydessäni tänään paikallisessa k-marketissa (hinnat)

Vierailija
08.02.2023 |

Hinnat oli nousseet yön aikana 30% - 120% melkeinpä joka ikisessä tuotteessa. Ei siinä, saahan kauppias pyytää mitä lystää. Vatutuskäyrä vaan nousi niiden ihmisten puolesta jotka joutuvat kyseisessä kaupassa asioimaan pakon edessä kun seuraavaksi lähin kauppa on jo kaukana.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo muuttanut kulutustottumuksia. Kalliit tuotteet ja ne tuotteet minkä hinta on noussut enempi kuin minun ansiot, saa jäädä minun osalta sinne kauppaan. Tässä kusee kauppaketjut vaan omiin muroihinsa pitkässä juoksussa.

Ei kuluttajat ihan tyhmiä ole.

Kohta alkaa se hintakilpailutus alaspäin kun asiakkaat alkaa häipymään.

Vierailija
42/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme joutuneet leikkaamaan katetta kriisin takia mutta asiakkaankin pitää osallistua talkoisiin maksamalla hieman korkeampia hintoja.

K-kauppias

Kriisien aikana juuri tuollaiset mustan pörssin kauppiaat pärjäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Market oman kylän kauppa my ass.

Vierailija
44/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta on! Olin lentää perseelleni tänään kun helsingin keskustassa täytetty croissant 8€ kahvilassa!! Tää on aivan sairasta tää touhu, oon sinkku, yli keskituloinen ja halvassa vuokrakämpässä ja silti rahat kokoajan loppu!

No mitä hittoa ees yrität kannustaa pitämään tollasia hintoja, käymällä riistopaikassa? Elämä on valintoja.

Pakko käydä jos muuta kauppaa ei ole

Vierailija
45/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kaupassa että pala mansikkakakkua maksaa 9 euroa. Ei tässä voi joka päivä ruokaa syödä, on sen verran kallista,

Vierailija
46/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Katselin kaupassa että pala mansikkakakkua maksaa 9 euroa. Ei tässä voi joka päivä ruokaa syödä, on sen verran kallista,

Elätkö pelkällä mansikkakakulla?

Vierailija
47/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelin eilen ulos Cittarista kun olin katsellut hintoja. Viidensadan metrin päästä löytyi Lidl ja inhimillisemmät hinnat.

Joo toki toki.

Vierailija
48/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin k kaupasta, katselin leivän päälle leikkelettä. En mielelläni osta mitään häkissä pidetyn eläimen lihaa joten porosta tehty leikkelepaketti houkutti. Hinta vaan oli muutamasta leikkelesiivusta yli 11 euroa joten antaapi olla. Tuo nyt on muutenkin legendaarisen huonon hinta laatusuhteen k kauppa mutta nyt karkailee jo lapasesta ihan täysin.

Vierailija
49/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Marketiin on tullut uusi Cola karkki, Candy People merkkinen, ruotsalainen. Kassan päädyssä oli.

Vierailija
50/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat oli jo syksyllä tuossa riistomarketissa noussut sen 30% vähintään sen jälkeen loppu rahojen kantaminen ryöstäjille. Lopettakaa siellä käynti loppuu se linssiin viilaus.

Vierailija
51/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

En uskoisi tätä hintaa, ellen olisi itsekin nähnyt vastaavia meidän Prisman kakkuhyllyllä. 

Olen joskus ostanut sellaisen 3kpl prinsessaleivospaketin. Hintaa oli viime vuoden lopulla noin vitosen, ehkä viisi ja puoli euroa. Nyt se maksoi seitsemän ja puoli. Samoin Laitilan(?) mansikkakakku oli tuon yhdeksän euroa, ennen hinta on ollut paljon vähemmän. Aletarroilla varustetut kotimaiset piirakat maksoivat silti enemmän kuin mitä ennen vuodenvaihdetta, joten hyllyyn jäivät nekin. 

Ehkä se vaniljajäätelö ja itsetehty hillo onkin ihan hyvää. 

Vierailija
52/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omassa K-lähikaupassa olleet hinnat nousseet tässä kuunvaihteessa, mutta S-lähikaupassa oli taas hinattu hintoja ylöspäin. Ei paljoa, viidestä kymmeneen senttiä joissakin tuotteissa, mutta ajan kanssa kertaantuu ja näkyy kuukausitasolla, kun vähän ynnäilee. Hintojen tasaantuminen ja jopa laskeminen on vielä edessäpäin, ainakin jos on asiantuntijoita uskominen. Tapahtunee vain viiveellä niin kuin yleisesti ottaen muutkin asiat.

