Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvinkeittimen käyttöohjeessa luki että johto pitää ain ottaa pistorasiasta pois jos ei käytä laitetta. Nykiikö muu totiaan jatkuvasti kahvinkeittimen johtoa pois?!

Vierailija
08.02.2023 |

Minä kyllä annan sen olla koko ajan seinässä

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lisätäkin riskiä. Johto ja töpseli nirhaantuvat rikki jos niitä nylkytetään 1000 kertaa vuodessa?

Vierailija
2/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se järkevää ottaa seinästä, jos ei käytä. Nykiminen kuulostaa väärältä tavalta irrottaa seinästä. Mutta viittasit myös totiin: aina kun valmistan munatotia, nyin johdon seinästä toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En irrota.

Vierailija
4/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En irrota kun joutuu aina kellon ajan asettamaan uudelleen.

Vierailija
5/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lisätäkin riskiä. Johto ja töpseli nirhaantuvat rikki jos niitä nylkytetään 1000 kertaa vuodessa?

Suurempi riski on sille, että pistorasia väsyy, jos siinä pidetään jatkuvasti pistoketta.

Vastaus kysymykseen: Irrotan kahvinkeittimen pistorasiasta ja laitan sen kaappiin käytön jälkeen. Samoin kuin muutkin keittiökoneet.

Vierailija
6/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeittimet ovat aiheuttaneet tulipaloja myös silloin, kun niiden virta ei ole ollut päällä, mutta johto on ollut seinässä. Joissakin kahvinkeittimissä on ollut vikaa katkaisijassa tai automaattisessa virran katkaisijassa.

Vierailija
7/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrotan koko pistorasian varmuuden vuoksi.

Vierailija
8/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrotan joka kerta automaattisesti.

Vierailija
9/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrotan jos lähden esim. viikonlopuksi pois kotoa. Työpäivän ajaksi en yleensä.

Vierailija
10/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistorasia löystyy ja se ei ole hyvä asia.

Meillä on yksi pistorasia löystynyt, jossa on käytetty partakonetta

Siihen on tullut mustat rinkulat, eli se kipinöi.

Ei uskalla käyttää enää.

Vierailija
11/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Irrotan myös lieden, pakastimen ja astianpesukoneen. Lamput kans ruuvaan irti, jos en tartte valoa.

Vierailija
12/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irrotan, koska se rauhoittaa mieltäni. Olen sellainen, että vaikka sammutan keittimen, niin mietin koko päivän, että josko en muka sammuttanutkaan.

Vierailija
13/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä johtoa ole mitään syytä nykiä irti seinästä etenkin jos kahvinkeitintä käyttää päivittäin. Ei se itsekseen syty palamaan ja räjähdä muuten kuin Final Destination elokuvissa.

Vierailija
14/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. ostettiin sellainen, joka saa olla pistorasiassa vaikka 24/7

Vierailija
15/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli automaattisesti sammuva kahvinkeitin. Se oli alkanut pistämään itsestään päälle keitintä. Työpäivän jälkeen kahvinkeitin oli sulannut, kun napsunut itekseen päälle ilman vettä. Olen alkanut irrottamaan johdon keittimistä.

Vierailija
16/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän kahvia vain aamuisin. Sen jälkeen irroitan töpselin aina pistorasiasta, tartun töpseliin ja vedän rauhallisesti, en nyi.

Vierailija
17/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähden viikoksi pois kotoa, irrotan. Lyhyemmiksi ajoiksi en. Käyttöä laitteella tavallisesti kuitenkin noin 2-5 kertaa päivässä, hullu saisi olla että nykisi irti käyttökertojen välissä.

Vierailija
18/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keittimen töppeli on ollut samassa pistorasiassa sen 10v paikoillaan, ehkä kerran vuodessa irti, että saa vähän rievulla pyyhkäistyä. Mutta lähipiirissä on sellainen hlö joka ottaa ja laitta töppelin pistorasiaan 3...4 kertaa päivässä. Ja näin sähköalan ammattilaisena sanon, että ei hyvä, jousiliittimet voivat löystyvät tästä ja jossakin vaiheessa saattaa olla huonoa kontaktia josta seuraa kipinöintiä ja josta voi seurata tulipaloa. Ihan vaan vertailun vuoksi, otatteko jääkaapin tai pakastimen töppelin irti samalla tavalla kuin kahvinkeittimen?

19/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomestarin mukaan eka syy asuntopaloihin on 24/7 seinässä kiinni oleva kahvinkeitin. 

Kyllä meillä sen takia kaikki irtoaa paitsi mikro kun siinä on kello. 

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
20/68 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irroitan vain jos olen pidempään poissa kotoa, esim. viikonlopun yli. Muuten on niin kovalla käytöllä että johto ja pistorasia kärsisivät siitä jatkuvasta venkslailusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi