Meidän tuleviin häihin ei kutsuta lapsia. Pelkät aikuiset vaan ja kunnon bileet pystyyn!
Itsellämme on kaksi lasta, häiden ajankohtana 3- ja 1-vuotiaat. Kaveripiirissämme on todella paljon pieniä lapsia. Vieraslistaa miettiessämme (jätetään melkein kaikki sukulaiset pois) tulisi n. 60 aikuista ja 20 pikkulasta... Päätettiin että sanotaan kavereille että voi ottaa lapset jos haluaa/ei saa hoitajaa, mutta että omatkin lapsemme lähtevät mummon kanssa kotiin ruokailun jälkeen. Sen jälkeen alkaa boolitarjoilu ja bilebändi soittaa. Luulisin että kaverimmekin ovat iloisia, kun saadaan bilettää rauhassa ilman lapsia.
Kommentit (49)
Vierailija:
Mistä te sen tiedätte?Totta kai jokainen yrittää pitää häissä hauskaa, vaikka ei ihan fiilistä olisikaan. Olisihan epäkohteliasta murjottaa. Ja totta kai jokainen sanoo hääparille, että oli mukavat häät, eipä sitä oikein muutakaan voi.
Joten mistä tiedätte, oliko vieraillanne aivan oikeasti hauskaa? Etenkin jos vieraita on ollut enemmän kuin muutama...
ruokaa ei juuri jäänyt kotiin vietäväksi, sillä vieraat santsasivat todella paljon (oli tosi hyvää ruokaa), alkoholijuomista jäi vain yksi punaviini- ja kuohuviinipullo, siideriä jonkin verran sekä konjakista rippeet, kiertelin pöydissä enkä nähnyt yhtään murjottavaa naamaa, vaan iloisia ilmeitä ja puheensorinaa joka puolella, kaikki tanssivat todella paljon bändin soittaessa (oli aivan mahtava bändi), kaikki olivat tappiin asti ja kaikki kaverit lähtivät jatkoille, " vanhukset" lähtivät kotiin. Toki meille sanottiin, että mahtavat juhlat, jne, mutta enemmin uskon näitä em. asioita, vaikkakaan en usko, että kavereilla tai sukulaisilla olisi mitään syytä valehdella meille.
eli lapset ruokailujen jälkeen hoitoon ja sitten boolitarjoilut ja kunnon biletys päälle;) mun mielestä ihan ok..eikä niille " jatkoille" ole pakko jäädä jos ei halua..
Lastenhoidon saaminen voi olla monelle vieraallenne aika haastavaa- hoitsujen taksatkin aika isoja.
itse asiassa vanhemmat lähettivät kutsut eikä koko asia käynyt silloin mielessäkään. Tietysti siis lapset olisi olleet tervetulleita mut ei sitä tullut erikseen mainittua, ja ne kortit lähetettiin tietysti vanhempien nimellä vain. Ajattelikohan joku sitten ettei lapset saa tulla ;-(
Argh, tämä asia on alkanut vaivaamaan täällä palstalla roikkuessa vasta ja nyt häistä jo monta vuotta. Harmittaa jos suututin jotain sukulaisia ihan tarkotuksetta.
teette ihan oikean ratkaisun. Joskus voi olla aikuisten juhlia, eikä se tarkoita, että oltaisiin jotenkin lapsivihamielisiä. Luulen, että vieraat pitävät ratkaisustanne, kun esitätte sen noin asiallisesti ja ystävällisesti. Eivätkä omatkaan lapsenne ole mukana koko aikaa.
Tiedät kuitenkin sen, että noista lapsiperheistä jokaisella on omat mielipiteensä eikä kaikki ole niin ' jippii' juhlistanne, eikä kommenteista tavitse suuttua.
Itse ymmärrän, että kunnon bileisiin ei kuulu lapsia mutta toisaalta häät on perhejuhla joten järjestäisin varmasti häät niin, että ensin juhlitaan lasten kanssa sekä syöden että perinteisesti leikkien ja tanssien ja jatkoille lähdettäisiin aikuisten kanssa?
Moni juhlii häitä ja muita juhlia siten, kuin " odotetaan."
Juhlat pitää olla omanlaiset!
On ihan kiva kaikille, että lapset ovat mukana aluksi ja sen jälkeen juhlitaan villimmin aikuisten kesken.
Pääsenkö mukaan;)
Kuten sanottu, kaikilla on pieniä lapsia, taaperoikäisiä. Mutta ensi syksynä ei kukaan varmaan enää imetä, ja tuskin on raskaanakaan. Luulen että lapsivapaat juhlat on kaikille mieleen. Itse olimme pari kuukautta sitten häissä 2-vuotiaan ja 3 kk ikäisen vauvan kanssa ja oli kyllä ihan kamalaa. Mieluummin olisin ollut kotona mutta ei voinut jäädä poiskaan. Ei lapset tuommoisesta nauti.
Ohjelmaksi saa riittää rento syöminen ja seurustelu, hyvä bändi (tuskin perinteistä tanssimusiikkia vaan esim. iskelmäcovereita soittava bilebändi) ja booli ym. Morsiamen ryöstöt ja tuttu-jutut ei nappaa ollenkaan.
Minä kyllä itse pahastuisin, minusta lapset juuri tykkäävät olla häissä. Meidänkin häistä on kuvia, kun yksi 5v ja 6v tyttö ja poika tanssivat käsi kädessä. Ottivat aikuisista mallia, suloisia. :) Ja monta kuvaa, kun istun lapsi sylissäni ja saan pienten käsien halauksia kuulemma " prinsessalle" . Jälkikäteen sain kuvia, kun lapset olivat piirtäneet meidät hääparin. Ne olivat liikuttavan ihania. Olen pitänyt ne tallessa. Niin meidän juhlissa ei ollut viinaa, vaikka ei olla uskovaisia. Tosin sulhaselle tarjottiin pihalla salaa auton perästä muutamia huikkia, mutta onneksi kohtuudella. ;) En antaisi mitään näistä muistoista pois kovan aikuisbämppäämisen vuoksi. Todennäköisesti näistä syistä jäisin periaatteesta pois sinun häistäsi, mutta onneksi sinulla on toisenlainen ystäväpiiri.
Kuitenkin varmaan suuremmin joudut selittelemään vanhoille sukulaistädeille heidän kutsumatta jättämistä. Saattavat olla pii.....iiitkään pahastuneita sinulle. Siihen selittelyhommaan: Good luck!
Lahjojen takia vai vaatetuksen?
On muuten helpompi perustella sukulaisille miksei niitä kutsuttu bibbaloihin kun ettei niitä kutsuttu häihin.
Eiköhän se ole jokaisen oma tahto jos niin tekee?
helposti. Sukulaiset jätetään kutsumatta, koska emme juurikaan ole heidän kanssaan tekemisissä. Emme riidoissa, mutta vieraita ihmisiähän he meille ovat. Mieheni suku on melko pieni, mutta minun sukuni on valtavan laaja. Jos sukulaisia alettaisiin kutsumaan, tulisi pelkistä vanhempieni sisaruksista ja serkuistani perheineen lähes sata ihmistä. Haluamme että häissämme ovat läsnä ne oikeasti läheiset ihmiset, eli ystävämme. Juopottelu ei todellakaan ole päätarkoitus, mutta uskon kyllä että kukaan ei ole boolimaljaan sylkemässä! ;)
Itse ainakin olen innolla lähdössä ensi kesänä juhliin, nyt on mennyt aika pitkään ilman biletystä. Raskaana, pitkä imetys, raskaana, nyt taas pitkä imetys. Olen kyllä kunnon bileet ansainnut ja niin ovat ystävänkin!
En varmaan kovin paljon erehdy jos sanon että olet aika nuori. Miksi kaveribileiden pitää olla häät? Ehkä ennemmin toisin päin. Menemme naimisiin ja haluamme kutsua läheisimmät ihmiset todistamaan. Lahjat ja vaatteet? Valkoista prinsessaunelmaa en aio päälleni pukea (jos olisin mennyt naimisiin 10 vuotta sitten niin ehkä silloin). Ja ei tulisi mieleenikään kutsua ihmisiä juhliin lahjojen takia.
Pakko ei varmaan ole ottaa lapsia mukaan. Kyseessä oli läheisen ihmisen häät, joten ei voitu olla menemättä. Meillä oli silloin 3 kk ikäinen vauva, jota ei voitu jättää hoitoon koska hän täysimetyksellä. Muutenkaan meillä ei hoitajia oikein kotipaikkakunnalla ole, joten lapset oikeastaan aina mukana kaikkialla.
ap
TARKENNAN; eivät lapset siis sinänsä, mutta se meininki mitä joku yllä kuvaa... On " niin söpöä" kun kaksi pikkupentua tanssii juhlavaatteissa aikuisten seassa. Fakta; niin tapahtuu KAIKISSA häissä joissa ylipäätään on lapsia. Ja toinen fakta; 99% joku/jotkut aikuiset ovat yllyttäneet lapset tanssimaan.
Ihan söpöähän se on tavallaan, mutta yhtä kulunut " numero" häissä kun morsiammen ryöstö. Tarkoitan, minusta on älytöntä, että aikuiset huokailevat typerät ilmeet kasvoillaan kuinka ihana tanssipari lattialla onkaan (kaksi pikkulasta, joskus jopa useampia " pareja" ) ja aina se joku vanhempi mies vieras tulee heittämään lapsille jotakin typerää vitsiä ---BLAAH!!!! Olenko ainoa, joka on havainnut tuollaisen tapahtuvat JOKA häissä, joissa lapsia on? Ja huom, on tullut kierrettyä omien sukulaisten häiden lisäksi nyk. miehen ja ex:än suvun häissä, sekä useiden kavereiden/muiden tuttujen....
pohjalta, että lapsilla olisi hauskaa. Tuommoinen itsekäs aikuisten kesken juhlinta olisi pitänyt jättää aikaan ennen lapsia.
mutta teidähn hääthän ei sellaiset ole, jos kerran lapset saa tulla vihkimistilaisuuteen ja ruokailuun eli siihen osaan juhlista, johon lasten kanssa normaalistikin voisi osallistua.
koska haluan välillä olla miehen kanssa yhdessä liikenteessä tai yksin ja nauttia tapahtumasta ilman häiriöitä (pissahätä, nälkä, tylsää, tuu äiti, kiljuntaa, jne:) ja lapset ovat iloissaan päästessään mummonsa tai muun sukulaisen seuraan.
Jos joku voi sen perusteella sanoa että rakastan lapsiani vähemmän kuin joku joka katsoo välttämättömäksi raahata pyynnöistä huolimatta lapsensa joka paikkaan, niin onnea vaan ajallesi omassa kuplamaailmassasi.
Vierailija:
***Eivät tietenkään kaikki tunne toistensa asioita, eiväthän kaikki tunne edes toisiaan. Mutta itse kyllä omat ystäväni aika hyvin tunnen. Toivottavasti sait itsellesi hyvän mielen tästä todella ilkeämielisestä viestistä. Onneksi ystäväni tuskin ajattelevat minusta noin pahaa kutsun saadessaan. ap