Millaisissa leikkauksissa olet ollut?
Itsellä tehty 3 leikkausta, umppari, kysta poistettu ja sitten munasarjakysta
Kommentit (26)
Synnytyksen jälkeen alkoi sisäinen verevuoto, siitä nopea hätäleikksus. Ei muuta.
Kiireellinen sektio. Oli perseestä, kun puudutus toimi vajavaisesti, mutta nousi jotain sentään päähän niin ei ihan niin traumaattinen kokemus ollut.
Vain epämiellyttävissä leikkauksissa. 2 ensimmäistä (isoja) pikkulapsena, 7 tai 9 aikuisena.
Viimeisimmässä tehtiin 7 asiaa kerralla - luita, jänteitä, rustoja. Puoli vuotta kesti saada käsi/ranne/käsivarsi käyttökuntoon, eikä se ole kovin kivuton nytkään.
Painajaisia noista lapsuuden leikkauksista on vieläkin, ei enää niin usein.
Umpisuoli v. -72 eivät osanneet hoitaa vaan yrittivät tappamalla tappaa (leikkasivat liian myöhään ja sain vatsakalvon tulehduksen), mutta olin veemäinen ja jäin henkiin.
Viisauden hammas 2x, luomenpoisto, myooman poisto avoleikkauksella, myooman poisto sisäkautta
7 polvikileikkausta ja 4 viisauden hammasta poistettu
Välilihaa on leikattu ensimmäisen synnytyksen yhteydessä.
2 x selkäleikkaus. Olisin selvinnyt yhdellä jos olisivat leukannet ekalla kerralla molemmat viat.
Yksi polyypin poisto kohdusta.
Sen lisäksi poistettu pari luomea mutta niitä en miellä leikkauksiksi kun stanssattiin pois.
Sektio. Onneksi oli kiireellinen, en ehtinyt murehtia itse leikkausta (kaikkea muuta kyllä siinä synnytyksessä). On nimittäin aikamoinen kammo leikkauksia kohtaan.
Luomia poistettu yli 10.
Molemmista ranteista leikattu hermopinne.
4 silmäleikausta, jännä katsella kun veitsi lähenee
Vauvana parin viikon ikäisenä sydänleikkauksessa, jossa korjattiin minulla ollut sydänvika.
Teininä loukkasin onnettomuudessa vasemman jalkani ja sitä piti leikata kaksi kertaa, ensin 13-vuotiaana ja toisen kerran 14-vuotiaana.
Sitten 27-vuotiaana melko isossa selkäleikkauksessa.
Multa on poistettu useita luomia ja kasvoista basaliooma. Onneksi ei mitään sen isompaa.
Hiusten leikkauksessa. En onneksi muussa.