Apua! Luomenpoisto
Postetaanko luomia terveyskeskuksessa ja millä verukkeella?
Itselläni on tällainen aika häiritsevä luomi, siis ulkoneva ja paikassa että hiertyy joten haluaisin sen pois. Kuitenkin mietityttää jääkö siitä tosi ruma arpi, kun on aika näkyvälläkin paikalla. Olen joskus kuullut että luomia voi myös jäädyttää tai poistaa laserilla, mutta ei terveyssyistä.
Kenelläkään tarkempaa tietoa tai kokemust aiheesta?
Kommentit (9)
Minulta poistettiin luomi päälaelta keskussairaalassa. Patologi totesi sen Levy Epiteeli Karsinoomaksi.
Multa poistettiin YTHS:llä.
Lääkäri päättää onko siihen aihetta.
Varaa kipulääkettä kotiin.
Poistetaan, ei jää arpea. Laserilla voidaan myös poistaa yksityispuolella, siitä jää valkoinen läiskä
Kun pyysin, itsellä poistettiin tk:ssa, vaikutti joltain sarjapoistosysteemiltä, eli oli useita jonottamassa poistoon. Toki lääkäri oli vähän "no pitääkö sitä nyt poistaa kuitenkaan?", vaikka oli hankaava, vuotava ja kutittava luomi. Ihoon jäi leikkauksesta sellainen sileä kohta, kiiltää muusta ihosta poiketen valossa.
Multa poistettu useampi leikkaamalla, ei ole jäänyt näkyviä arpia.
Mulla on poistettu muutama, jotka oireilivat. Kyllä niistä rumat arvet jäivät. Tai siis tuollaiset pienen kolikon kokoiset, hieman kohollaan olevat ja löllöt, sinertävät läiskät.
Tk:ssa poistettuihin on minulla jäänyt arvet. Mutta se ei haittaa, kun ovat näkymättömissä paikoissa. Jos arvet pelottaa, suosittelen yksityistä plastiikkakirurgia.
Poustetaan ja nuo syyt riittävät.