Miten vauvapalsta vaikuttaa kuplaasi?
Miten täällä lukemasi tekstit ovat vaikuttaneet tunnemaailmaasi? Entä käsitykseesi maailmasta? Pidätkö tätä palstaa hyvänä, neutraalina vai pahana paikkana?
Kommentit (28)
Vaikuttaa niin, että en erityisemmin halua tavata ihmisiä kuplani ulkopuolelta.
Olen ymmärtäyt miten älykäs olen.
Ihmisethän täällä kirjoittaa joten edustanee ihmisiä laidasta laitaan. Kriittisesti pitää lukea näitä juttuja tai sitten ei pipo niin kireällä. Mutta elämänkirjo täällä esiintyy. En ota niin vakavasti mutten väheksykään.
Kiinteistöalalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen toiveikkaasti, että nämä ovat jotain marginaalimielipiteitä ja unohdan ne aika nopeasti. Toisaalta muistutan itseäni, että Seiskalla on paljon lukijoita, persuilla on äänestäjiä ja tositvohjelmilla katsojia...Omassa kuplassani opiskellaan, käydään mielekkäissä töissä ja luotetaan tutkittuun tietoon.
Minä kierrän työkseni ihmisten asuntoja ja tapaan koko väestön kirjon. Vaikka vapaa-ajallani tapaan pääosin mukavia ja täyspäisiä ihmisiä, muunkinlaisia on todella paljon.
On kotiinsa eristäytyneitä mielenterveyspotilaita, elämäntapatyöttömiä, tavallaan eläviä ulkolaisia suurperheellisiä, rikollisia, alkoholisteja, narkkareita, ääriliikkeiden kannattajia ja muita katukuvasta yleensä poissapysyviä marginaaliryhmiä.
Yhdessä nämä muodostavat jo merkittävän osan Suomessa asuvista, joten ei ihmetytä palstan kirjoituksetkaan.
Näinpä. Minua ihmetyttää niin päin, että kun tiedän niin paljon tätä "heikkoa väestönosaa" niin miten tähän ketjuun kirjoittaneet onnistuvat pitämään elämässään mukavien, normaalien ihmisten kuplan? Eikö teillä ole suvussa mustia lampaita, eikö työpaikoilla/naapurustossa ole outoja tyyppejä, ettekö ole käyneet peruskoulua, jossa oli kaikki tapaukset, ettekö näe kadulla ja kaupoissa jos jonkinlaista kulkijaa?
Olen todennut naisten saavutukset kovin vaatimattomiksi. Siinä mielessä kupla on puhjennut.
Uutisnarkki kirjoitti:
Aina välillä ihmetyttää ihmisten tietämättömyys ja mitä älyttömimpiin asioihin uskominen. Fatkoista viis, kunhan saavat öyhöttää.
Kuten uskominen valtamedian uutisiin siitä että Ukrainan sota ja 8% inflaatio on aiheuttanut sen että hintoja ja katteita on nostettu eri alueilla 30%-600%?
Onko enää selkeämpää valeuutista kun todellisuudessahan suuryritykset ja keskusliikkeet ovat nostaneet hintoja valtavasti häikäilemättä ja tätä tuetaan kaikin tavoin...?
Vierailija kirjoitti:
En uskalla tehdä lapsia koska olen lukenut palstalta, että lapsen kurittaminen on lasun paikka. Kuriton lapsi olisi sietämätöntä seuraa.
Minä en uskalla mennä aviolitoon tai avolitton.Niin paljon kauhutarinoita puolisoista ,anopeista, apeista.En edes rahan takia. Ihan sanut käsitys tällä naiset on huonoissa liitoissa koska miehellä on rahaa ja asunto miehen nimissä.Eivät pärjää yksin ilman miehen rahoja. Valitelevat vain heistä tällä.
Minä kierrän työkseni ihmisten asuntoja ja tapaan koko väestön kirjon. Vaikka vapaa-ajallani tapaan pääosin mukavia ja täyspäisiä ihmisiä, muunkinlaisia on todella paljon.
On kotiinsa eristäytyneitä mielenterveyspotilaita, elämäntapatyöttömiä, tavallaan eläviä ulkolaisia suurperheellisiä, rikollisia, alkoholisteja, narkkareita, ääriliikkeiden kannattajia ja muita katukuvasta yleensä poissapysyviä marginaaliryhmiä.
Yhdessä nämä muodostavat jo merkittävän osan Suomessa asuvista, joten ei ihmetytä palstan kirjoituksetkaan.