Vierailija
53/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-Marketiin on tullut uusi Cola karkki, Candy People merkkinen, ruotsalainen. Kassan päädyssä oli.

Oliko tehty ihmisistä, kun myivät Peoplea? Ei olis enää sekään ihme.

Vierailija
54/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että olisi jopa kannattavampaa myydä ne kurkut ja kalat kuin mädättää ne kaupan hyllyssä ja sitten hoitaa jonnekin kierrätykseen.

Vierailija
55/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa huviksenne millaisia vuosiansioita nämä mukavat oman kylän K-kauppiaat kiskovat.

Nämähän ovat viheliäisiä riistäjiä ja verenimijöitä, joiden ahneus on loputon.

Kyllä minä sen varsin hyvin ymmärrän, että liiketoiminnan tulee olla voitollista, mutta joku tolkku nyt kuitenkin.

Vierailija
56/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä tämän hintojen nousun on huomannut ehkä kaikkein selvimmin, kun aiemmin Lidl oli ihan reilusti halvempi esimerkiksi Keskon liikkeisiin vertailtuna, mutta nykyään on melkein sama missä käy, kun kaikki liikkeet nostavat hintoja tasaisessa tahdissa. En enää suosi mitään tiettyä ketjua, vaan käyn yhtä yhdestä ja toista toisesta... Tarjoukset ovat jo nousseet arvoon arvaamattomaan ja niiden perässä liikkuvat asiakkaat.

Vierailija
57/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa huviksenne millaisia vuosiansioita nämä mukavat oman kylän K-kauppiaat kiskovat.

Nämähän ovat viheliäisiä riistäjiä ja verenimijöitä, joiden ahneus on loputon.

Kyllä minä sen varsin hyvin ymmärrän, että liiketoiminnan tulee olla voitollista, mutta joku tolkku nyt kuitenkin.

Joo, k-kauppaa pitävä tuttavani tienasi puoli milliä viimeisimpien verotietojen mukaan... 😅 Näillä on kauppa käynyt koronankin aikana, toisin kuin vaikka ravintola-alan yrittäjillä, joista osa onkin jo konkassa.

Vierailija
58/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

En uskoisi tätä hintaa, ellen olisi itsekin nähnyt vastaavia meidän Prisman kakkuhyllyllä. 

Olen joskus ostanut sellaisen 3kpl prinsessaleivospaketin. Hintaa oli viime vuoden lopulla noin vitosen, ehkä viisi ja puoli euroa. Nyt se maksoi seitsemän ja puoli. Samoin Laitilan(?) mansikkakakku oli tuon yhdeksän euroa, ennen hinta on ollut paljon vähemmän. Aletarroilla varustetut kotimaiset piirakat maksoivat silti enemmän kuin mitä ennen vuodenvaihdetta, joten hyllyyn jäivät nekin. 

Ehkä se vaniljajäätelö ja itsetehty hillo onkin ihan hyvää. 

Jäätelö itsetehdyllä hillolla on loistava valinta ja sitä jäätelöäkin voi tehdä itse oman makunsa mukaan 😋

Kätevät kotikokit kunniaan!

Vierailija
59/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ennen tätä hintojen nousuakaan en juuri käynyt k-kaupoissa, koska kalliimpaa. Ostan sieltä vaan erikoistuotteet joita ei saa prismasta.

Vierailija
60/63 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä tämän hintojen nousun on huomannut ehkä kaikkein selvimmin

Edullisissa tuotteissa näkyy koviten, kun vaikka 20c hinnan nousu 3 euron leivässä on vaan 20c, mutta euron leivässä peräti 20c. Ikävämpää meidän kannalta, joiden on täytynyt jo aiemmin ostaa halpaa.

No teollisuusliitto neuvotteli juuri 40€ nettokorotuksen, niin kyllähän sillä kalliimman ruoan maksaa - tai maksaisi, jollei kaiken muunkin hinta olisi noussut valtavasti. Kiva kun kuntien "köyhät" virkamiehet, hoitajat ja lääkärit saavat prosentuaalisestikin isommat korotukset puhumattakaan nettona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi